ok prima
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ziptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichteneen "goede tuner" begrensd dan het koppel in de eerste 2 of 3 versnellingen en geeft dan het maximum koppel vrij vanaf 3de of 4de versnelling
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichtenkan dit dan?? dat ze dit regelen naarmate het toerental begrijp ik, maar hoe "leest" die software die de inspuiting regelt in welke versnelling je zit te roeren? nog nooit van gehoord, wel interessant!
Comment
-
Ik ben sinds kort in bezit van een Fiesta TDCI S 90pk. (2e hands)
Gaat voor mij goed vooruit ten opzichte van mijn vorige auto (75pk)
maar ik zou toch nog dat tikkeltje meer uit de auto krijgen.
Hij is momenteel 5j oud met bijna 80.000 op de teller! Ik kwam al snel terrecht bij ZIPtuning
maar na dit forum na te lezen weet ik helemaal niet meer waar ik naartoe moet.
Waar denken jullie dat ik mijn fiesta het best laat chippen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
Ik ben bijzonder tevreden over deze aanpassing, want :
* motor loopt rustiger
* ik kan nagenoeg het volledige koppel en vermogen ook op de wielen overgebracht krijgen, zelfs op nat wegdek (wagen moet ook dan veilig reageren en wielspin is verloren tijd, geld.....
* verbuik daalt op grote wegen, snelwegen : ik haal nu gemiddeld 5.8l/100km
* power indien nodig : ruim voorhanden.
Ik ben in bezit van deze gegevens op basis van uitprint op de rollenbank.
Geinteresserden laten maar iets weten....
In fine : Bruno van ShifTech heeft dit gerealiseerd.
Dirk
have fun
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichtenkan dit dan?? dat ze dit regelen naarmate het toerental begrijp ik, maar hoe "leest" die software die de inspuiting regelt in welke versnelling je zit te roeren? nog nooit van gehoord, wel interessant!
Ja dat kan zeker allemaal en voor sommige bestuurders is dat zeker een optie maar ik ben daar geen super grote voorstander van, je moet weten dat als je het koppel zover begrenst dat je bij regenweer geen wielspin meer hebt ( bv begrenzen van 400Nm naar 250Nm) dat je wagen bij droog weer en goede banden dan ook niet meer vooruit gaat ( want kan makkelijk 450Nm overbrengen bij droog weer zonder wielspin ). Dan ben ik van mening dat je beter bij regenweer je rechtervoet doseert en bij droog weer kan je dan alles geven
Over ZIPTUNING is al veel geschreven , maar heb toch wel de indruk dat er steeds minder klachten van zijn ( t.o.v pakweg 2-4 jaar geleden ) , dat betekent dat ook zij hard aan hun kwaliteit werken en dat is voor de chiptuning sektor een zeer positieve zaak !
Comment
-
Misschien totaal niet ter zake maar ik heb met de vingerknip 7 - 10 PK meer ter beschikking als ik men airco afzet, kostprijs 0 euro. Als ik dan ga kijken hoeveel het kost om 10 PK meer te krijgen (+/- 700 euro en kans op stukken en brokken).
ik weet zelfs niet of ik het ga voelen aan het rijden of ik 10 pk meer heb.
Airco op of af ik voel dat verschil echt niet. Kan natuurlijk ook een fabeltje zijn he, maar logisch lijkt het me wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk BerichtenAirco op of af ik voel dat verschil echt niet. Kan natuurlijk ook een fabeltje zijn he, maar logisch lijkt het me wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenAirco kapot? Ik voel wel degelijk een verschil zenne als ik die opzet... zou niet zonder kunnen met deze hitte!
voor mij zeker ook nooit een wagen zonder airco.
Comment
Comment