Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ook bij www.e2i.be kunnen de BMW's van 2009 zonder problemen getuned worden
weer ne prutser bij in tuningland , en dan vragen de betere tuners zich af hoe het komt dat er zoveel slechte verhalen de ronde doen over tuning en dat de doorsnee vlaming gewoon schrik heeft van tuning
ma bon dit komt van hun website :
3. Verder bieden wij een gratis aan-huis service aan binnen de 20km.
hoe kunde nu nen auto aan huis tunen ? professionneel bezig die mannen !!
weer ne prutser bij in tuningland , en dan vragen de betere tuners zich af hoe het komt dat er zoveel slechte verhalen de ronde doen over tuning en dat de doorsnee vlaming gewoon schrik heeft van tuning
ma bon dit komt van hun website :
3. Verder bieden wij een gratis aan-huis service aan binnen de 20km.
hoe kunde nu nen auto aan huis tunen ? professionneel bezig die mannen !!
Ik ken e2i niet, maar om direct zo'n reactie te geven, ferm volwassen van u
Als ik trouwens slechte verhalen gehoord heb van in "tuningland" dan komt ATH daar wel eens vaker in voor dan je misschien zelf wel denkt, dus dat geeft u alleszinds niet het recht om anderen af te breken.
Iedereen moet van 0 beginnen, en iedereen maakt fouten.
Ik ken e2i niet, maar om direct zo'n reactie te geven, ferm volwassen van u
Als ik trouwens slechte verhalen gehoord heb van in "tuningland" dan komt ATH daar wel eens vaker in voor dan je misschien zelf wel denkt, dus dat geeft u alleszinds niet het recht om anderen af te breken.
Iedereen moet van 0 beginnen, en iedereen maakt fouten.
we weten allemaal dat e2i tuningfiles bij jullie koopt dus hem hier verdedigen is vijgen na pasen hoor daar bereik je niets mee.
Dat van 0 beginnen is een excuss van jou , ik ben direct met 4x4 vermogentestbank begonnen , een bakker begint toch ook niet zonder oven en dan na enkele jaren eindelijk een oven bijkopen.
Een slager begint toch ook niet zonder weegschaal , dame komt binnen en vraagt 200 gram gehakt , antwoord slager : hier zijn 2 soeplepels , wij beginnen nog maar pas dus ik heb nog geen weegschaal , maar dit ongeveer 200gram !
Bij een slager zou dat nooit pakken , hij zou geen klanten hebben , maar waarom zoveel auto eigenaars dit wel nemen dat is mij een zeer grote vraag. Hier is uw wagen mijnheer , hij heeft ongeveer 130pk maar het kunnen er ook 110 of 150 zijn , wij hebben geen testbank.
Klant komt zijn nieuwe BMW afhalen bij de tuner , ah sorry mr , klein probleempje , wij hebben nog nooit zo'n wagen als de uwe getuned en dus hebben wij uw wagen maar als proefvoertuig gebruikt , hij rijdt nog hoor , maar er is wel heel wat slijtage aan uw nieuwe motor , maar maak u geen zorgen wij moeten nog veel leren en wij maken nog veel fouten .
Mijn mening , als je niet professionneel kunt zijn moet je er niet aan beginnen. Het wemelt van de tuners die zonder degelijk materiaal beginnen te tunen , hiervoor zouden dringend regels moeten komen want de hele sector krijgt er een slechte naam van.
Je mag toch ook geen dokterspraktijk openen zonder de nodige diploma's , certificaten en attesten , aarom zou je dit als "auto dokter" dan wel mogen , een doorsnee garagebedrijf dat enkel olie wil verversen moet honderden attesten ( vakbekwaamheid , wetgeving , milieu ) hebben om olie te mogen verversen , maar jan met de pet mag zonder mee aan de turbodruk vijzen in de software
we weten allemaal dat e2i tuningfiles bij jullie koopt dus hem hier verdedigen is vijgen na pasen hoor daar bereik je niets mee.
Dat van 0 beginnen is een excuss van jou , ik ben direct met 4x4 vermogentestbank begonnen , een bakker begint toch ook niet zonder oven en dan na enkele jaren eindelijk een oven bijkopen.
