Mededeling
Collapse
No announcement yet.
opel insignia kit powerbox
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenVind die prijzen redelijk duur. Zowel de tuning als chippen.
Vriend heeft er één laten zetten bij BMW zelf op zijn gloednieuwe (wel veel te snel imo) 3 en is een dom zwart baksken van 199€. Een andere heeft er één gekocht via internet voor ... 25€!! en getest door Seat voor en erna en +- 10% meer power. In zijn geval begrijp ik dat want oudere seat - in geval van gloednieuwe bmw gevaarlijker MAAR ze zeggen bij de garage dat dat geen kwaad kan.
Bij andere garages sturen ze je idd door naar Heinz (of elders).
Wou (wil) dat op mijn Insignia ook zetten (de 160pk diesel) maar wil idd verbruik ervoor en erna wel eens kennen etc.
raar maar waar verbruik is echt gezakt van 7.2 naar 6.9 liter , wel bijzeggen met dezelfde rijstijl , waarom ? ik ondervind dezelfde snelheid , maar maak 300 toeren minder
op 50 ,70 ,90 zit ik op 2000 toeren ( insignia 160 pk)
nu op 1700 bij dezelfde snelheid,het iets meer inspuiten ,word gecompenseerd door minder toeren te draaien.
voor de insignia rijders , hij rijd niet meer zo bokkig bij doorschakelen ,is veel soepeler , en geen turbo gaat meer , enkel opassen in den bocht als je ff gas bijgeeft zelfs in 4de , bijna eruit gelegen lol , blijft een zware wagen om door den bocht te krijgen .zelfs in sportstand met hardere vering settings
greetings
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichtenraar maar waar verbruik is echt gezakt van 7.2 naar 6.9 liter , wel bijzeggen met dezelfde rijstijl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichtenenkel opassen in den bocht als je ff gas bijgeeft zelfs in 4de , bijna eruit gelegen lol , blijft een zware wagen om door den bocht te krijgen .zelfs in sportstand met hardere vering settings
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk BerichtenHebt ge dan ook een andere versnellingsbak gestoken of zo??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDat is bullshit!
Er is één objectieve reden waarom powerboxen niet goed zijn en dat is de volgende:
Natuurlijk wordt het motormanagement niet gewijzigd, integendeel, het motormanagement wordt OMZEILD! En dat boxje is véél minder gesofisticeerd dan het originele motormanagement, heeft geen noodprogramma's enz. DAT bedoel ik.
Een chip is ook rotzooi, want dat is ook een statisch gegeven. Er kunnen geen aanpassingen meer plaatsvinden aan de software van het motormanagement. Een chip is ook stokoude technologie.
De beste en volgens mij énige optie om op een deftige manier de motor te tunen is via het wijzigen van de soiftware. Aangezien je ook daar veel knoeiers hebt waarbij je niet weet wat voor zooi je koopt lijkt me ook dat riskant. Er is eigenlijk maar één goeie optie, en dat is iets wat ik gevonden bij BSR (www.bsr.se).
- De nieuwe software is speciaal geschreven voor specifieke wagen/reeks. Als serienummer van wagen OP VOORHAND niet in lijst van BSR staat dan is er gewoon geen upgrade, of nog niet
- De nieuwe software kan ten allen tijden wee vervangen worden door de originele
- BSR past achteraf zijn motormanagementsoftware aan op dezelfde manier waarop de merken hun standaard software aanpassen (bvb. aanpassingen aan de software om slijtage/schade aan de motor te voorkomen, bvb. EGR-klepregeling). Die aangepaste software haalt U binnen via internet en kan je zelf makkelijk laden in de wagen.
- De on-board computer vertoont de juiste waarden, bvb. brandstofverbruik etc. wat je niet hebt bij een powerbox omdat de software daar in het ootje genomen wordt.
Enfin, BSR is het bedrijf dat de motoren van Koenigsegg afstelt. Het is alleszins wat groter en internationaler dan de lokale tuner. Natuurlijk is het allemaal wat duurder, maar zoveel beter.
