Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moto motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• moto motor

Ik had eens een vraag : kunde ne motor van ne moto in ne auto zetten ? Ik had een filmke gezien op het internet van ne Fiat 600 met ne 1000 cc motor van kawasaki en dat geluid en da optrekken , gewoon zalig :d ge moet ook maar is zien http://video.google.nl/videosearch?q...00&emb=0&aq=f#

weet er iemand of dat gemakkelijk in te bouwen is ?
    Mvg
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

alles gaat

je gaat er wel moeten over nadenken. Ik denk maar even aan dingen die je gaat moeten oplossen:
    - hoe aandrijving op je assen krijgen? (differentieel nodig enzo)
    - andere bak-verhoudingen nodig misschien? (moto versnellingsbak is ook weer helemaal anders dan normaal in een wagen ligt)
    - controls? (gas/koppeling/schakelen/...)
    - motorsteunen/plaatsing

en nog veel meer

makkelijk is iets anders, maar onder het moto blijf niet in u zetel zitten gaat alle

Comment

ja daar heb ik allemaal al zitten over nadenken , maar alle kleine problemen lossen hun eigen wel op he ... alleen de aandrijving op de assen dat gaatnog voor problemen zorgen denk ik ... Weet iemand een uitgebreide oplossing ? Mvg

Comment

nieuwe as met kettingoverbrenging
        zonder motor

met motor (hayabusha voor smart)
        wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
          zonder motor

Heb je dit ook voor andere auto's ?

Comment

vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            zonder motor

hallo, ik stel me snel zel even voor, ik ben arnaud een belg en ben bezig met een winterprojectje, graag had ik een moto motor in een smart gebracht. nu mijn probleem is "was" de overbreging..
            ik zie dat u 2 foto's op deze site gezet hebt, maar ik kan ze niet lezen "openen".
            kan je mij aub de site geven waar ik die overbrenging kan kopen aub.

alvast bedankt en hopend op een spoedige reactie.

arnaud

Comment

"R-power" in Brecht contacteren,zij hebben ervaring met overbrengingen,zij bouwen reeds jaren moto-motoren in cross-auto's.

Comment

jah, een moto motor in een auto plaatsen gaat.
                maar je gaat enorm veel aanpassingen maken.
                zoals aansluiting van de motor op de boite. ( bellhousing en alles wat er in zit koppeling enz) indien je de moto motor op een auto boite wilt aansluiten.
                motorsteunen aanpassen.
                bedrading van u motor naar u management.
                alles mooi afstellen

ik denk dat de makkelijkste auto voor dit op toe te passen zoiwezo een auto gaat zijn met een klein motortje.
                ik denk aan trabant, 2cv, of een prommobiel.
                ( dit laatste is misschien nog het handigste van allemaal.
                geen rijbewijs nodig, geen inschrijving nodig, geen keuring, geen nummerplaten.
                gewoon zien dat als je dit hierop toepast je niet doortrekt als er politie in de buurt is. dat zou wel eens probleempjes kunnen opbrengen.

Comment

bekijk even de laatste foto van de mini op https://www.autojunk.nl/fotos/hayabu...ed-mini/4919/5
                  hier is gewoon de versnellingsbak van de motor gebruikt (achteruitversnelling ?)

Comment

Working...
                  X