Is een standaard autoradio in een Golf V makkelijk aan te passen naar een 'ingebouwd' model? Dit door een leek op autotechnisch gebied welteverstaan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autoradio Golf V
Collapse
X
-
Je wil van links naar rechts?
Bestel een houder die de ruimte opvult, en een adapter naar ISO-stekker (indien dat nog niet het geval mocht zijn). Je VW-dealer zal je daar zeer snel een antwoord op kunnen geven.
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenJe wil van links naar rechts?
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenBestel een houder die de ruimte opvult, en een adapter naar ISO-stekker (indien dat nog niet het geval mocht zijn). Je VW-dealer zal je daar zeer snel een antwoord op kunnen geven.
Mijn idee was eentje te kopen op ebay en zelf te installeren. Als dat tenminste een eenvoudige klus is...
Comment
-
Nee, bij de dealer langsgaan om de stukken te halen. Niet om het te laten doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenNee, bij de dealer langsgaan om de stukken te halen. Niet om het te laten doen...
Comment
-
Hangt ervan af, mss heb je een andere radiokader en een isostekker nodig. Dat laatste denk ik eerder niet.
En dat is helemaal niet moeilijk op zelf te doen, ik heb het vorige week met een forumvriend ook gedaan bij mijn skoda. Gewoon ff opzoeken hoe je de radiokader die er nu inzit gemakkelijk kan verwijderen, hoe je de radio er net uithaalt (waar vijzen etc) en wat je nodig hebt om een mooi eindresultaat te krijgen.
Radiokader kost ergens tss de 6 en de 50 euro trouwens, afhankelijk van welke opties en welke kleur ze moet zijn.
Comment
-
Ik heb hetzelfde probleem. Nu ik heb die radio wel al liggen met code.
Nu voor die te monteren zie ik da lijk zelf niet helemaal zitten. Kan men de radiostekker eens testen, want daar is een hoekje vanaf gekraakt. Zonder dat ik al te veel moet monteren of demonteren.Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
2014 Golf 7 R ---> Verkocht
2008 BMW E91 335i --> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Radio in en uitbouwen kost je maximum 10 minuutjes, doe dat gewoon ff snel zelf. Ik garandeer je, dat is helemaal niet zo moeilijk, als ik het zelfs kan.
Ik heb ff google geraadpleegd en kom volgende interessante dingen tegen:
Lees daar eens snel door, dan weet je hoe het juist in elkaar zit. Vooral de antenne en quadlock stekkers correct verwijderen is van groot belang! Voor de rest kan ik je enkel aanraden om voorzichtig te werk te gaan. Gebruik goed, proper gereedschap en ga rustig te werk.
Mijn radiokader (skoda) moest bij het uitbouwen een beetje geholpen worden door een schroevendraaier of dun plamuurmesje tussen de kieren te steken. Ik heb eerst wat simpele schilderstape rond het plamuurmes gedaan om geen krassen op de kader en dashboard te maken.
Youtube is mss ook handig om eens te checken, wss staat daar wel ergens een filmpje over op het net.
Comment
-
Dank u voor de informatie. Maar ik zou graag eerst de radio testen voor ik hem erin steek. Want het contact voor de radioplug is gedeeltelijk afgekraakt. Is dit gewoon de radio die er nu inzit uithalen en de draden versteken. De radio die er nu inzit kan ik gemakkelijk uithalen.
Nog een vraag moet ik een aparte kader kopen voor rond de rcd 300 te doen?
En mss aparte kabels?Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Welke radio zit er nu in? Indien die origineel van VW is heb je normaal al geen andere kabels nodig. Kader weet je pas zeker eens je de radio hebt verwisseld. Levertermijn bij was 1 dag dus dat gaat goed vooruit.
Ik denk dat je inderdaad eerst de radio er moet uitnemen en de nieuwe erin steken voor je weet of ie werkt ...
Comment
-
Nogmaals bedankt voor de informatie. Ik heb zojuist gekeken en zou alles zelf kunnen doen. Maar heb gekeken en heb een tussenstuk nodig voor de iso kabelboom.
Wat ik nu heb is op deze foto van de link 2 kabels apart rechts voor in te steken
http://cgi.benl.ebay.be/ISO-Adapter-...ht_3514wt_1196
Nu heb ik een bakje nodig om deze in te bevestigen en het bakje in de rcd 500 te steken.
Ik denk dat het deze van de link op ebay zal zijn.
Is dit wat ik nodig heb?
Er zit een goedkoop radiotje in van een merk dat ik niet ken. Een standaard radio-cd speler.Bijgevoegde BestandenGolf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Voor svbt heb ik deze link met uitleg en foto's gevonden om ene te monteren en demonteren
http://www.golfmk5.com/forums/showth...highlight=dashGolf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Weet er iemand welke torx-schroeven er gebruikt word om de radio vast te bevestigen.
Of waar ik dit kan terugvinden.Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Dank u, na een beetje googelen ben ik niet verder geraakt dan een T20 Torx-schroef.
Maar diameter of lengte kan ik nergens vinden.Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Geïnformeerd bij enkele VW-garage's. Gemiddelde prijs voor een RCD300 bedraagt 750 euro, exclusief plaartsing, exclusief BTW.
Nadat ik mij wat geïnformeerd heb vind ik eentje kopen via Ebay (duitsland) nogal gevaarlijk. Vooral voor eventuele problemen met codes edm. Iemand alternatieven? Misschien hier op 't forum wel iemand die verkoopt?
Comment
-
Ik heb een rcd-500 kunnen kopen voor 80 euro. Met code erbij.
Ben vandaag naar de VW-garage geweest achter 4 torx-schroeven kostprijs: 60 cent
Vrijdagavond of dees weekend de radio monteren. Kabel is ook al binnengekomen voor de connectie te maken.Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
Comment