Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf gechipped bij Heinz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb daar wel iets op tegen, nah !
    Ik betaal al enkele jaren torenhoge bedragen aan mijn autoverzekering. Moest elke jongere 't ook legaal doen, de prijs zou zakken, vermoed ik.

    Al denk ik wel dat mbman in orde is met zijn verzekering.
    'Ie werkt zelf ook voor 't vennootschap, dacht ik.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

    Comment


    • Ik zou gewoon blijven rijden met die 150 pk,misschien
      heeft die kapotte turbo wel iets met de tuning te maken maar
      het zal wel een samenloop van omstandigheden zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door rana
        Maar hij heeft gelijk. Al die kereltjes wat hun motorblok laten optunen, moeten er eens aan denken dat autofabrikanten dat niet doen met enkel een chipje te vervangen of aan te passen. Waarom denk je ?
        Het is te duur om voor elk land het motormanagement aan te passen.
        Het wordt zo ingesteld dat het voldoet aan de kwaliteit van de benzine, olie enz in elk land. Dus nog ruimte genoeg voor aanpassingen ...

        Chippen kan geen kwaad, turbo was al defect ... misschien heeft tuning de doorslag gegeven ...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa
          vennootschap van je ma dan of whatever ... het staat alleszins in het topic over je wagen, wat ik bedoel is dat je niet iemand met de vinger moet wijzen als je zelf sjoemelt met je verzekering (begrijp me niet verkeerd hé, ik heb er niets op tegen, kan me inbeelden dat dat voor een jonge gast een pak centen scheelt)
          De auto staat idd op een vennootschap, net zoals de verzekering. Echter alles is perfect legaal aangezien ik bestuurder/werkend vennoot/name it van die vennootschap ben. M'n verzekeraar heeft me ook verzekerd dat er geen problemen kunnen komen.

          Sta me dus toe te zeggen dat ik zeker niet sjoemel met verzekeringen.

          Comment


          • op de site van heinz staat dat ze jouw type op 140 pk zetten.
            das nog altijd 11 minder dan op de jouwe hé.
            ik denk dat je ofwel al een slecht onderdeel had of je motor toch niet tegen 140+pk kan.

            dat het aan jou zou liggen betwijfel ik.

            Comment


            • denk ook niet de chiptuning de enige oorzaak van de kapotte turbo is maar deze zal het wel versneld hebben...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jelle
                denk ook niet de chiptuning de enige oorzaak van de kapotte turbo is maar deze zal het wel versneld hebben...
                MAW wees blij dat hij nog onder garantie gesneuveld is , anders kon je zelf opdraaien voor de kosten !

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21
                  Nogmaals, ik heb heinz dat niet gevraagd in tegenstelling ik heb gezegd dat 130 genoeg was maar dat wimpelde hij af. Heb juist met Heinz gebeld en mijn probleem uitgelegd, donderdag moet ik langsgaan en laten nakijken maar zo aan de telefoon te horen is hij nog altijd niet van plan te downtunen.
                  tuurlijk, ze moeten toch met iets experimenteren

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    jij bewijst deels dat frankie wel gelijk heeft
                    en je bent niet de eerste met een falende tuning

                    tis nou ook niet zo dat chippen gelijk staat aan problemen, dat niet
                    Toevallig vorige week nog met iemand gesproken die zijn A3 ook heeft laten tunen en was er allesbehalve tevreden over.
                    Zwarte rook, constant fluitende turbo en kloeg zelfs over een te hoog verbruik. Hij sprak om hem weer standaard te laten zetten.

                    Comment


                    • de A8 van freud zijn vader was ook een verstokte roker geworden.
                      Daar kwam doemp uit niet normaal

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Onze 118d is ook sinds een goede maand gechipped, maar ik vind niet dat de wagen meer dampt...
                        Van de week reed mijn vrouw voor mij en heb er neits van gemerkt...
                        oftewel heb jij heel veel geluk, oftewel rijdt je vrouw gewoon beschaafd

                        volgens mij is het 2de juist, jullie zien er mij geen door-duwers uit

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                          Wie zegt dat er hier sprake is van een falende tuning? Een turbo blaast zich normaal niet op van wat pk'tjes meer, denk toch dat de rijstijl van de topicopener er wel eens wat mee te maken kan hebben...
                          Mijn vorige wagen was een BMW 320d met 150pk. Hoewel ik deze wagen niet heb laten tunen heb ik toch 3x de turbo stuk gereden in 62000km. Dat wil dus zeggen dat tuning niet altijd de oorzaak is van een stukgereden turbo.

                          Volgens mij had Benjamin21 zijn turbo ook stukgereden als hij z'n motor niet had laten tunen...
                          Volgens mij is dit echt toeval dat het net gebeurd 1 dag na tunen.

                          Heinz is een professionele tuner die weet wat hij doet. De nieuwe programma's die hij gebruikt om de motorsturing te herprogrammeren worden niet door hem geschreven, maar door een firma (uit Duitsland) die deze tuning bij elke wagen afzonderlijk uitgebreid heeft getest. Men controleert hierbij elk detail. Heinz weet dan ook zeker dat deze programma's de veiligheidsmarges van de motor niet overschrijden...

