Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning Seat Leon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chiptuning Seat Leon

Ik heb vorige week een Seat Leon 1.9tdi met 105pk gekocht (diesel).
    Nu denk ik eraan om hem te laten chippen, ik heb al een paar forums bezocht, en heb al veel goede reacties gelezen en nog geen enkele slechte reactie.

Nu luidt mijn vraag, zijn er nadelen aan het chippen (zoals overbelasting motor of die soort dingen), en is het de moeite waard (want ik las ook dat het verbruik minder word)?

Ik heb wat research gedaan ivm het chiptunen, ik heb al veel reclame gezien van www.CTH.be, daar kost het 595€ voor +28 pk en +52NM, deze ligt ook niet zo ver van mij.

Maar bij heinz (http://www.autotuneheinz.be) heb je dan weer +35 pk en +70NM, en deze kost dan ook maar +-60 euro meer (653,4€).

Dan heb je er ook nog eentje in NL, deze is ook goed voor +35 pk en +60NM (http://www.mobile-chiptuning.nl/Chip...TDI_105_pk.htm), deze kost dan ook maar 499 euro.

Deze is ook in NL, ook goed voor +35 pk en +60NM (http://www.ziptuning.nl/chiptuning/S...pk.html#header), ook een prijs van 499€, hier krijg je nu gratis montagekosten (100 euro), en gratis garantie met Europese dekkingsgebied (245 euro).

Ik heb ook nog een topic gegoogled van op een ander forum (http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=20429), hierin staat ook iets vermeld van www.kempower.be, dat deze ook iets doen aan de hardware, en niet alleen aan de software, en iemand had er al meerdere auto's laten chippen, en was er tevreden over.

Welke van deze zijn betrouwbaar en het beste? De prijs maakt niet zoveel uit, omdat ze toch dicht bij elkaar liggen.

Iemand advies voor mij? Of enige ervaring met een van deze opgesomden?

Alvast heel erg bedankt
    Grts Stephen

Staar je niet blind op die cijfers, ga gewoon ergens waar ze een testbank gebruiken 1.9tdi tje kennnen ze allemaal wel.

Comment

Power plus engineering PPE
      of
      Bullpower

Dat zijn de belgische adressen die mijn vertrouwen hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT Bekijk Berichten
        Staar je niet blind op die cijfers, ga gewoon ergens waar ze een testbank gebruiken 1.9tdi tje kennnen ze allemaal wel.
        Dat is het probleem net, ik ken niks af van chiptuning, waar of hoe of wie of wat, ik zou hier graag gewoon wat aanbevelingen krijgen, of mensen met ervaring met deze dingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
          of
          Bullpower

Thanks

Comment

of
            Bullpower

en voeg daar RPM power ook maar aan toe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
              en voeg daar RPM power ook maar aan toe
              Deze ziet er wel heel proper uit, en valt veel beter in prijs mee tov PPE, en deze heeft ook een testbank (+ meer vermogen erbij).

Deze valt zeker te overwegen, bedankt

Maar als ik mag vragen, is het chiptunen aan te raden? Geen last ervan gehad ivm motoroverbelasting ofzo? En hij kan ook gewoon door de keuring zonder problemen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stephenL2 Bekijk Berichten
                Deze ziet er wel heel proper uit, en valt veel beter in prijs mee tov PPE, en deze heeft ook een testbank (+ meer vermogen erbij).

Deze valt zeker te overwegen, bedankt

Maar als ik mag vragen, is het chiptunen aan te raden? Geen last ervan gehad ivm motoroverbelasting ofzo? En hij kan ook gewoon door de keuring zonder problemen?
                Zoals reeds aangehaald !! Staar je niet blind op de vermogens!!!

Het is totaal niet belangrijk dat de ene er 3pk meer uithaald dan de andere.

De manier waarop de winst geboekt wordt is VEEL belangrijker.

RPM ken ik persoonlijk niet ,maar kan uiteraard goed zijn!

Heinz zal ook niet slecht zijn ,maar regelmatig hoor je toch mindere zaken...en waar rook is is 'meestal' vuur

Keuring is voorlopig geen probleem, verzekering zou je op de hoogte 'moeten' brengen!
                Wat in de praktijk bijna nooit gedaan wordt...

Comment

Je moet echt eens mailen met Koen van Bullpower!
                  Deze weet waar hij mee bezig is en geeft ook eerlijke uitleg!

Comment

RPM Power heeft de meest nauwkeurige rollenbank van Europa. Staat hierom bekend.
                    Was vroeger de invoerder van Bugatti & Lotus maar is ermee gestopt. Hij prepareert als sinds jaar en dag Lotussen voor circuit en kent werkelijk bijna alles.
                    Auto heeft daar enkele uren op de rollen gestaan om volledig op maat aan te passen. je staat er letterlijk bij als hij aan't "schrijven" is en je mag vragen wat je wilt
                    van elke test drukt hij een rapport af zodat je kan vergelijken.

