Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoradio kabels aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autoradio kabels aansluiten

Voor ik aansluit..
    Paar vraagjes:

- Waarvoor dient de APARTE paarse draad die vanuit de auto komt? Uit een elektrisch schema blijkt "Tel. Mute"? Die moet ik niet aansluiten hé?
    - Aan welk draadje moet ik de antennestekker aansluiten?
    - Er komt een rode en een witte coaxiale kabel van men versterker naar men radio om men woofer aan te sluiten, aan één van die 2 hangt een extra draadje aan, waarvoor dient dat?

Bedankt,
    Alexander

lol, ken je eigenlijk wel iets van al die dingen af ?

die tel. mute is als je gebeld word in de auto dat dan automatisch je autoradio word gemute. ( mits het dat draadj is want ik weet niet eens over welke auto het gaat en ook niet welke radio )

antennestekker komt in de aantenneaansluiting uit, denk niet dat je die ergens anders gaat inkrijgen.

die extra draad aan tussen die 2 coax draden is meestal om u amplifier op en af te zetten via de radio zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      lol, ken je eigenlijk wel iets van al die dingen af ?

die tel. mute is als je gebeld word in de auto dat dan automatisch je autoradio word gemute. ( mits het dat draadj is want ik weet niet eens over welke auto het gaat en ook niet welke radio )

antennestekker komt in de aantenneaansluiting uit, denk niet dat je die ergens anders gaat inkrijgen.

die extra draad aan tussen die 2 coax draden is meestal om u amplifier op en af te zetten via de radio zelf.
      - Ja ik weet wel waar een antennestekker in moet :-), maar de stekker moet op een draadje, en weet niet hetwelke...

- Kan het zijn dat ik die extra draad aan die coax draden moet aansluiten om men versterkers aan de praat te krijgen?

Alle boxen werken, buiten woofer en 2 extra speakers..

Heb 2 versterkers, 1 voor 2 extra boxen en 1 voor de subwoofer...
      Ik krijg ze momenteel niet aan de praat.. Ze zijn aangesloten zoals voorheen, krijgen stroom direct van de batterij, power zou aan moeten staan, maar beide lichtjes branden niet en krijg geen geluid uit de woofer noch de extra speakers.

Auto is een Golf IV en radio is een Kenwood W4041W.

Eventueel iemand in de buurt van Mortsel die, dit onwaarschijnlijk simpel probleempje, even mee op te lossen?

Comment

ik ben van katelijne en als je morgen tot hier kan komen rijden wil ik er wel eens naar zien. ( breng wel zoveel mogelijk schema's mee van je auto en radio. da maakt het voor mij ook handiger.
        da extra draadje moet op amp draad van uwe radio ( is normaal gezien een gewoon draadje dat mee op die stekker zit van uwe radio, en die zal dan zorgen dat u amplifier wel degelijk op staat als de radio op staat.

en gewoon radio draadje achteraan op u radio of in u auto dient meestal voor een elektrische antenne aan te sturen. ( omhoog als de radio opstaat, naar beneden als je hem afzet )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alexaaaander Bekijk Berichten
          - Ja ik weet wel waar een antennestekker in moet :-), maar de stekker moet op een draadje, en weet niet hetwelke...

- Kan het zijn dat ik die extra draad aan die coax draden moet aansluiten om men versterkers aan de praat te krijgen?

Alle boxen werken, buiten woofer en 2 extra speakers..

Heb 2 versterkers, 1 voor 2 extra boxen en 1 voor de subwoofer...
          Ik krijg ze momenteel niet aan de praat.. Ze zijn aangesloten zoals voorheen, krijgen stroom direct van de batterij, power zou aan moeten staan, maar beide lichtjes branden niet en krijg geen geluid uit de woofer noch de extra speakers.

Auto is een Golf IV en radio is een Kenwood W4041W.

Eventueel iemand in de buurt van Mortsel die, dit onwaarschijnlijk simpel probleempje, even mee op te lossen?
          Ja, dat kleine draadje dient om de geschakelde spanning op te zetten. 12V via het contact, of als je radio een 'remote' uitgang heeft, daaraan. Zoniet zullen je versterkers je batterij redelijk snel leegzuigen...

Check wel of het kleine draadje ook effectief aan je versterkers is aangesloten, voor je zekeringen (die je misschien ook best eens controleert) springen...
          1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie
            ik ben van katelijne en als je morgen tot hier kan komen rijden wil ik er wel eens naar zien.
            Merci man, das vriendelijk!
            Heb het ondertussen samen met een vriend even opgelost, die kent er iets meer van

Paarse draadje dat uit de lege ruimte, waar de radio in moet, kwam vanachter van men versterkers. Had dus niets met tel. mute te maken. Dat moest op de juiste manier, samen met dat ander draadje aan men ISO-stekker. Redelijk vage uitleg, i know.

Versterkers springen nu aan wanneer de radio aangaat.

Alles werkt naar believen nu...
            Iets te snel geweest om een topic op te starten

Comment

Uwe remote ligt gescheiden van uw voedingsdraden ?

Of is dit zo een kabelset met uw 2 stekkers en remote in elkaar ?

Vraag het ff omdat je anders met storingen kan te kampen krijgen.

Comment

Idd best de voeding en speakerkabels links leggen, de rca-kabel (eventueel met remote) rechts, zo is er het minste kans op storing.
                Had dit in de 9-3 zo gedaan maar er was toch nog wat ruis te horen, toen heel de rca-kabel omwikkeld met aluminiumfolie en ruis was weg
                Last edited by Dessel; 18/11/2009, 23:14.
                2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
                1998 Saab 9-3 TiD (sold)
                1993 Saab 900i aero (sold)

Comment

Working...
                X