Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Zal toch alleszins niet van ik zijn dat je een pm hebt gekregen
    en ge had nog zoo een zin in frietjes !!

Comment

het dieselkarakter is wel verloren gegaan tijdens de tuning precies?

Comment

ik wil mijn Golf VI gti laten chippen, waar moet ik nu langs ? Mijn 5 gti was gedaan , jawel bij ziptuning, en ik was daar heel tevreden van ! Ook heb ik een kameraad wiens 335I gedaan
        werd door ziptuning (Utrecht) , die is daar al een jaar heel tevreden van ...
        ziptuning geeft op zijn site 280 Pk voor de gti VI , maar dit lijkt me nu toch van het goede teveel ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
          ik hoop dat uw auto zo niet op de rollen heeft gestaan om te testen? Kan toch op zijn minst aan de sleepogen vasthangen met kabels kwestie van veiligheid.
          Kan natuurlijk zo zijn dat het wel zo was, maar op de foto zie ik geen bevestigingspunten/

/edit: nu zie ik wel de kabels liggen
          ik stond er bij toen de auto op de rollen liep.
          Hij was weldegelijk vastgesnoerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door keeperfrans Bekijk Berichten
            ik wil mijn Golf VI gti laten chippen, waar moet ik nu langs ? Mijn 5 gti was gedaan , jawel bij ziptuning, en ik was daar heel tevreden van ! Ook heb ik een kameraad wiens 335I gedaan
            werd door ziptuning (Utrecht) , die is daar al een jaar heel tevreden van ...
            ziptuning geeft op zijn site 280 Pk voor de gti VI , maar dit lijkt me nu toch van het goede teveel ...
            waarom zou die zoveel niet aankunnen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
              waarom zou die zoveel niet aankunnen?

bah ik weet het niet ,das toch een 70pk bij ... lijkt me toch niet gering ...

Comment

voor mij geen van die 2, als ze zich zo gedragen op een forum

Comment

280pk lijkt mij toch wel iets te veel om betrouwbaar te blijven , het kan wel maar dan zit je met een zeer hoge turbodruk en bijhorende hoge uitlaatgastemp.

Als het doel is om er zoveel mogelijk uit te halen dan kan je best een complete uitlaatlijn met sportcat steken en heb je +-275pk en betrouwbaarheid is dan nog steeds OK

groetjes
                  Bruno

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    280pk lijkt mij toch wel iets te veel om betrouwbaar te blijven , het kan wel maar dan zit je met een zeer hoge turbodruk en bijhorende hoge uitlaatgastemp.

Als het doel is om er zoveel mogelijk uit te halen dan kan je best een complete uitlaatlijn met sportcat steken en heb je +-275pk en betrouwbaarheid is dan nog steeds OK

groetjes
                    Bruno
                    Hoe is jullie garantie tav een DPF geregeld?

Of anders gezegd, is er een manier om op de rollenbank de roetuitstoot te meten als je een DPF hebt?
                    Als er zekerheid is over het gelijkblijven van de roetuitstoot dan zou ik een chip al eerder overwegen...

Comment

Uiteraard , lambda meting ( je meet hier de restzuurstof gehalte in de uitlaatgassen ) ongeacht of je een dpf hebt of niet , dat werkt altijd.

De meeste mensen hebben overigens een slecht beeld van de huidige diesel motoren en gaan ervanuit dat als je de dpf zou weghalen je terug een stoomlocomotief hebt , maar niets is minder waar. Heb in het verleden al vaak dpf's verwijderd en die wagens roken visueel helemaal NIETS . Wat ook logisch is , want als die zouden roken zou de dpf meteen vol zitten , een dpf is gemaakt voor fijnstof op te slaan en geen dikke roet deeltjes.

Nee, een moderne diesel die rookt niet meer ( mag ook niet omwille van de dpf ) en een goede tuner zal alles doen opdat hij zeker niet meer zou roken ( ook weeral omwille van o.a de dpf )

groetjes
                      Bruno

Comment

Wat kunnen jullie doen voor een 1.3 multijet met 85pk en 200 nm stock, bruno? Ik wil iets dat 100% veilig is. Er zit ook een dpf op.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

bah ik weet het niet ,das toch een 70pk bij ... lijkt me toch niet gering ...
                          Interesse om hem te laten chippen keeperfrans???

Bij mij kriebelt het ook nog steeds hoor, ben echter nog niet geweest bij een chiptuner ...

BrunoL wat krijg jij veilig uit een standaard VI GTI? Blijft het vermogen van de 2.0tsi even linear als standaard? Hoe loopt het koppelverloop?

Comment

Op de 85pk versie steekt altijd een DPF als ik me niet vergis.

Comment

Bruno en andere tuners hier. Stop met moddergooien, je verliest er imo enkel klanten mee. Ik denk dat jullie zeer goede tuners zijn met vakkennis maar soms gaat het er gewoon over...

Als je reclame wil maken doe dat dan in de ads by Google hier bovenaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                Op de 85pk versie steekt altijd een DPF als ik me niet vergis.
                                Inderdaad, zelfs niet in optie ofzo.. Ik haat dat spul, al veel last mee gehad. Kunnen jullie die veilig tunen, en zoja, naar hoeveel?
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten

Bij mij kriebelt het ook nog steeds hoor, ben echter nog niet geweest bij een chiptuner ...

BrunoL wat krijg jij veilig uit een standaard VI GTI? Blijft het vermogen van de 2.0tsi even linear als standaard? Hoe loopt het koppelverloop?
                                  In principe kunnen we het koppel laten lopen zoals jij het hebben wilt , dat is nu eenmaal maatwerk. Hier 2 voorbeelden.

groetjes
                                  Bruno

Comment

Dank je wel Bruno voor de foto's... !

Wat zou jij aanraden? En wat is het verschil tussen beide wagens, je hebt ze beiden getest...
                                    Lijkt mij dat de 2de wagen veel vlugger op zijn vermogen komt, maar ook vlugger begint te minderen...

Comment

inderdaad das juist , ik zou voor de eerste gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten

idd k v v , wel nog maar 1800 km ...
                                        zou je dat goed voelen als je die 2 grafieken vergelijkt ?? ik zou nie weten wat kiezen eerlijk gezegd ...

Comment

tuning

man, man, wat heb ik me de laatste dagen al kopzorgen gemaakt. Kijk jongens, het zit zo. Ik heb op de zaak een Mini Clubman D gekocht, dus een 1.6D met 110pk. Die wordt geleverd eind mei. Ik dacht eraan om hem te 'chippen', maar dat werd me afgeraden in de garage omdat de dpf dan stuk gaat en er naar mate de tijd en kilometers vorderen de problemen zich opstapelen. Maar ik wil echt wel een paar extra pk's. De mini reedt niet slecht bij de testrit, maar hij mist net dat tikkeltje extra. Ik ga der ongeveer een 20.000km per jaar mee doen en dat is 70% autostrade. Kan iemand me aan een oplossing helpen? Maar ik wil GEEN problemen, GEEN zorgen, gewoon kunnen genieten van m'n Mini. Alvast bedankt voor de hulp

Comment

Working...
                                          X