Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning met knopke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door DennisClaes Bekijk Berichten
    Mja ok, bedankt voor de uitleg, weer iets bijgeleerd, ma toch ... de oplossing lijkt me niet echt wat ik zoek.

    Misschien moet ik mijn vraag anders stellen dan: zou het mogelijk zijn om na de chiptuning een knop te voorzien die hetzelfde doet als mijn sportswitch? Dus niet het aantal pk's beperken, maar mijn gasrespons remappen?
    Dan ga je moeten kijken voor een powerbox als je een knop wil.
    Maar vind je uitleg nogal zwak; een goeie chauffeur kan zijn gas doseren dus zo'n knop is overbodig hé!!

    Comment


    • #22
      Wie heeft er gezegd dat ik een goede chauffeur ben?

      Comment


      • #23
        Staat die Astra hier al ergens in een topic?
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

        Comment


        • #24
          Euhm, hoe bedoel je?

          Ik heb hier ooit al wel een topic geopend over deze astra toen ik 'm ging kiezen omdat ik heel hard twijfelde tussen een panoramische ruit of niet. Kheb die uiteindelijk toch maar niet genomen. Maar verder geen speciaal topic over denk ik nee.

          Twas ook een leasewagen, dus niks aan getuned ofzo ... Maar kben ontslagen en moet nu een eigen wagen kopen en kwil gaan voor de Honda Cvic 2.2l Diestel 140pk.

          Comment


          • #25
            Denk dat je bedoeling zo een beetje is als in de M5 zeker,waar er een ///M knop in zit die dan 500pk ipv 400pk levert.
            Volgens mij gaat dit niet echt simpel zijn, je stuurdoos moet al meerdere programma's kunnen opslaan EN dan is het meestal nog niet mogelijk om dit al rijdend te switchen.
            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
            Audi S3 '02 sold => topic
            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

            Comment


            • #26
              Ik heb ondertussen bericht gehad van Heinz. Het kan dus wel met sommige auto's zoals ik het wil, maar nu net niet met mijn Honda Civic.

              Comment


              • #27
                Ik dacht idd ergens gelezen te hebben dat ze met de sport knop van opel 2 volwaardige maps konden inladen, en dat je dus live kon switchen tussen beide ...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Ik dacht idd ergens gelezen te hebben dat ze met de sport knop van opel 2 volwaardige maps konden inladen, en dat je dus live kon switchen tussen beide ...
                  Ik ken nu niks van chiptuning, maar wel van de programmerings wereld en tegenwoordig is echt veel mogelijk, dus dat het moet kunnen ben ik ook wel zeker van Maar ingeval die mensen die dat kunnen zijn zowiezo zeldzaam, want de basis is wel meestal hetzelfde maar dan begint het en je moet dus een volledig nieuwe programma bijprogrammeren om telkens het juiste systeem aan te sturen en nog tijdens het rijden moeten er nog pak beveiligheden bijkomen zodat het zeker niet misloopt, nu ik kan mis zijn maar het lijkt me niet echt goeiekoop te zijn zoiets

                  Comment


                  • #29
                    Merkte jij dat zo hard? Dat verschil in gasrespons met die sportknop aan of uit? Welke motor had je in je astra?

                    De 2.2 ctdi is imo trouwens een ietswat 'luie' motor, zowal met chip als zonder. Een echte diesel: gas geven, wachten tot turbo op gang is en dan pas vooruit gaan. Tenminste toch als je ermee rijdt zoals een diesel. Vanaf net onder de 3000 toeren reageert die motor natuurlijk sneller op je gaspedaal. Maar naar mijn mening nodigt die zo'n rijgedrag niet uit, relaxed en vlot rijden daar haalt die motor zijn punten.

                    Verwacht dus geen gasrespons van zoals bij een atmosferische benzine.

                    Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik een chip op die 2.2 wel 'nodig' vind. Je voelt gewoon dat die motor meer kan dan hij standaard laat blijken.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door VAG04 Bekijk Berichten
                      Ik ken nu niks van chiptuning, maar wel van de programmerings wereld en tegenwoordig is echt veel mogelijk
                      Echt?

                      Comment


                      • #31
                        Motec M800 of een Pectel erin, probleem opgelost en u wordt bedankt voor het aanzwengelen van de economie
                        Ford Focus RS Mk3
                        Mitsubishi Lancer Evolution VI RS2

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Ik dacht idd ergens gelezen te hebben dat ze met de sport knop van opel 2 volwaardige maps konden inladen, en dat je dus live kon switchen tussen beide ...
                          Als er standaard zo een knop zit is het idd al veel gemakkelijker om dit te realiseren.
                          Anders ook maar dan gaat het veel geld kosten en is het dat wel waard
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                            Merkte jij dat zo hard? Dat verschil in gasrespons met die sportknop aan
                            of uit?
                            Bij men broer zijn gtc merk ik het verschil toch ook best hard...110pk versie dacht ik.

                            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Echt?
                            Och, wa weet gij nu van programmeren!!!???
                            Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                            Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                            Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                            Honda Del Sol - 120pk

                            Comment


                            • #34
                              Yep, ik voel dat heel hard bij die sportswitch, vooral vanaf 2000 toeren en nog vooral in 2de versnelling, geeft een enorme boost.

