Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
dan is er alvast iets grondig fout met je motortuning want je mag zeker niet meer verbruiken na tuning op deze motoren , in tegendeel het moet zelfs minderen dus bewijs dat je lucht-brandstof verhouding heel slecht afgesteld staat met de Ziptuning
Dus als je na tuning constant die extra pk's aanspreekt ga je alsnog zuiniger zijn?
Dus als je na tuning constant die extra pk's aanspreekt ga je alsnog zuiniger zijn?
Tuurlijk niet Mooie verkoopspraat, bij relaxed rijden zijn de meeste gechipte turbo's mss wel wat zuiniger maar als je constant gaat vloeren is 't maar normaal dat 'ie meer gaat zuipen dan in originele toestand
Tuurlijk niet Mooie verkoopspraat, bij relaxed rijden zijn de meeste gechipte turbo's mss wel wat zuiniger maar als je constant gaat vloeren is 't maar normaal dat 'ie meer gaat zuipen dan in originele toestand
Maar dat wist jij ook al
helemaal niet altijd juist , heb hier een mooi voorbeeld van een motor op de motorentestbank , volgas @4000tr/min stock software , 0.312l/min verbruik , met herprogrammatie 0.304l/min
nu jij , mss eerst eens nadenken voordat je zomaar iets post over verkoopspraatjes
@wouter , heb het snel even voor jou uitgerekend , dat is 0.48 liter brandstof per uur minder verbruik bij VOLLAST en maximaal motorvermogen , das pas echt fijntunen
helemaal niet altijd juist , heb hier een mooi voorbeeld van een motor op de motorentestbank , volgas @4000tr/min stock software , 0.312l/min verbruik , met herprogrammatie 0.304l/min
nu jij , mss eerst eens nadenken voordat je zomaar iets post over verkoopspraatjes
je praat nu over vollast gebruik stock vs. vollast gebruik na chippen.
terwijl men juist zegt dat men nu meer het volle vermogen aanspreekt na het chippen, hiervoor werd er rustiger gereden. kan dus perfect dat hij meer LIJKT te verbruiken.
vriend van mij heeft ook zen 118d bij ziptuning (NL) laten doen, is nu even snel als een 163pk 120d facelift (zelf ervaren), en toch een stuk zuiniger bij gelijke belasting.
Ik ga niet beweren dat ziptuning de beste tuner is, maar telkens opnieuw wordt dat bedrijf gebashed terwijl het overgrote deel van de klanten goed geholpen is en goede service heeft ervaren. jammer genoeg zorgen enkele negatieve ervaring voor een waar taboe rond ziptuning.
nu ja mij boeit het eigenlijk allemaal weinig, ik heb niks met dat bedrijf te maken, maar als ik zie dat mijn maat er alle vertrouwen in heeft en na 2j tuning nog steeds probleemloos rondtuft, vind ik alle negativiteit rond ziptuning nogal overdreven.
mijn vriend heeft zijn mitsu outlander bij ziplaten doen
hij is ook zeer tevreden.
ik ben bij shiftech gegaan omdat ik bruno zijn werk kende
dus beide content
vind ik alle negativiteit rond ziptuning nogal overdreven.
Die negativiteit is er niet zomaar gekomen , lees maar eens een aantal posts sommige mensen hebben serieus wat motor-problemen gehad na hun ziptuning en zip is nooit financieel willen tussenkomen voor de schade , dit ondanks alle garantie bla-bla-bla op hun website . Denk dat als het jou was overkomen dat je dan ook negatief zou zijn over ziptuning.
Dit ter zijde , en we hebben het al vaak gezegd , meer dan de helft van de ziptuning klanten ( en dat zijn er duizenden per jaar ) zijn zonder meer tevreden over hun ziptuning , sommigen van hen hebben dat hier ook gepost, dus het is zeker niet alleen negativiteit wat hier in het topic staat. Denk dat het topic hier de realiteit duidelijk weerspiegeld , want ca de helft van de posts hier gaat over problemen na ziptuning en de andere helft zijn mensen die wel tevreden zijn
je praat nu over vollast gebruik stock vs. vollast gebruik na chippen.
terwijl men juist zegt dat men nu meer het volle vermogen aanspreekt na het chippen, hiervoor werd er rustiger gereden. kan dus perfect dat hij meer LIJKT te verbruiken.
