Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motortuning BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    niets persoonlijks tegen APEC hoor , het is gewoon zoals ik het al vroeger zij :

    - zou jij je laten opereren door een dokter zonder diploma ?

    - zou jij akkoord gaan als de slager geen weegschaal heeft maar bij hoog en laag beweert dat die 2 soeplepels gehakt die hij in een potje heeft gedaan wel degelijk 200 gram weegt

    - als jij je laat opereren aan je hart , wil je dan dat de professor met 20 jaar ervaring jou opereert of zijn assistent net afgestudeerd ?

    - ga je bij de goedkoopste plastische chirurg gaan die jou zegt dat een E-cup silicone implantaat geen gevolgen heeft voor je ruggegraat na 20 jaar

    Ik dacht het niet....

    Maar waarom de mensen zich met hun 50.000 euro nieuwe wagen bij de eerste de beste tuner zonder elementair gereedschap en haast geen ervaring , die hun veel pk voor weinig geld en zonder risico een tuning laten aansmeren met een mooi verkoopspraatje , dat kan er bij mij niet in......
    Kom kom, je laat je weer kennen Bruno...

    Wat heel duidelijk is is nadat APEC een beetje naam begon te krijgen de eerste reacties al naar boven kwamen, telefoontjes/mails en posts op fora om ons toch zoveel mogelijk proberen klein te krijgen, en dat heeft maar één reden: schrik, om de simpele reden Bruno dat jij ook weet dat wij kwaliteit aan onze klanten leveren. En kwaliteit vereist geen vermogensbank, kijk naar JD, hij heeft jaaaaren zonder vermogensbank gewerkt, durf jij van hem te zeggen dat hij in die periode niet goed was??? Maar die zit uiteraard verder van jouw deur dus het stoort je een stuk minder

    Toen wij geen vermogensbank hadden probeerden we zoveel mogelijk die van collega's te gebruiken, en waar de mogelijkheid echt ontbrak werkten we met datalogging, heeeeel veel datalogging, en jij weet net zo goed als ik dat deze manier zelfs nog beter is dan vermogensmeting, want hoe kan jij in godsnaam zeggen of de turbodruk mooi binnen de perken blijft met enkel een vermogensmeting? Niet! Een combinatie van beide is ideaal, daarom hebben wij onze vermogensbank gekocht, een geremde weliswaar, want niet iedereen is tevreden met een inertia testbank

    Ipv in te gaan op onze vraag (APEC) om eens samen te zitten en de marktsituatie te bespreken in België zit je hier op fora andere tuners slecht te maken... Gaat het zo slecht? Ik had deze namiddag geen tijd om op fora te zitten, en dat voor zo'n prutstunerke...

    EDIT: Wij bieden optioneel garantie op motor, turbo & aandrijving... Doen jullie dat ook?
    Last edited by ; 12/12/2009, 20:30.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
      Wat heel duidelijk is is nadat APEC een beetje naam begon te krijgen de eerste reacties al naar boven kwamen, telefoontjes/mails en posts op fora om ons toch zoveel mogelijk proberen klein te krijgen, en dat heeft maar één reden: schrik, om de simpele reden Bruno dat jij ook weet dat wij kwaliteit aan onze klanten leveren. En kwaliteit vereist geen vermogensbank, kijk naar JD, hij heeft jaaaaren zonder vermogensbank gewerkt, durf jij van hem te zeggen dat hij in die periode niet goed was??? Maar die zit uiteraard verder van jouw deur dus het stoort je een stuk minder

      Ipv in te gaan op onze vraag (APEC) om eens samen te zitten en de marktsituatie te bespreken in België zit je hier op fora andere tuners slecht te maken... Gaat het zo slecht? Ik had deze namiddag geen tijd om op fora te zitten, en dat voor zo'n prutstunerke...

      EDIT: Wij bieden optioneel garantie op motor, turbo & aandrijving... Doen jullie dat ook?
      Beste Didier,

      Mijn reactie begon met : dit heeft niets met APEC te maken , dus waarom voel jij je nu geroepen om te reageren het ging nog over jou nog over je firma tenzij jij je persoonlijk in de voorbeelden herkent ?

