Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Binnenkort komt mijn nieuwe Audi A5 3.0TDI binnen en wou hem eerst bij Heinz tunen daar ik persoonlijk goed commentaar over hen had gekregen en ik eerlijk gezegd totaal geen ervaring heb met tuning. Nu begin ik echt wel te twijfelen bij wie EN of ik dat wel zou doen? Ik rijd nu met een Audi A6 2.0TDI en kan mij echt ergeren aan het feit dat ik zoveel power mis in die wagen, daarom ik nu sowieso een 3.0TDI besteld heb. Ikzelf kom uit West Vlaanderen, waar zou ik die dan best tunen?
    Thanks to help me out guys!

Grz,

Fabrice

Comment

• Daarstraks een folder van CTH(?) Tuning gelezen. Heel informatief voor zij die van schrijffouten houden.

Comment

• Heinz tomatenketchup , er is geen betere.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
          Heinz tomatenketchup , er is geen betere.
          Eén van je mindere mopjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
            Eén van je mindere mopjes

²²² beetje creatief blijven hé, ferdinand!

Comment

• zolang er straks geen rode rook uit mijn uitlaat komt heb ik daar geen problemen mee

Comment

• Ik wil hier nog even reageren op dat verhaal van ABT. Uit goede bron weet ik dat er garages zijn die jouw wagen langs de lokale chiptuning sturen, er zelf 200 euro voor betalen (gunstig tarief omwille van het volume) en jouw uiteraard de 1000 euro van de ABT tuning factureren. Zo gaat het nu eenmaal.

Ik ga mij niet uitspreken over bij wie je moet gaan - je zou met dezelfde wagen alle bedrijven moeten af gaan, er op identiek dezelfde manier mee rijden en vervolgens de performance vergelijken. Onmogelijk dus.

Het is nog altijd software - de chiptuning markt is nog redelijk "jong" in vergelijking met bijvoorbeeld computer software genre Apple en Microsoft en ook daar zitten nog geregeld bugs in. Elke tuner zal wel eens een slechte mapping maken in zijn carrière al komt dat bij de ene iets vaker voor als bij de andere.

+ fora zijn ook niet altijd onpartijdig. Sommige boards worden door tuning firma's gesponsord en leveren zeker naar die klanten toe goede service dus uiteraard lees je dan niets als lof. Andere tuners zijn dan weer "jaloers" en beginnen een prijzen oorlog of registreren zich op fora om andere bedrijven zwart te maken zonder dat ze weten waarover ze praten enkel om ze in een slecht daglicht te plaatsen. Zo gaat dat nu éénmaal met iets dat zo vrij is als internet.

Chip tuning is altijd een "risico" ongeacht bij wie je gaat. Er zijn ook zoveel externe factoren die meespelen: sterkte van de motor af fabriek, rijstijl, onderhoud, ... dat kan je niet in rekening brengen.

Comment

• Vriend van me heeft recent een 1.6 diesel met 115 pk laten chippen bij ZIP.
                  Vorige week eens op een testbank gezet; auto had 128 pk.

Knap resultaat!
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    Vriend van me heeft recent een 1.6 diesel met 115 pk laten chippen bij ZIP.

Knap resultaat!

Comment

Knap resultaat!
                      13 pk erbij. bangelijk resultaat

Comment

Knap resultaat!
                        Is de wagen voor de tuning op de bank gezet? Misschien had die wagen voordien al 128pk, iets wat dikwijls voorkomt.

Comment

• dus eigenlijk niet getuned?
                          dan had de klant dit toch moeten voelen?

Comment

• 13pk zul je ook al amper voelen, tenzij je met een auto van minder dan een ton rijdt.

Comment

• hehehehe , klein foutje
                              Last edited by ; 06/04/2010, 19:23.

