Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlagen BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verlagen BMW

    Hallo iedereen,
    ik zit met een vraagje
    ik zou graag mijn wagen verlagen...

    heb ondertussen al veel gelezen op het internet.
    en zou gaan voor de goedkopere vorm van verlagen door
    middel van de normale veren te vervangen door
    verlagingsveren
    ook heb ik ergens gelezen dat het maximale verlagen op deze manier 6cm is

    nu heb ik volgende vraag voor jullie;
    hoeveel zouden jullie jullie wagen verlagen ?
    4 of 6 cm?
    voor het mooie zicht maar ook nog degelijk gebruiks gemak

    alvast bedankt

  • #2
    de vraag is, met welke reden wil je verlagen.


    de looks, kan je ineens ghetto style gaan en dat ding tot tegen de grond slagen.
    rijcomfort noppes, baanligging nihil.
    maar alle tjoeners zullen rond u komen staan alsof je DE MAN bent.

    wil je comfortabel rondrijden, kan je best niets veranderen aan je vering, tenzij je airride wilt overwegen en dit elk jaar wilt verwijderen voor de keuring.
    voordeel:. je kan zo laag gaan als je zelf wilt, rijd lekker comfortabel
    nadeel: duur in aanschaf, niet legaal voor de keuring, goed afstellen voor sportief rijgedrag ga je toch wel wat moeten spelen met instellingen enz.,
    en anders word het progressieve veren.

    wil je sportieve ophanging,
    steek andere veren eibach ofzo, dan kan je nog steeds een set koni's eronder bouwen ( als ze iets hebben voor jou auto ).
    gaat je wel wat duiten kosten, maar je zal het wel merken aan je auto.

    Comment


    • #3
      Ik zou het vooral doen voor een mooiere styling van de wagen te bekomen..
      dat mag duidelijk zijn.
      maar aangezien ik toch met een bmw E46 Coupe rond rij
      wil ik voor deze paar centimeters lager niet al mn rijconfort inleveren
      het blijft een bmw en dat moet confortabel blijven rijden
      anders hadk evengoed een saxo of dergelijke gekocht
      en deze tot tegen het asfalt geslagen

      ik zoek vooral een verlaging waarbij ik enkele centimeters kan
      zakken,, zonder al te veel aan confort te verliezen en
      zonder duizende euro's uit te hoeven geven want dan zal ik hem
      wel op zijn standaard hoogte houden

      Comment


      • #4
        aah, dus de standaard, "kwil wa lager liggen maar niet teveel geld ophoesten". verlaging
        ga met de eibachs ofzo

        Comment


        • #5
          mijn garagist wil zelfs geen veren steken die meer dan 3cm verlagen. Zeker als je wil comfort behouden mag je niet meer gaan.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Exclusive Bekijk Berichten
            Ik zou het vooral doen voor een mooiere styling van de wagen te bekomen..
            dat mag duidelijk zijn.
            maar aangezien ik toch met een bmw E46 Coupe rond rij
            wil ik voor deze paar centimeters lager niet al mn rijconfort inleveren
            het blijft een bmw en dat moet confortabel blijven rijden
            anders hadk evengoed een saxo of dergelijke gekocht
            en deze tot tegen het asfalt geslagen

            ik zoek vooral een verlaging waarbij ik enkele centimeters kan
            zakken,, zonder al te veel aan confort te verliezen en
            zonder duizende euro's uit te hoeven geven want dan zal ik hem
            wel op zijn standaard hoogte houden
            Eibach pro kit

            3cm voor & 3cm achter
            (hetgeen achteraan eigenlijk al te veel is imo...)

            Zonder dure schroefset is het zeer moeilijk om op een mooie manier meer dan 3cm te verlagen.


            Heb je soms een foto in zij-aanzicht van je wagen ?

            Comment


            • #7
              Ik kan een schroefkit aanraden.
              Heb zelf een K&W variant 1 onder men Golf steken.

