Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ramen tinten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ramen tinten

Weet iemand of de voorste zijramen ook getint mogen worden?
    En hoeveel?
    De achterste venster en de de twee achterramen mogen zo donker als je wil (heb ik me laten vertellen) maar mogen de voorste zijramen eventueel ook licht getint worden?
    Ik wil dit laten doen met folie.
    Weet iemand hier iets over de wettelijke richtlijnen daaromtrent?

Thanks.

Voor eens en altijd :

Het mag NIET !

staat al zo'n 30keer vermeld op het forum denk ik

(alhoewel ik de mijne ook laten doen heb zu )

Comment

Ok,thanks voor de info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Mag niet, mijn vrouw heeft de folie onlangs van haar zijruiten mogen krabben bij de keuring.
        Daar sta je dan. Zeg niet dat je het niet wist he?

Comment

i am chris and i am a big fan of this site. i like this type information and i have ever never seen such type of data at other pklaces like it. i would like to especially appreciate you all peopl on this attempt.

Comment

Kan er iemand me een goed en betrouwbaar adresje geven voor het bekleven van ramen met heel lichte folie , liefste in de streek van Roeselare / westvlaanderen ?

Comment

Zou goed zijn. Heb werk gezien op de wagen van een klant en dat was dik in orde !

Heb een offerte gevraagd voor mijn wagens maar geen reactie tot nu toe. Kga eens moeten bellen denk ik :p

Comment

die mannen leveren prachtig werk.
                En raar maar waar, tinten van de voorste zijramen mag WEL (50% doorlatend). Als je auto als lichte vracht is ingeschreven tenminste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  http://www.quality-glasscoating.be

Zou goed zijn. Heb werk gezien op de wagen van een klant en dat was dik in orde !

Heb een offerte gevraagd voor mijn wagens maar geen reactie tot nu toe. Kga eens moeten bellen denk ik :p
                  op mailtjes reageren ze idd niet... ik heb dan maar even gebeld en een A4 avant zou ongeveer een 650 euro moeten kosten, niet goedkoop ivm met folie da's zeker, maar waarschijnlijk wel stukken beter qua afwerking.

Comment

Zou de achterste ramen van mijn 5 willen laten blinderen met folie waarbij ze de deurpanelen een stuk bovenaan losmaken om de folie achter de rubber te monteren.
                    Is dit aan te raden?
                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                      die mannen leveren prachtig werk.
                      En raar maar waar, tinten van de voorste zijramen mag WEL (50% doorlatend). Als je auto als lichte vracht is ingeschreven tenminste
                      En hoelang gaat dat nog zijn? Begin al maar te sparen voor de rekening van BIV en verschil in rijbelasting van de afgelopen jaren. Voor zover ik op het werk en van een controleur hier kan volgen zou de wet wel eens nog voor de zomer gestemd kunnen zijn. Nieuwe wetgeving op lichte vracht = afschaffing lichte vracht voor al die SUV's en Pick-ups en dit met terugwerkende kracht van 2 jaar.

Voorste ramen tinten mag niet en op de keuring moogt ge de folie er ter plekke aftrekken. Voor een boete moet ge gene schrik hebben. Daar doen ze de moeite niet voor om een PV te gaan schrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                        Zou de achterste ramen van mijn 5 willen laten blinderen met folie waarbij ze de deurpanelen een stuk bovenaan losmaken om de folie achter de rubber te monteren.
                        Is dit aan te raden?
                        Ik heb enkele weken de wagen van mijn vrouwtje onder handen laten nemen, 95% zwarte folie op laten kleven ... en de ruiten in de achterste deuren zijn er gewoon volledig uitgehaald om dan in de oven de folie in te laten bakken ... die krijg je er dus niet meer af, en ik heb 7 jaar garantie (bizar getal, maar ok) gekregen op papier.

Achterruit, achterste zijruiten én ruiten in de achterste deuren ... prijskaartje 375 Euro ! en het ziet er schitterend uit ! ... waar ? Autoglass Clinic Linden
                        Ik heb nu drie weken geleden mijn nieuwe firmawagen gekregen, en ook daarop heb ik de ruiten laten blinderen ... maar door de garage zelf ... prijskaartje : 495 Euro ! En het is zeker niet beter gedaan hoor ! Nu ja, zit bij in de leasing dus maak ik er mij niet zo druk over, maar geeft wel weer dat je moet rondkijken zoals altijd.

