Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Arai is toch bij de duurdere merken van helmen, om niet te zeggen het duurste. Maar het is ook kwaliteit.

Alles hangt ook af van het gebruik. Als het om 3 keer per jaar op te zetten is zou ik eerder een jethelm gaan kopen voor een fractie van de prijs in een motorzaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Alles hangt ook af van het gebruik. Als het om 3 keer per jaar op te zetten is zou ik eerder een jethelm gaan kopen voor een fractie van de prijs in een motorzaak.
      Da's juist. Ik heb vorig jaar ook met een motor-helm van 100 Eur gereden

Comment

Ermee rekening houdend dat qua veiligheidsaspect:
        - een autohelm sowieso minder belangrijk is dan een motorhelm omwille van de kooi en carrosserie die rond je zit (geldt natuurlijk niet bij Westfields en aanverwanten).

- Dat ik toch al gelezen heb dat een integraalhelm gevaarlijker kan zijn bij zware aanrijdingen op circuit waarbij de airbags tot ontplooiiing komen en tegen het kinstuk van de helm aanvliegen.

Comment

Die mannen van speedwear zijn allesbehalve goedkoop. Prijzen bij Stand21 waren beter.

Kartshop Wilrijk: ook niet op stock (niet Arai, niet Sparco).
          Last edited by Jokke_vlo; 23/03/2010, 13:21.

Comment

Als je nooit open wil rijden (of passagieren), zou ik geen full face nemen. Maar als je dat wel wil, zou ik zeker voor full face gaan. Ik heb ooit met een open helm in een Seven gezeten en ik raad het af :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
              Ik heb ooit met een open helm in een Seven gezeten en ik raad het af :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Die mannen van speedwear zijn allesbehalve goedkoop. Prijzen bij Stand21 waren beter.
                Die hebben geen online prijslijst zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Die hebben geen online prijslijst zeker?
                  Speedwear wel (met hans clips 675 euro, SLIK). Bij Stand21 was dat pak minder, maar die hadden dan weer geen voorraad.

Comment

Ik heb ene genomen met Hans .. wie weet wordt dat ooit verplicht voor trackdays. Daar wordt al eens over geroddeld ..

Ik dacht dat je de Arai GP5 en hoger niet meer kon krijgen zonder Hans ...

Comment

Soit, nergens nog op voorraad in mijn maat.
                      Heb hem ergens besteld, maar zal hem niet hebben tegen Spa (doe het dan maar met mijn moto helm).

Of is ne fietshelm ook toegestaan ?
                      Last edited by Jokke_vlo; 23/03/2010, 16:35.

Comment

Ik heb ene genomen met Hans .. wie weet wordt dat ooit verplicht voor trackdays. Daar wordt al eens over geroddeld ..
                        Ook geen goedkoop grapke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Bekijk Berichten
                          www.speedwear.be (herentals)
                          Speedwear heeft een ruime collectie helmen op stock.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Speedwear heeft een ruime collectie helmen op stock.
                            Maar geen Jet helm in maat xl.

Comment

Als je nooit open wil rijden (of passagieren), zou ik geen full face nemen. Maar als je dat wel wil, zou ik zeker voor full face gaan. Ik heb ooit met een open helm in een Seven gezeten en ik raad het af :-)
                              Maar als je al eens wilt gaan karten is het ook wel fijn een eigen helm te hebben. Een open helm is dan al minder vanzelfsprekend.

Zelf heb ik een voorloper van dit model van OMP

Comment

Ik heb me recent ook een helm aangeschaft.
                                T'is deels voor de moto, deels voor karting en deels voor op trackdays etc te gebruiken.
                                Ik ben bij RAD in Willebroek geweest, ruime keuze en je kunt er van elke helm verschillende maten uitproberen.
                                Ik ben uiteindelijk voor een Schuberth R1 gegaan, zit heel comfortabel.
                                2012 Renault Megane RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                  Ik ben uiteindelijk voor een Schuberth R1 gegaan, zit heel comfortabel.
                                  In de auto is dat ding verre van ideaal.

Schuberth heeft echt GI GAN TISCHE helmschalen. Je hebt precies zo een astronautending op je hoofd

Comment

I agree.

De arai met hans clips is besteld. Toch een stuk goedkoper dan bij speedwear......

Even rondbellen helpt.

Alleen: hij is nergens op voorraad (XL), in spa wordt het dus met mijn full face moto helm

De shubert is idd verre van ideaal, is wel een heel aangename motorhelm.

Comment

anders had je ook Bell, Bell Racing in het Brusselse voeren in voor europa maar de volledige racing service is.
                                      Kunnen binnenkant van uw helm op maat maken, hebben altijd stock en zijn echt professioneel. Prijzen zijn ook goed.

Comment

De binnenkant op maat maken?
                                        Wat moet dat kosten als dat echt op maat maken is? Of bedoel je andere kussentjes erin stoppen?

Comment

Working...
                                        X