                              Ik heb eerst de 1.6l (dacht ik?) gehad met 90pk. Knopje op en praktisch geen verschil. Maar dat was mijn "voorlopige wagen", daarna heb ik dan de 1.7l 125pk gehad en als je dan in 2de die knop induwt hè ... De eerste keer dat ik dat deed, was in een bocht, ik verwachtte er niet al te veel van, maar de boost was zo groot dat mijn banden begonnen te slippen. Dus ja, die sportswitch voelde ik wel. ;-) Van het stuur of ophanging voelde ik minder, hoewel sommige van mijn vrienden het wel voelden.

                              Ik heb nog nooit met een benzine gereden, dus ik kan niet missen wat ik nooit heb gehad, gelukkig. :-) En bij mij startte de turbo vanaf 2000 toeren dus, niet net onder de 3000.

                              En die oplossingen van Fatsie ... merci voor de info, but waaaaay too expensive.

                              Ik hoop in elk geval dat als ik 'm laat chippen (of zelfs gewoon "origineel") dat de gasrespons is zoals mijn astra GTC met sport-switch op. Want met de switch af, dan is't idd gas induwen en wachten tot 'm optrekt, zelfs al heeft hij 125 PK. Da's relaxed rijden, maar heel irritant als je algemene rijstijl nogal sportief is.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Fatsie Bekijk Berichten
                                Motec M800 of een Pectel erin, probleem opgelost en u wordt bedankt voor het aanzwengelen van de economie
                                Inderdaad. DTA heeft ook zo'n spullen. Heb het enkel wel nog maar op Benzine (en circuit wagens gezien).

                                Maar deze dingen komen op het volgende neer:
                                sloop alle motorelectronica uit je wagen, plaats nieuwe vrij programeerbare computer, vervang (gedeeltelijk) de kabelboom of voeg wat kabels toe met eventueel extra functies/sensors/switchen.

                                En laat dat ding programmeren (let wel op een dagje of 2 op een rollenbank is dan geen uitzondering om er een goed programma in te krijgen). Indien je dat wil kunnen er meerdere (meer dan 2 ook) motormanagement programmas waartussen gewisseld kan worden met 1 enkele switch (kan perfect tijdens het rijden).

                                En je hebt dan nog wel leuke opties. Bijvoorbeeld kan je launchcontrol, shiftlights, tractioncontrol (vermogen wegnemen indien nodig) allemaal gaan opnemen.
                                Je kan op tubo-benzien motoren anti-lag gaan inbouwen, ...

                                Ik kan maar 1 nadeel bedenken en dat is dat je je budget minstens x10 moet doen (dat buiten het feit dat de keuring er niet mee gaat lachen)

                                Hier kan je eens kijken http://www.freddycane.com/dta.htm
                                Last edited by ; 16/07/2009, 10:17.

                                Comment


                                • #36
                                  Inderdaad programmeren achter de sportknop van Opel gaat wel, enkele op het astrafriendsforum hadden dit gedaan!!!

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                                    Bij Heinz kan je idd meerdere programma's laten programmeren (indien mogelijk) maar dat kan je nog altijd niet wisselen dmv een knop
                                    Ik heb dit oa,op mijn manier lukt het enkel met VAG en dan heb je een laptop,kabel en software nodig.
                                    volgens mij is dat nog steeds perfect mogelijk.
                                    je computer krijgt namelijk een signaal van de sportknop waardoor die vanzelf andere waardes gaat gebruiken voor de motor.

                                    heinz tuning is over het algemeen, andere waardes in de ecu stoppen.
                                    wat ze dus moeten doen is gewoon vanaf het knopje word ingedrukt de computer e iets sportievere waardes laten gebruiken. zoals de computer nu al doet.


                                    eigenlijk heeft zowat elke computer meerdere programma's erinzitten waartussen die vanzelf schakelt. gaat er iets mis met je systeem ( slechte sensor ) zal die toch ook vanzelf in limb home mode gaan ( dan worden je waardes van je fuel en ontsteking toch ook aangepast hierop ) ?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik weet dat het bij die gtc's mogelijk is dat Heinz die extra pk's achter die sportswitch steekt. Meer weet ik er zelf ook niet van. Maar als je op het astrafriends forum gaat zien, zul je hier meerdere voorbeelden van vinden. Hier ben je waarschijnlijk niks mee maar toch even ter info
                                      My GTI

                                      http://rijkevorsel.myminicity.com/

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DennisClaes Bekijk Berichten
                                        Mja ok, bedankt voor de uitleg, weer iets bijgeleerd, ma toch ... de oplossing lijkt me niet echt wat ik zoek.

                                        Misschien moet ik mijn vraag anders stellen dan: zou het mogelijk zijn om na de chiptuning een knop te voorzien die hetzelfde doet als mijn sportswitch? Dus niet het aantal pk's beperken, maar mijn gasrespons remappen?
                                        een mail naat heinz zelf kan wonderen doen
                                        een kennis van mij rijd met een astra break 1.9cdti 150 pk die gechipt werd bij heinz achter de sportknop, en dat werkt perfect.
                                        ik weet nu niet of het bij een 1.7 cdti zal gaan, maar het zou mij verbazen van niet.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X