Comment

• Een 116d is wel geen 1.6 eh Bruno

Comment

• Ziptuning

hallo autoliefhebbers,
                                  dit is mijn eerste bericht op deze forum....
                                  Ik moet zeggen enigzins verwonderd te zijn over wat ik in de laatste "negatieve" berichten gelezen heb over Ziptuning Gent.
                                  Ik heb mijn audi A6 avant s-line (2.0 - 136pk) 6 maand geleden laten tunen naar 170pk en kreeg 400nm ipv de 320nm origin, en ben daarmee voor 95% tevreden.
                                  De ovirige 5% minder tevredenheid hebben te maken met het "turbogat" tussen 1st en 2de versnelling, dat had de audi in originele staat maar na het tunen ook nog.
                                  Ttz, het gat is korter geworden en heeft zich verplaatst naar een hoger toerental.
                                  Nu heb ik dit ongemak terug aangekaart bij ziptuning en mocht promt gratis terug gaan voor een nazicht om dit probleem op te lossen, dit noem ik toch wel een mooie service.
                                  Ik mag er mee binnen springen op 19 mei, dus kan ik nog niets melden over het resultaat maar ik hou jullie op de hoogte.
                                  Bij ziptunig hebben ze me wel direct gezegd dat dit een normaal iets is waar ze weinig kunnen aan doen, maar ze willen het wel nog eens proberen.
                                  Wat betreft het verbruik van mijn wagen moet ik wel zeggen dat er een1/2 litertje is bijgekomen, maar wat wil je, sportiever rijden en minder verbruiken, dat kan moeilijk...denk ik toch?!
                                  Alé, tot zover mijn eerste bericht. "Sportieve autogroeten", Danny B.

Comment

• wacht tot je 30.000km verder zit en we spreken opnieuw.
                                    'tuurlijk kunnen ze er weinig aan doen want ze lappen er gewoon een standaard-map in, op maat kunnen ze niet. Heeft Pascal mij letterlijk in mijn gezicht toen ik dat vroeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Danny B. Bekijk Berichten
                                      hallo autoliefhebbers,
                                      dit is mijn eerste bericht op deze forum....
                                      Ik moet zeggen enigzins verwonderd te zijn over wat ik in de laatste "negatieve" berichten gelezen heb over Ziptuning Gent.
                                      Ik heb mijn audi A6 avant s-line (2.0 - 136pk) 6 maand geleden laten tunen naar 170pk en kreeg 400nm ipv de 320nm origin, en ben daarmee voor 95% tevreden.
                                      De ovirige 5% minder tevredenheid hebben te maken met het "turbogat" tussen 1st en 2de versnelling, dat had de audi in originele staat maar na het tunen ook nog.
                                      Ttz, het gat is korter geworden en heeft zich verplaatst naar een hoger toerental.
                                      Nu heb ik dit ongemak terug aangekaart bij ziptuning en mocht promt gratis terug gaan voor een nazicht om dit probleem op te lossen, dit noem ik toch wel een mooie service.
                                      Ik mag er mee binnen springen op 19 mei, dus kan ik nog niets melden over het resultaat maar ik hou jullie op de hoogte.
                                      Bij ziptunig hebben ze me wel direct gezegd dat dit een normaal iets is waar ze weinig kunnen aan doen, maar ze willen het wel nog eens proberen.
                                      Wat betreft het verbruik van mijn wagen moet ik wel zeggen dat er een1/2 litertje is bijgekomen, maar wat wil je, sportiever rijden en minder verbruiken, dat kan moeilijk...denk ik toch?!
                                      Meer verbruiken na Zip/Chip-tuning? Een A6 2.0 diesel?
                                      Dat moet je dan ook maar eens laten nakijken want het zou niet mogen. Alhoewel, waarschijnlijk ben je inderdaad sportiever aan het rijden.
                                      Mijne 2.7 verbruikte tussen de 0.8 en de 1.1l minder. Daar was het mij vooral om te doen. Steeds op CC en wel zeer veel autosnelweg.....
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Danny B. Bekijk Berichten
                                        dan is er alvast iets grondig fout met je motortuning want je mag zeker niet meer verbruiken na tuning op deze motoren , in tegendeel het moet zelfs minderen dus bewijs dat je lucht-brandstof verhouding heel slecht afgesteld staat met de Ziptuning

Comment

• ziptuning

ja mannen,
                                          wat betreft mijn meerverbruik zal ik zeker nog eens bespreken bij ziptuning!
                                          Maar men moet toch niet te vlug conclusies trekken, dat er iets zou " fout" gelopen zijn...
                                          Na mijn afspraak op 19 mei vertel ik jullie er zeker meer over, OK?!
                                          En ik moet toegeven, met de meerpower die je krijgt, ga je toch automatisch wat agressiever gaan rijden, niet? Grtn. Danny B.

Comment

Working...
                                          X