Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motortuning BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Om even bij Stekki zijn vraag aan te pikken...

    Ik heb ook interesse in een retune voor mijn 335i. Maar dan met betere downpipes, betere front mount intercooler, betere uitlaat en enkele kleine andere spulletjes zoals stalen remleidingen, shortshifter, cdv, water/methanol kit,....... Waar kan dit in Belgie? En kan dat met spulletjes die ik zelf importeer uit de US of kan de tuner die zelf importeren uit de US? En nog vrij belangrijk....wordt keuring daarna een probleem?

    Thanks

    Comment


    • #62
      PPE doet die dingen ook normaal...
      En anders doet PSG (performance shop Geel) dat zeker .. voor die plaatsing van de onderdelen he

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        PPE kan zeker overweg met een 335i
        360-370 PK en 550 -560 NM zijn zowat de cijfers geloof ik...
        Ik zou zeggen geef ze een belleke

        560Nm op een wagen met standaart 400Nm en dat gewoon met een herprogrammatie ? Persoonlijk zou ik nooit boven de 500Nm gaan , je moet ook weten dat 560Nm heel veel turbodruk betekent , zou zelfs niet weten hoeveel turbodruk je nodig hebt daarvoor want heb zover nooit durven testen . Nee serieus doe maar gewoon hoor 500Nm blijft betrouwbaar , 560Nm gaat nooit 100.000km meegaan.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          560Nm op een wagen met standaart 400Nm en dat gewoon met een herprogrammatie ? Persoonlijk zou ik nooit boven de 500Nm gaan , je moet ook weten dat 560Nm heel veel turbodruk betekent , zou zelfs niet weten hoeveel turbodruk je nodig hebt daarvoor want heb zover nooit durven testen . Nee serieus doe maar gewoon hoor 500Nm blijft betrouwbaar , 560Nm gaat nooit 100.000km meegaan.
          335i hebben om te beginnen geen 400 Nm maar eerder 450-460 Nm.

          Maar idd 't is wel vrij hoog, zeker als je weet dat Alpina tot 500 Nm gaat.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            335i hebben om te beginnen geen 400 Nm maar eerder 450-460 Nm.
            welke testbank ? ik heb gemiddeld 420Nm origineel , maar heb er ook al gehad met 390Nm en die gingen na tuning maar tot 480Nm . De Alpina heeft andere turbochargers dus die kunnen meer turbodruk aan het gaat hier niet zozeer over wat de versnellingsbak aankan , maar wel de levensduur van de turbos met het soort turbodrukken wat nodig zijn voor 560Nm te halen , volgens mij piekt die turbo naar +1.4 bar en dat voor ene lage druk turbo die origineel maar +-0.5bar blaast das bijna 300% meer turbodruk . Ik zou de uitlaatgastemperatuur wel eens willen kennen

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door montini Bekijk Berichten
              Om even bij Stekki zijn vraag aan te pikken...

              Ik heb ook interesse in een retune voor mijn 335i. Maar dan met betere downpipes, betere front mount intercooler, betere uitlaat en enkele kleine andere spulletjes zoals stalen remleidingen, shortshifter, cdv, water/methanol kit,....... Waar kan dit in Belgie? En kan dat met spulletjes die ik zelf importeer uit de US of kan de tuner die zelf importeren uit de US? En nog vrij belangrijk....wordt keuring daarna een probleem?

              Thanks
              Hey , dit kan bij www.shiftech.be , heb al verschillende gedaan , al onze stage 2 stukken voor de 335i komen uit de US downpipes zonder cat en intercooler . Je mag ze ook zelf bestellen , maar vergeet niet dat er invoertaks te betalen is en komt vaak een heel pak duurder uit dan wat je eerst betaald.

              groetjes
              Bruno

              Comment


              • #67
                En BrunoL , wat denk je van de 535d ...
                Gemakkelijk te tunen , of af te raden?

