Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes iPod Interface Kit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes iPod Interface Kit

Zijn er mensen die goede en/of slechte ervaringen hebben met de iPod Interface Kit van Mercedes? Zouden deze mensen hun ervaringen dan even kunnen meedelen?

Ik had ook een aantal specifieke vragen (n.a.v. wat opzoekingen via Google):
    - Hoe zit het met het gebruiksgemak? Is het handig navigeren door de bibliotheek?
    - Kan de bediening enkel met de stuurbediening, of ook met de knoppen aan de radio zelf?
    - Ik heb een iPod Classic met video, kunnen films ook afgespeeld worden op het scherm van de radio?
    - Indien niet, wordt het geluid van de video dan wel afgespeeld bij het "tonen" van een video? Of is video sowieso een no-go?

Antwoorden op deze vragen zouden leuk zijn, maar andere specifieke ervaringen en/of opmerkingen zijn ook meer dan welkom.

Ik ben uiteraard ook eens van plan om bij de Mercedes dealer te gaan luisteren, maar aan gebruikerservaringen hecht ik wss meer belang dan aan de praatjes van een verkoper. En met wat ik hier te weten kom kan ik daar mss wat moeilijkere vragen stellen.

Voor zover dit nuttig is: het betreft een A-klasse firmawagen met Audio 20 radio (met CD-speler, AUX-aansluitign en telefoon via Bluetooth). Het is een financiele leasing, is het dan een probleem als er achteraf dingen worden ingebouwd? Kan deze kit achteraf ook eenvoudig terug verwijderd worden en teruggeplaatst worden in een ander (en/of nieuwer) Mercedes model?

Dan nog even over de video: op m'n iPod staan vooral shows van standup-comedians, hierbij zijn uiteraard vooral de woordjes belangrijk, maar de beeldjes zijn natuurlijk altijd leuk meegenomen mocht dit mogelijk zijn. Vandaar dus de vraag of bij video's alleen geluid ook mogelijk is.

-- edit --

Iemand enig idee van de prijs van deze kit wanneer deze achteraf wordt ingebouwd? Kostprijs kit + werkuren? Bij deze kit staat namelijk geen prijs vermeld op de website van Mercedes
    Last edited by ; 17/07/2009, 14:45. Reden: Nog een stukje vergeten

Ik heb nog wat verder gespit in de Google-resultaten en dat stemde mij niet zo vrolijk. De bediening zou enkel via het stuur kunnen gebeuren, niet via de knoppen aan de radio. Het schermpje van de radio zou ook tot niets dienen, alle informatie komt op het display van de boordcomputer. Over de video's nog niets gevonden, maar dat zal wss ook niets zijn. Geen goed nieuws te rapen dus.

Er zijn wel filmpjes op YouTube te vinden waarop er films van de iPod worden afgespeeld op het scherm, maar dat zal dan wss de nieuwe Universal Media Interface zijn, alleen beschikbaar op de C en GLK (en trouwens vrij prijzig).

Ik ga het voorlopig zo maar laten en werken met de AUX-ingang in het handschoenkastje.

De uitgang op de iPod is trouwens vrij beperkt qua volume (volledig te begrijpen) en dat is duidelijk te merken in de auto. Wanneer het volume op zowel de radio als de iPod volledig open staat is het doenbaar, maar soms mag het toch wel wat luider. Vandaar dit prulleke besteld, een PocketDock Line Out USB, hopelijk met een positief resultaat. Verder dan ook nog bij Brodit langsgeweest voor een ProClip en geschikte houder (Holder with Pass-Through Connector) om de bediening wat te vergemakkelijken.

Nu alleen nog wachten op al dat speelgoed.

Comment

Ik ga het voorlopig zo maar laten en werken met de AUX-ingang in het handschoenkastje.

die aux ingang kan je die achteraf nog instaleren?
      ik heb een mercedes c van 2007 met een audio 20 systeem.
      er is een vakje voorzien in het kastje maar nog geen aansluiting.
      heb gaan horen voor een kit van ipod maar met een aux ingang ben ik al te vrede.
      of moet ik toch het hele systeem nemen?
      ik heb een sony mp4 speler en in mijn vorige wagen moest het geluid ook helemaal open staan om iets te horen.
      Last edited by ; 27/07/2009, 20:20.

Comment

Ik heb alleen nog maar klachten gelezen over de iPod interface kit van MB. Blijkbaar krijg je enkel een titellijst op de boordcomputer. Aan de andere kant is er de Media Interface, wat een optie is op recentere modellen. Ik heb dat op mijn C in combinatie met de APS 50 GPS, en dat werkt perfect. Volledige integratie van je iPod met het navigatieschermpje, ben er echt heel tevreden over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
          Ik heb alleen nog maar klachten gelezen over de iPod interface kit van MB. Blijkbaar krijg je enkel een titellijst op de boordcomputer. Aan de andere kant is er de Media Interface, wat een optie is op recentere modellen. Ik heb dat op mijn C in combinatie met de APS 50 GPS, en dat werkt perfect. Volledige integratie van je iPod met het navigatieschermpje, ben er echt heel tevreden over.
          is het het nieuwe model mercedes c? daar heb ik gezien voor 999€ gps en ipod in een systeem.dit ging echter niet in de oude c klasse.dus ga ik voor de ipod alleen.op e bay duitseland zijn ze een pak goedkoper dan hier.

Comment

Working...
          X