Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Komt je mini van bij BMW Coquyt in Brugge ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Llorca Bekijk Berichten
      man, man, wat heb ik me de laatste dagen al kopzorgen gemaakt. Kijk jongens, het zit zo. Ik heb op de zaak een Mini Clubman D gekocht, dus een 1.6D met 110pk. Die wordt geleverd eind mei. Ik dacht eraan om hem te 'chippen', maar dat werd me afgeraden in de garage omdat de dpf dan stuk gaat en er naar mate de tijd en kilometers vorderen de problemen zich opstapelen. Maar ik wil echt wel een paar extra pk's. De mini reedt niet slecht bij de testrit, maar hij mist net dat tikkeltje extra. Ik ga der ongeveer een 20.000km per jaar mee doen en dat is 70% autostrade. Kan iemand me aan een oplossing helpen? Maar ik wil GEEN problemen, GEEN zorgen, gewoon kunnen genieten van m'n Mini. Alvast bedankt voor de hulp
      ik had dezelfde motor en die is bij mij in de patatten gaan draaien na het chippen
      kan ook met het feit te maken hebben dat het toen bij zip was gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door keeperfrans Bekijk Berichten
        idd k v v , wel nog maar 1800 km ...
        zou je dat goed voelen als je die 2 grafieken vergelijkt ?? ik zou nie weten wat kiezen eerlijk gezegd ...
        Oh ik heb er ondertussen al 13300 km opzitten en nog steeds met een big smile

Ik denk da je in de hogere toeren toch wel wat verschil zal voelen, maar het lijkt mij de grafiek die iets later op kracht komt meer neigt naar de originele grafiek... Deze is bij mij na het meten een ontzettend steigende rechte lijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Llorca Bekijk Berichten
          man, man, wat heb ik me de laatste dagen al kopzorgen gemaakt. Kijk jongens, het zit zo. Ik heb op de zaak een Mini Clubman D gekocht, dus een 1.6D met 110pk. Die wordt geleverd eind mei. Ik dacht eraan om hem te 'chippen', maar dat werd me afgeraden in de garage omdat de dpf dan stuk gaat en er naar mate de tijd en kilometers vorderen de problemen zich opstapelen. Maar ik wil echt wel een paar extra pk's. De mini reedt niet slecht bij de testrit, maar hij mist net dat tikkeltje extra. Ik ga der ongeveer een 20.000km per jaar mee doen en dat is 70% autostrade. Kan iemand me aan een oplossing helpen? Maar ik wil GEEN problemen, GEEN zorgen, gewoon kunnen genieten van m'n Mini. Alvast bedankt voor de hulp
          die garage zegt da gewoon om al geen garantie te moeten toepassen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
            die garage zegt da gewoon om al geen garantie te moeten toepassen
            Dat is natuurlijk niet helemaal waar.... vrijwel elke auto die van de band rolt wordt voorzien van een motor met zeer veel veiligheidsreserves.

Met te chippen blijf je (bij een goede tuner) binnen die reserves, maar die zijn dus wel afgenomen!
            Ergo, hoe dan ook zal je motor het eerder begeven. Maar hebben we het over 400.000km ipv 500.000km?
            Of hebben we het over 180.000km ipv 300.000km?

Wie zal het zeggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Dat is natuurlijk niet helemaal waar.... vrijwel elke auto die van de band rolt wordt voorzien van een motor met zeer veel veiligheidsreserves.

Met te chippen blijf je (bij een goede tuner) binnen die reserves, maar die zijn dus wel afgenomen!
              Ergo, hoe dan ook zal je motor het eerder begeven. Maar hebben we het over 400.000km ipv 500.000km?

Wie zal het zeggen...
              39.000 als je pech hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten

Wie zal het zeggen...
                Denk dat nog steeds een zeer mooi voorbeeld die audi A6 is van hier op het forum , maar liefst 450.000 km met tuning door mij

Comment

Mijn oude Passat 1.9 TDI, ook gechipt en zonder problemen tot 285.000 km gereden.
                  Nu zit die waarschijhnlijk in Polen of Afrika en is em op weg naar de 400.000 km
                  So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    Denk dat nog steeds een zeer mooi voorbeeld die audi A6 is van hier op het forum , maar liefst 450.000 km met tuning door mij
                    Ja ik weet het ...

Maar ik verkies denk ik toch om volgende keer een zwaardere motor te steken..

Uiteindelijk is deze al 20% krachtiger dan mijn vorige.. (wel 100kilo zwaarder), dus waar stopt het?

Comment

We hebben een hele tijd een trend gehad dat de auto's zwaarder werden met meer vermogen maar nu om het verbruik te doen dalen proberen ze de wagen weer lichter te maken , maar als nadeel ook met lichtere motoren ( downsizing ) of met hybride systemen. Van mij mogen ze nog even doorgaan met meer vermogen

Comment

Zonder woorden........

(geldt ook voor de chauffeur hé)
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Zonder woorden........

