Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JDM-look op EU-wagens, moet kunnen of ... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • JDM-look op EU-wagens, moet kunnen of ... ?

    Misschien een ietwat aparte vraag maar ik vind soms de JDM-look, als deze goed is uitgespeeld, wel iets hebben.

    Vaak:
    - laag
    - grote velgen, in contrast-kleur tegenover wagen
    - performance onderdelen

    Voorbeelden:







    Moet kunnen volgens jullie of voorbehouden voor Japanse wagens?

  • #2
    Foto in attach. is het uitgewerkt op een BMW 1-reeks... prachtige combinatie naar mijn mening. Toch zie je dit niet vaak in het straatbeeld.
    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • #3
      Tis net op EU wagens dat het vet staat vind ik...

      Comment


      • #4
        Ik vind het zalig, maar wel alleen om naar te kijken...

        Comment


        • #5
          JDM staat nog altijd voor japanese domestic market, dus EU ombouwen naar de JDM-versie.
          heeft imo niets te maken met bovenstaande foto's. dat noem ik eerder tuning.
          Door de tuners heeft JDM een iets andere betekenis gekregen dan oorspronkelijk bedoeld was. daarom is bovenstaande tuning JDM-style.

          mijn kar is JDM, volledig omgebouwd naar de japanse onderdelen. (staan nog geen foto's online).
          Last edited by ; 05/05/2010, 21:58.

          Comment


          • #6
            Zoals gezegd, uw foto's hebben eigelijk weinig echte JDM-stijl. Meer de stijl van Stanceworks en Hellaflush. (plat, grote velg+felle kleur en weinig band, heel aggressieve fitment van de velgen (stuk buiten de wielkassen))

            Dit is al meer JDM-stijl: JDM-voorbumper en lichten van de Integra, iets kleinere velgen met hogere bandwang en normale ET-waardes voor de velg
            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

            Comment


            • #7
              Hoewel er bij mijn weten geen enkel japans onderdeel op/aanzit, heeft mijn "EU-wagen" wel een zweem van JDM stijl. De oorzaak: zoals klavertje vier al zei, iets kleinere velgen met hogere bandenwang. Ik voeg er nog aan toe: met een lichtgewicht stijl van de velg.
              Nu nog steeds is het aanbod aan lichtgewicht velgen zeer breed voor japanse automodellen, voor niet-japanners is het veel schaarser shoppen...

              Ik kan de japanse aanpak wel smaken, form follows function ipv van (al te vaak) omgekeerd.

              Kwestie van de hoofdvraag: waarom zou dat niet kunnen?? Het is moeilijk om én uniek te zijn én geaccepteerd te worden door allen... doe gewoon je eigen goesting


              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • #8
                Zalig met die dikkere wangen

                Aahja, dadelijk ff posten in uw wielgewichten topic
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                Comment


                • #9
                  Inderdaad het gaat om JDM-stijl tuning; 't is inderdaad Hellaflush / fatlace / drift / speedhunters / ...

                  Ik vind het op zich prachtig. Zoals de wagen van Onehp - écht mooie combinatie en meer heeft het voor mij ook niet nodig.

                  Excuses als ik échte JDM-fans tegen de kar stoot met dit topic - maar voor mij had het er de "look" van.

                  Comment


                  • #10
                    Normaal werken JDM mannen met zeer lichte, maar vaak ook kleine velgen om het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk te houden.

                    Je zal zelden meer dan 16" zien en 15" is zeker niet uitzonderlijk. Dit in combinatie met heel extreme banden die eigenlijk veredelde slicks zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Ik denk dat die witte eend met groene velgen eurostijl is, al is het moeilijk, er zijn zo veel stijlen. Zoals Onehp zegt, doe gewoon je zin.

                      Is JDM trouwens ook niet meer prestatiegericht?

                      Anyway, ik kan JDM, OEM, cleaned, ... allemaal smaken.

                      Comment


                      • #12
                        Ik vind dat nergens op trekken, auto's wanproporties toekennen.

                        Maar smaken verschillen, de venus van Willendorf heeft ook zo zijn fans.

                        Comment


                        • #13
                          Bovenste is meer Hellaflush, en dat op iedere wagen wel mooi vind ik.

                          JDM stijl is meer function > form

                          Comment


                          • #14
                            Hellaflush is samen met ratted look een van de weinige vormen van tuning/individualisering dat ik kan smaken..

                            kan der iemand mij eigenlijk da oem+ is uitleggen, want da snap ik niet goed wat dat is?

                            Comment


                            • #15
                              Oem + is je wagen tunen met af-fabriek stukken. Dus bv een golf met audi velgen onder.

                              (Als ik het goed voor heb tenminste )

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                                (Als ik het goed voor heb tenminste )
                                Dat heb je.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                Comment

                                Working...
                                X