Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf gechipped bij Heinz

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• jij bewijst deels dat frankie wel gelijk heeft
    en je bent niet de eerste met een falende tuning

tis nou ook niet zo dat chippen gelijk staat aan problemen, dat niet

Comment

• ja hij heeft zeker gelijk maar met zo een opmerking kom ik geen meter vooruit he. alvast bedankt voor je replys jongens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21
        ja hij heeft zeker gelijk maar met zo een opmerking kom ik geen meter vooruit he.
        jou niet meer, anderen die het overwegen mss wel

de enige nuttige reply is die met de nummer van je tuner

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          jij bewijst deels dat frankie wel gelijk heeft
          en je bent niet de eerste met een falende tuning

tis nou ook niet zo dat chippen gelijk staat aan problemen, dat niet
          Wie zegt dat er hier sprake is van een falende tuning? Een turbo blaast zich normaal niet op van wat pk'tjes meer, denk toch dat de rijstijl van de topicopener er wel eens wat mee te maken kan hebben...

Comment

• ...of gewoon een slechte turbo van vw ?

Comment

• Wat een gezeik hier

Er rijden 13 in een dozijn gechipte TDI's rond. Zoveel zonder problemen en net nu eentje die na 1 dag de boel op blaast.
              Shït happens, is dat nu zo erg?
              Je hebt gewoon een slechte turbo gehad.

Er zit er nu een andere op, 't is in garantie dus iedereen blij!

Wat een gezeik hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                Wie zegt dat er hier sprake is van een falende tuning? Een turbo blaast zich normaal niet op van wat pk'tjes meer, denk toch dat de rijstijl van de topicopener er wel eens wat mee te maken kan hebben...
                Wat pk'tjes ? het gaat hier over 40 pk meer he.
                ah nee alweer mijn rijstijl .
                turbo blaast 4 uur nadat chip is geplaatst op. Geef toe , toeval ?

Comment

turbo blaast 4 uur nadat chip is geplaatst op. Geef toe , toeval ?
                  was je in feite, toen de turbo het begaf, in volle acceleratie...of was het gewoon op een normaal moment ?
                  had jij de indruk dat de turbo onder volle belasting stond ?

Comment

weer zo een kinderachtige opmerking
                    Maar hij heeft gelijk. Al die kereltjes wat hun motorblok laten optunen, moeten er eens aan denken dat autofabrikanten dat niet doen met enkel een chipje te vervangen of aan te passen. Waarom denk je ?

Comment

• De meeste merken downtunen hun motoren om fiscale redenen.

Dit gebeurt meestal enkel softwarematig.
                      Last edited by porschepipo; 29/08/2006, 12:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                        De meeste merken downtunen hun motoren om fiscale redenen.

Maar da's enkel voor bepaalde landen. Een motor die normaal 170pk heeft zal in België te verkrijgen zijn met 163pk. Of die effectief gedowntuned is, daar zijn vragen over.

Maar dat is iets heel anders als een koffiemolen de kracht van een motor te willen geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                          Maar da's enkel voor bepaalde landen. Een motor die normaal 170pk heeft zal in België te verkrijgen zijn met 163pk. Of die effectief gedowntuned is, daar zijn vragen over.

Maar dat is iets heel anders als een koffiemolen de kracht van een motor te willen geven.
                          Idd, 40 pk extra met enkel maar aanpassingen aan de chip is om problemen vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                            Wat een gezeik hier

Er rijden 13 in een dozijn gechipte TDI's rond. Zoveel zonder problemen en net nu eentje die na 1 dag de boel op blaast.

Wat een gezeik hier
                            We zijn hier niet voor elkaar af te blaffen maar voor advies te krijgen/geven, meningen etc. hoe jij reageert zo kan je op alles reageren en dan kan het forum evengoed gesloten worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                              Wat een gezeik hier

Wat een gezeik hier
                              Kom dan niet mee zeiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                was je in feite, toen de turbo het begaf, in volle acceleratie...of was het gewoon op een normaal moment ?
                                had jij de indruk dat de turbo onder volle belasting stond ?
                                Toen was ik idd in "volle" acceleratie

Comment

Ey, op't gemak é gij
                                  Persoonlijk denk ik ook dat hij pech had met zn turbo van VW..
                                  Ook kan het zijn dat naar mijn mening de motor iets teveel getuned is, ik zou opteren voor onder de 140 pk te blijven moest ik van u zijn!

Persoonlijke ervaring:
                                  Opgeblazen turbo gehad terwijl ik stond aan te schuiven aan de rode lichten bij het naar school rijden, en mn rijstijl is niet van die aard dat ik mn autoke nooit warmrijdt alvorens die te belasten!! Gewoon brute pech veronderstel ik... Is gemaakt in garantie, nu zever ik daar ook niet meer over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                                    De meeste merken downtunen hun motoren om fiscale redenen.

't zullen ook wel de euro4 normen zijn die roet in het eten komen gooien.
                                    en downtunen bij motoren voor de belgische markt is vooral bij motorfietsen in trek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
                                      't zullen ook wel de euro4 normen zijn die roet in het eten komen gooien.
                                      en downtunen bij motoren voor de belgische markt is vooral bij motorfietsen in trek.
                                      Bij motoren kan een kabeltje losdoen kan snel veel vermogenwinst opleveren é ?!

Comment

• ik denk dat je gewoon pech gehad hebt, als Heinz ook maar de minste problemen zou verwachten zou hij je motor niet zover getuned hebben. Waarschijnlijk was je turbo al foutief en heeft de tuning het proces gewoon versneld.
                                        Ik ken iemand die zijn cooper s heeft laten chippen bij Heinz (poelie vervangen) en zo ook zijn motor opgeblazen heeft. Wij dachten ook direct: das de fout van Heinz. Gelukkig hersteld onder garantie door BMW, ze hebben die andere poelie zelfs niet gezien. De oorzaak was niet direct de tuning, de tuning zorgde wel voor een extra belasting van het koelsysteem waardoor die harder moest werken. Maar de dop op het koelvloeistof reservoir sloot niet goed af (fout van BMW) waardoor het die extra belasting niet aankon en dus koelvloeistof lekte. Gevolg, motor kwam zonder koeling te zitten en de koppakking begaf het. Gewoon pech dat die prutsers van BMW geen deftig dopke erop konden zetten.

Om met een positieve noot te eindigen: Mijn TDI 100 is al 60 000 km gechipped door heinz naar 135pk en nog steeds geen problemen. En ja ik rij geregeld tegen de 4000 toeren maar enkel nadat de motor goed warm is.

Comment

Tiens, ik wist niet dat die op m'n moeders naam stond ?
                                          vennootschap van je ma dan of whatever ... het staat alleszins in het topic over je wagen, wat ik bedoel is dat je niet iemand met de vinger moet wijzen als je zelf sjoemelt met je verzekering (begrijp me niet verkeerd hé, ik heb er niets op tegen, kan me inbeelden dat dat voor een jonge gast een pak centen scheelt)

Comment

Working...
                                          X