Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koffer verlichting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Koffer verlichting

Ik ben nog steeds trotse bezitter van een Passat 1.9 TDI uit 2004...
    Nu vind ik het koffer lampje echt op niets trekken...

Ik heb wat op het internet zitten zoeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik een led strip ga/kan monteren.
    Aangezien ik een leek ben op electronica gebied en op auto gebied (héhé) wil ik jullie raad horen.

Het licht mag niet tjoening overkomen, het is puur voor de bruikbaarheid!!

Ik dacht dus aan een LED strip... Wit of warm wit? (wat denken jullie?)
    Deze mag maximaal 75cm lang zijn.

Ik las dat je deze gewoon mag verbinden aan de huidige koffer lamp bekabeling (en het oud lampje onbruikbaar maken). Kan dit ivm de zekering etc?

Weten jullie waar je zo'n LED strip in de buurt van Antwerpen kan kopen?

Alvast bedankt!

ik weet niet wat je exact wilt doen ( foto's helpen)
    maar weet wel dat ledjes gigantisch veel licht geven
    ik weet dat ik in mijn interieur 12 witte ledjes heb zitten (3 groepjes van 4 ) op de plaats van mijn gewone binnenverlichting, en snachts als ik die lichten opzet om iets te zoeken, kan ik zien alsof het overdag was.

een hele ledstrip gaat dus nog meer licht geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unknown32 Bekijk Berichten
      ...
      Ik las dat je deze gewoon mag verbinden aan de huidige koffer lamp bekabeling (en het oud lampje onbruikbaar maken). Kan dit ivm de zekering etc?

Weten jullie waar je zo'n LED strip in de buurt van Antwerpen kan kopen?

Alvast bedankt!
      Aangezien led lichtjes heel weinig stroom vragen denk ik dat dat geen probleem mag zijn om de lichtje op de originele zekering te hangen.

Led strip zal je wel vinden bij een auto-onderdelen leverancier of een tuningwinkel ofzo. Je kan ook op internet eens kijken.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

led lichtjes zijn heel interessant; je zult al meerdere LED strips mogen aansluiten op de originele bekabeling zonder probleem. kijk gewoon eens wat de originele lampjes verbruiken.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

www.trim.be , daar heb ik dit weekend 2 witte ledbulbs gekocht voor nummerplaatverlichting in men bora, maar kan je deze ook niet in de armatuur in u koffer plaatsen?

Ik heb dit ook eens willen doen met ccfl lampen maar heb het maar gelaten omdat ik de draden niet mooi weg gewerkt kreeg, maar normaal is het geen probleem om ledstrips daarop aan te sluiten zolang je niet teveel leds gebruikt( of te weinig?).

op www.conrad.be zullen deze ook wel te vinden zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ponrow Bekijk Berichten
            www.trim.be , daar heb ik dit weekend 2 witte ledbulbs gekocht voor nummerplaatverlichting in men bora, maar kan je deze ook niet in de armatuur in u koffer plaatsen?

Ik heb dit ook eens willen doen met ccfl lampen maar heb het maar gelaten omdat ik de draden niet mooi weg gewerkt kreeg, maar normaal is het geen probleem om ledstrips daarop aan te sluiten zolang je niet teveel leds gebruikt( of te weinig?).

op www.conrad.be zullen deze ook wel te vinden zijn
            Ik heb een pakketje LED strips gekocht in een tuningwinkel in Merksem. Deze dienen normaal gezien voor onder u koplampen. Hierop zit al een 3M plakrand.

In het pakket zat 2x 35cm. Deze met wat knutselwerk aan mekaar verbonden (ik heb geen soldeer kit) en vervolgens aan het standaard aanwezig kofferlampje gemonteerd. Het kofferlampje heb ik ook laten zitten. Het geeft immens veel licht!
            De kabels wegwerken was poep simpel bij mijn passat

De 2 strips zijn in de lengte van de wagen gemonteerd, zo'n 30cm van mekaar.

Last edited by ; 27/04/2010, 23:21.

Comment

mooi gedaan, misschien toch ook nog eens proberen die standaard verlichting geeft bijna geen licht

Comment

Het is echt de moeite als je niet tevreden bent met de standaard verlichting.
                Deze LED's hebben wel een lichte blauwe gloed... Wat ik wel minder vind maarja.
                Het voornaamste is dat ik licht heb!

BTW: kostprijs: 33,50eur
                Tijd als ik het juiste materiaal had gehad: +/- 30min

Comment

Working...
                X