Mark
                        Last edited by CPT; 21/02/2011, 14:06.
                        2015 Volvo V60 R-Design
                        Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Worden er dan enkel de neergaande ramen uitgehaald?
                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

blinderen

goedeavond allemaal

Ik zie dat het hier gaat over tinten,blinderen,enz.....
                            idd als je het laat doen in een herkende garage dan betaal je veel wat normaal is,
                            hun folie kost dan ook veel meer dan bij ons in de winkels bij ons max 20euro
                            een rol van m3 kwaliteit is al max 600 euro dus het zit hem ergens he!
                            ik heb vroeger ook getint en dan een jaar of 4 gestopt ,en nu ben ik er weer mee gestart
                            ook nog even dit ,voorste ramen zijn te boze verboden om te blinderen staat in artikel zoveel.... ? licht ,donker,gewoon niets mag van voor ! mag niet voor de keuring,nog de politie
                            zijn er vragen of raad,geen probleem ik help graag

greets

mario

Comment

Allen,

Mijn nieuwe wagen komt volgende week binnen en ik wil graag direct de ruiten vanaf achter de b-stijl laten tinten (dus 5 ruiten waarvan 2 kleine zijruitjes). Ik heb een reeks offertes aangevraagd via het internet, en zie dat er enorme verschillen zijn! De prijzen variëren tot nu toe van 150 tot bijna 600 euro! Nu is behalve de prijs zeker ook de kwaliteit van belang! Het gaat mij voornamelijk om een nette uittsraling, en minder dat het er over 10 jaar nog opzit, gezien het om een leasewagen voor 4 jaar gaat...

Ik heb de volgende adressen die mij voorlopig een goede prijs/kwaliteit/betrouwbaarheid verhouding lijken te hebben:
                              - De Tinter in Neerpelt
                              - Glass Connect Hobbel in Dirksland
                              - Glascoating Someren
                              - All Cars in Oudenaarde

Kunnen jullie aub jullie ervaringen met 1 of meerdere van bovengenoemde bedrijven delen? Vooral over Glass Connect Hobbel - die op de website een goede indruk maken en qua prijs 1 van de goedkoopste) - kan ik weinig terugvinden op het internet...

De locatie is voor mij niet zo een punt (ben sowieso veel onderweg en kan dan "en route" even binnenspringen als ik toch in de buurt moet zijn).

Alvast hartelijk bedankt!

Comment

Hallo Ena,

Heb mijn Volkswagen Tiguan bij "de tinter" in neerpelt laten tinten + mijn achter lichten... ik was zeeeer teleurgesteld. Het plaatsten van de folie was in 5min gebeurt... na het plaatsen van de folie kwam ik na 100meter rijden terug omdat ik aan de 2 ruiten bubbels zag!!!!
                                De folie van mijn achterlichten begonnen na 2 dagen te krimpen en kwamen na een korte tijd er van zelf af!!

Had er 180euro voor betaald, maar zou er geen 10euro voor geven!!!!

Dit is mijn ervaring bij "de tinter"
                                Hoppelijk heeft het je geholpen

Groeten Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashingbass Bekijk Berichten
                                  Hallo Ena,

Heb mijn Volkswagen Tiguan bij "de tinter" in neerpelt laten tinten + mijn achter lichten... ik was zeeeer teleurgesteld. Het plaatsten van de folie was in 5min gebeurt... na het plaatsen van de folie kwam ik na 100meter rijden terug omdat ik aan de 2 ruiten bubbels zag!!!!
                                  De folie van mijn achterlichten begonnen na 2 dagen te krimpen en kwamen na een korte tijd er van zelf af!!

Had er 180euro voor betaald, maar zou er geen 10euro voor geven!!!!

Dit is mijn ervaring bij "de tinter"
                                  Hoppelijk heeft het je geholpen

Groeten Alex
                                  Antwoorden op een topic van 4 jaar oud...

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

ik heb mijn ramen laten tinten bij de tinter in neerpelt ik heb voor 5 ramen 300 euro betaald en ik ben er helemaal niet tevreden van ik heb nadien gemerkt dat er heel veel bubbeltjes waren en de kanten van de folie nie recht waren gesneden ik heb ze er zelfs moeten afhalen omdat ze na 3 dagen al van boven in de hoeken los kwamen HET IS DUS GEEN aanrader om daar uw ramen te tinten.

Comment

ik zou het graag ongedaan gezien hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kolpa Bekijk Berichten
                                        ik heb mijn ramen laten tinten bij de tinter in neerpelt ik heb voor 5 ramen 300 euro betaald en ik ben er helemaal niet tevreden van ik heb nadien gemerkt dat er heel veel bubbeltjes waren en de kanten van de folie nie recht waren gesneden ik heb ze er zelfs moeten afhalen omdat ze na 3 dagen al van boven in de hoeken los kwamen HET IS DUS GEEN aanrader om daar uw ramen te tinten.

http://www.detinter.be
                                        Je komt dus in je eerste post hier vertellen dat je 17 folieplakkers voorbij rijdt om daar €300 neer te tellen en dan - zonder meer - de folie te verwijderen omdat je niet tevreden bent ... dit is er eentje uit de categorie verfijnde humor, loooooooooooool !

Comment

Working...
                                        X