Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda: tuners of onderdelenleveranciers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda: tuners of onderdelenleveranciers

Even informeren of hier iemand iets weet over (al dan niet) officiële bedrijven die zich bezighouden met het aanpassen van Mazda's.

Ik weet zelf enkel van Mazdaspeed, maar ben zeker dat een Aziatisch bedrijf een legertje aan mogelijke aftermarketleveranciers moet hebben.
    Het gaat em niet zo zeer om het vergroten van het vermogen (mijn Mazda wordt een 1.6 CDVi, dus ik maak me geen illusies), maar eerder om deftige velgen, multimediavoorzieningen en ander moois.

Alle info is welkom.

Voor een Mazda 3 vermoed ik?

Voor bumpers, spoiler enzovoort:
    euhm...Garage Vary om een Aziatisch bedrijf te noemen, maar een heleboel van de Aziatische bedrijven hebben hier geen invoerder waardoor ge ofwel:
    • aan een tuningshop in uw buurt vragen of ze een bepaald stuk uit Japan/amerika/...willen invoeren (rekening houden met kostprijs van het stuk zelf + douanerechten + procentje voor de tuningshop)
    • via ebay een (waarschijnlijk tweedehands) stuk kopen, invoerrechten betalen aan de douane en dan hopen dat het onderdeel in goede staat is.
    Qua Europese firma's ken ik er niet veel die spullen hebben voor een 3, alleen MS Design valt mij op dit moment te binnen

Qua velgen:
    In Japan en Amerika rijden veel Aziatische wagens op Enkei, 949, Volk,...of 1 van de replica-producenten van dat soort velgen. In België rijden een aantal getunede Aziaten op Rota's, ook een replicavelg met mooie designs.

Multimedia:
    Ken ik nauwelijks iets van, maar spring eens binnen bij een deftige auto-elektronicaverdeler of een gewone elektronicawinkel
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Voor alle motortuning van mazda kan je alvast bij mij terecht , van de CDVi tot de MPS

groetjes
      Bruno

Comment

Ga eens horen bij XRP in Tongeren..

Mvg,
        =================
        2016 Skoda Octavia RS

Comment

Tuning diverse Mazda modellen: ATHinsberger of Mazdastuff

Alleen MX5: I.L.Motorsport

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb al meteen wat sites en plaatsen om te gaan kijken, dus ik ben wel even zoet.
            Het zal toch ten vroegste voor tegen de zomer zijn, eerst de wagen inrijden.
            Qua velgen leun ik meer naar Enkei (als zomervelgen, standaardvelgen krijgen winterbanden).
            Heb hun catalogus via een Amerikaanse velgensite met voorbeeld bekeken en ze zijn de perfecte balans tussen sportief en niet te schreeuwerig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapcount Bekijk Berichten
              Qua velgen leun ik meer naar Enkei (als zomervelgen, standaardvelgen krijgen winterbanden).
              Heb hun catalogus via een Amerikaanse velgensite met voorbeeld bekeken en ze zijn de perfecte balans tussen sportief en niet te schreeuwerig.
              Klinkt als een goed plan.

Rpf1 of NT03's voor mij
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                Klinkt als een goed plan.

Rpf1 of NT03's voor mij
                Zijn er leuke, maar precies wel nogal aan de grote/brede kant voor een simpele 3.
                Zijn ze niet "too much"? Op een MX-5, meer dan ok! (Waarom heb ik toch een praktische wagen nodig? )

Op het eerste zicht lijken de SC03's en de J10 uit de performance reeks me wel flex. En als ik echt lef heb, dan combineer ik m'n zwarte lakkleur met die zwarte FN-18's...
                Maarreuh... zijn die wel allemaal in België te krijgen?
                En kan ik daar ergens prijzen van vinden, want ik denk dat ik me ga verschrikken?

Comment

Even de vorige vraag herhalen: kan iemand me verwijzen naar betrouwbare prijzen voor de nieuwe lichting Enkei velgen?

En een nieuwe vraag toevoegen: waar zou ik eventueel (zeg nog niet dat het gaat gebeuren) terecht kunnen voor motortuning? En hoever kun je een 1.6 CDVi motortje van 109pk veilig opkittelen?

Comment

Working...
                  X