Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf gechipped bij Heinz

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
    En jij hebt blijkbaar geen besef van hoogtechnologische productieprocessen. De ECU-programatie-installatie weet perfect welke software elke auto nodig heeft, dat staat nl op de productiekaart.
    Leg het dan eens uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur
      Leg het dan eens uit
      Het staat er toch ?

De volgorde van auto's is voor de ecu-programmeur van geen enkel belang. Elke auto op de productieband heeft een productiekaart waar alle variabelen op staan, zoals opties, kleur, motor, ecu-optie, ...

Comment

• Dit is zo voor de verschillende modellen, maar niet voor wagens per land als je het mij vraagt.
        ik ben natuurlijk geen expert, jij wel?
        Misschien iemand die daar 100% uitsluitsel op kan geven?

Comment

De volgorde van auto's is voor de ecu-programmeur van geen enkel belang. Elke auto op de productieband heeft een productiekaart waar alle variabelen op staan, zoals opties, kleur, motor, ecu-optie, ...
          Inderdaad

Waarom zou dat trouwens niet per land kunnen voor één model?
          Als er in Genk een Mondeo wordt gebouwd voor Engeland, wordt daar toch ook een ander dashboard ingezet. Waarom zou dit dan niet gaan met een ECU?
          En 't is niet dat er vandaag enkel en alleen LHD's en morgen alleen RHD's gemaakt worden volgens mij dus dat loopt allemaal door mekaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shauni
            Inderdaad

Als er in Genk een Mondeo wordt gebouwd voor Engeland, wordt daar toch ook een ander dashboard ingezet. Waarom zou dit dan niet gaan met een ECU?
            En 't is niet dat er vandaag enkel en alleen LHD's en morgen alleen RHD's gemaakt worden volgens mij dus dat loopt allemaal door mekaar...
            Zelfs 4,5 deurs en stations rollen door elkaar van een en dezelfde band

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi
              Ik heb daar wel iets op tegen, nah !
              Ik betaal al enkele jaren torenhoge bedragen aan mijn autoverzekering. Moest elke jongere 't ook legaal doen, de prijs zou zakken, vermoed ik.
              Yeah right.

Als elke jongere nu eens wat meer beheerst zou rijden i.p.v. hoe ze het nu doen... DAN zouden de verzekeringen misschien goedkoper worden. Hetgeen jij zegt heeft daar geen bal mee te maken.

Comment

Neen, als je logisch na denkt waar worden alle wagens gemaakt van een bepaald merk of type .... bv Ford Mondeo in Genk. Denk je nu echt dat ze daar op de band eerst 150 wagens laten doorkomen voor land A dan 3500 voor land B en telkens een CPU met een ander motormanagement in gaan plaatsen .... zeker geen economie gestudeerd ....
                Je mag dan wel economie gestudeerd hebben, logisch redeneren heb je er toch niet geleerd.

Comment

Sommigen zijn er gewoon tegen anderen niet ...
                  Wauw, hier worden we slim van.

Comment

• Met alle respect maar... wie schrijft nu die programma's?

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Heinz is een professionele tuner die weet wat hij doet. De nieuwe programma's die hij gebruikt om de motorsturing te herprogrammeren worden niet door hem geschreven, maar door een firma (uit Duitsland) die deze tuning bij elke wagen afzonderlijk uitgebreid heeft getest. Men controleert hierbij elk detail. Heinz weet dan ook zeker dat deze programma's de veiligheidsmarges van de motor niet overschrijden...

Bron: autotune heinz site
                    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                      Je mag dan wel economie gestudeerd hebben, logisch redeneren heb je er toch niet geleerd.
                      Nochtans, een zichzelf respecterende economische richting heeft toch ook een vak 'productie- en voorraadbeheer' in het pakket ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurzey
                        Yeah right.

Als elke jongere nu eens wat meer beheerst zou rijden i.p.v. hoe ze het nu doen... DAN zouden de verzekeringen misschien goedkoper worden. Hetgeen jij zegt heeft daar geen bal mee te maken.

Damn right! Tis door een paar (groot paar als ge't mij vraagt) pummels dat de rest daar mee moet voor boeten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shauni
                          Inderdaad

En hoe verklaar je dan dat ik na de chip van mijn vorige wagen enkel nog 98 mocht tanken waar ik daarvoor gerust lagere octaan gehaltes kon tanken ... zelfs minder als 95 ... waarom steken ze er dan geen chipke in zodat ik 95 en hoger moet tanken ....
                          zou problemen geven niet ...

Comment

Nochtans, een zichzelf respecterende economische richting heeft toch ook een vak 'productie- en voorraadbeheer' in het pakket ?
                            Geen economie gedaan ...

Jullie beweren dus dat elk land een specifieke ECU programmatie heeft. Ok voor minder pk's voor de taksen, daar zijn belgen gevoelig voor, dat is marketing in mijn ogen (ps ook geen marketing gedaan so don't shoot me ).

In bepaalde landen is het octaangehalte lager dan 95 zoals in Engeland als ik me niet vergis.

Wat dan als ik met mijn belgische wagen naar daar ga voor een maandje vakantie?

Comment

Dit is zo voor de verschillende modellen, maar niet voor wagens per land als je het mij vraagt.
                              ik ben natuurlijk geen expert, jij wel?
                              Misschien iemand die daar 100% uitsluitsel op kan geven?
                              Ze houden bij de productie inderdaad rekening met het land van bestemming. Dus om de ECU=programmatie per land aan te passen is geen probleem als ze zouden willen.
                              Voorbeeld: de Golf GTI wordt gemaakt in Wolfsburg (DE). Maar een Duitse GTI of een Belgische of een Nederlandse zijn standaard allemaal anders uitgevoerd. Zo heeft een Belgische GTI standaard climatronic, een Duitse niet. Toch rollen ze van dezelfde band. Dat heeft allemaal puur met de productiecode te maken. Allemaal geautomatiseerd.

Comment

• Dan is het hoogstwaarschijnlijk dat ge uwe turbo in England gaat opblazen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21
                                  Dan is het hoogstwaarschijnlijk dat ge uwe turbo in England gaat opblazen

Is inderdaad allemaal mogelijk.

Wil enkel maar zeggen aan alle polieskes en leraars dat ze hun werk niet moeten menemen naar het forum ... (niet met het vingertje wijzen)

Comment

• wat een gezeik.

Comment

• Je neemt me de woorden uit 't bakkes.

Comment

En hoe verklaar je dan dat ik na de chip van mijn vorige wagen enkel nog 98 mocht tanken waar ik daarvoor gerust lagere octaan gehaltes kon tanken ... zelfs minder als 95 ... waarom steken ze er dan geen chipke in zodat ik 95 en hoger moet tanken ....
                                        zou problemen geven niet ...
                                        Wat weet ik nu af van de specificaties van die chip in je auto en waarom je geen 95 meer mag tanken?????

Mijn reply was een reactie op onderstaande quote...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur
                                        bv Ford Mondeo in Genk. Denk je nu echt dat ze daar op de band eerst 150 wagens laten doorkomen voor land A dan 3500 voor land B en telkens een CPU met een ander motormanagement in gaan plaatsen

Comment

• Pfoe wat is er hier gebeurd

Is die golf al gerepareerd? Nog steeds getuned?

Comment

Working...
                                          X