Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MTM-bimoto hulp gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MTM-bimoto hulp gevraagd

Eind deze maand komt mijn nieuwe A4 avant binnen. Het is een witte 2.0TDI geworden met de verlaagde sportophanging, sportzetels enz...

Ik was eerst van plan om er de RS4 velg onder te steken die ik in gun-metal ging laten spuiten. Maar ik vond de MTM bimoto velg eigenlijk mooier (maar duurder...)

Nu heb ik de kans om via een bevriend fotograaf die veel voor MTM rechtstreeks werkt die aan te kopen aan een zeer voordelige prijs. Dus mijn keuze is snel gemaakt. (Mede ook door het feit dat half vlaanderen al die RS4 velg onder zijn Audi liggen heeft...)

Ik heb de offerte binnen gekregen maar een paar dingen zijn me niet duidelijk, mijn Duits kan nog niet tippen aan dat van onze vriend JM Pfaff, dus dat wil wat zeggen...

Ik schrijf even letterlijk wat er op de offerte staat:

Felgensatz "bimoto" 8,5x19" ET 35 LK 5x112 incl. 15mm Adapterkit
    bestehend aus:
    MTM-Bimoto-felge 8,5x19 ET 50 LK 5x112 titanium (4 stuks)
    Felgenventil kurz VG 10 (4 stuks)
    Satz Adapterscheiben A5/S5 30mm pro Achse elox.(2 stuks)
    Radschraube Kugelsitz 43mm (20 stuks)

Nu is mijn vraag: ze spreken daar van ET 35 en dan van ET 50
    En zijn dat 30mm spoorverbreders die ze er standaard opsteken? 30 is dan toch wel veel veronderstel ik?
    Soit, als er mij iemand hier wat duidelijkheid kan over geven (vertalen...) graag.

Oja, er zullen er hier waarschijnlijk wel enkele roepen dat het Not Done is om MTM's op een 2.0 TDI te leggen, maar ik kan de criticasters onder ons nu al zeggen dat ik me daar geen bal van aantrek, ik vind ze mooi en that's it!

Alvast bedankt voor de hulp.

Mario

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
    Eind deze maand komt mijn nieuwe A4 avant binnen. Het is een witte 2.0TDI geworden met de verlaagde sportophanging, sportzetels enz...

Ik was eerst van plan om er de RS4 velg onder te steken die ik in gun-metal ging laten spuiten. Maar ik vond de MTM bimoto velg eigenlijk mooier (maar duurder...)

Nu heb ik de kans om via een bevriend fotograaf die veel voor MTM rechtstreeks werkt die aan te kopen aan een zeer voordelige prijs. Dus mijn keuze is snel gemaakt. (Mede ook door het feit dat half vlaanderen al die RS4 velg onder zijn Audi liggen heeft...)

Ik heb de offerte binnen gekregen maar een paar dingen zijn me niet duidelijk, mijn Duits kan nog niet tippen aan dat van onze vriend JM Pfaff, dus dat wil wat zeggen...

Ik schrijf even letterlijk wat er op de offerte staat:

Felgensatz "bimoto" 8,5x19" ET 35 LK 5x112 incl. 15mm Adapterkit
    bestehend aus:
    MTM-Bimoto-felge 8,5x19 ET 50 LK 5x112 titanium (4 stuks)
    Felgenventil kurz VG 10 (4 stuks)
    Satz Adapterscheiben A5/S5 30mm pro Achse elox.(2 stuks)
    Radschraube Kugelsitz 43mm (20 stuks)

Nu is mijn vraag: ze spreken daar van ET 35 en dan van ET 50
    En zijn dat 30mm spoorverbreders die ze er standaard opsteken? 30 is dan toch wel veel veronderstel ik?
    Soit, als er mij iemand hier wat duidelijkheid kan over geven (vertalen...) graag.

Oja, er zullen er hier waarschijnlijk wel enkele roepen dat het Not Done is om MTM's op een 2.0 TDI te leggen, maar ik kan de criticasters onder ons nu al zeggen dat ik me daar geen bal van aantrek, ik vind ze mooi en that's it!

Alvast bedankt voor de hulp.

