Ik zou het laten staan ... maar in het begin voorzichtiger rijden . Maar zeker niet laten downtunen of volledig weg, normaal moet hij er wel tegen kunnen !!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Golf gechipped bij Heinz
Collapse
X
-
is niet omdat uw auto getuned is dat je daarom alleen uw turbo er kunt doorblazen hoor ...
heb vroeger de turbo van mijn ford xr3 rs turbo er doorgeblazen na denk ik 20 000 km ( jong en onervaren )
auto altijd maar dan ook altijd eerst warm rijden en getuned of niet uwen turbo zal veeeel langer meegaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nls1 dag getuned en turbo om zeep Hopelijk valt het onder garantie van VW. Anders is het Heinz die ervoor mag opdraaien vind ik. Maar of dat zal gebeuren...
Bonne chance
Comment
-
Het zou me toch sterk lijken dat de kapotte turbo in dit geval 100% te wijten is aan de tuning. Na 1 dag rondgereden te hebben? Dan zouden er echt fouten in het programma moeten zitten. Of je moet de wagen zwaar mishandeld hebben.
Ik denk dat het pure pech is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldals je een snelle auto wil, moet je een snelle auto kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21Juist gebeld met dealer, ze zijn de turbo aan het vervangen en hebben chip NOG niet opgemerkt. Turbo is opgeblazen en het is nu wel overduidelijk dat dat door het te groot vermogen komt, dus HEINZ is in mijn ogen ene dikke klommelaar. (er zijn dus niet alleen positieve feedbacks over Heinz)
PS: Moet ene nieuwe turbo ingereden worden ?
Kvind het toch te toevallig dat dit gebeurt na 1 dag gechipt te zijn. En ben je zeker dat je de auto niet te fel hebt willen testen van bij het begin? Je hebt toch zelf gezegd dat het net een racket was met 150pk. Dus op een of andere manier heb je wel tot aan het rood doorgetrokken. Ik wil hier niemand gaan berechtigen, want ik was er toen niet bij. Maar je bent jong en je wil wat zoals ze zeggen e
Hopelijk komt het allemaal in orde en is er geen mekanieker van die VW garage hier op het forum
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanWie prutst of laat prutsen aan z'n auto moet de gevolgen dragen.
nondedju wat ben ik dat gezeik over dat chippen beu ... laat iedereen toch doen wat hij wil en wijs ze toch niet telkens met een stiefmoederlijk vingertje terecht ... pfieuw dat lucht op
Comment
-
Spijtig van je Turbo, maar gelukkig wordt het hersteld onder garantie.
Ik ben geen fan van Heinz, maar dat de turbo er op een dag dooruit zit heb je toch echt ergens iets teveel van het goede gevraagd. Normaal gezien kan een wagen wel een stoot verdragen als die in zijn veilige marge zit, die veilige marge wordt veel kleiner na een chiptuning, dat zou toch voor iedereen duidelijk moeten zijn. Ik wil je niet met de vinger wijzen, dit is gewoon mijn gedacht.
Tunen met gewoon een chipke te veranderen heeft zijn grenzen, zeker als je geen grote roetwolk wilt achterlaten. Een TDI 130 pk heeft toch wat andere onderdelen in de motor zitten, en als aansturing, misschien zelfs een iets grotere turbo, of grotere intercooler, grotere injectors, enz...
Heinz is goed, wanneer er een goede basis voor hem wordt neergezet. vb Golf 5 GTI. En zelfs bij deze auto's met iets te wild schakelen gaat het lampje aan van de uitstoot, dus deze wagen wordt dan net over de limit geprogrammeerd in mijn ogen
Heel plezant om mee te rijden, maar over de levensduur van motor, turbo, aandrijflijn zal er altijd twijfel bestaan.
Als je al eens een motorblok open ziet liggen, en je voorstelt wat ieder onderdeel doet, en wat een krachten erop komen + toeren dat maakt dan besef je pas wat je allemaal doet wanneer je "het kot opentrekt "
Groet M-optic
Comment
-
Het kan een fragiele turbo geweest zijn ,maar 't kan evengoed aan rijstijl liggen : turbodiesels moet je rustig warmrijden tot olietemperatuur normaal is , bij getunede is dit nog belangrijker , alsook turbo laten uitdraaien als je eens doorgereden hebt , dan wagen voor je hem stillegt eerst 1 of 2 min op ralenti laten draaien .
PS : in het franstalig autotijdschrift "Auto Plus " staan de bekende zwakke punten van alle merken diesels .
Comment
-
Om iets veiliger te zitten zou ik toch vermogen toch rond de 130-140pk max laten brengen en koppel 300 a 310Nm , zeker met DSG (al weet ik niet welke versie v DSG je hebt , de eerste versies konden als koppel te hoog werd beginnen flippen omdat de software daar geen weg mee wist ) .
Ik vindt het een fikse stijging v vermogen , normaal zal Heinz daar zeker niet in overdrijven , maar als je extreem sprintprogramma gevraagd hebt of programma om er alles uit te halen ,zal hij dat wel doen nadat hij uitdrukkelijk waarschuwde dat er op extreme dingen geen garantie wordt gegeven in tegenstelling tot bij gewone tuning .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa"zei de man waarvan zn auto op moeders naam staat ingeschreven" als je een ongeluk hebt zal je ook de gevolgen moeten dragen vrees is ...
nondedju wat ben ik dat gezeik over dat chippen beu ... laat iedereen toch doen wat hij wil en wijs ze toch niet telkens met een stiefmoederlijk vingertje terecht ... pfieuw dat lucht op
Idd, al dat gezeur over chippen en onaangepast rijgedrag ... volgens mij gewoon bad luck!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoostOm iets veiliger te zitten zou ik toch vermogen toch rond de 130-140pk max laten brengen en koppel 300 a 310Nm , zeker met DSG (al weet ik niet welke versie v DSG je hebt , de eerste versies konden als koppel te hoog werd beginnen flippen omdat de software daar geen weg mee wist ) .
Ik vindt het een fikse stijging v vermogen , normaal zal Heinz daar zeker niet in overdrijven , maar als je extreem sprintprogramma gevraagd hebt of programma om er alles uit te halen ,zal hij dat wel doen nadat hij uitdrukkelijk waarschuwde dat er op extreme dingen geen garantie wordt gegeven in tegenstelling tot bij gewone tuning .
Comment
Comment