Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlagen, maar comfort behouden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verlagen, maar comfort behouden?

    Edit/ Zit een stomme fout in m'n titel, iemand die het kan aanpassen? Stoor me eraan :p

    Hoi

    Ik ben dus van plan om mijn auto te verlagen dmv veren OF schroefset. Het belangrijkste voor mij is dat mn vegligging beter wordt, maar dat het ook vooral comfortabel blijft! De auto gaat ook niet plat ofzo, ik denk max. 45-50mm, zodat de kasten wat gevuld zijn.

    De vraag is alleen, schroefset of veren? En welk merke/type?

    Alvast bedankt
    Last edited by ; 28/05/2009, 23:00.

  • #2
    Denk dat kw var2 dan wel iets voor je is. Is regelbaar in hoogte en hardheid dacht ik, of was dat nu de kw var3.

    Comment


    • #3
      Ik geloof V3...Maar ik wil niet 1500 uitgeven als ik dit ook met 500 kan bereiken. Dus daarom kijken wat de opties zijn

      Comment


      • #4
        Mja, met 500 EUR. Misschien v-maxx, heb daar al goede maar ook slechte dingen over gehoord. www.crauwelsbanden.be levert die sets denk ik misschien moet je die gast eens bellen of mailen

        Comment


        • #5
          steek u eibach veren en dan behoudt ge uw comfortgevoel
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            als je comfort wil behouden, zou ik toch afraden om enkel nieuwe veren te steken.
            Je standaard dempers zijn gemaakt om over de gehele veerweg te werken, als je dit verkort met sportveren dan is dit niet meer 100% op de dempers afgestemd, wat in veel gevallen tot een stuiterig weggedrag kan leiden.
            als je naar schroefset gaat heb je in de meeste gevallen een vrij harde ophanging, dat op onze belgische wegen te "hard" ligt voor sommigen hun gevoel.
            Het is natuurlijk zo dat de ideale afstelling voor dagelijks gebruik erg persoonlijk is. Ik denk dat je met een sportvering van Koni of Eibach bv. met sportdempers het beste uitkomt, als ik jouw verhaal zo lees. Langs de andere kant ken ik ook mensen die gewoon tevreden zijn nadat ze enkel hun veren hebben vervangen, zonder de dempers. Het is natuurlijk ook zo dat je snel went aan iets, wellicht ga je je helemaal niet zo storen aan een hardere ophanging zoals je nu mischien vreest.
            Ik heb vroeger een saxo vts 16v gehad, eerst op standaard ophanging, die was al redelijk hard. daarna overgeschakeld op sportveren van -4cm, dit was nog harder maar ik vond het prima op de weg liggen. nog een jaar later had ik een AST schroefset gekocht, regelbaar in hoogte en hardheid voor, en zelfs op de laagste stand (-7cm) vond ik de koekendoos veel comfortabeler en stabieler liggen dan met de -4cm veren op standaard dempers. Ik was dus aanvankelijk best tevreden over die -4cm veren, maar ik was ook niet beter gewend, tot ik de schroefset had met sportdempers rondom.

            Mijn advies is dus: neem er zeker sportdempers bij, en informeer eens bij een expert! Ik weet bv dat Koni best persoonlijk advies kan geven wat het beste bij jou past, en evt kunnen ze achteraf nog de demperkarakteristiek voor je wijzigen als dit niet moest bevallen (deze service kreeg ik ook bij AST)

            Hopelijk kkun je hier wat mee

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
              Ik geloof V3...Maar ik wil niet 1500 uitgeven als ik dit ook met 500 kan bereiken. Dus daarom kijken wat de opties zijn
              V2 kun je ook hardheid regelen, V3 kun je de ingaande en uitgaande slag apart instellen.
              erg kostelijk en onzinnig voor een wagen voor dagelijks gebruik die het circuit nooit (of sporadisch) zal zien...

              Comment


              • #9
                Eibach veren, ga maar eens langs bij banden Patrick.

                Comment


                • #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                  Denk dat kw var2 dan wel iets voor je is. Is regelbaar in hoogte en hardheid dacht ik, of was dat nu de kw var3.
                  waarom dan geen weitec? Veul goedkoper. Zelfde fabriek als KW, de weitec is alleen geen inox en vergt wat meer onderhoud aan de schroefdraden( plastiek ringen van kw zijn zelfs grotere brol dan de ringen van weitec)

                  Comment


                  • #11
                    Ga voor een complete schroefset. Ik volg Fokko compleet in z'n uitleg.

