Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf gechipped bij Heinz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ik zou het laten staan ... maar in het begin voorzichtiger rijden . Maar zeker niet laten downtunen of volledig weg, normaal moet hij er wel tegen kunnen !!

    Comment


    • #82
      is niet omdat uw auto getuned is dat je daarom alleen uw turbo er kunt doorblazen hoor ...
      heb vroeger de turbo van mijn ford xr3 rs turbo er doorgeblazen na denk ik 20 000 km ( jong en onervaren )
      auto altijd maar dan ook altijd eerst warm rijden en getuned of niet uwen turbo zal veeeel langer meegaan

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door nls
        1 dag getuned en turbo om zeep Hopelijk valt het onder garantie van VW. Anders is het Heinz die ervoor mag opdraaien vind ik. Maar of dat zal gebeuren...

        Bonne chance
        vind ik eigelijk niet, wie chipt of opdrijft zou moeten inkalkuleren dat het kan mislopen, of anders bij z'n tuner om schriftelijke garantie vragen

        Comment


        • #84
          Het zou me toch sterk lijken dat de kapotte turbo in dit geval 100% te wijten is aan de tuning. Na 1 dag rondgereden te hebben? Dan zouden er echt fouten in het programma moeten zitten. Of je moet de wagen zwaar mishandeld hebben.
          Ik denk dat het pure pech is.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
            als je een snelle auto wil, moet je een snelle auto kopen.
            me like your thinking

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
              als je een snelle auto wil, moet je een snelle auto kopen.
              Ook mijn mening. Al denk ik wel dat het weinig kwaad kan als je er verstandig mee omgaat. Maar je moet je bewust zijn van de risico's en bereid zijn die gevolgen te dragen. Dat moet ieder voor zich uitmaken.

              Comment


              • #87
                Wie prutst of laat prutsen aan z'n auto moet de gevolgen dragen.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21
                  Juist gebeld met dealer, ze zijn de turbo aan het vervangen en hebben chip NOG niet opgemerkt. Turbo is opgeblazen en het is nu wel overduidelijk dat dat door het te groot vermogen komt, dus HEINZ is in mijn ogen ene dikke klommelaar. (er zijn dus niet alleen positieve feedbacks over Heinz)

                  PS: Moet ene nieuwe turbo ingereden worden ?
                  Hebben ze u da zelf gezegd da ze de chip ni hebben opgemerkt? Mopke e. Khoop voor u da ze hem niet gevonden hebben want tis niet omdat ze er niks over hebben gezegd via de telefoon dat ze het ni hebben opgemerkt e

                  Kvind het toch te toevallig dat dit gebeurt na 1 dag gechipt te zijn. En ben je zeker dat je de auto niet te fel hebt willen testen van bij het begin? Je hebt toch zelf gezegd dat het net een racket was met 150pk. Dus op een of andere manier heb je wel tot aan het rood doorgetrokken. Ik wil hier niemand gaan berechtigen, want ik was er toen niet bij. Maar je bent jong en je wil wat zoals ze zeggen e

                  Hopelijk komt het allemaal in orde en is er geen mekanieker van die VW garage hier op het forum

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                    Wie prutst of laat prutsen aan z'n auto moet de gevolgen dragen.
                    "zei de man waarvan zn auto op moeders naam staat ingeschreven" als je een ongeluk hebt zal je ook de gevolgen moeten dragen vrees is ...
                    nondedju wat ben ik dat gezeik over dat chippen beu ... laat iedereen toch doen wat hij wil en wijs ze toch niet telkens met een stiefmoederlijk vingertje terecht ... pfieuw dat lucht op

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa
                      pfieuw dat lucht op
                      leuk zo'n forum

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        leuk zo'n forum
                        jah het werkt therapeutisch bij mij haha ... kost me weer een pak dokterskosten he

                        Comment


                        • #92
                          hoe zeggen ze dat ook alweer? wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten?

                          in elk geval mocht'k men auto chippen, 'k zou naar audi zelf gaan, zelfs al is m'n garantie al voorbij...

                          Comment


                          • #93
                            Spijtig van je Turbo, maar gelukkig wordt het hersteld onder garantie.
                            Ik ben geen fan van Heinz, maar dat de turbo er op een dag dooruit zit heb je toch echt ergens iets teveel van het goede gevraagd. Normaal gezien kan een wagen wel een stoot verdragen als die in zijn veilige marge zit, die veilige marge wordt veel kleiner na een chiptuning, dat zou toch voor iedereen duidelijk moeten zijn. Ik wil je niet met de vinger wijzen, dit is gewoon mijn gedacht.