      Het ging hier om een ALGEMENE , en zeer PERSOONLIJKE visie over tuning in het algemeen. Ik probeer niemand slecht te maken , maar enkel de mensen proberen te doen inzien dat als het gaat om hun gezondheid ze ook niet naar een oegandees ziekenhuis gaan om zich te laten opereren door een lokale voodoo dokter , dus waarom zouden ze dat risico wel lopen met hun +50.000 euro nieuwe wagen ?

      Je geeft zelf toe dat er zoveel tuners zijn die maar wat aanmodderen met de turbodruk en die er verder geen verstand van hebben.... zou jij de mensen aanraden om daar hun wagen te laten tunen ? ik denk het niet , dus ik doe hetzelfde.


      groetjes
      Bruno

      Ps kwaliteit vereist zeer zeker een vermogentestbank , JD heeft dat ook begrepen en heeft dus al meer dan 3 jaar een 4x4 testbank en geeft ook toe dat hij dit al veel eerder had moeten hebben

      Ps 2 = wij bieden ALTIJD garantie , dus niet enkel in optie tegen een meerprijs met een aparte verzekering , maar ATLIJD , dat is uw akte van vertrouwen bij Auto Tune Heinz

      Comment


      • #43
        Ja ik denk dat er ontzettend veel personen tevreden zijn van JD als je dat ook hoort, heb onlangs nog enkele vermogensgrafieken gezien van hun... Toch chapeau hoe vlak en mooi hij ze afgeeft...

        Maar mijn vorige Astra was bij ATH gedaan, en ook geen enkel probleem ermee gehad op dik 70k km...

        De GTI moet nog door iemand gedaan worden hehe

        Comment


        • #44
          Ik wil deze thread niet hijacken maar ik zit met hetzelfde probleem...

          Vorige week was ik naar Ziptuning in Belgie geweest om mijn BMW 330d 231pk 12/2005 te tunen...
          Ze zeiden dat ik 300km zeer rustig moest rijden, hierna mocht ik mijn auto volledig gebruiken.
          Tegen dan was ik in Duitsland om mijn auto te testen...wanneer de auto schakelde ging hij niet meer boven de 3k toeren, de snelheid ging hierna ook niet meer naar boven.
          (limp mode - veilige modus?)

          Terug naar Ziptuning zeiden ze mij dat dit de eerste keer is dat dit gebeurd. Ze hebben al verschillende 330d's en 530d's gechipped met succes. Alleen de mijne gaat in de veilige modus.

          Ze beloofden: 231pk naar 272pk en 500nm naar 600nm

          Na verschillende uren staat de originele software er weer op en zegt de mechanieker dat ik alleen nog 1 ding kan proberen. Nieuwe software bij BMW zetten en opnieuw proberen.

          De mechanieker zei dat de software die ik had gekend was en ergens dateerd van 2007-2008. Zeker niet een zeer oude.

          Ik heb nu mijn twijfels zeker omdat ik al verschillende negatieve dingen over Zip tuning heb gelezen.

          Enig advies?

          Indien iemand van Heinz of PPE of iemand anders reageerd gelieve zeker te zijn dat u weet wat u doet en zon probleem kan oplossen. Ervaring met deze auto is natuurlijk een plus punt...

          Comment


          • #45
            1 iets wat ik iig al met zekerheid wist vooraleer ik begon na te denken over chiptuning :

            ik ga nooit naar Ziptuning !!!

            zelf geen ervaring mee, maar totaal geen vertrouwen in

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door alexander-_- Bekijk Berichten
              Ik wil deze thread niet hijacken maar ik zit met hetzelfde probleem...

              Vorige week was ik naar Ziptuning in Belgie geweest om mijn BMW 330d 231pk 12/2005 te tunen...
              Ze zeiden dat ik 300km zeer rustig moest rijden, hierna mocht ik mijn auto volledig gebruiken.
              Tegen dan was ik in Duitsland om mijn auto te testen...wanneer de auto schakelde ging hij niet meer boven de 3k toeren, de snelheid ging hierna ook niet meer naar boven.
              (limp mode - veilige modus?)