Neen, ik werk er niet. ben er eenmaal geweest en ondertussen zijn er nog vele geweest die ik ook ken en het aangeraden heb via forums. Iedereen supercontent en niemand met problemen

Staar u echter NIET blind op de waardes. Alain past aan naargelang het standaardvermogen van de wagen. De mijne heeft op papier 140pk maar op de rollen kwam ik eraf met 153pk. een andere lancer die meewas kwam met 146pk. Alles hangt af van hoe hij schrijft en hoe hij de motor test en "aanvoelt".
                    Hij weigert ook resoluut om over de "veilige" grens te gaan, dus bespaar u de moeite om naar daar te gaan als je zoveel mogelijk wilt
                    Last edited by ; 25/01/2010, 20:03.

Comment

RPM Power heeft de meest nauwkeurige rollenbank van Europa. Staat hierom bekend.
                      Was vroeger de invoerder van Bugatti & Lotus maar is ermee gestopt. Hij prepareert als sinds jaar en dag Lotussen voor circuit en kent werkelijk bijna alles.
                      Auto heeft daar enkele uren op de rollen gestaan om volledig op maat aan te passen. je staat er letterlijk bij als hij aan't "schrijven" is en je mag vragen wat je wilt
                      van elke test drukt hij een rapport af zodat je kan vergelijken.

Neen, ik werk er niet. ben er eenmaal geweest en ondertussen zijn er nog vele geweest die ik ook ken en het aangeraden heb via forums. Iedereen supercontent en niemand met problemen

Staar u echter NIET blind op de waardes. Alain past aan naargelang het standaardvermogen van de wagen. De mijne heeft op papier 140pk maar op de rollen kwam ik eraf met 153pk. een andere lancer die meewas kwam met 146pk. Alles hangt af van hoe hij schrijft en hoe hij de motor test en "aanvoelt".
                      Hij weigert ook resoluut om over de "veilige" grens te gaan, dus bespaar u de moeite om naar daar te gaan als je zoveel mogelijk wilt
                      Het gaat me helemaal niet om zoveel mogelijk
                      Ik wil eerst en vooral dat het zonder knoeiwerk gebeurt, en precies, niet dat ik later in de problemen kom. Aangezien jouw reactie, denk ik wel te gaan kiezen tussen Bullpower en RPM. RPM ligt trouwens ook niet al te ver van mij weg.

Nu nog even wachten totdat ik een mailtje terugkrijg van Bullpower, en adh daarvan ga ik kiezen, heel erg bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                        Als je na de tuning ermee rijd weet je genoeg over de vermogenwinst
                        nee sorry , ben het niet met je eens , als je pakweg 100pk / 200Nm hebt en je tuner belooft er 130pk / 260Nm , maar in werkelijkheid heb je er maar 120pk / 240Nm , jij gaat dit nooit voelen tijdens een testrit tenzij je ook al met een 130pk / 260Nm hebt gereden. Je zal tevreden zijn over die 120pk en 240Nm want dit zal zeker al een stuk beter rijden dan de originele 100pk/ 200Nm , maar als je werkelijk 130pk / 260Nm had gehad zou je nog heel wat meer tevreden zijn .

Stelt zich ook nog de vraag hoe een tuner zonder testbank de tuning ontwikkeld ? het antwoord is NIET , dat kan niet , je kan geen tuning ontwikkelen zonder testbank ( enfin toch geen goede tuning ) , dus meestal kopen die tuners ergens een programma aan bij een andere tuner die wel ontwikkeld. Je kan dan geluk hebben dat de tuning van een goede tuner komt , maar ze kan ook gewoon van bij ziptuning ( leverancier n°1 door hun lage prijzen , 100 euro voor een tuningfile ) komen en dan ben je uiteraard gezien .

Vraag mij trouwens af waarom ze hun tuningen aan 100 euro verkopen aan andere tuners , maar er wel 400 euro voor vragen aan de particuliere klanten , dat is dus 300 euro voor het inprogrammeren van dat programma via de diagnosestekker ( 10 minuten werk maximum )

@JeVeE : RPMpower is niet zo'n beste referentie , die zaak bij gent die hij ( Alain ) vroeger had van Lotus is failliet gegaan en hier op het forum zijn er overigens een aantal mensen die ginder klant waren maar absoluut niet tevreden. En zijn testbank is al zo'n 20 jaar oud , dus om dat nu de nauwkeurigste van europa te noemen ? Noem het maar antiek spul . Hij staat er overigens om bekend om nogal wat tuningen te doen op de parking van de Carrefour supermarkt in Verviers ( Wallonie ) voor 300 euro per wagen , dus wie meer betaald bij hem heeft zelf schuld. Zou het overigens voor geen haar vertrouwen die man komt bij jou thuis je wagen tunen , wat als er iets mis gaat , garantie , komt die dan ook terug bij jou of moet jij dan tot in Francorchamps rijden (waar hij woont ) ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                          @JeVeE : RPMpower is niet zo'n beste referentie , die zaak bij gent die hij ( Alain ) vroeger had van Lotus is failliet gegaan en hier op het forum zijn er overigens een aantal mensen die ginder klant waren maar absoluut niet tevreden. En zijn testbank is al zo'n 20 jaar oud , dus om dat nu de nauwkeurigste van europa te noemen ? Noem het maar antiek spul . Hij staat er overigens om bekend om nogal wat tuningen te doen op de parking van de Carrefour supermarkt in Verviers ( Wallonie ) voor 300 euro per wagen , dus wie meer betaald bij hem heeft zelf schuld. Zou het overigens voor geen haar vertrouwen die man komt bij jou thuis je wagen tunen , wat als er iets mis gaat , garantie , komt die dan ook terug bij jou of moet jij dan tot in Francorchamps rijden (waar hij woont ) ????
                          ik denk dat je hier zelf ook moet opletten want zijn rollenbank is recentelijk vernieuwd. misschien beter informeren om je concurrent te beschimpen?
                          Er is ook een groot verschil tussen tuning op een rollenbank en op een markt of bij je thuis. Hier kan hij eender wat doen en je hebt geen bewijs in handen, dan is het inderdaad je eigen schuld.
                          300euro? tja, ik heb evenveel betaald met rollenbank. Hangt er dus maar vanaf wie hier de gek is hé?
                          150.000km zonder problemen bij RPM
                          15000km met énorm veel problemen bij ZIP
                          65.000km met alleen een kapotte koppeling bij Heinz.