                          Trouwens, mits een kleine meerpijs kan je bij Heinz een bijkomende garantie kopen die elke schade aan de motor dekt...
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • ik vind wel meer dingen te toevallig

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur
                              Het is te duur om voor elk land het motormanagement aan te passen.
                              Het wordt zo ingesteld dat het voldoet aan de kwaliteit van de benzine, olie enz in elk land. Dus nog ruimte genoeg voor aanpassingen ...

                              Chippen kan geen kwaad, turbo was al defect ... misschien heeft tuning de doorslag gegeven ...
                              Een verhaaltje van een chiptuner zeker?

                              Er zijn auto's die door de fabrikant gedowntuned worden om allerlei redenen, het fiscale is het voornaamste. Deze auto's tunen tot het vermogen dat ze oorspronkelijk ook gehad hadden kunnen hebben is geen probleem, enfin, het is nooit beter voor de betrouwbaarheid, maar je blijft wel onder die bewuste veiligheidsmarges waar tuners zo graag over praten.

                              Het motormanagement aanpassen is helemaal niet duur hoor, dat ze bijvoorbeeld een BMW 320d voor ons 'superieure brandstofkwaliteitslandje' 200 Pk geven hé, en hem gewoon downtunen voor de 'slechte brandstofkwaliteitslandjes', dat is toch simpel. Renault, VW, Seat,... bieden auto's aan met dezelfde motoren maar met verschillende vermogens, zo duur kan dat niet zijn hé.

                              Nog even over die turbo van de Golf.
                              Ik denk persoonlijk dat er ook al wel iets aan scheelde, een dag na een tuning uw turbo al de soep indraaien lijkt me wat teveel toeval. Chiptuningschade is een lange termijn proces.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB

                                Heinz is een professionele tuner die weet wat hij doet. De nieuwe programma's die hij gebruikt om de motorsturing te herprogrammeren worden niet door hem geschreven, maar door een firma (uit Duitsland) die deze tuning bij elke wagen afzonderlijk uitgebreid heeft getest. Men controleert hierbij elk detail. Heinz weet dan ook zeker dat deze programma's de veiligheidsmarges van de motor niet overschrijden...
                                Werk jij daar omdat je dat allemaal weet?
                                Of ga je verder op verhaaltjes van hen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Mijn vorige wagen was een BMW 320d met 150pk. Hoewel ik deze wagen niet heb laten tunen heb ik toch 3x de turbo stuk gereden in 62000km. Dat wil dus zeggen dat tuning niet altijd de oorzaak is van een stukgereden turbo.
                                  En als 'ie gechiptuned was misschien 5 keer?

                                  Enfin, 'k heb er bijna 70.000 km opzitten met m'n 318d, m'n eerste turbootje fluit nog altijd even mooi als van in den beginne.

                                  Comment


                                  • Ik vind het een gevaarlijke evolutie als mods en/of autoliefhebbers van een autoforum meeheulen met verkoopspraatjes van 'professionele' chiptuners.

                                    n/o intended

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                      Een verhaaltje van een chiptuner zeker?

                                      Er zijn auto's die door de fabrikant gedowntuned worden om allerlei redenen, het fiscale is het voornaamste. Deze auto's tunen tot het vermogen dat ze oorspronkelijk ook gehad hadden kunnen hebben is geen probleem, enfin, het is nooit beter voor de betrouwbaarheid, maar je blijft wel onder die bewuste veiligheidsmarges waar tuners zo graag over praten.

                                      Het motormanagement aanpassen is helemaal niet duur hoor, dat ze bijvoorbeeld een BMW 320d voor ons 'superieure brandstofkwaliteitslandje' 200 Pk geven hé, en hem gewoon downtunen voor de 'slechte brandstofkwaliteitslandjes', dat is toch simpel. Renault, VW, Seat,... bieden auto's aan met dezelfde motoren maar met verschillende vermogens, zo duur kan dat niet zijn hé.

                                      Nog even over die turbo van de Golf.
                                      Ik denk persoonlijk dat er ook al wel iets aan scheelde, een dag na een tuning uw turbo al de soep indraaien lijkt me wat teveel toeval. Chiptuningschade is een lange termijn proces.
                                      Neen, als je logisch na denkt waar worden alle wagens gemaakt van een bepaald merk of type .... bv Ford Mondeo in Genk. Denk je nu echt dat ze daar op de band eerst 150 wagens laten doorkomen voor land A dan 3500 voor land B en telkens een CPU met een ander motormanagement in gaan plaatsen .... zeker geen economie gestudeerd ....
                                      Ook wordt er rekening gehouden met de strengste emissie waarden ...
                                      Dit zijn geen verhalen van tuners ...
                                      Tuning (binnen een bepaalde marge) kan geen kwaad ... net zoals valschermspringen geen kwaad kan ... maar af en toe loopt er iets mis ...

                                      PS : motor slijtage is uiteraard hoger. Maar als je je daar zo een zorgen om maakt laat je wagen van 130 pk dan downtunen tot 100 pk en je motor zal 30 jaar mee gaan ipv 20

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                        Werk jij daar omdat je dat allemaal weet?
                                        Of ga je verder op verhaaltjes van hen?
                                        Sommigen zijn er gewoon tegen anderen niet ...

                                        Comment


                                        • En jij hebt blijkbaar geen besef van hoogtechnologische productieprocessen. De ECU-programmatie-installatie weet perfect welke software elke auto nodig heeft, dat staat nl op de productiekaart.
                                          Last edited by ; 31/08/2006, 13:21.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X