              Terug naar Ziptuning zeiden ze mij dat dit de eerste keer is dat dit gebeurd. Ze hebben al verschillende 330d's en 530d's gechipped met succes. Alleen de mijne gaat in de veilige modus.

              Ze beloofden: 231pk naar 272pk en 500nm naar 600nm

              Na verschillende uren staat de originele software er weer op en zegt de mechanieker dat ik alleen nog 1 ding kan proberen. Nieuwe software bij BMW zetten en opnieuw proberen.

              De mechanieker zei dat de software die ik had gekend was en ergens dateerd van 2007-2008. Zeker niet een zeer oude.

              Ik heb nu mijn twijfels zeker omdat ik al verschillende negatieve dingen over Zip tuning heb gelezen.

              Enig advies?

              Indien iemand van Heinz of PPE of iemand anders reageerd gelieve zeker te zijn dat u weet wat u doet en zon probleem kan oplossen. Ervaring met deze auto is natuurlijk een plus punt...
              ge hebt nog veel geluk , bij jou hebben ze alvast iets gedaan aan de software van je wagen , heb namelijk een klant met een golf 4 1.9 TDI pd 100pk , gaat naar ziptuning voor tuning , daar zeggen ze hem 3000km roderen ( wat de grootste onzin is , dat is gewoon een truuk , omdat je dan 3000km traag rijdt heb je de indruk dat wanneer je dan daarna volgas geeft de wagen zeer goed gaat ) .

              om een lang verhaal kort te maken die klant voelt geen verschil , meting op de testbank gaf 107pk aan , dus eerst dacht de klant dat hij 7pk had gewonnen , maar na uitlezen van de software bleek die totaal origineel te staan. Das wel duur betaald 300 euro voor 0pk , ze hebben hem dus eigenlijk voor de volle 100% bedrogen en lucht verkocht !!

              groetjes
              Bruno

              Ps betreffende jouw BMW , het is onmogelijk om daar zonder grondige diagnose een uitspraak over te doen , maar wil dat voor jou gerust eens allemaal bekijken , hier is ook een BMW dealer op 100m van dus als hij zou moeten geupdate worden dan kan dat ook hier , maar vermoed dat het gewoon aan je ziptuning software zal liggen hoor. Let wel wij zitten ( o.a door de feesten ) nu al vol tot 2de week januari dus best tijdig afspraak maken als je wilt dat we er eens naar kijken

              Comment


              • #47
                Aangezien de echte kenners van Tuning hier zitten , en veel BMW's tunen heb ik een vraagje

                Momenteel ga ik met mijn auto's nu naar hier http://www.mcartech.be/

                Vorige week vertelde hij mij dat hij ook regelmatig auto's tuned en de 35d doet hij super graag omdat hij er zo een goed resultaat mee behaalt .
                Waarschijnlijk heeft hij wel geen testbank staan dus na tuning weet je niet hoeveel PK en NM er is bij gekomen .
                Dat hij aan BMW's kan werken daar bestaat geen twijfel over want ze komen van gans Belgie naar daar .

                Aan of afraden en waarom ?


                Dank u
                Last edited by ; 18/12/2009, 11:17.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                  Aangezien de echte kenners van Tuning hier zitten , en veel BMW's tunen heb ik een vraagje

                  Momenteel ga ik met mijn auto's nu naar hier http://www.mcartech.be/

                  Vorige week vertelde hij mij dat hij ook regelmatig auto's tuned en de 35d doet hij super graag omdat hij er zo een goed resultaat mee behaalt .
                  Waarschijnlijk heeft hij wel geen testbank staan dus na tuning weet je niet hoeveel PK en NM er is bij gekomen .
                  Dat hij aan BMW's kan werken daar bestaat geen twijfel over want ze komen van gans Belgie naar daar .

                  Aan of afraden en waarom ?