Er zijn al redelijk wat autoclubs bij hem de revue gepasseerd (en dat kan je gerust op google zoeken) en nog nergens problemen geweest. Zo slecht zal hij dus ook niet zijn hé
                          Dusja, ik deel enkel mijn mening over de ervaring die ik bij tuners heb. Is nog steeds een verschil tussen mensen die bij een tuner werken en zo tuners aanraden of afraden
                          Ivm garantie, hij komt gratis naar je thuis of jij komt naar hem. (staat op papier)
                          Last edited by ; 26/01/2010, 13:21.

Comment

ik denk dat je hier zelf ook moet opletten want zijn rollenbank is recentelijk vernieuwd. misschien beter informeren om je concurrent te beschimpen?
                            sorry , alain is geen concurrent , maar een klant , mss toch best eerst eens goed informeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                              sorry , alain is geen concurrent , maar een klant , mss toch best eerst eens goed informeren
                              goed dat je het weet, anders zat je niet op de juiste plaats te werken.
                              een testbank van 20jaar oud is anders ook wel goeie humor, zeker als je de man of het bedrijf kent.

Soit, tot zover MIJN persoonlijke ervaring bij chippers.
                              Alain klant bij je EX-werkgever of jezelf?

btw, kan je mij eens een voorstel pmmen voor een testbankrun voor een 15tal auto's?
                              Last edited by ; 26/01/2010, 16:18.

Comment

Alain kent zijn job wel, maar het is niet altijd zo goed,vind ik !

Rijden doen de wagens goed maar roken dikwijls nog beter.
                                Ken er persoonlijk verschillende ,die hun wagen door Alain hebben laten chippen en ze reden allemaal goed hoor.
                                Mijn oom zijn Laguna DCI 115pk bv. was juist even snel als mijn Vectra cdti 150pk na chippen, enig nadeel was dat de volledige autostrade onder de smog zat

Comment

Alain werkt waar?

Denk dat het toch bij RPM gaat blijven, tenzij iemand anders mij nog kan overtuigen

Comment

Alain kent zijn job wel, maar het is niet altijd zo goed,vind ik !

Rijden doen de wagens goed maar roken dikwijls nog beter.
                                    Ken er persoonlijk verschillende ,die hun wagen door Alain hebben laten chippen en ze reden allemaal goed hoor.
                                    Mijn oom zijn Laguna DCI 115pk bv. was juist even snel als mijn Vectra cdti 150pk na chippen, enig nadeel was dat de volledige autostrade onder de smog zat
                                    ja, ik had gevraagd om onder de rookgrens te blijven bij mij... de eerste 2 keer doemp vollenbak (zijn muur zag er zwart van), daarna niet meer...
                                    Nuja, ik heb tot nogtoe geen slechte ervaring met hem, de tijd zal het uitwijzen

Alain werkt waar?

Denk dat het toch bij RPM gaat blijven, tenzij iemand anders mij nog kan overtuigen
                                    Alain is de eigenaar van RPM.

Comment

Hmm, ben nu echt wel aan het twijfelen. Net weer van een kameraad gehoord dat kempower de beste is, dus weet het niet meer..

Van bullpower heb ik trouwens ook nog geen antwoord noch op mijn prijsofferte, noch op mijn vragen.

Comment

Hmm, ben nu echt wel aan het twijfelen. Net weer van een kameraad gehoord dat kempower de beste is, dus weet het niet meer..

Van bullpower heb ik trouwens ook nog geen antwoord noch op mijn prijsofferte, noch op mijn vragen.
                                        De koen(Bullpower) heeft nogal veel werk, het beste is om hem eens te bellen.

Heeft mn camionetten allemaal gedaan, en mn vorige A3 en mn huidige A5.

tot nu toe nog niks van problemen mee gehad, en ik gebruik alle paardjes regelmatig
                                        juist jammer van den ezel achter het stuur , en de flikken langs de kant

Comment

Working...
                                        X