Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opel insignia kit powerbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • opel insignia kit powerbox

    Hoi had beloofd aan de insignia rijders een appart topic aan te maken voor de motor tuning dus hier is ie dan :

    Niet de bedoeling om een discutie los te weken tussen chiptuning en powerbox aub
    ( heb zelf een 206 CC met NOS en chiptuning en nu een opel met powerbox , van beiden 100% tevreden dus)

    swat terug naar onderwerp .

    aankoop powerbox na lang zoeken prijs verhouding enz .
    aankoop kit powerbox vOor CDTI 160 PK 350 NM

    testbank run standaard 162 pk 392 NM ( 15 sec overboost )





    volledig nederlandstalige instructies voor de insignia met originele foto's !


    voledige kit


    loskoppelplaats


    kit power box ertussen geplugd




    resultaat :

    200 pk en 470 NM ( 15 SEC overboost)
    rijindruk = gewoon geweldig , je geloofd niet hoe snel je door 3 en 4 de katapulteerd , je word in je stoel gedrukt gewoon
    GEEN turbo gat niet meer = zalig
    veel vroeger koppel
    veel vlotter rijden en soepelder

    ben 100 procent tevreden , elek euro waard , zeker als je weet dat alle settings van de motor behouden blijven .

    meer info hier bij kitpower

    heb je vragen stel ze gerust

    cya
    Last edited by ; 25/08/2009, 22:00.

  • #2
    Mooi !

    Wat is het kostenplaatje van dit alles als ik vragen mag ?
    Blijf je je Opel garantie behouden moest er iets aan de motor komen ?

    Merci en veel rij(vlieg)genot

    Comment


    • #3
      Hallo heel mooi.

      Wil ook wel eens weten hoe het met het kostenplaatje zit.

      Comment


      • #4
        online besteld en 2 weken proef , dan komt de rekening opgestuurd aan 490 euro

        garantie : ik heb mijn garagist ervan verteld , en die wou er absoluut mee rijden , en hij zei zelf als er ooit toch iets aankomt , het ding ertussen uit en niemand weet van iets , dus das altijd mooi ,

        bij de enigste problemen ,gewoon herkoppelen en niks gebeurd;
        het bedrijf bestaat al 30 jaar en er wordt dus niet aan de motor settings veranderd ,enkel de inspuiting van diesel word veranderd , turbo druk en alle andere parameters blijven standaard , wat ik met mijn vorige chiptuning niet kon zeggen en niet kon verwijderen.

        in de week een test filmke dak zal posten

        voor degenen in de buurt , testritje ? ik woon in limburg ( B) , dus geen probleem

        Comment


        • #5
          Het is algemeen geweten dat power boxen een groot risico zijn voor de motor. Zo'n ding neemt een loopje met de ECU, met alle risico's vandien, bijv. wanneer de motor wegens schade in een noodprogramma zou terechtkomen zal dat nu niet gebeuren.

          Beter is gewoon de motor zelf laten herprogrammeren. Nu ja, ieder zijn ding...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
            online besteld en 2 weken proef , dan komt de rekening opgestuurd aan 490 euro
            Dat moet dan wel een serieuze stuureenheid zijn die er in dat bakje zit. Wat er tegenwoordig allemaal niet mogelijk is met de moderne elektronica !

            Comment


            • #7
              Wrs een paar weerstandjes van 2 euro, maar goed

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                Wrs een paar weerstandjes van 2 euro, maar goed
                Sssst, je gaat T190 ongelukkig maken....
                Al vermoed ik dat er wel een beperkte hoeveelheid logica in die module zit. Zo zal het commonraildruk-signaal waarschijnlijk niet "aangepast" worden bij stationair draaien....indien zelfs dat niet het geval is =>


                Mundus vult decipi, ergo decipiatur
                Last edited by ksirk; 26/08/2009, 17:40.

                Comment


                • #9
                  zo'n powerbox doet veel

                  Ik ben getuige

                  Comment


                  • #10
                    enkel dieselinspuiting wordt veranderd?
                    dan haal je die waarden niet hoor

                    en hoe zit het met de roet uitstoot
                    en de werking van de dpf?

                    ze hebben wel mooie waarden in hun tabellen staan

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      en hoe zit het met de roet uitstoot
                      en de werking van de dpf?
                      Als een dpf aanwezig is zul je geen roet hebben eh
                      De vraag is dan natuurlijk wel hoe lang de dpf het zal uithouden...

