Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
    dat kan maar heinz geeft ook niet meer op als die waarde,zoveel meer zullen ze dus ook wel niet doen zeker
    wat ze nu bij heinz doen kan ik je niet zeggen ( heb geen glazen bol ) , maar tuning en tuning is helemaal niet hetzelfde, je kan 340pk halen op verschillende manieren :

    - met een lange inspuitduur en dus veel rook en hoge uitlaatgastemperatuur ( zeer nefast voor de DPF )

    - met een inspuitcyclus die vroeger begint , met een hogere druk en dus meer brandstofmassa voor eenzelfde inspuitduur , lagere uitlaatgas temperatuur , minder rook , beter voor de DPF

    Ik zeg altijd maar hoe spijtig het is dat de BMW zo'n goede motoren maakt , anders zouden de mensen met slechte tuning veel meer en veel sneller problemen hebben , want nu komen die meestal pas rond 100.000km

    groetjes
    Bruno

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
      Hallo,

      Ben net in bezit van VOLVO S60 2.4D, versie met 126 pk en 300 nm koppel.

      Heeft er soms iemend ervaring met de firma ZIPTUNING, gelegen in Gent?

      Zij bieden een upgrade aan tot 155 pk en 360 nm koppel, met andere woorden geen extreme toestanden zoals tot 192pk en ruim 400 nm koppel elders.

      Graag jullie reacties.

      Mvg
      blijf weg bij zip. die hebben mijn vorige auto professioneel naar de meuk geholpen na anderhalf jaar en ze hebben het nog toegegeven ook.
      Ze smijten er een standaard mapje in voor dat model. Geef mij maar eentje met een rollenbank waar je alles zelf kan volgen.
      Bij zip kan je dat ook. 10 minuten aan hun computer en de rest laten ze uploaden, snel verdiend...
      dus als je op 20.000km al zo'n motorische problemen hebt zoals ik had weet je wel genoeg hoop ik.
      (turbo, vliegwiel, drukgroep, koppeling, katalysator, enz...) Wagen verkocht met net geen 40.000km omdat er constant kosten aan waren.
      Last edited by ; 20/01/2010, 20:59.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
        wat ze nu bij heinz doen kan ik je niet zeggen ( heb geen glazen bol ) , maar tuning en tuning is helemaal niet hetzelfde, je kan 340pk halen op verschillende manieren :

        - met een lange inspuitduur en dus veel rook en hoge uitlaatgastemperatuur ( zeer nefast voor de DPF )

        - met een inspuitcyclus die vroeger begint , met een hogere druk en dus meer brandstofmassa voor eenzelfde inspuitduur , lagere uitlaatgas temperatuur , minder rook , beter voor de DPF

        Ik zeg altijd maar hoe spijtig het is dat de BMW zo'n goede motoren maakt , anders zouden de mensen met slechte tuning veel meer en veel sneller problemen hebben , want nu komen die meestal pas rond 100.000km

        groetjes
        Bruno
        nu doe je me een gek gevoel krijgen,t is me idd al opgevallen dat de uitlaatgassen heel heet zijn als k achter de uitlaat sta ,zelfs op rellantie
        hij rookt wel niks maja das met de dpf
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

        Comment


        • #24
          .....
          Last edited by ; 12/03/2010, 14:40.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
            Ik geef BrunoL niet vaak gelijk... Maar deze keer zit hij er boenk op...
            ah , dat hoor ik graag , wij kunnen dus toch nog praten

            Comment


            • #26
              ziptuning!!

              ben blij dat k hier effe kom piepen!! amaai!! wat is me dat allemaal!! heb zelf momenteel een a5 coupe 2.7tdi multitronic in de pijplijn staan!!( levertijd april)!! en zou ook deze willen laten opgrade( omdat k de 163pk heb) ook de duitse is hier in 190 versie!! en heb inderdaad ook al contact gehad met die uit evergem( gent) en kunnen inderdaad mooie praatjes verkopen!! en ook bij ATM sint-lenaarts-antwerpen! maar denk dat het daar hetzelfde zal zijn!! ook de prijs zit in de buurt daar!! dus wss van hetzelfde!! mss ook enkele reactie hier op!! audi zit wel met een kind aan huis tuning ABT en dan spreken we hier wel over de 3a4 voud van die andere prijzen!!( maar hier mss wel degelijkheid?)!!

