Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe uitlaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe uitlaat

    Het iedereen

    Ik zit erover te denken om misschien een Milltek uitlaat op de GTI te steken. Ik heb een zeer aantrekkellijk voorstel gekregen namelijk...

    Nu is mijn vraag, je hebt de mogelijk om alleen de cat-back te nemen, of natuurlijk nog de sportcat met downpipe ervoor...

    Waar gaat dit juist verschil in geven?
    Wat zouden jullie aanraden?
    Moeilijkheden met keuring?

    Een mooiere sound en eventueel extra vermogen (na software aanpassing) is natuurlijk het doel...

    En is het de moeite tov een gewone chiptuning?

    Groetjes
    Kurt

  • #2
    Best is natuurlijk van heel de lijn te nemen incl downpipe. Je haalt net het meeste winst uit een grotere DP.
    Normaal gezien zitten er papieren bij bij Milltek maar alleen voor recente modellen, dus voor de VI gti zullen er wel voor zijn. Wel best eens vragen eerst voor zeker te zijn.
    Als je papieren hebt geraak je door de keuring.

    Ism chiptuning levert dit dan een extra 15/20pk op.
    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
    Audi S3 '02 sold => topic
    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

    Comment


    • #3
      Inderdaad, maar als je de volledige lijn neemt kan je misschien zonder cat nemen en hem over 4 jaar eronderuit halen voor de keuring... Wan dan geraakt hij er waarschijnlijk niet mee door eh ...

      Dus volgende vraag downpipe met of zonder cat?

      Comment


      • #4
        Persoonlijk zou ik met cat nemen. Kunt ge dan laten zitten voor de keuring + een 200cell cat laat voldoende door, stukken beter dan de originele.
        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
        Audi S3 '02 sold => topic
        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

        Comment


        • #5
          Inderdaad normaal geraakt de sportcat door de keuring... Prijsverschil is er natuurlijk ook wel... Hmmm niet makkelijk...

          Comment


          • #6
            Ik zou de volledige lijn zonder cat nemen. Is een stukje goedkoper dan eentje met sportcat en een turbomotor reageert altijd zeer goed op wat extra adem. En je moet toch maar binnen 4 jaar naar de keuring.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
              Ik zou de volledige lijn zonder cat nemen. Is een stukje goedkoper dan eentje met sportcat en een turbomotor reageert altijd zeer goed op wat extra adem. En je moet toch maar binnen 4 jaar naar de keuring.
              Inderdaad scheelt zich toch een 250euro met/zonder cat...

              En dat binnen de 3 jaar is inderdaad waar, kan dan nog de uitlaat er laten afnemen laten keuren en terug opzetten en hij is weer voor 2 jaar gerust...

              Na die 2 jaar is hem 6 jaar, hmmm tegen dan plan ik wel ne andere wagen

              Comment


              • #8
                Dit zou hem dan zijn Dan de keuze Resonated / non resonated // Sportcat of geen :p

                Last edited by ; 14/03/2010, 14:11.

                Comment


                • #9
                  Ik heb van de week volledige Milltek laten plaatsen onder mijn Focus RS, en kmoet zeggen das ni normaal,knallen en ploffen ongelooflijk. Bij mij staat er een sportcat 200 cells onder,kost wel rond de 500 euro voor de cat alleen.

                  Comment


                  • #10
                    Imo zou ik er nog de resonated van nemen ook. Je wilt toch geen brulmachien dat ge van hier tot in Tokyo hoort, toch niet op een GTI.
                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                    Audi S3 '02 sold => topic
                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door rs driver Bekijk Berichten
                      Ik heb van de week volledige Milltek laten plaatsen onder mijn Focus RS, en kmoet zeggen das ni normaal,knallen en ploffen ongelooflijk. Bij mij staat er een sportcat 200 cells onder,kost wel rond de 500 euro voor de cat alleen.
                      Inderdaad de RS klinkt er echt bangelijk door
                      Vette update!!!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                        Imo zou ik er nog de resonated van nemen ook. Je wilt toch geen brulmachien dat ge van hier tot in Tokyo hoort, toch niet op een GTI.
                        Volgens mij klinkt de Non resonated versie niet echt veel luider als de resonated versie...
                        Volgens de verkoper ook al niet, en op de filmpjes die ik op youtube gevonden hebt ook niet...

                        En nee wil zeker geen brulmachien, het moet nog een beetje aanvaardbaar blijven op constante snelheid etc... Rij nl veel autostrade...

                        Comment


                        • #13
                          Das allemaal persoonlijk natuurlijk. Ik heb het liever wat discreet, anders kocht ik mij wel een scooby of skyline
                          Ik spreek nu in het geval van mij S3, die klinkt standaard al vrij goed. Mooi hoorbaar en toch niet te luid. Het mag ietsje meer zijn maar ik denk dat non-resonated TE gaat zijn.
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                          Comment


                          • #14
                            Binnenin klinkt de wagen al heel leuk hoor, mede door die sound generator denk ik...

                            We zien wel wat het geeft

                            Comment


                            • #15
                              Hoe zit het met de Milltek?Weet je al wat het gaat worden?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                Hoe zit het met de Milltek?Weet je al wat het gaat worden?
                                Hehe nee nog niet...
                                Indien hij er komt zal het een Downpipe met sportcat zijn, en dan de non resonated catback van Milltek...

                                Comment


                                • #17
                                  Zaterdag mijn nieuwe uitlaat Kurtje Ik zal u een fotoke sturen van wat het geworden is.

                                  Bij mij wel geen Milltek enz. ne maat van mij had die er weer terug vanondergedaan, die heeft een toyota Célica. Volgens hem zeer weinig vermogenswinst voor wat ge betaald... maargoed tis ni alleen dat hé.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                    Hehe nee nog niet...
                                    Indien hij er komt zal het een Downpipe met sportcat zijn, en dan de non resonated catback van Milltek...

                                    Hi,

                                    Ik heb dezelfde uitlaat een paar jaar geleden gekocht voor mijn mkV GTI en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Is wel een stukje luider dan stock maar is zeker nog te doen als ge autostrade rijdt.

                                    Ik weet niet hoe het zit met de nieuwste 2.0TSI motor maar een oude 2.0TFSI zoals de mijne had er duidelijk deugd van. Turbo spoelde een stukje vroeger en ik had stock al een 10-12pk winst. wat redelijk veel is denk ik.
                                    Nu een tuning van VAG specialist in Nederland ging mijn vermogen naar de 270-273pk (met andere aanpassingen zoals DV-klep en andere brandstofpomp).
                                    Als de nieuwe GTI op dezelfde manier reageert moet ik zeggen dat je een compleet andere auto creert door de uitlaat eronder te zwieren en te tunen.

                                    Qua keuring , ik heb de mijne een jaar geleden gekeurd met de Milltek er nog onder en ze hebben er nisk van gezegd. Maar da wa chance hebben .

                                    Comment

                                    Working...
                                    X