Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
en ze bedriegen u nog ook.
ik daag u uit om na de "chip" nekeer op rollen te gaan staan
of nog beter, lees uw "chip" eens uit met een ander toestel
turbo-inspuiting zwaar aangepast en enkel in 2de en 3de versnelling.
na 9000km turbo, koppeling, dubbelmassa-vliegwiel in frut. en ik ben NIET de enige
en ze bedriegen u nog ook.
ik daag u uit om na de "chip" nekeer op rollen te gaan staan
of nog beter, lees uw "chip" eens uit met een ander toestel
turbo-inspuiting zwaar aangepast en enkel in 2de en 3de versnelling.
na 9000km turbo, koppeling, dubbelmassa-vliegwiel in frut. en ik ben NIET de enige
allez dan moet k schrik beginnen krijgen...
ieder bedrijf heeft ontevreden klanten,ik ben tevreden.
en ze bedriegen u nog ook.
ik daag u uit om na de "chip" nekeer op rollen te gaan staan
of nog beter, lees uw "chip" eens uit met een ander toestel
turbo-inspuiting zwaar aangepast en enkel in 2de en 3de versnelling.
na 9000km turbo, koppeling, dubbelmassa-vliegwiel in frut. en ik ben NIET de enige
trouwens heb je er geen garantie bijgekregen voor zo n prullen...
Collega van mij is er goed geholpen en rijdt nog altijd rond in zijn 318d.
Maar persoonlijk vind ik dat er net iets te veel negatief geluid rondom ziptuning is.
amai even met verlof geweest en al veel reacties
bedankt hiervoor
ik kan precies beter bij zip wegblijven.
Maar van heinz heb ik ook gehoord dat die met de output van de rollen durft foefelen.
Lijkt mij een beetje ver gezocht. Mocht Heinz z'n klanten bedriegen (geen flauw benul van...) dan bedriegt hij uiteindelijk enkel zichzelf. Geldt voor iedere tuner trouwens... Wie bedriegt valt door de mand. Het zal niet lang duren voor er in onze huidige digitale-wereld mensen moord en brand beginnen roepen. Genoeg manieren om te vergelijken, al is het maar een vriend met +/- zelfde vermogen waartegen je eens optrekt
Wat ik wel veel hoor terugkomen bij Heinz, is dat er achteraf veel roet is. Maar ofdat nu ligt aan de klant die er ALLES wil uithalen of Heinz zelf, da's een ander paar mouwen
On topic : Geen ervaring met Zip. Tig ervaringen te vinden op dit forum, zowel positief als negatief.
Ben net in bezit van VOLVO S60 2.4D, versie met 126 pk en 300 nm koppel.
Heeft er soms iemend ervaring met de firma ZIPTUNING, gelegen in Gent?
Zij bieden een upgrade aan tot 155 pk en 360 nm koppel, met andere woorden geen extreme toestanden zoals tot 192pk en ruim 400 nm koppel elders.
Graag jullie reacties.
Mvg
Het zit zo , de 2.4D 126pk is exact dezelfde motor als de 2.4D 185pk , alleen is die elektronisch ingehouden. Dat spaart heel wat ontwikkelingswerk voor een kleine constructeur als volvo , die hoeft dan maar 1 motor te maken , maar kan toch 3 verschillende vermogens aanbieden aan haar klanten de 126 de 163 en de185pk versies ( o.a. fiscaal voordeliger ).
Dus als je zo'n 126pk versie hebt dan hoef je daar als tuner enkel een volledig originele volvo software in te laden van een 185pk versie en dan heb je meteen 185pk en 400Nm , makkelijker kan haast niet ( al is het niet zo eenvoudig om de software van een ander voertuig in te laden vanwege het chassis nummer wat in zo'n software zit en wat je dan moet aanpassen aan de nieuwe wagen ).
De meeste tuners gaan meteen nog iets verder , want deze motor kan makkelijk 220pk aan ( het is toch een 2400cc , sommige BMW halen al +200pk uit een 2000cc diesel ) en dus geven veel tuners deze motor zo'n 210-220pk en 460-480Nm mee. Dit is geen enkel probleem voor betrouwbaarheid ( indien correct uitgevoerd ).
Omdat de meeste tuners op maat werken kan jij als klant dus in principe kiezen hoeveel pk je wilt , zolang het maar tussen die 126pk en die 220pk blijft , zeg jij nu : ik zou er graag 185 hebben met een volledig originele software van volvo , of zeg jij :ik wil liever 150pk of 190pk hebben dat kan allemaal bij de meeste tuners .