              Daarmee kun je zelf nog kiezen hoe laag hij exact moet gaan. (ik heb hem 4 cm rondom verlaagd) Visueel ziet het er sowieso wat beter uit, maar kwa wegligging merk ik de vooruitgang toch ook wel. En comfortabel is het volgens mij nog steeds, maar dat is toch ook wel iets persoonlijk denk ik.
              2012 Renault Megane RS

              Comment


              • #8
                Over dat comfort, daar ga je natuurlijk op achteruit. Maar laat ons eerlijk zijn, standaard bmw"s zijn ook geen vliegende tapijten eej. Ik heb op mijn e87 verlagingsveren gehad van kw (-35/25 als ik mij niet vergis) en rijd nu al 100.000 zeer gelukkige km's met een kw variant 1. Die staat niet tjoeninglaag, maar wel meer dan de meesten hier gan redelijk vinden. Mijn conclusie: mijn schroefkit op het laagst gedraaid is pakken comfortabeler dan simpele veerkes op ori dempers. Enne mijn comfort valt reuze mee, zeker als in bv golf V verlaagd vergelijk.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  de vraag is, met welke reden wil je verlagen.


                  de looks, kan je ineens ghetto style gaan en dat ding tot tegen de grond slagen.
                  rijcomfort noppes, baanligging nihil.
                  maar alle tjoeners zullen rond u komen staan alsof je DE MAN bent.

                  Comment


                  • #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    niet waar ofzo ?
                    Is volledig zo, ik zag het gewoon al voor mij.

                    Comment


                    • #12
                      eibach pro

                      kwaliteit/wegligging en comfort blijft behouden

                      Comment


                      • #13
                        Dus bij een eibach pro kan je de standaard schokdempers behouden?
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

                        Comment


                        • #14
                          Zeker eibach prokit nemen ,verlaagd 30mm voor en 25 mm achter en rijdt zelfs beter dan origineel
                          Heb al heel wat verlagingkits gehad en die is er als beste uitgekomen,zeker niet lager gaan met gewone dempers dan 30mm.

                          Comment


                          • #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door Exclusive Bekijk Berichten
                            Ik zou het vooral doen voor een mooiere styling van de wagen te bekomen..
                            dat mag duidelijk zijn.
                            maar aangezien ik toch met een bmw E46 Coupe rond rij
                            wil ik voor deze paar centimeters lager niet al mn rijconfort inleveren
                            het blijft een bmw en dat moet confortabel blijven rijden
                            anders hadk evengoed een saxo of dergelijke gekocht
                            en deze tot tegen het asfalt geslagen

                            ik zoek vooral een verlaging waarbij ik enkele centimeters kan
                            zakken,, zonder al te veel aan confort te verliezen en
                            zonder duizende euro's uit te hoeven geven want dan zal ik hem
                            wel op zijn standaard hoogte houden
                            ik heb vroeger op m'n e46 een eibach(pro?)kit gehad,deze was -35 en was perfect qua rijhoogte,banden gelijk met de kassen,ook geen merkbaar comfortverlies(met 18 duimers)
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

                            Comment


                            • #16
                              Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                              Dus bij een eibach pro kan je de standaard schokdempers behouden?
                              jup..

                              Comment


                              • #17
                                Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                ik heb vroeger op m'n e46 een eibach(pro?)kit gehad,deze was -35 en was perfect qua rijhoogte,banden gelijk met de kassen,ook geen merkbaar comfortverlies(met 18 duimers)
                                heb je er een gedachtje van hoeveel jou set koste
                                prijs plaatsing inclussief ?

                                alvast bedankt

                                Comment


                                • #18
                                  niet zo duur,ik denk(t is wel al ff geleden)250 of 300 euro geplaatst
                                  2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                  Comment


                                  • #19
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                    Ben van plan een schroefkit te kopen
                                    op kapaza en 2dehands 150 a 200euro wel merken als rokkor en ta technix nieuw hoogte instelbaar met 2a3jaar garantie
                                    Iemand ervaring mee
                                    Toch een betere oplossing als veren
                                    Met atest
                                    voordelen enkel schokdempers vervangen gaat makkelijker en sneller als veren plus garantie
                                    Zie de nut niet in om bilstein of dergelijke te kopen zijn deze echt hun meerprijs waard
                                    Omdat ze super goedkoop zijn toch de moeite waard of niet

                                    Goedkoop is meestal duurkoop!
                                    2008 Mercedes Viano
                                    2012 Citroen DS3

                                    Comment


                                    • #20
                                      springs and shocks need to be closely matched
                                      en ik twijfel minder aan bilsteins en koni's die zichzelf bewijzen op het circuit dan van een merk dat denkt dat ze een veer kunnen maken

                                      Comment

                                      Working...