                  Dank u
                  wat een vreemde vraag , het is niet omdat ik lekkere taarten kan bakken dat ik goed kan rekenen ,

                  nee serieus , onderhoud en mekaniek heeft niets te maken met chiptuning , en als je wagen al niet op testbank wordt afgesteld kan je er beter helemaal niet aan beginnen , lees maar in mijn vorige posts wat er allemaal kan mislopen.

                  denk eraan dat het mogelijke financiele risico van slechte tuning al snel enkele duizenden zo niet tienduizenden euro's kan bedragen

                  Comment


                  • #49
                    Schitterend hoe zelfstandigen hier elkaar bij wijze van spreken figuurlijk de nek zitten om te draaien.

                    Iemand nog:

                    U hoeft dit niet te lezen.

                    Comment


                    • #50
                      @alfa-beemie ; je ziet dat helemaal verkeerd , je moet het als volgt zien :

                      Gepassionneerde liefhebbers van mooie auto's proberen vrienden en kennissen te behoeden voor de nare gevolgen van slechte tuning.

                      Voor jou is een tuning een tuning , maar dat is net hetzelfde als zeggen dat een auto een auto is , maar we zijn het er allemaal over eens dat een alfa romeo geen BMW is

                      Comment


                      • #51
                        Zeer zeker maar aangezien ik fan ben van atmosferische benzine motoren heb ik denk ik weinig bootschap ook aan chiptunen. Als je die rakkertjes krachtiger wenst te maken dan kost dat behoorlijk wat meer moeite, onderdelen en uiteraard geld om verder te gaan dan wat de fabrikant je voorschoteld.
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • #52
                          Zet anders direct de slogan van uw bedrijf onder je posts, kan je nog wat meer reclame proberen te maken. Amai zo'n goede en bekende bedrijven en moet dat met een schuilnaam beetje reclame komen maken en de anderen proberen af te kraken...

                          Ik heb ook nog een verhaaltje maar dat hou ik wel voor mezelf, bruno

                          Comment


                          • #53
                            Deel gerust je verhaal Jerain...

                            @Bruno

                            U bedrijf is Heinz? Heeft u al BMW e90 330d's getuned? (530d, 535d, 335d, ...)

                            Wat gaat mij dit kosten? Wat kan ik realistisch verwachten ivm extra pk en nm?
                            Ik wil nog steeds in de veilig zone zitten aangezien ik nog lang met mijn auto moet rijden.
                            Ook in het buitenland, Duitsland en Tjechie.

                            Ik moest 300km rustig rijden, is dit onzin dan?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door alexander-_- Bekijk Berichten
                              Deel gerust je verhaal Jerain...

                              @Bruno

                              U bedrijf is Heinz? Heeft u al BMW e90 330d's getuned? (530d, 535d, 335d, ...)

                              Wat gaat mij dit kosten? Wat kan ik realistisch verwachten ivm extra pk en nm?
                              Ik wil nog steeds in de veilig zone zitten aangezien ik nog lang met mijn auto moet rijden.
                              Ook in het buitenland, Duitsland en Tjechie.

                              Ik moest 300km rustig rijden, is dit onzin dan?
                              Nee, dan verlaag ik mij tot de drempel die hier al gehanteerd is. Ik denk dat mijn laatste zin al meer dan genoeg zegt...

                              Ik heb al verhalen genoeg gelezen op internetfora en vind persoonlijk dat je dit met het bedrijf in questie zelf regelt, lost dikwijls meer op dan webpagina's vol te schelden.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                Beste Didier,

                                Mijn reactie begon met : dit heeft niets met APEC te maken , dus waarom voel jij je nu geroepen om te reageren het ging nog over jou nog over je firma tenzij jij je persoonlijk in de voorbeelden herkent ?

                                Het ging hier om een ALGEMENE , en zeer PERSOONLIJKE visie over tuning in het algemeen. Ik probeer niemand slecht te maken , maar enkel de mensen proberen te doen inzien dat als het gaat om hun gezondheid ze ook niet naar een oegandees ziekenhuis gaan om zich te laten opereren door een lokale voodoo dokter , dus waarom zouden ze dat risico wel lopen met hun +50.000 euro nieuwe wagen ?