ZIPTUNING vertelde mij een aantal jaar geleden dat zij anders werken namelijk : die ontwikkelen in hun hoofdkantoor een low-cost tuningfile waarin zij meestal hetzelfde doen , namelijk bv. de inspuiting 20% verhogen en klaar ! Dit ene tuningfile wordt dan verspreid over hun dealers die hetzelfde programma telkens opnieuw in andere wagens programmeren. Zij hebben nog de apparatuur nog de wil om veel tijd en geld te investeren in research ( hun doel is low-cost-high-volume met een middelmatige klantentevredenheid ) , dus je moet het doen met dat programmatje met 20% meer inspuiting , en dat geeft op een 126pk versie zoiets van een 150pk als resultaat.
Voor veel mensen is dat voldoende omdat de wagen iets beter rijdt , de tuning weinig kost , en ze als bestuurder niet meer nodig hebben . Dus ziptuning is in dat opzicht zeker niet slecht . Ziptuning is kwa marketing zeer sterk , maar dit voorbeeld van de volvo roept toch heel wat vragen op.
Het zit zo , de 2.4D 126pk is exact dezelfde motor als de 2.4D 185pk , alleen is die elektronisch ingehouden. Dat spaart heel wat ontwikkelingswerk voor een kleine constructeur als volvo , die hoeft dan maar 1 motor te maken , maar kan toch 3 verschillende vermogens aanbieden aan haar klanten de 126 de 163 en de185pk versies ( o.a. fiscaal voordeliger ).
Dus als je zo'n 126pk versie hebt dan hoef je daar als tuner enkel een volledig originele volvo software in te laden van een 185pk versie en dan heb je meteen 185pk en 400Nm , makkelijker kan haast niet ( al is het niet zo eenvoudig om de software van een ander voertuig in te laden vanwege het chassis nummer wat in zo'n software zit en wat je dan moet aanpassen aan de nieuwe wagen ).
De meeste tuners gaan meteen nog iets verder , want deze motor kan makkelijk 220pk aan ( het is toch een 2400cc , sommige BMW halen al +200pk uit een 2000cc diesel ) en dus geven veel tuners deze motor zo'n 210-220pk en 460-480Nm mee. Dit is geen enkel probleem voor betrouwbaarheid ( indien correct uitgevoerd ).
Omdat de meeste tuners op maat werken kan jij als klant dus in principe kiezen hoeveel pk je wilt , zolang het maar tussen die 126pk en die 220pk blijft , zeg jij nu : ik zou er graag 185 hebben met een volledig originele software van volvo , of zeg jij :ik wil liever 150pk of 190pk hebben dat kan allemaal bij de meeste tuners , behalve bij ZIPTUNING .
Ziptuning werkt anders , die ontwikkelen in hun hoofdkantoor een low-cost tuningfile waarin zij meestal hetzelfde doen , namelijk de inspuiting 20% verhogen en klaar ! Dit ene tuningfile wordt dan verspreid over hun dealers die hetzelfde programma telkens opnieuw in andere wagens programmeren. Zij hebben nog de apparatuur nog de wil om veel tijd en geld te investeren in research ( hun doel is low-cost-high-volume met een middelmatige klantentevredenheid ) , dus je moet het doen met dat programmatje met 20% meer inspuiting , en dat geeft op een 126pk versie zoiets van een 150pk als resultaat.
Voor veel mensen is dat voldoende omdat de wagen iets beter rijdt , de tuning weinig kost , en ze als bestuurder niet meeer nodig hebben . Dus ziptuning is in dat opzicht zeker niet slecht , maar je moet je er alleen van bewust zijn dat hun product niet overeenstemt met de reclame wat ze je voorspiegelen. Ziptuning is kwa marketing zeer sterk , maar dit voorbeeld van de volvo geeft aan dat ze technisch niet in staat zijn het potentieel van deze motor te benutten.
groetjes
Bruno
mijn 535d is gedaan bij ziptuning en k heb er niet echt klachten van..
ik kan natuurlijk niet vergelijken met n ander(met deze auto)
mijn 535d is gedaan bij ziptuning en k heb er niet echt klachten van..
ik kan natuurlijk niet vergelijken met n ander(met deze auto)
super !! zoals ik al zei ze geven 20% meer inspuiting , op een 535D met 286pk kom je dan al makkelijk uit op een 330pk dus dat kan niet anders dan hard rijden
super !! zoals ik al zei ze geven 20% meer inspuiting , op een 535D met 286pk kom je dan al makkelijk uit op een 330pk dus dat kan niet anders dan hard rijden
dat kan maar heinz geeft ook niet meer op als die waarde,zoveel meer zullen ze dus ook wel niet doen zeker
Comment