              Comment


              • #27
                dan zal je je garantie wel kunnen behouden. Anders doen ze misschien moeilijk

                Comment


                • #28
                  ABT blijf je ook best weg tenzij je effectief naar daar gaat en de wagen op maat laat tunen.
                  Maar anders wordt ook maar enkel de ecu opgestuurd en er een standaard programma opgeflashed. Best is gewoon naar een degelijke tuner gaan die zijn programma's zelf ontwikkeld en op de bank kan tunen.
                  Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                  Audi S3 '02 sold => topic
                  Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                  Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ronsan 2 Bekijk Berichten
                    ben blij dat k hier effe kom piepen!! amaai!! wat is me dat allemaal!! heb zelf momenteel een a5 coupe 2.7tdi multitronic in de pijplijn staan!!( levertijd april)!! en zou ook deze willen laten opgrade( omdat k de 163pk heb) ook de duitse is hier in 190 versie!! en heb inderdaad ook al contact gehad met die uit evergem( gent) en kunnen inderdaad mooie praatjes verkopen!! en ook bij ATM sint-lenaarts-antwerpen! maar denk dat het daar hetzelfde zal zijn!! ook de prijs zit in de buurt daar!! dus wss van hetzelfde!! mss ook enkele reactie hier op!! audi zit wel met een kind aan huis tuning ABT en dan spreken we hier wel over de 3a4 voud van die andere prijzen!!( maar hier mss wel degelijkheid?)!!
                    Amai!!

                    Comment


                    • #30
                      nu vrijdag ga ik met de zafira naar shiftech.
                      ik laat mijn bevindingen wel horen.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                        nu vrijdag ga ik met de zafira naar shiftech.
                        ik laat mijn bevindingen wel horen.
                        En? Wat zijn de bevindingen?

                        Comment


                        • #32
                          Vrijdag heb ik mijn zafira 1.7 cdti laten tunen door de mensen van Shiftech engineering.
                          Dit kwam omdat de programmaschrijver (Bruno) van Auto Tune Heinz niet meer werkt bij ATH.
                          Bruno werkt nu voor Shiftech.
                          Zij zijn gevestigd in Louvain La Neuve. Dit lijkt ver , maar voor mensen die uit Antwerpen komen is dit eigenlijk niet verder rijden dan Aalst.
                          Zij zijn voorlopig ook de enige die de 1.7 goed kunnen tunen.
                          Van de service en het onthaal kan ik aleen maar lof spreken.
                          Van de waarden die uit mijn auto zijn gehaald nog meer.
                          Van 111 pk origineel naar 160.
                          Van 272 nm origineel naar 344 nm.
                          Ik kan enkel zeggen dat Bruno serieus met zijn werk bezig is.
                          Mijn auto is 3 keer op de bank geweest om alle curven mooi te krijgen.
                          Origineel had ik 12nm meer als opgegeven door Opel.
                          Maar er zat een lelijke dip in.

                          In bijlage vind je een aantal foto´s van de werkruimte en de dyno.






                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            Vrijdag heb ik mijn zafira 1.7 cdti laten tunen door de mensen van Shiftech engineering.
                            Dit kwam omdat de programmaschrijver (Bruno) van Auto Tune Heinz niet meer werkt bij ATH.
                            Bruno werkt nu voor Shiftech.
                            Zij zijn gevestigd in Louvain La Neuve. Dit lijkt ver , maar voor mensen die uit Antwerpen komen is dit eigenlijk niet verder rijden dan Aalst.
                            Zij zijn voorlopig ook de enige die de 1.7 goed kunnen tunen.
                            Van de service en het onthaal kan ik aleen maar lof spreken.
                            Van de waarden die uit mijn auto zijn gehaald nog meer.
                            Van 111 pk origineel naar 160.
                            Van 272 nm origineel naar 344 nm.
                            Ik kan enkel zeggen dat Bruno serieus met zijn werk bezig is.
                            Mijn auto is 3 keer op de bank geweest om alle curven mooi te krijgen.
                            Origineel had ik 12nm meer als opgegeven door Opel.
                            Maar er zat een lelijke dip in.