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  welke testbank ? ik heb gemiddeld 420Nm origineel , maar heb er ook al gehad met 390Nm en die gingen na tuning maar tot 480Nm . De Alpina heeft andere turbochargers dus die kunnen meer turbodruk aan het gaat hier niet zozeer over wat de versnellingsbak aankan , maar wel de levensduur van de turbos met het soort turbodrukken wat nodig zijn voor 560Nm te halen , volgens mij piekt die turbo naar +1.4 bar en dat voor ene lage druk turbo die origineel maar +-0.5bar blaast das bijna 300% meer turbodruk . Ik zou de uitlaatgastemperatuur wel eens willen kennen
                  da's een vaag gemiddelde dat ik afleid uit diversie dynoruns over heel de wereld. Ik dacht dat PPE onlangs een 335i heeft gedaan, stock 310 pk 460 Nm

                  Alpina motor is identiek, op Mahle zuigers na

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    da's een vaag gemiddelde dat ik afleid uit diversie dynoruns over heel de wereld. Ik dacht dat PPE onlangs een 335i heeft gedaan, stock 310 pk 460 Nm

                    Alpina motor is identiek, op Mahle zuigers na
                    turbo's zijn ook verschillend

                    Denk dat de bank bij PPE wat optimisch is , vandaar het grote koppel origineel en dus ook na tuning

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                      turbo's zijn ook verschillend

                      Denk dat de bank bij PPE wat optimisch is , vandaar het grote koppel origineel en dus ook na tuning

                      Optimistich ?

                      Hoe komt het dat Renaud L. zijne Focus RS meer pk's en meer koppel had bij jullie ? Dixit Robix, not me...

                      En bij ATH haalden jullie ook altijd meer pk's uit dan bij ons... Wie zijn testbank is dan optimistisch ?






                      Voor alle vragen betreffende PPE, stuur maar gerust een mail naar info@power-plus.be, gelieve uw nickname en autoforum te vermelden.

                      Geen goesting om hier te komen spammen, andere doen het beter als ik....







                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                        En BrunoL , wat denk je van de 535d ...
                        Gemakkelijk te tunen , of af te raden?
                        super auto wat mij betreft , we waren eens met een getuunde M3 CSL op de E40 , maar werden toen voorbij gestoken door een detuunde 535D break , wel toen we erachteraan gingen konden we gewoon niet mee ( 535D heeft veel meer koppel ). Was wel beschaamd hoor , daar zaten we dan in een gans uitgebouwd CSL met 400pk

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Stefplus Bekijk Berichten
                          Optimistich ?

                          ge moet da niet negatief oppakken Stef , heb niet gezegd dat je zeurt met de testbank , maar volgens mij is het koppel wat optimistisch , vraag gerust eens aan onze gezamelijke collega's in duitsland ( techtec , schmiddi , AA , don pedro ,.... ) die zullen je allemaal zeggen dat een originele 335i met 460Nm t.o.v 400Nm opgegeven door BMW .

                          Het zijn echt super goede motoren die 335i , maar bijna 20% meer koppel dan opgegeven , das toch wel wat overdreven , denk je niet . Kan altijd wel eens een uitzondering zijn die wat meer heeft dan een andere wagen , maar bij jou hebben ze allemaal 460Nm en soms nog meer origineel.

                          Ik heb er al exact 24 getuned ( alpina's niet meegerekend ) en heb ze hier allemaal overlopen , gemiddeld is 420Nm met 1 uitsteker 447Nm. Dat lijkt me toch iets realistischer dan wat jij meet.

                          Als je eens logisch nadenkt kom je waarschijnlijk wel tot dezelfde conclusie ( overigens is de ECU van de 335i intern maar tot 500Nm geappliceerd en staat de standaard koppelbegrenzing "Maximum allowed torque at clutch before TCU limp - home (AT)" op 400Nm ).

                          groetjes
                          Bruno

                          Comment


                          • #73
                            Wat is de veilige marge dan voor een E90 FL 335iA ? Prijzen schommelen overal rond de 1000, enig idee waarom die prijs ipv 600-700-800 voor andere motoren?

                            500 koppel en 360 PK zou wel een mooie extra push geven aan die bak, maar willen absoluut geen gekloot met kapotte turbo's / boites en dergelijke. Wagen wordt wel intensief gebruikt door de week, vooral korte ritten en de wagen wordt makkelijk 20 keer per dag gestart, iets om rekening mee te houden ook bij tuning?

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                              Wat is de veilige marge dan voor een E90 FL 335iA ? Prijzen schommelen overal rond de 1000, enig idee waarom die prijs ipv 600-700-800 voor andere motoren?