                      Comment


                      • #12
                        ieder zijn ding zou ik zeggen , ik heb zelf ook chiptuning op andere wagen , nu powerbox
                        en ik lees even veel pro en contra van beiden , maar zelden problemen voor beiden.
                        als je via chip of via powerbox 40 pk wint zijn ze beiden even schadelijk in mijn ogen voor de motor , ik had problemen erbij dat bij deze nieuwe wagen heel het motor management veranderd werd en daarmee wou ik een box . en er is ook rotzooi in boxen en chippen ;

                        maar dus ieder zijn ding en gelijk , het zijn maar wat weerstandjes ja , het chippen is ook maar een paar parameters aanpassen .

                        normaal was hhij 3 maand geleden gechipd maar er was geen programma en toen zag ik dat er ook degelijke powerboxen zijn nen niet meer met de kwalijke reputatie van in het begin.
                        deze geeft pas full power na x aantal km in het begin van instalatie , volledig instelbaar in 15 trappen + en - power binne de grenzen .

                        dus aan alle chippers have fun en alle toekomstige boxers ook

                        ik beleef er massas plezier aan om met een opelke ff andere duitsers voorbij te knallen

                        Comment


                        • #13
                          Allemaal heel tof maar die vox weet niet wanneer ECU in noodloop gaat door bvb defecte sensor en geeft altijd extra power .

                          Dat is het het verschil met een chip ve deftige tuner als bvb Heinz , daar laten ze standaard noodloopprogramma ongemoeid .

                          Het is een datail ja , maar als 't tegen zit zou het kunnen dat je een veelvoud vh prijsverschil tussen box en chip mag ophoesten aan herstellingskosten

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                            Allemaal heel tof maar die vox weet niet wanneer ECU in noodloop gaat door bvb defecte sensor en geeft altijd extra power .

                            Dat is het het verschil met een chip ve deftige tuner als bvb Heinz , daar laten ze standaard noodloopprogramma ongemoeid .

                            Het is een datail ja , maar als 't tegen zit zou het kunnen dat je een veelvoud vh prijsverschil tussen box en chip mag ophoesten aan herstellingskosten

                            van onze deftige tuner heinz lees ik ook veel ( naar mijn mening goede tuner), ben bij powerplus geweest in brussel , daar vetrok ook een ford met een schoorsteen vanachter , maar de kerel was tevreden .
                            heb een chip gehad in mijn andere wagen , te dicht tegen het dode punt geprogrameerd ( ontsteking) bij racen ging deze pingelen voor het hoogste punt , gevolg .......
                            ziptuning nog zo een ramp , chip is wel degelijk opspoorbaar enz
                            zo kan ik ook beginnen


                            morgen zijn tomaten gezond overmorgen weer niet

                            over het noodloop programma , de powerbox word volledig uitgeschakeld bij mijn wagen.
                            over de kitpower , het bedrijf zit in alle landen ,dat zegt ook iets .

                            bij twijfel kan men bellen naar kitpower = geven een half uur uitleg als het moet en dat is pas deftig , twijfel over powerbox , dan chippen we gewoon . testbank enz , meer moet men niet hebben .

                            Dit topic is voor opel liefhebbers van een insignia en geintresseerden NIET chip VS box

                            ieder zijn ding , problemen ermee :deal with it !

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                              van onze deftige tuner heinz lees ik ook veel ( naar mijn mening goede tuner), ben bij powerplus geweest in brussel , daar vetrok ook een ford met een schoorsteen vanachter , maar de kerel was tevreden .
                              heb een chip gehad in mijn andere wagen , te dicht tegen het dode punt geprogrameerd ( ontsteking) bij racen ging deze pingelen voor het hoogste punt , gevolg .......
                              ziptuning nog zo een ramp , chip is wel degelijk opspoorbaar enz
                              zo kan ik ook beginnen


                              morgen zijn tomaten gezond overmorgen weer niet

                              over het noodloop programma , de powerbox word volledig uitgeschakeld bij mijn wagen.
                              over de kitpower , het bedrijf zit in alle landen ,dat zegt ook iets .

                              bij twijfel kan men bellen naar kitpower = geven een half uur uitleg als het moet en dat is pas deftig , twijfel over powerbox , dan chippen we gewoon . testbank enz , meer moet men niet hebben .

                              Dit topic is voor opel liefhebbers van een insignia en geintresseerden NIET chip VS box

                              ieder zijn ding , problemen ermee :deal with it !
                              Dat is bullshit!