                            In bijlage vind je een aantal foto´s van de werkruimte en de dyno.






                            Mooi resultaat , ben er onlangs ook geweest met de RS en met nog een forumlid(RSdriver) . Ik moet zeggen dat er toch een heel andere sfeer heerst dan bij Heinz , en ja de service is wel top bij Shiftech . Binnenkort ga ik de RS daar laten tunen , maar RSdriver is me al voor binnen de komende weken wordt de zijne getunend

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              Zij zijn voorlopig ook de enige die de 1.7 goed kunnen tunen.
                              Nu ook niet overdrijven

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                160pk uit een 1.7
                                Ik hoop dat de mechaniek het houd
                                ik heb een teruggetunede 125 pk blok.
                                en die tuning gebruik ik zelden. het is alleen meegnomen dat de pk´s er zijnwanneer het nodig is.
                                Die auto was in 6-de echt een slak. En nu moet ik niet elke keer een vitesse terug als ik wil inhalen.
                                Ook het verbruik is gedaald wat leuk is.
                                Last edited by ; 14/02/2010, 15:48.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                  Nu ook niet overdrijven

                                  heinz kan het niet. dat hebben ze zelf bevestigd in een mail
                                  en al de andere heb ik geen ervaring mee.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                    heinz kan het niet. dat hebben ze zelf bevestigd in een mail
                                    en al de andere heb ik geen ervaring mee.
                                    Zoals je zelf zegt, de andere heb je geen ervaring mee.. en Heinz en Shiftech zijn niet de enige tuners in het land hé

                                    En dat Bruno geen goed woord meer zal zeggen over Heinz verwondert me ook niet , ik denk dat je dat dus met een grote korrel zout mag nemen .

                                    Maar veel plezier met de tuning

                                    Comment


                                    • #38
                                      ik wil hier helemaal geen discussie starten.
                                      Ik heb enkel ervaring met powerchips in aartselaar (nooit van mijn leven ga ik daar nog)
                                      heinz en shiftech.
                                      Tot hiertoe meest tevreden met de behandeling van shiftech.
                                      Dat is alles wat ik wilde zeggen.
                                      Van CTH had ik ook lovende commentaren gehoord. Om maar te zeggen dat ik open sta voor anderen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                        ik wil hier helemaal geen discussie starten.
                                        Ik heb enkel ervaring met powerchips in aartselaar (nooit van mijn leven ga ik daar nog)
                                        heinz en shiftech.
                                        Tot hiertoe meest tevreden met de behandeling van shiftech.
                                        Dat is alles wat ik wilde zeggen.
                                        Van CTH had ik ook lovende commentaren gehoord. Om maar te zeggen dat ik open sta voor anderen.
                                        Inderdaad , in Belgie zijn er slechts een aantal tuners die echt hun best doen , PPE , CTH en Shiftech zitten daar zeker bij

                                        @wouter : een piasini file inflashen noemen wij geen goede tuning en als we bekijken welk lepe trukken je weer hebt moeten uithalen om de testbankresultaten van 370Nm naar 400nm op papier te "toveren" op cleaned , ik zal maar zwijgen zeker

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                          Inderdaad , in Belgie zijn er slechts een aantal tuners die echt hun best doen , PPE , CTH en Shiftech zitten daar zeker bij

                                          @wouter : een piasini file inflashen noemen wij geen goede tuning en als we bekijken welk lepe trukken je weer hebt moeten uithalen om de testbankresultaten van 370Nm naar 400nm op papier te "toveren" op cleaned , ik zal maar zwijgen zeker
                                          Even quoten
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X