Ja inderdaad , ik herhaal het nog even voor de duidelijkheid :
je rijdt dus sportiever en sneller dan vroeger en toch verbruik je MINDER
pas op dit is wel niet altijd zo , hangt sterk af van type motor/wagen enz , het is geen algemene regel , maar ook zeker geen uitzondering , de uitspraak van Wouter houdt dus echt geen steek en is nergens op gebaseerd tenzij dan op bijgeloof en café-praat
Die negativiteit is er niet zomaar gekomen , lees maar eens een aantal posts sommige mensen hebben serieus wat motor-problemen gehad na hun ziptuning en zip is nooit financieel willen tussenkomen voor de schade , dit ondanks alle garantie bla-bla-bla op hun website . Denk dat als het jou was overkomen dat je dan ook negatief zou zijn over ziptuning.
volledig in de patatten gedraait op 30.000km
en dan ook nog de koppeling, dubbelmassa vliegwiel, roetfilter die flipte, 2x turbo.
uhu, leve zip
heb me toen maar ne jap gekocht en de 207 overgelaten
volledig in de patatten gedraait op 30.000km
en dan ook nog de koppeling, dubbelmassa vliegwiel, roetfilter die flipte, 2x turbo.
uhu, leve zip
heb me toen maar ne jap gekocht en de 207 overgelaten
Yep ziptuning zet een standaard file en hopsakee inorde.
Ben een tweede keer terug geweest met de megane omdat de eerste keer niet mijn goesting was en de pk's niet klopten omdat ze geen bank hadden voor te testen.
Tweede keer ging hij goed en 6000km later ging hij nog maar ik denk dat pas de tweede keer beetje aangepast was aan mijn auto...
Ja inderdaad , ik herhaal het nog even voor de duidelijkheid :
je rijdt dus sportiever en sneller dan vroeger en toch verbruik je MINDER
pas op dit is wel niet altijd zo , hangt sterk af van type motor/wagen enz , het is geen algemene regel , maar ook zeker geen uitzondering , de uitspraak van Wouter houdt dus echt geen steek en is nergens op gebaseerd tenzij dan op bijgeloof en café-praat
lol hou toch op man.
Je kan misschien een héél klein beeeeetje sportiever rijden en ietsjes minder verbruiken maar van zodra je deftig wat sportiever ga rijden verbruik je ook een stuk meer.
Toch normaal zeker?
Tenzij jij een pak meer vermogen (dus geen 10pk op een 2L diesel) kan geven zonder meer brandstof in te spuiten.
Mijn verbruik met vorige tuning (185pk dus) was ook 1.5l meer dan ervoor terwijl als ik echt wil ik zuiniger rij. Maar ik spreek dat extra vermogen gewoon liever aan.
lol hou toch op man.
Je kan misschien een héél klein beeeeetje sportiever rijden en ietsjes minder verbruiken maar van zodra je deftig wat sportiever ga rijden verbruik je ook een stuk meer.
Toch normaal zeker?
Dit hangt echt af van van wagen tot wagen , maar heb hier nog een mooi voorbeeld uit de racerij voor jou een 2.0 DCI motor verbruikte standaard zo'n 14.7L per uur circuit gebruik , na herprogrammatie met 28pk en 60Nm meer doet die het in 13,9L per uur , dus weer een voorbeeld van een wagen die merkelijk minder verbruikt na tuning nu jij
Bij een zelfde rijstijl als ongechipt zal je wel degelijk minder verbruiken...
Maar extra pk's die ga je gebruiken... en extra pk's vergen meer drinken...
uiteindelijk ken ik niemand die zen wagen laten chippen, en er uiteindelijk niks mee doet ?
Dit hangt echt af van van wagen tot wagen , maar heb hier nog een mooi voorbeeld uit de racerij voor jou een 2.0 DCI motor verbruikte standaard zo'n 14.7L per uur circuit gebruik , na herprogrammatie met 28pk en 60Nm meer doet die het in 13,9L per uur , dus weer een voorbeeld van een wagen die merkelijk minder verbruikt na tuning nu jij
dat is dan al niet meer een standaard wagen vergelijken met een gechipte wagen eh
tenzij die motorisch volledig standaard was en dan nog kan je circuitgebruik totaal niet vergelijken met op de openbare weg rijden.
Bij een zelfde rijstijl als ongechipt zal je wel degelijk minder verbruiken...
Maar extra pk's die ga je gebruiken... en extra pk's vergen meer drinken...
uiteindelijk ken ik niemand die zen wagen laten chippen, en er uiteindelijk niks mee doet ?
jawel ikke.
ik gebruik da echt zelden.
Alleen als je toch eens wil inhalen en het is op het randje dan ben ik blij dat die extra horses er zijn.
ik ben vooral blij met het lagere verbruik op de autostrade
VOOR het chippen 11 a 12 liter (gemiddeld) bij schakelen 3000-3500 toeren
Na het chippen 8 a 9 liter (gemiddeld) bij schakelen 3000-3500 toeren
En allen naar shiftech want ziptuning trekt op gene zak!
Comment