Maar zoals ik zei, ieder zijn ding. Een powerbox zou ik nooit steken. Bij ongeval valt dat ding direct op en heb je prijs! Voor de rest is het een zeer rudimentaire en daarom gevaarlijke manier van tunen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenIk heb de BSR tune in mijn opel GT en ik moet zeggen dat deze gewoon fantastisch is,ik had de GT eerst laten tunen bij V-max in Duitsland een zogezegde opel specialist maar dat trok op niks.BSR is pakken beter maar ook wa duurder maar bij mij gaat het om de kwaliteit.Last edited by McClane; 08/09/2009, 08:38.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk BerichtenHebt ge dan ook een andere versnellingsbak gestoken of zo??
top snelheid is ook hoger maar dat is dan weer door meer eindpower
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichtentheoretisch gezien kan het nietSeat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten... ik ondervind dezelfde snelheid , maar maak 300 toeren minder
op 50 ,70 ,90 zit ik op 2000 toeren ( insignia 160 pk)
nu op 1700 bij dezelfde snelheid,het iets meer inspuiten ,word gecompenseerd door minder toeren te draaien.
...
Dit is onmogelijk, dat snap je zelf toch ook wel?
Of heel uwen electronica is op tilt aan't slagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk BerichtenDit is de moment om te stoppen met lezen...
Dit is onmogelijk, dat snap je zelf toch ook wel?
Of heel uwen electronica is op tilt aan't slagen!
Comment
-
of een gelijkaardige firma
Technisch gesproken, is de meest voorkomende ingreep op het gebied van tuning het opfokken van het motorvermogen. Een kinderspel, dat geen enkele speciale technische kennis noch ervaring vergt, dankzi
in het Frans gaan ze er wat dieper op in...
Tuning Diesel - Boitier additionnel Kitpower sans danger !
La toute nouvelle génération de boitier additionnel KitPower représente un avancement important dans le secteur de la technologie de l'optimisation des moteurs turbo diesel par boitier additionnel.
Enormément de société propose des Boitier additionnel, mais aucune ne présente des fonctions et capacités aussi uniques et hig tec que KitPower®
Notre premier attout, est la façon dont sont conssu les nouveaux circuits informatisés, les composants utilisé sont des microprocesseur de la dernière génération, avec un système permanent d'auto contrôle, permettent de proposer un produit ultra fiable et sécurisé !
ajouter a cela un nouveau programmes pécialement conçu le "inteligent-injection-controler", autrement dit, notre logiciel exclusif qui ce réfère constamment au valeur d'admission à l'allumage, température moteur et combinez-le avec notre nouveau système de surveillance du régime de votre moteur (les systèmes d’autres constructeurs se contentent d’augmenter proportionnellement la pression d’injection de carburant à tout moment donner étant donné qu’ils n’ont aucune idée de la vitesse à laquelle le moteur tourne)
Suivant votre conduite, le nouveau programme donne la possibilité de passer du mode sport au mode économique et inversement. Ceci signifie que le système passe automatiquement en mode économique lorsque la voiture roule lentement, puis repasse en mode performance en 0,05 seconde lorsqu’une accélération puissante est donnée. Le boîtier additionnel KitPower bénéficie également d’une temporisation conçue pour empêcher l’injection excessive de carburant et les émissions de fumées lorsque le véhicule démarre à froid.
Une fois le boîtier monté, vous démarrez le moteur et laissez-le tourner au ralenti pendant 60 secondes. Au cours de cette minute initiale, le KitPower détecte automatiquementl es divers données des capteurs qui sont spécifique propre à votre voiture et modifie sont propre programme en conséquence. Ensuite, il passe à l’étape d’autocalibration. Au cours de cette procédure, le système détecte et surveille votre système d’injection pendant une durée prédéterminée et procède à son autocalibration, ce qui permet d'avoir une programme spécialement adapté a votre voitrure, un programme " à la carte"
Le boitier contient aussi au client d'effectuer un choix entre plusieurs programmes complètement différent, ce qui permet au client de privilégier soit l'économie de carburant, soit un gain couple et de puissance, soit un compromis entre les 2, ...
artikel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenWat een klucht is dit topic toch. En zo veel geld voor zo'n beperkte winst... Ongelofelijk.
Hij was wel beter ineens voor een stage 418,3 gegaan.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
resultaat :
200 pk en 470 NM ( 15 SEC overboost)
rijindruk = gewoon geweldig , je geloofd niet hoe snel je door 3 en 4 de katapulteerd , je word in je stoel gedrukt gewoon
sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
Comment