                                Je geeft zelf toe dat er zoveel tuners zijn die maar wat aanmodderen met de turbodruk en die er verder geen verstand van hebben.... zou jij de mensen aanraden om daar hun wagen te laten tunen ? ik denk het niet , dus ik doe hetzelfde.


                                groetjes
                                Bruno

                                Ps kwaliteit vereist zeer zeker een vermogentestbank , JD heeft dat ook begrepen en heeft dus al meer dan 3 jaar een 4x4 testbank en geeft ook toe dat hij dit al veel eerder had moeten hebben

                                Ps 2 = wij bieden ALTIJD garantie , dus niet enkel in optie tegen een meerprijs met een aparte verzekering , maar ATLIJD , dat is uw akte van vertrouwen bij Auto Tune Heinz
                                van die 'garantie' heb ik toch nooit veel gezien,ze garandeerden ook in de tijd dat hij niet ging roken,t was precies een rookkanon als je gas gaf(waar k over spreek is wel al n jaar of 9 geleden,n golf 3cabrio tdi 110pk),en ik zal je nog is iets zeggen,de mijne hebben ze ook niet op de testbank gezet maar gewoon 'zo' gedaan,maar toen was k nog n beetje onder de indruk van al die show en 'nek',t zou nu niet meer waar zijn
                                2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                Comment


                                • #56
                                  BrunoL, jij werkTE bij Heinz Tuning maar nu niet meer?
                                  Nu werk jij bij Shiftech?

                                  Zoals je kon zien van mijn bovenstaande posts ik heb ook een zeer slechte ervaring achter de rug met Zip Tuning...geen testbank gebruikt, ging altijd in veilige modus...

                                  Zo'n 2 weken proefperiode zou mij misschien over de streep kunnen halen...

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL
                                    9 jaar geleden werkte ik nog niet voor Heinz dus dat de kwaliteit en service toen niet goed waren kan ik niets aan doen en nu ik er niet meer werk zal het er zeker niet op verbeteren

                                    nee serieus vindt dat jammer dat je een slechte ervaring hebt gehad met tuning , maar laat mij dat goed maken , als je nog eens een volgende niet getuunde wagen hebt kom je bij mij langs en je mag 2 weken proefrijden zonder te betalen , staat het je na 2 weken niet aan dan zet ik hem terug origineel en even goede vrienden. Er zijn zoveel mensen tevreden van hun tuning dat het jammer zou zijn als jij na 9 jaar nog steeds met een slecht gevoel over chiptuning blijft rondlopen.

                                    groetjes
                                    bedankt voor het aanbod,k heb elke auto die k al gehad heb sindsdien(4 stuks)laten chippen,alleen niet bij heinz,nu mn laatste (535d)bij ziptuning
                                    geen klachten maar k zeg niet dat hij niet nog beter zou kunnen gaan
                                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                    Comment


                                    • #58
                                      Graag had ik advies gevraagd, vriend van mij gaat int weekend 335i halen in DE. Hij spreekt telkens om bij garage Van Asbroeck te gaan om hem te laten tunen... Nu had ik begrepen dat dit eerder voor japanners was, niet? Heeft PPE ervaring met 335i? Wat zouden jullie hem aanraden voor 335i, ik ben geneigd om PPE te zeggen.
                                      2011 Porsche Boxster S Black Edition

                                      Comment


                                      • #59
                                        PPE kan zeker overweg met een 335i
                                        360-370 PK en 550 -560 NM zijn zowat de cijfers geloof ik...
                                        Ik zou zeggen geef ze een belleke

                                        Comment


                                        • #60
                                          Aangezien BrunoL nog niet heeft geantwoord kan ik misschien ook wat advies vragen.

                                          PPE, die zijn gevestigd in Brussel?

                                          Ik heb een BMW 330d 231pk 500nm

                                          Comment

                                          Working...
                                          X