Mario

je krijgt 4 velgen met ET50, maar om die wat meer naar buiten te doen komen krijg je er 4 spacers bij. Elk wiel 15mm (totaal per as dus 30mm), waardoor je wiel als een ET35-exemplaar komt te staan. Maar aangezien je spreekt van slechts 2 stuks, zullen die voor de achteras zijn, omdat hij vooraan zelfs met ET50 al breed genoeg zal staan (8.5 breed is niet min).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      je krijgt 4 velgen met ET50, maar om die wat meer naar buiten te doen komen krijg je er 4 spacers bij. Elk wiel 15mm (totaal per as dus 30mm), waardoor je wiel als een ET35-exemplaar komt te staan. Maar aangezien je spreekt van slechts 2 stuks, zullen die voor de achteras zijn, omdat hij vooraan zelfs met ET50 al breed genoeg zal staan (8.5 breed is niet min).
      Thx voor de reply, maar ik hoor verschillende dingen over die spacers. Is dit wel OK? En waarom niet dan direct ET35 zetten of zou dat niet in hun gamma zitten?

Comment

Thx voor de reply, maar ik hoor verschillende dingen over die spacers. Is dit wel OK? En waarom niet dan direct ET35 zetten of zou dat niet in hun gamma zitten?
        Komt op hetzelfde neer he qua ophanging en krachten op je wielas. Of je nu ET50 + 15mm spacer hebt, of ET35.

De problemen zou je pas kunnen krijgen als je buiten de normen van de auto zou gaan, stel dat je met spacers op ET5 zou komen ofzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Komt op hetzelfde neer he qua ophanging en krachten op je wielas. Of je nu ET50 + 15mm spacer hebt, of ET35.

De problemen zou je pas kunnen krijgen als je buiten de normen van de auto zou gaan, stel dat je met spacers op ET5 zou komen ofzo.
          OK, thx!

Dan kan ik met een gerust hart de bestelling plaatsen.

Nog een vraagje waarop jij me waarschijnlijk wel zal kunne op antwoorden:

Ik bestel ze dus bij MTM in Duitsland rechtsreeks. Zij maken factuur op met mijn gegevens en BTW-nr. Maar betaal ik hen nu de 19% of hoe gaat dat juist in zijn werk? Ik kan de BTW toch niet terug vorderen in België aangezien BTW in land van herkomst moet blijven?

Comment

OK, thx!

Ik bestel ze dus bij MTM in Duitsland rechtsreeks. Zij maken factuur op met mijn gegevens en BTW-nr. Maar betaal ik hen nu de 19% of hoe gaat dat juist in zijn werk? Ik kan de BTW toch niet terug vorderen in België aangezien BTW in land van herkomst moet blijven?

Koopt gij op uw firma?

Comment

OK, thx!

Bij mijn BBS velgen moeten ook spacers worden gebruikt(12mm) en dat is geen probleem,enkel binnen 4 jaar
              voor de keuring misschien?
              Factuur moet(zal)zonder BTW zijn.

Comment

Koopt gij op uw firma?
                Ja, maar het is een éénmanszaak, geen vennootschap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                  Bij mijn BBS velgen moeten ook spacers worden gebruikt(12mm) en dat is geen probleem,enkel binnen 4 jaar
                  voor de keuring misschien?
                  Factuur moet(zal)zonder BTW zijn.
                  Tja, mijn wagen gaat weg voor hij gekeurd moet worden, en voor de keuring voor verkoop leg ik wel de originele met winterband op.

Comment

Ja, maar het is een éénmanszaak, geen vennootschap.
                    Gewoon btw nummer enzo doorgeven, en ze maken u een factuur zonder btw.

Comment

Gewoon btw nummer enzo doorgeven, en ze maken u een factuur zonder btw.
                      OK, Thx!

Die fotograaf is uitgenodigd om binnen twee weken naar Duitsland te gaan. MTM zal er hun nieuwe S4 voorstellen... hmmm eens vragen of hij nog een zitje over heeft...

Comment

Tja, mijn wagen gaat weg voor hij gekeurd moet worden, en voor de keuring voor verkoop leg ik wel de originele met winterband op.
                        In mijn geval de maand augustus op winterbanden?
                        Ze zouden me graag zien komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                          In mijn geval de maand augustus op winterbanden?
                          Ze zouden me graag zien komen.
                          idd, maar als de snelheidsindex OK is maken ze daar toch geen probleem van?

Comment

Working...
                          X