Een slager begint toch ook niet zonder weegschaal , dame komt binnen en vraagt 200 gram gehakt , antwoord slager : hier zijn 2 soeplepels , wij beginnen nog maar pas dus ik heb nog geen weegschaal , maar dit ongeveer 200gram !
Bij een slager zou dat nooit pakken , hij zou geen klanten hebben , maar waarom zoveel auto eigenaars dit wel nemen dat is mij een zeer grote vraag. Hier is uw wagen mijnheer , hij heeft ongeveer 130pk maar het kunnen er ook 110 of 150 zijn , wij hebben geen testbank.
Klant komt zijn nieuwe BMW afhalen bij de tuner , ah sorry mr , klein probleempje , wij hebben nog nooit zo'n wagen als de uwe getuned en dus hebben wij uw wagen maar als proefvoertuig gebruikt , hij rijdt nog hoor , maar er is wel heel wat slijtage aan uw nieuwe motor , maar maak u geen zorgen wij moeten nog veel leren en wij maken nog veel fouten .
Mijn mening , als je niet professionneel kunt zijn moet je er niet aan beginnen. Het wemelt van de tuners die zonder degelijk materiaal beginnen te tunen , hiervoor zouden dringend regels moeten komen want de hele sector krijgt er een slechte naam van.
Je mag toch ook geen dokterspraktijk openen zonder de nodige diploma's , certificaten en attesten , aarom zou je dit als "auto dokter" dan wel mogen , een doorsnee garagebedrijf dat enkel olie wil verversen moet honderden attesten ( vakbekwaamheid , wetgeving , milieu ) hebben om olie te mogen verversen , maar jan met de pet mag zonder mee aan de turbodruk vijzen in de software
Volledig mee eens !
Wanneer je je wagen wilt gaan tunen,
kies gewoon voor een vakman die zijn kunne al heeft bewezen.
ja kan misschien bij zo'n prutser rapper terecht,
maar da kans ik ook groot dat je garage je daarna ook rapper
zal zien met stukken aan je moter !
Bruno, ten eerste werk ik niet voor apec, maar ben ik bevriend met de zaakvoerders.
Didier heeft me overigens gegarandeerd dat e2i geen klant is van hen, ze hebben er nog nooit zaken mee gedaan.
Jij direct begonnen met 4x4 testbank? Voor zover ik weet ben jij bij GDSPort begonnen en ging je op fora de vlag uithangen dat een vermogensbank niet nodig was. Verder tunede je auto's op sprintmeetings... Had je daar een vermogensbank bij jou of zo?
Heinz had tot voor 2-3 jaar ook maar een 2WD vermogensbank van BOSCH en is dan later naar de Cartec LPS 4x4 gegaan, dus begonnen met 4x4 bank... Hmmm, denk het niet.
Bruno, ten eerste werk ik niet voor apec, maar ben ik bevriend met de zaakvoerders.
Didier heeft me overigens gegarandeerd dat e2i geen klant is van hen, ze hebben er nog nooit zaken mee gedaan.
Jij direct begonnen met 4x4 testbank? Voor zover ik weet ben jij bij GDSPort begonnen en ging je op fora de vlag uithangen dat een vermogensbank niet nodig was. Verder tunede je auto's op sprintmeetings... Had je daar een vermogensbank bij jou of zo?
Heinz had tot voor 2-3 jaar ook maar een 2WD vermogensbank van BOSCH en is dan later naar de Cartec LPS 4x4 gegaan, dus begonnen met 4x4 bank... Hmmm, denk het niet.
Heinz , GD , ..... allemaal waar , maar BRUNO heeft wel meteen een 4x4 testbank gekocht voor zijn tuningzaak en dat vanaf de 1ste dag dat we open waren stond de testbank er , inclusief 72000m³/h blaasinstallatie.
Dat noem ik professionneel bezig zijn , en ja dat vraagt wat meer investeringen , maar zonder degelijk materiaal kan je niet werken ( mijn mening ).
