Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitlaat, wat is legaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uitlaat, wat is legaal

mag je bepaald dempers weglaten uit de uitlaat? hoe zit het met de katalysator?

kats zijn pas verplicht vanaf 93 auto's ervoor is de kans groot dat je die kunt weghlen zonder dat ze iets zeggen. maar je moet nog wel steeds de emissie norm halen met je auto.

je mag geen dempers zomaar verwijderen en alleen de einddemper veranderen.

alleen door eu goedgekeurde uitlaten met attest bij.

Comment

tot 97 mag je doen wat je wilt(buiten de kat)...dan heb je een belgisch gelijkvormigheidsattest.

(spreek uit ervaring hehe)

auto's vanaf 1998(hangt een beetje vanaf wel merk/model) hebben een europees attest en moet alles een eu keuring hebben...en attesten qua tuning
      Last edited by ; 21/02/2010, 17:35.

Comment

Hangt een beetje van de wagen af, denk ik. Ik geraakte steeds door de test met m'n open uitlaat zonder cat.

Comment

Zijn er eigenlijk geluidsnormen die je niet mag overschrijden?

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ik weet nu natuurlijk nie hoe luid zijn uitlaat is, maar op de video klinkt het toch nie associaal luid?!

Wa een melkers zijn die flikken daar man, voor snelheid hebben ze een meting nodig maar voor geluid niet? Ik ben nu helemaal gene moeilijke en ge zult mij nie snel op de politie horen kappen, ma dit
            Honda Civic Type R EP3 - 200pk
            Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
            Honda Civic Type R EP3 - 250pk
            Honda Del Sol - 120pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
              Ik weet nu natuurlijk nie hoe luid zijn uitlaat is, maar op de video klinkt het toch nie associaal luid?!

Wa een melkers zijn die flikken daar man, voor snelheid hebben ze een meting nodig maar voor geluid niet? Ik ben nu helemaal gene moeilijke en ge zult mij nie snel op de politie horen kappen, ma dit
              sorry maar je kan op een filmpje niet oordelen hoe luid dat ding is, de meesta van de johny pijpen eliminere gewoon de laatste demping, ik zal even demonsteren...

+ YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

1ste is met volledig 3 dempers en 1 gat erin
              2de is met 2 dempers
              laatste is met 0 dempers

2de filmpje is zoals het moet zijn:

+ YouTube Video

ik heb toen men einddemper eraf gevallen was nog 10km naar huis mogen rijden, het is echt asociaal luid.
              2015 BMW S1000R
              2010 Renault Clio RS Cup
              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

einddemper leeghalen zie ik nog wel zitten, lijkt me ook het eenvoudigste en goedkoopste voor wat meer sound

Comment

Opletten met resonanties dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                    einddemper leeghalen zie ik nog wel zitten, lijkt me ook het eenvoudigste en goedkoopste voor wat meer sound
                    koop u nen supersprint demper of een kelk, da geeft ook geluid.

en anders uw standaard luchtfilterbox bewerken
                    2015 BMW S1000R
                    2010 Renault Clio RS Cup
                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Kelk heeft hem al, maar 't geeft geen klote verschil qua geluid blijkbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        En hoe doe je dat?
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

Comment

opensnijden, leeghalen, dichtlassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                            Bij sommige wagens heb je een stom geluid als je dat doet en bij sommigen een mooi licht eraan welk wagen motor en dergelijke
                            Bij een bmw 6cilinder naft klinkt hij goed

Ik heb nu een e46 320i en ivm de E36 vind ik die wel nogal stil, maar ik wil nu ook wel geen jonny geluid creëren.. Het geluid zou gewoon wat meer aanwezig mogen zijn en variëren naargelang het toerental zoals de E36.
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

over dat filmpje, zover ik weet mag men in nederland niet bekeuren op gehoor. maar moet er een meetapparatuur te pas komen. en in dit filmpje zag ik nergens een db-meter
                              lekker laten zitten jong

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                Bij sommige wagens heb je een stom geluid als je dat doet en bij sommigen een mooi licht eraan welk wagen motor en dergelijke
                                Bij een bmw 6cilinder naft klinkt hij goed
                                Yup, soms krijg je een johnny gedreun, soms een racy gesnerp...

Comment

Dempers zijn zwaar overschat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                    Kelk heeft hem al, maar 't geeft geen klote verschil qua geluid blijkbaar
                                    wtf, dan moetem toch echt is naar de oorarts Ik heb de luchtfilterbox van onze corsa wat bewerkt en dat klinkt nu wel wat sportieve
                                    2015 BMW S1000R
                                    2010 Renault Clio RS Cup
                                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Ja, ik vond dat ook raar hoor

Comment

geeft wel verschil alleen niet zo fel als uw kelk he Benny Ik heb dan ook een mousse ding Supersprint kost 400€, dan toch maar een DIY uitvoeren is het niet goed dan koop ik wel een orginele pot 2de hands of haal ik nog een demper leeg

Comment

Working...
                                        X