(geldt ook voor de chauffeur hé)

Comment

Denk jij nu echt dat je er goed in bent in dat chippen bRUNOl

Denk je nu echt dat jij er nu goed in bent, ik heb al heel wat andere verhalen gehoord van bij u , motors die stuk draaien , turbo's , koppelingen ,moet ik verder gaan .... ik denk dat jij jalours bent op wat zip verwezelijkt heeft op relatief korte termijn....en jij daar heel veel last van hebt , ik ben een heel tevreden klant die zijn wagen nu al 6j geleden heeft gechipt ,een audi tt 180pk naar 226 pk ik heb hem gekocht als hij 30000 km had en heb er nu bijna 200000km
                            is bij zip getunend in nederland destijds. ik was uit interesse eens in zip belgie geweest 1 maand geleden en had daar de nieuwe vermogensbank gezien , heb daarvoor een afspraak gemaakt en ben op de rollen daar geweest. zelf kunnen meekijken en alles blijk toch veel beter of jij hier allemaal vertelt.
                            IK HAD OOK NOG GETWIJFELD OM MIJN VROUW HAAR WAGEN BIJ U TE CHIPPEN MAAR ALS IK LEES HOU JIJ HIER TEWERK GAAT IS HET RESULTAAT OOK WEL NAAR DE TRIESTIGE KANT.....Dus kies ik liever terug voor zip^als je het mij vraagt :-)

Comment

dit topic wordt ook een oorlogstopic volgens mij.

Comment

Bovenstaande reactie heeft voor mij geen enkele waarde, zeker niet als ze anoniem geplaatst wordt. En ja, ik heb ook al mindere dingen gehoord over Heinz. Maar ik denk dat sommige ook eens naar zichzelf moeten kijken voor ze andere zwart maken.
                                Hoeveel kerels zijn er niet die hun koude TDi blok tot in het rood sleuren als ze aan de cinema vertrekken? Lekker stoer natuurlijk. En dan nadien als hij gechipt is, liefst met een absurd hoge PK winst, gaan ze nog harder raggen. En dan rijden ze brokken en dan is het de fout van de tuner. Dit is geen verdediging voor eender welke tuner, maar eerder een bevinding.

Comment

Zeer veel hangt idd ook van de chauffeur af. Warmrijden (is al meer dan de helft van 't werk) met wisselende toerentallen maar zonder vollast te geven (dus écht warmrijden tot de olie op temp is), weten hoe je je koppeling en versnellingsbak moet behandelen, en niet elke dag 10 stoplichtsprintjes doen.. als je dit allemaal een beetje respecteert dan hoeft een professionele reprog bij een wagen geen extra nadelen met zich mee te brengen.

Helaas is 't in de realiteit vaak anders, en dat is idd niet enkel met gechipte wagens.. enkel is 't zo als er wat breekt wanneer 'ie gechipt is dat mensen daarmee direct de link gaan leggen natuurlijk..

Comment

hoi pascal, ook weer hier

Comment

Kan ik mij helemaal bij neerleggen van de reactie van ST_TDCi.

Grotendeels zal dit aan chauffeurs liggen ook, ben zelf nog maar beginnende rijder en moet eerlijk zijn ik deed dat ook wel opensleuren als de auto koud had, maar naar al de reacties hier te lezen ben ik daarvan zeer rap mee gestopt en eerst laten warmrijden. Hopelijk heb ik later daar niet teveel problemen mee aan de auto.
                                      Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                      2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                      2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                      2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                      2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playboyxxx Bekijk Berichten
                                        Denk je nu echt dat jij er nu goed in bent, ik heb al heel wat andere verhalen gehoord van bij u , motors die stuk draaien , turbo's , koppelingen ,moet ik verder gaan .... ik denk dat jij jalours bent op wat zip verwezelijkt heeft op relatief korte termijn....en jij daar heel veel last van hebt , ik ben een heel tevreden klant die zijn wagen nu al 6j geleden heeft gechipt ,een audi tt 180pk naar 226 pk ik heb hem gekocht als hij 30000 km had en heb er nu bijna 200000km
                                        is bij zip getunend in nederland destijds. ik was uit interesse eens in zip belgie geweest 1 maand geleden en had daar de nieuwe vermogensbank gezien , heb daarvoor een afspraak gemaakt en ben op de rollen daar geweest. zelf kunnen meekijken en alles blijk toch veel beter of jij hier allemaal vertelt.
                                        IK HAD OOK NOG GETWIJFELD OM MIJN VROUW HAAR WAGEN BIJ U TE CHIPPEN MAAR ALS IK LEES HOU JIJ HIER TEWERK GAAT IS HET RESULTAAT OOK WEL NAAR DE TRIESTIGE KANT.....Dus kies ik liever terug voor zip^als je het mij vraagt :-)
                                        Voor een eerste post kom je wel straf uit de hoek
                                        goe bezig

Comment

• Ik moet zeggen,

mijn 535d is reeds 3 jaar getuned bij zip tuning,

nog niets van problemen gehad, veel meer koppel en enorm marcheren

Dat zijn mijn ondervindingen he

Deze s nu wel reeds verkocht maar heb nog van geen problemen gehoord

Comment

Working...
                                          X