Ik begin me toch serieus af te vragen wat bruno van ATH toch heeft tegen APEC en waarom hij telkens zo een vlammend betoog tegen hen houdt ?
niets persoonlijks tegen APEC hoor , het is gewoon zoals ik het al vroeger zij :
- zou jij je laten opereren door een dokter zonder diploma ?
- zou jij akkoord gaan als de slager geen weegschaal heeft maar bij hoog en laag beweert dat die 2 soeplepels gehakt die hij in een potje heeft gedaan wel degelijk 200 gram weegt
- als jij je laat opereren aan je hart , wil je dan dat de professor met 20 jaar ervaring jou opereert of zijn assistent net afgestudeerd ?
- ga je bij de goedkoopste plastische chirurg gaan die jou zegt dat een E-cup silicone implantaat geen gevolgen heeft voor je ruggegraat na 20 jaar
Ik dacht het niet....
Maar waarom de mensen zich met hun 50.000 euro nieuwe wagen bij de eerste de beste tuner zonder elementair gereedschap en haast geen ervaring , die hun veel pk voor weinig geld en zonder risico een tuning laten aansmeren met een mooi verkoopspraatje , dat kan er bij mij niet in......
Welke ervaringen hebben jullie met chiptuning van een E90 320D en meerbepaald de roetontwikkeling Bruno ?
Heel belangrijk , welk bouwjaar is de wagen , welke motorversie en heeft hij een DPF ?
rook is er in ieder geval enkel een heel klein beetje bij de eerste generatie , maar die rooken ook al een heel klein beetje origineel ( vandaar standaart de uitlaatpijpjes nog naar beneden op die types ) , de tuning heeft daar weinig invloed op . Wat hier zeer belangrijk is , is de luchtfilter , wij raden aan vervangen om de 20.000km en niet 30.000 zoals BMW voorschrijft en de brandstofkwaliteit , Shell , total , texaco , maar geen B-merken tanken.
Heel belangrijk , welk bouwjaar is de wagen , welke motorversie en heeft hij een DPF ?
rook is er in ieder geval enkel een heel klein beetje bij de eerste generatie , maar die rooken ook al een heel klein beetje origineel ( vandaar standaart de uitlaatpijpjes nog naar beneden op die types ) , de tuning heeft daar weinig invloed op . Wat hier zeer belangrijk is , is de luchtfilter , wij raden aan vervangen om de 20.000km en niet 30.000 zoals BMW voorschrijft en de brandstofkwaliteit , Shell , total , texaco , maar geen B-merken tanken.
groetjes
Bruno
Is een 320D; 163pk, automaat
de wagen is van november 2005.
1 van de eerste generatie dus, oorspronkelijk met uitlaat naar beneden.
Die roken idd wel wat, want mn nieuwe uitlaten zijn na een maand potzwart
de wagen is van november 2005.
1 van de eerste generatie dus, oorspronkelijk met uitlaat naar beneden.
Die roken idd wel wat, want mn nieuwe uitlaten zijn na een maand potzwart
Geen DPF (denk ik)
ja inderdaad , geen dpf op die modellen en roken al een een beetje origineel .
Als je met de tuning niet te ver gaat ( pakweg 190pk ) dan is er geen probleem , naar de 200pk en meer beginnen die wel te roken.
ja inderdaad , geen dpf op die modellen en roken al een een beetje origineel .
Als je met de tuning niet te ver gaat ( pakweg 190pk ) dan is er geen probleem , naar de 200pk en meer beginnen die wel te roken.
groetjes
Bruno
de tuning is 195pk dacht ik ?
zal iig zeker meer roetontwikkeling hebben, aangezien mn uitlaten nu al zwart zijn (en na een poetsberut, na 1 rit terug zwart)
zal iig zeker meer roetontwikkeling hebben, aangezien mn uitlaten nu al zwart zijn (en na een poetsberut, na 1 rit terug zwart)
het voordeel van maatwerk is dat we specifiek rekening kunnen houden met jouw wensen maar dit gaat wel als gevolg hebben dat je net iets minder pk hebt dan met de "normale" 195pk tuning.
Comment