                    En omdat je VW rijd zou ik nog meer voor KW gaan. Voor Koni ben ik niet zeker dat je ermee door de keuring geraakt. Ondertussen wel al geloof ik.

                    Als je kan ga voor Var 3. Maar een Variant 2 is ook al instelbaar in hardheid.

                    Comment


                    • #12
                      Eens met Fokko.

                      Een merk wat momenteel ook sterk opkomt is het Duitse AP.
                      Ik heb me laten vertellen dat AP een nevenmerk is van het grote KW, dat de kwaliteit van een AP +- dezelfde is van een Weitec
                      Prijs tussen een Vmaxx en een Weitec, maw gunstig

                      Om even verder te geilen, plaatje van een AP schroefset...








                      Comment


                      • #13
                        Dus als ik het goed begrijp is het ook belangrijk om er ook sportdempers bij te nemen? Ik heb naar 3 bedrijven een mail gestuurt, kijken wat zij te zeggen hebben Eibach veren met sportdempers lijkt me ook wel wat ik wil, maar ik zie nog wel

                        Edit/ Zitten er ook bij een KW schroefset ook standaard sportdempers bij? (als ik zo naar de foto's kijk op de site) Is dit bij alle schroefsets? (dus ook andere merken)
                        Last edited by ; 31/05/2009, 11:18.

                        Comment


                        • #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                          Dus als ik het goed begrijp is het ook belangrijk om er ook sportdempers bij te nemen? Ik heb naar 3 bedrijven een mail gestuurt, kijken wat zij te zeggen hebben Eibach veren met sportdempers lijkt me ook wel wat ik wil, maar ik zie nog wel

                          Edit/ Zitten er ook bij een KW schroefset ook standaard sportdempers bij? (als ik zo naar de foto's kijk op de site) Is dit bij alle schroefsets? (dus ook andere merken)
                          zover ik weet zijn alle schroefsets inclusief sportdempers

                          Comment


                          • #15
                            Wat schroefsets betreft kan je hier ook eens in lezen

                            Comment


                            • #16
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tomson Bekijk Berichten
                              Ga voor een complete schroefset. Ik volg Fokko compleet in z'n uitleg.

                              En omdat je VW rijd zou ik nog meer voor KW gaan. Voor Koni ben ik niet zeker dat je ermee door de keuring geraakt. Ondertussen wel al geloof ik.

                              Als je kan ga voor Var 3. Maar een Variant 2 is ook al instelbaar in hardheid.

                              var 3 is voor gewoon straat gebruik totaal onnodig zoal al is aangegeven.

                              komt daarbij heel wat bij kijken voor af te regelen, staat niet van den eerste keer goed.

                              ik zeg V1 voor gwn straat V2 is geldverspilling V3 voor sircuit(tenzij je met een porsche ofzo rijd )

                              grtjs

                              wat me wel opvalt is dat er al veel verhalen de ronde gaan,

                              wat ik al heb hoord, kw is van dezelfde fabriek als koni
                              weitec is van dezelfde fabriek als kw
                              nu is ap van dezelfde fabriek asl kw en weitec

                              dus eigenlijk is alles van koni dan, waarom dan nog koni of kw kopen?

                              Comment


                              • #17
                                Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                                als je naar schroefset gaat heb je in de meeste gevallen een vrij harde ophanging, dat op onze belgische wegen te "hard" ligt voor sommigen hun gevoel.
                                Ik kan zeggen dat mijn kar, 3.5cm verlaagd met een Bilstein PSS9, niks aan comfort heeft moeten inboeten tov standaard ophanging. Ik voel het verschil niet eens op ons Belgisch wegdek, qua hardheid, behalve dat de Bilstein richels enzo beter wegfiltert.

                                Comment


                                • #18
                                  Heb pas geleden de auto verlaagd met een schroefset van FK(konigsport),is dus ook een duits merk.Ben zeer tevreden over de kwaliteit en 't comfort,heb de wagen ook maar een 2a3 cm laten zakken

                                  gr,walter

                                  Comment


                                  • #19
                                    laten zakken zorgt altijd voor een lager rijcomfort imo, zeker op onze wegen.

                                    Comment


                                    • #20
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                      laten zakken zorgt altijd voor een lager rijcomfort imo, zeker op onze wegen.
                                      verschilt toch per wagen. een sportwagen die al straf is afgeveerd kan zo maar eens comfortabeler worden met andere sportdempers.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X