                              500 koppel en 360 PK zou wel een mooie extra push geven aan die bak, maar willen absoluut geen gekloot met kapotte turbo's / boites en dergelijke. Wagen wordt wel intensief gebruikt door de week, vooral korte ritten en de wagen wordt makkelijk 20 keer per dag gestart, iets om rekening mee te houden ook bij tuning?
                              zeker als je weet dat turbo's eigenlijk moeten afkoelen door "motor nog even te laten draaien bij aankomst"
                              zou'k dat ding standaard houden imho

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                Hier op de forum zij ook ééntje dat je een e90 316D van 116pk naar 200 pk kon tunen
                                Een vermogen winst van meer dan 80procent
                                Yeah right dat spel houd het geen jaar uit

                                Tuning moet veilig zijn liever 20 a 30pk meer en betrouwbaarheid anders koop ik me een zwaarder model
                                180pk is zeker mogelijk met die 316d.
                                Dat is gewoon een gedowntunede 318d van 143pk. En van 143 naar 180 is nog steeds betrouwbaar in mijn ogen.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                  zeker als je weet dat turbo's eigenlijk moeten afkoelen door "motor nog even te laten draaien bij aankomst"
                                  zou'k dat ding standaard houden imho
                                  Dat is wel handig bij mijn S3. Die heeft een secundair waterpompje dat 10min blijft nadraaien als de motor afligt, voor de turbo na te koelen.
                                  Anders is een turbo timer ook wel een oplossing.
                                  Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                  Audi S3 '02 sold => topic
                                  Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                  Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                    Hier op de forum zij ook ééntje dat je een e90 316D van 116pk naar 200 pk kon tunen
                                    Een vermogen winst van meer dan 80procent
                                    Yeah right dat spel houd het geen jaar uit
                                    wacht even , want dat is wel een heel slecht voorbeeld wat je daar aanhaalt , de 116D is een begrensde 118D en die hebben standaard 143pk , dus met tuning heb je al snel 175-180pk uit een 116D en dat blijft 100% betrouwbaar . 200pk is wat teveel van het goede , maar het is wel mogelijk , heb dat al gedaan maar dan wel zonder in stage 2 met een DPF vervangstuk.

                                    groetjes
                                    Bruno

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                      Wat is de veilige marge dan voor een E90 FL 335iA ? Prijzen schommelen overal rond de 1000, enig idee waarom die prijs ipv 600-700-800 voor andere motoren?

                                      500 koppel en 360 PK zou wel een mooie extra push geven aan die bak, maar willen absoluut geen gekloot met kapotte turbo's / boites en dergelijke. Wagen wordt wel intensief gebruikt door de week, vooral korte ritten en de wagen wordt makkelijk 20 keer per dag gestart, iets om rekening mee te houden ook bij tuning?
                                      Voor de 335i is een stage 1 naar +-360pk en 480-500Nm volledig betrouwbaar , en moet zelfs zeggen dat we met onze stage 2 met catvervanger en intercooler naar 380pk en 520Nm ook nog nooit problemen hebben gehad dus dat blijft ook betrouwbaar. Op die motor zijn wel een aantal problemen gekend zoals een probleem met de vanos verstelling enzo , maar daar hebben velen standaard last van en daar heeft de tuning geen invloed op.

                                      Dat de prijs een stuk duurder ligt dan bij een doorsnee diesel is zeer logisch en heeft 2 redenen :

                                      - als je iets kapot doet op zo'n wagen tijdens of door de tuning dan kost de garantie ook meer dus je moet daar rekening mee houden in de prijs. Dit gebeurt zelden maar het kan dus .....

                                      - Zoals in mijn andere post stond , heb die software volledig moeten ontwikkelen ( dus vaste ontwikkelingskosten ) maar heb er tot nu toe slechts 24 getuned , dus die ontwikkelingskost moet terugverdient worden op veel minder auto's ( neem pakweg een 118D , daarvan heb ik er al meer dan 100 getuned ) vandaar de hogere prijs.

                                      Denk dat er maar heel weinig tuners in Belgie zijn die de 335i zelf ontwikkeld hebben , de meesten kopen zo'n programma aan bij andere tuners omdat ze ervan uit gaan dat ze nooit voldoende klanten zullen hebben om de ontwikkelingskosten te dekken.

                                      groetjes
                                      Bruno

                                      Comment


                                      • #79
                                        Iemand ervaring met deze http://www.dieselperformance.be/nl/bedrijfsprofiel.htm

                                        Comment


                                        • #80
                                          Net gelezen op Bimmerboard in het topic van Power Plus Engineering.

                                          Last development : 116d - from 115 bhp to 180 bhp and 400 Nm of torque

                                          De 116d is een elektronische dichtgenepen versie van een 118d, geen risico's dus. Er was wel een serieuse update kwa blokkering van de ECU's, anti-tuning software die nu opgelost is.

                                          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X