Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf gechipped bij Heinz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nice!

    Ooit al zelf eens op de rollen gaan staan? Lijkt me nochtans interessant

    Comment


    • Dat nog nie. Weet alleen dat hij via g-tech pro 0-100 doet in zo'n 10.5 sec, en dat hij grof genomen zo'n 115-120pk/280Nm zou moeten leveren. Is iig een goede en betrouwbare verbetering (+niet te dure) tuning van een 90/110pk tdi

      Comment


      • Dus... Avantus.. je bent iemand die een powerbox afstelt met een multimeter, die ABT maar “prullemannenâ€? vindt, die de afstelling in deellast niet belangrijk vindt, die denkt dat lambdameting alleen maar voor benzine kan gebruikt worden, die een DHZ (analoge)box “geperfectioneerderâ€? vindt dan een chip, uitlaatgastemperatuur bij diesels niet belangrijk vindt, testbank en vermogenmeting niet belangrijk vindt……
        Nu heb je me echt overtuigd

        Ik hoop voor u dat ge de plezantste thuis zijt….

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jap_Speed
          Dus... Avantus.. je bent iemand die een powerbox afstelt met een multimeter, die ABT maar “prullemannen� vindt, die de afstelling in deellast niet belangrijk vindt, die denkt dat lambdameting alleen maar voor benzine kan gebruikt worden, die een DHZ (analoge)box “geperfectioneerder� vindt dan een chip, uitlaatgastemperatuur bij diesels niet belangrijk vindt, testbank en vermogenmeting niet belangrijk vindt……
          Nu heb je me echt overtuigd

          Ik hoop voor u dat ge de plezantste thuis zijt….
          lambda meting voor diesel pfff
          egt is veel belangrijker voor diesel
          2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
          2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

          2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

          2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

          2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wachma
            lambda meting voor diesel pfff
            egt is veel belangrijker voor diesel
            is voor een stuk waar!
            maar heb je al is gezien hoe die twee metingen met mekaar in relatie staan???... in lage toeren, hoge toeren,..... !!!!

            kijk 't is simpel....een diesel beter laten gaan kan iedereen... maar er is dag en nacht verschil in rijden, rijcomfort, uitstoot, vermogenresultaat, milieunorm, belasting voor de mechaniek.... en hangt er ook van af waar je zelf de prioriteiten legt.....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jap_Speed
              Dus... Avantus.. je bent iemand die een powerbox afstelt met een multimeter, die ABT maar “prullemannen� vindt, die de afstelling in deellast niet belangrijk vindt, die denkt dat lambdameting alleen maar voor benzine kan gebruikt worden, die een DHZ (analoge)box “geperfectioneerder� vindt dan een chip, uitlaatgastemperatuur bij diesels niet belangrijk vindt, testbank en vermogenmeting niet belangrijk vindt……
              Nu heb je me echt overtuigd

              Ik hoop voor u dat ge de plezantste thuis zijt….
              Ok potdraaierke, leer mss eerst eens een zinnetje lezen en intepreteren

              -Ik stel m'n PB af met multimeter omdat dat nu eenmaal de manier is om de inspuiting te regelen en dus 'fijn' te stellen. 170 Ohm is basic, extra turbodruk zorgt dat je kan verlagen...
              -ABT zijn hoegenaamd geen prullemannen, en heb ik dat gezegd? Zeg enkel dat ik weet dat het afbreken van de chip een gekend probleem is/was, en dat het voor zo'n duur product jammer is/was. Maar slecht zijn?, kom, ze verkopen er ontzettend veel... slecht kan het dan niet zijn zeker?
              -afstelling in deellast is natuurlijk belangrijk, ok point, maar een diesel werkt totaal niet zoals ne naft ze...
              -lambdameting bij diesels is pas zeer recent en bij deze motoren niet relevant(bosch?)
              -vind een DHZ niet geperfectioneerder, werkt gewoon quasi even goed op een simpele VP TDI! Schrijf ik dan ook door te zeggen dat een goed op maat geschreven chip mij uiteraard meer zou aanstaan.
              -EGT herleiden tot 'niet belangrijk!' is mss wat grof gesteld, maar bij een TDI zal je hier zeer zelden over moeten wakker liggen ze... bij hoog getunede benzinemotoren natuurlijk weer wel
              - van waar haal je dat testbank en vermogenmeting niet belangrijk zijn voor mij??
              ikzelf heb er geen behoefte aan gehad omdat ik weet waar ik ongeveer zit, en dat dat onder de 'grens valt wetende uit rolmetingen die andere mensen met deze configuratie gedaan hebben. steek in andere turbo, injectoren, fmic, ... dan praten we voort en zijn de metingen en het 'bij houden van' zoals ge zegt uiteraard belangrijk.

