Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe turbo steken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe turbo steken?

Heb eventjes een vraagje:

Is het voelbaar om na +200.000km een nieuwe turbo te steken? Of is het verschil miniem?
    Tis een dieselwagen hé, een 1.9TDI, met 131pk.. en moet afleggen tegen men vriendin met haar golfje 4 1.9TDI met 100pk.. Ergens klopt er dan toch iets niet, ok, weet ook dat mijn wagen (Audi A6 Avant) een stuk zwaarder zal zijn dan de hare maar dat het zoveel scheelt dak moe aflegge?

Alvast Bedankt!

Dat klopt idd niet maar de turbo zal daar niets mee te maken hebben. Eens langs de garage gaan en de laaddruk van de turbo eens laten nakijken. Of eens testen met een nieuwe luchtmassameter kan ook geen kwaad.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

wat is de optrektijd van beide wagens van 0 tot 100km/h

kan vrij normaal zijn dat je quasi gelijk bent of zij zelfs iets sneller. De golf weegt minder en trekt korter.

Is het verschil er ook op de autostrade? Maw rijdt zijn van u weg of is het dan omgekeerd?
      www.peugeotforum.be

Comment

en als je dan een nieuwe turbo nodig zou hebben omdat hij problemen heeft waarom zou je dan niet gewoon je turbo laten reviseren.
        (turbos krijgen vooral speling op de as, olie keerringen gaan lekken, eventueel gaat variabele regeling vastzitten door roet, en heel misschien zijn je shoepjes niet meer heel fris)

Een gereviseerde trubo is even goed als een nieuwe en zal een stuk goedkoper zij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          wat is de optrektijd van beide wagens van 0 tot 100km/h

kan vrij normaal zijn dat je quasi gelijk bent of zij zelfs iets sneller. De golf weegt minder en trekt korter.

Is het verschil er ook op de autostrade? Maw rijdt zijn van u weg of is het dan omgekeerd?
          Bij het optrekken gaan we gelijk op, er is een miniem verschil ma tis 2x niks..

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
          en als je dan een nieuwe turbo nodig zou hebben omdat hij problemen heeft waarom zou je dan niet gewoon je turbo laten reviseren.
          (turbos krijgen vooral speling op de as, olie keerringen gaan lekken, eventueel gaat variabele regeling vastzitten door roet, en heel misschien zijn je shoepjes niet meer heel fris)

Een gereviseerde trubo is even goed als een nieuwe en zal een stuk goedkoper zij.
          Krijg je ook een gereviseerde turbo bij de dealer of geeft die ineens een nieuwe?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calli 2.0i Bekijk Berichten
            Krijg je ook een gereviseerde turbo bij de dealer of geeft die ineens een nieuwe?
            zou normaal moeten gaan vermoed ik

Comment

Laat hem eerst mechanisch in orde zetten en dan eventueel schippen als je per sé sneller wil zijn dan je vriendin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Laat hem eerst mechanisch in orde zetten en dan eventueel schippen als je per sé sneller wil zijn dan je vriendin.
                Neen, niet per sé, tis gewoon eigenaardig. En chippen raden de meeste me af omdak al aan +200K zit..

Comment

Een turbo die niet kapot is vervangen? Is het zelfde als oei,ik ben 60 jaar nu wil een ruilhart van iemand van twintig. Never change a winning team. Golf V is heel wat lichter en heeft bovendien een kortere bak......
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    Een turbo die niet kapot is vervangen? Is het zelfde als oei,ik ben 60 jaar nu wil een ruilhart van iemand van twintig. Never change a winning team. Golf V is heel wat lichter en heeft bovendien een kortere bak......
                    Mss eens zoal Jochen zegt, langs de garage gaan en de laaddruk laten nakijken ofzo

Comment

Even wat opzoekwerk gedaan:

Audi A6 Avant 1.9TDI 130pk (2001-2004?)

0 - 100: 10.5sec
                      massa leeg: 1480kg

Golf IV 1.9TDI 100pk (2001-2003?)

0 - 100: 11.3sec
                      massa leeg: 1248kg

Golf is idd een pakje lichter, maar is ook 0.8sec trager in de sprint naar 100 dus je zou het zeker niet mogen afleggen...
                      Zo'n TDI 130 sleurt normaal toch redelijk hard vind ik.
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        maar soms is het wel beter dingen te vervangen voordat ze effectief kapot gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          maar soms is het wel beter dingen te vervangen voordat ze effectief kapot gaan
                          Soms, heeeel soms.

"If it ain't broke, don't fix it" geldt voor 99% van de gevallen
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Soms, heeeel soms.

"If it ain't broke, don't fix it" geldt voor 99% van de gevallen
                            Maar zou ik een verschil voelen?

Comment

Uw vriendin kan beter schakelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                Uw vriendin kan beter schakelen?

Flauwen hebben al gewisseld van auto zelfs.. Ik vraag gewoon of het kan dat de wagen na x aantal kilometers pk verliest.. en zo ja, kan dat liggen aan de turbo

Comment

Dat kan zeker maar dat ligt aan allerlei dingen. Slijtage... de turbo vervangen gaat niks uitmaken. Dat zou gewoon weggegooid geld zijn.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

laat eerst toch eens een paar basic tests doen

zoals hier al vermeld: turbodruk laten meten, speling op de turbo laten meten, misschien zelfs compressiemeting van de motor laten doen. Allemaal vrij eenvoudig en je weet daardoor al snel of er iets mis is.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Misschien is de wagen gewoon lui gereden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                        Misschien is de wagen gewoon lui gereden?

Kan, al zal het niet echt aan mij liggen.. Volgende week heb ik afspraak met de garage, ga al de tests laten doen die flappy zegt..

Bedankt allesins voor de reactie's

Comment

Working...
                                        X