Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na hoeveel km is een uitlaat ingereden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Na hoeveel km is een uitlaat ingereden?

    Hallo iedereen,

    Sinds vandaag staat mijn sportuitlaat van ragazzon op mijn Fiat Grande Punto Tjet. (1.4 16V Turbo benzine met 120pk)

    De uitlaat is fabrieksaf voor mijn wagen gemaakt. Pasvorm 100%

    Nu weet ik dat een turbo benzine niet veel geluid maakt wanneer je de uitlaat vervangt door een sportuitlaat..

    Het geluid van de wagen is nu iets donkerder, zeker niet overdreven.
    Wanneer ik hem start is het juist alsof er een originele uitlaat opstaat..

    Mijn vraag is : na hoeveel km's is deze uitlaat volledig ingereden, en behoud hij zijn volume? Ik ga ervanuit dat na xxxx km de wol meer verbrand is en dat hij iets meer geluid heeft?

    Ik vraag dit omdat ik ook graag mijn middelste catalysator eronder uit wil omdat deze redelijk veel tegenhoud. En daarna wil ik niet overdreven veel lawaai produceren..

    Grtz Nico

  • #2
    Bij een turbomotor is het zo: hoe verder van de motor weg, hoe minder effect je mods zullen hebben. Een andere (of zelfs lege) einddempers steken zal zo goed als geen effect hebben. Kat en eerste dempers zijn van belang om weg te halen.

    Dat hij koud zo goed als stock klinkt is niet uitzonderlijk. Mijn uitlaat met enkel nog één middendemper is bij koudstart slechts een tikkel luider dan standaard, maar eens ie warm is komt er een diepe bass boven.

    Comment


    • #3
      Ah ok.

      Nog een vraagje, zouden ze er iets van zeggen moet ik mijn downpipe van de turbo verandere ook door ééntje van ragazzon?

      Zodat ik een volledige uitlaat dan heb van ragazzon..









      De achterste pot heb ik nu al

      Comment


      • #4
        Ze hebben ook een vervanginspijp met catalysator maar deze kost +-750€

        stainless steel centre pipe + metallic catalyst 200 cpsi

        Comment


        • #5
          Is dat eigenlijk toegelaten om de katalysator eronderuit te halen?

          Comment


          • #7
            Idd, maar op 10min is da terug geplaatst

            Comment


            • #8
              Wikipedia, the free encyclopedi!Magnet

              Some ferromagnetic materials can be magnetised by a magnetic field but do not tend to remain magnetised when the field is removed; these are termed soft. Permanent magnets are made from magnetically hard ferromagnetic materials that stay magnetized.permanentmagnets.net

              Comment


              • #9
                Zo een sportcat kost inderdaad veel geld. heb ook enen steken van milltek op mijnen fiesta en de prijs was ook niet mis.

                Comment


                • #10
                  Ik heb dat vroeger bij mij ford fiesta turbo anders opgelost....
                  Katalysator eronder uit gehaald en langs bovenaan opengeslepen en daarna er alles uitgeklopt.
                  Daarna terug dichtgelast en dan de middendemper er vantussen geslepen en de opening groter gemaakt zodat er een rechte buis doorkon en dit dan weer vastlassen op de bestaande buis.
                  Deze zelfgemaakte goedkope mod + de aankoop van een supersprint einddemper heeft mij toen vele leuke tochten gegeven
                  2008 Mercedes Viano
                  2012 Citroen DS3

                  Comment


                  • #11
                    met een turbo kan je toch wel wa vermogen winnen als je de uitlaat aanpast

                    kwa geen geluid maken, hangt er vanaf wat je neemt

                    ik heb 3inch supersprint midden (enkel buis) en einddemper op de sub en da maakt toch wel wat geluid
                    maar hoe warmer hoe beter nog!

                    Comment


                    • #12
                      tip: krik uw auto aan beide kanten vooraan omhoog. zet hem in 2de en zorg voor gewicht op het gaspedaal zodat hij 4000 toeren draait. en nu wachten maar!

                      Comment


                      • #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        Bij een turbomotor is het zo: hoe verder van de motor weg, hoe minder effect je mods zullen hebben. Een andere (of zelfs lege) einddempers steken zal zo goed als geen effect hebben. Kat en eerste dempers zijn van belang om weg te halen.

                        Dat hij koud zo goed als stock klinkt is niet uitzonderlijk. Mijn uitlaat met enkel nog één middendemper is bij koudstart slechts een tikkel luider dan standaard, maar eens ie warm is komt er een diepe bass boven.
                        Zou het plaatsen van een minder restrictieve downpipe de turbo kunnen schaden?

                        Comment


                        • #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Zou het plaatsen van een minder restrictieve downpipe de turbo kunnen schaden?
                          als je dit ziet denk ik dat de originele restrictie ook niet gezond is voor de turbo.

                          Comment


                          • #15
                            uitlaat inrijden na 0 KM, namelijk pot erafhalen, aan 1 kant vod inproppen, naft in andere kant gieten, in brand steken, 15 minuten zo laten staan en er terug opzetten...

                            Comment


                            • #16
                              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Zou het plaatsen van een minder restrictieve downpipe de turbo kunnen schaden?
                              Integendeel, hoe beter de flow (minder tegendruk) hoe beter , wat je wel kan krijgen zonder remap is dat je piekdrukken kan krijgen wat minder goed kan zijn voor de motor.

                              Belangrijk is dat vooral de uppipe volledig open is!
                              Kat in de uppipe is om problemen vragen ,standaard al maar zeker als je de druk wat gaat verhogen.

                              Comment


                              • #17
                                Wat bedoel je juist met uppipe?
                                Het stuk tussen de motor en de turbo?

                                Comment

                                Working...
                                X