              Comment


              • zo recent is een lambdameting niet op diesels hoor

                ik zou hier graag in de discussie bruno van heinz eens horen.

                Comment


                • Hmm , is het niet door te hoog oplopende EGT op TDI's en andere krachtige diesels dat verstelmechanisme v VNT-turbo defect kan gaan ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost
                    Hmm , is het niet door te hoog oplopende EGT op TDI's en andere krachtige diesels dat verstelmechanisme v VNT-turbo defect kan gaan ?
                    Id als mijn egt te hoog oploopt is er veel kans op schade.. begint bij de turbo en eindigt bij...?
                    2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                    2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                    2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                    2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                    2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                    Comment


                    • Schade aan diesels door tuning is in de meeste gevallen te danken aan te hoge EGT. zowel aan turbo's als aan bvb gesmolten zuigers. Grootste risico ligt bij die cheap "internet-solutions" waar bvb via een weerstandje de inspuittijd verlengd wordt...maar in hoge toeren bij volle belasting spuit die gewoon veel te lang in waardoor de zuiger bijna (of helemaal) wegsmelt. Of de EGT wordt zo heet dat de turbo eraan gaat....Maar er zijn er ook die zodanig tunen.. (chip, box, obd,...) dat daar ook EGT in gevarenzone komt.
                      Maar daar moeten we dus niet van "wakker liggen" volgens sommige cowboys....???

                      Comment


                      • Ik heb er ook zo'n weerstandje inzitten, en rijd voorlopig prima.
                        Maar ben wel op zoek naar een goeie box. Zowel voor een 1.9 105 PK(PD:2005) als voor 2.O Tdi(2005).
                        Wie weet raad ?
                        Chippen is geen optie, gezien bedrijfswagen...
                        Wie helpt ?

                        Comment


                        • Een box op een PD motor is af te raden. Deze moeten gewoon gechipt worden.

                          Comment


                          • De eenvoudige weerstand die er tussen zat, let op de verleden tijd, had de geest gegeven. PK's extra waren er al een tijdje niet meer, enkel koppel lag net wat hoger, maar zelfs dat is er nu niet meer.
                            Komt een FGA box in de plaats.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Ik heb er ook zo'n weerstandje inzitten, en rijd voorlopig prima.
                              Maar ben wel op zoek naar een goeie box. Zowel voor een 1.9 105 PK(PD:2005) als voor 2.O Tdi(2005).
                              Wie weet raad ?
                              Chippen is geen optie, gezien bedrijfswagen...
                              Wie helpt ?
                              Bedrijfswagen chippen bij Heinz en dan laten wissen als tie wegmoet. Een box is veel gevaarlijker. Wordt direct gezien bij ongeval.
                              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                              Comment


                              • Goeie Box - www.chiptuning.com

                                Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Ik heb er ook zo'n weerstandje inzitten, en rijd voorlopig prima.
                                Maar ben wel op zoek naar een goeie box. Zowel voor een 1.9 105 PK(PD:2005) als voor 2.O Tdi(2005).
                                Wie weet raad ?
                                Chippen is geen optie, gezien bedrijfswagen...
                                Wie helpt ?
                                Ik weet een goed adres in Malle. Betreft de box van EDT Systems Nr.1, zie www.chiptuning.com een doorontwikkeld product. Zeer tevreden over in mijn BMW E90 320d. Ging van 150pk 340NM naar 172PK 395NM. Verbuik zakte ook 0,5 liter.