                              Er is één objectieve reden waarom powerboxen niet goed zijn en dat is de volgende:

                              Natuurlijk wordt het motormanagement niet gewijzigd, integendeel, het motormanagement wordt OMZEILD! En dat boxje is véél minder gesofisticeerd dan het originele motormanagement, heeft geen noodprogramma's enz. DAT bedoel ik.

                              Een chip is ook rotzooi, want dat is ook een statisch gegeven. Er kunnen geen aanpassingen meer plaatsvinden aan de software van het motormanagement. Een chip is ook stokoude technologie.

                              De beste en volgens mij énige optie om op een deftige manier de motor te tunen is via het wijzigen van de soiftware. Aangezien je ook daar veel knoeiers hebt waarbij je niet weet wat voor zooi je koopt lijkt me ook dat riskant. Er is eigenlijk maar één goeie optie, en dat is iets wat ik gevonden bij BSR (www.bsr.se).

                              - De nieuwe software is speciaal geschreven voor specifieke wagen/reeks. Als serienummer van wagen OP VOORHAND niet in lijst van BSR staat dan is er gewoon geen upgrade, of nog niet
                              - De nieuwe software kan ten allen tijden wee vervangen worden door de originele
                              - BSR past achteraf zijn motormanagementsoftware aan op dezelfde manier waarop de merken hun standaard software aanpassen (bvb. aanpassingen aan de software om slijtage/schade aan de motor te voorkomen, bvb. EGR-klepregeling). Die aangepaste software haalt U binnen via internet en kan je zelf makkelijk laden in de wagen.
                              - De on-board computer vertoont de juiste waarden, bvb. brandstofverbruik etc. wat je niet hebt bij een powerbox omdat de software daar in het ootje genomen wordt.

                              Enfin, BSR is het bedrijf dat de motoren van Koenigsegg afstelt. Het is alleszins wat groter en internationaler dan de lokale tuner. Natuurlijk is het allemaal wat duurder, maar zoveel beter.

                              Maar zoals ik zei, ieder zijn ding. Een powerbox zou ik nooit steken. Bij ongeval valt dat ding direct op en heb je prijs! Voor de rest is het een zeer rudimentaire en daarom gevaarlijke manier van tunen.

                              Comment


                              • #16
                                Twee vraagskes

                                Wat is het verschil in verbruik voor en na?
                                Wat is het max koppel voor de koppeling opel insigna 20 cdti?

                                Ps

                                Normaal is dat dezelfde motor uit de alfa/lancia stal. Dus in de 159 heeft ie 170 pk.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten

                                  De mijne heeft volgens mij 136 (150)PK in de 159.
                                  Nieuwe catalogus eens bekijken

                                  159 2.0 jtdm TI/eco 170 pk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ziet er veel belovend uit voor de 110pk-versie.
                                    Vermogen +28pk en koppel +76nm (voor €490) maar ik denk toch eerder de werkwijze van Heinz (+30pk en +60nm voor €834,90) te verkiezen. Moest het er ooit van komen dan zal dit toch pas na het verlopen van de fabrieksgarantie zijn.
                                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                      Ziet er veel belovend uit voor de 110pk-versie.
                                      Vermogen +28pk en koppel +76nm (voor €490) maar ik denk toch eerder de werkwijze van Heinz (+30pk en +60nm voor €834,90) te verkiezen. Moest het er ooit van komen dan zal dit toch pas na het verlopen van de fabrieksgarantie zijn.
                                      Vind die prijzen redelijk duur. Zowel de tuning als chippen.
                                      Vriend heeft er één laten zetten bij BMW zelf op zijn gloednieuwe (wel veel te snel imo) 3 en is een dom zwart baksken van 199€. Een andere heeft er één gekocht via internet voor ... 25€!! en getest door Seat voor en erna en +- 10% meer power. In zijn geval begrijp ik dat want oudere seat - in geval van gloednieuwe bmw gevaarlijker MAAR ze zeggen bij de garage dat dat geen kwaad kan.
                                      Bij andere garages sturen ze je idd door naar Heinz (of elders).

                                      Wou (wil) dat op mijn Insignia ook zetten (de 160pk diesel) maar wil idd verbruik ervoor en erna wel eens kennen etc.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                        MAAR ze zeggen bij de garage dat dat geen kwaad kan.
                                        Ah natuurlijk niet. Als ge brokken hebt komt ge toch naar hun voor te herstellen
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                                        Comment

                                        Working...
                                        X