                            Tunen met gewoon een chipke te veranderen heeft zijn grenzen, zeker als je geen grote roetwolk wilt achterlaten. Een TDI 130 pk heeft toch wat andere onderdelen in de motor zitten, en als aansturing, misschien zelfs een iets grotere turbo, of grotere intercooler, grotere injectors, enz...

                            Heinz is goed, wanneer er een goede basis voor hem wordt neergezet. vb Golf 5 GTI. En zelfs bij deze auto's met iets te wild schakelen gaat het lampje aan van de uitstoot, dus deze wagen wordt dan net over de limit geprogrammeerd in mijn ogen

                            Heel plezant om mee te rijden, maar over de levensduur van motor, turbo, aandrijflijn zal er altijd twijfel bestaan.

                            Als je al eens een motorblok open ziet liggen, en je voorstelt wat ieder onderdeel doet, en wat een krachten erop komen + toeren dat maakt dan besef je pas wat je allemaal doet wanneer je "het kot opentrekt "

                            Groet M-optic

                            Comment


                            • #94
                              Het kan een fragiele turbo geweest zijn ,maar 't kan evengoed aan rijstijl liggen : turbodiesels moet je rustig warmrijden tot olietemperatuur normaal is , bij getunede is dit nog belangrijker , alsook turbo laten uitdraaien als je eens doorgereden hebt , dan wagen voor je hem stillegt eerst 1 of 2 min op ralenti laten draaien .



                              PS : in het franstalig autotijdschrift "Auto Plus " staan de bekende zwakke punten van alle merken diesels .

                              Comment


                              • #95
                                Om iets veiliger te zitten zou ik toch vermogen toch rond de 130-140pk max laten brengen en koppel 300 a 310Nm , zeker met DSG (al weet ik niet welke versie v DSG je hebt , de eerste versies konden als koppel te hoog werd beginnen flippen omdat de software daar geen weg mee wist ) .


                                Ik vindt het een fikse stijging v vermogen , normaal zal Heinz daar zeker niet in overdrijven , maar als je extreem sprintprogramma gevraagd hebt of programma om er alles uit te halen ,zal hij dat wel doen nadat hij uitdrukkelijk waarschuwde dat er op extreme dingen geen garantie wordt gegeven in tegenstelling tot bij gewone tuning .

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa
                                  "zei de man waarvan zn auto op moeders naam staat ingeschreven" als je een ongeluk hebt zal je ook de gevolgen moeten dragen vrees is ...
                                  nondedju wat ben ik dat gezeik over dat chippen beu ... laat iedereen toch doen wat hij wil en wijs ze toch niet telkens met een stiefmoederlijk vingertje terecht ... pfieuw dat lucht op
                                  Yeah, give the boy a break!!!
                                  Idd, al dat gezeur over chippen en onaangepast rijgedrag ... volgens mij gewoon bad luck!

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oh ja, motor altijd warm laten worden en turbo laten uitspinnen terwijl de motor draait zijn een must voor elke wagen / turbo wil je hem goed verzorgen

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa
                                      "zei de man waarvan zn auto op moeders naam staat ingeschreven" als je een ongeluk hebt zal je ook de gevolgen moeten dragen vrees is ...
                                      Tiens, ik wist niet dat die op m'n moeders naam stond ?

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost
                                        Om iets veiliger te zitten zou ik toch vermogen toch rond de 130-140pk max laten brengen en koppel 300 a 310Nm , zeker met DSG (al weet ik niet welke versie v DSG je hebt , de eerste versies konden als koppel te hoog werd beginnen flippen omdat de software daar geen weg mee wist ) .


                                        Ik vindt het een fikse stijging v vermogen , normaal zal Heinz daar zeker niet in overdrijven , maar als je extreem sprintprogramma gevraagd hebt of programma om er alles uit te halen ,zal hij dat wel doen nadat hij uitdrukkelijk waarschuwde dat er op extreme dingen geen garantie wordt gegeven in tegenstelling tot bij gewone tuning .
                                        Nogmaals, ik heb heinz dat niet gevraagd in tegenstelling ik heb gezegd dat 130 genoeg was maar dat wimpelde hij af. Heb juist met Heinz gebeld en mijn probleem uitgelegd, donderdag moet ik langsgaan en laten nakijken maar zo aan de telefoon te horen is hij nog altijd niet van plan te downtunen. Garantie ? op de chiptuning word garantie gegeven dat is ook alles

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                          als je een snelle auto wil, moet je een snelle auto kopen.
                                          weer zo een kinderachtige opmerking

                                          Comment

                                          Working...
                                          X