                                Comment


                                • Hoe zou het hiermee gesteld zijn?

                                  Comment


                                  • Amai amai wat een gelueter zeg, voor een scheet in een fles,
                                    ik lees hier veel cijfertjes en grafiekjes van mensen van horen zeggen etc etc...
                                    Ge kunt ook zeggen: hoeveel vw tdi'kes (seat, audi, skoda etc etc) alleen al rijden er rond in belgie? en hoeveel daarvan zijn gechiptuned.. laat ons zeggen veel.. tot zelfs heel veel... blazen die zichzelf allemaal direct op ?? ik denk het ni... ben er bijna zeker van...

                                    gelijk al veel gezegd hebben.. ge had prolly ne slechte turbo, en die is door de tuning idd vroeger kapot ge gaan, maar vroeg of laat was die kapot gegaan. zij blij dat het eerder vroeg was.. want nu was het onder garantie....

                                    De mijne gaat er binnen als ze eindelijk die beveiligingscode kunnen kraken...

                                    Ah ja mensen die een box boven chiptuning aanbevelen.....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                      Ah ja mensen die een box boven chiptuning aanbevelen.....
                                      de krachten op het blok en de turbo en alle rest stijgt bij beide

                                      zeggen dat een box slecht is en een chip goed, is niet juist

                                      Comment


                                      • toch niet, bij een box misleid je het signaal naar de ecu... en kan je maar een beperkte waardes veranderen , meestal raildruk.... (= de hoeveelheid ingespoten brandstof), bij chiptuning kun ja alle parameters varanderen in relatie met elkaar direct van de ecu af...
                                        Ik heb liever een wel geschreven programma waar alle parameters in relatie met elkaar staan, dan een dozeke dat een signaal omvormt.....
                                        De slijtage bij chiptuning zal hoger liggen door groter vermogen, eerlijk is eerlijk, maar bij een box is de kans op nevenschade imho veel groter...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          De eenvoudige weerstand die er tussen zat, let op de verleden tijd, had de geest gegeven. PK's extra waren er al een tijdje niet meer, enkel koppel lag net wat hoger, maar zelfs dat is er nu niet meer.
                                          Komt een FGA box in de plaats.
                                          die FGA box was echt niks waard, was een analoge box. Was volgens mij niet voor de 105pk versie PD motor, eerder voor de 100/115/130 pk motoren.
                                          Onder de 3000 toeren gaf hij wat extra vermogen, maar met schokken. Niet aangenaam.
                                          Op 3000 toeren, kreeg hij een duw om er vanaf 3500 toeren als een speer vandoor te gaan.
                                          Erg vreemd om te rijden, en het verbruik werd er niet beter van.
                                          Als je net rond de 3000 toeren bleef rijden, kreeg hij ongelooflijk last van schokken, 3000rpm vermijden was de boodschap.
                                          Dat kan zo niet langer, en toen is er een digitale box van speedbuster gekomen.
                                          Wat een wereld van verschil.
                                          Die draait soepel, zacht, geen schokken meer, geen plotse toenames, geen toerentallen die de auto doen schokken. Later ook in de Altea gestoken vanwege dezelfde motor.
                                          Ondertussen staat deze box nog steeds te koop.

                                          Met de huidige vectra @150pk is er absoluut geen nood aan een box of tune. Gaat meer dan voldoende vlot, met een gemiddeld verbruik van 6,7 liter.

                                          Als je dus kiest voor een box, neem dan een goeie. Voor info over de speedbuster box, PB gerust
                                          Last edited by ; 04/02/2008, 12:07.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X