Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Golf gechipped bij Heinz
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door yveslateurLeg het dan eens uit
De volgorde van auto's is voor de ecu-programmeur van geen enkel belang. Elke auto op de productieband heeft een productiekaart waar alle variabelen op staan, zoals opties, kleur, motor, ecu-optie, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanDe volgorde van auto's is voor de ecu-programmeur van geen enkel belang. Elke auto op de productieband heeft een productiekaart waar alle variabelen op staan, zoals opties, kleur, motor, ecu-optie, ...
Waarom zou dat trouwens niet per land kunnen voor één model?
Als er in Genk een Mondeo wordt gebouwd voor Engeland, wordt daar toch ook een ander dashboard ingezet. Waarom zou dit dan niet gaan met een ECU?
En 't is niet dat er vandaag enkel en alleen LHD's en morgen alleen RHD's gemaakt worden volgens mij dus dat loopt allemaal door mekaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door shauniInderdaad
Waarom zou dat trouwens niet per land kunnen voor één model?
Als er in Genk een Mondeo wordt gebouwd voor Engeland, wordt daar toch ook een ander dashboard ingezet. Waarom zou dit dan niet gaan met een ECU?
En 't is niet dat er vandaag enkel en alleen LHD's en morgen alleen RHD's gemaakt worden volgens mij dus dat loopt allemaal door mekaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibiIk heb daar wel iets op tegen, nah !
Ik betaal al enkele jaren torenhoge bedragen aan mijn autoverzekering. Moest elke jongere 't ook legaal doen, de prijs zou zakken, vermoed ik.
Als elke jongere nu eens wat meer beheerst zou rijden i.p.v. hoe ze het nu doen... DAN zouden de verzekeringen misschien goedkoper worden. Hetgeen jij zegt heeft daar geen bal mee te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yveslateurNeen, als je logisch na denkt waar worden alle wagens gemaakt van een bepaald merk of type .... bv Ford Mondeo in Genk. Denk je nu echt dat ze daar op de band eerst 150 wagens laten doorkomen voor land A dan 3500 voor land B en telkens een CPU met een ander motormanagement in gaan plaatsen .... zeker geen economie gestudeerd ....
Comment
-
Met alle respect maar... wie schrijft nu die programma's?
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBHeinz is een professionele tuner die weet wat hij doet. De nieuwe programma's die hij gebruikt om de motorsturing te herprogrammeren worden niet door hem geschreven, maar door een firma (uit Duitsland) die deze tuning bij elke wagen afzonderlijk uitgebreid heeft getest. Men controleert hierbij elk detail. Heinz weet dan ook zeker dat deze programma's de veiligheidsmarges van de motor niet overschrijden...
Bron: autotune heinz siteA Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JurzeyYeah right.
Als elke jongere nu eens wat meer beheerst zou rijden i.p.v. hoe ze het nu doen... DAN zouden de verzekeringen misschien goedkoper worden. Hetgeen jij zegt heeft daar geen bal mee te maken.
Damn right! Tis door een paar (groot paar als ge't mij vraagt) pummels dat de rest daar mee moet voor boeten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door shauniInderdaad
Waarom zou dat trouwens niet per land kunnen voor één model?
Als er in Genk een Mondeo wordt gebouwd voor Engeland, wordt daar toch ook een ander dashboard ingezet. Waarom zou dit dan niet gaan met een ECU?
En 't is niet dat er vandaag enkel en alleen LHD's en morgen alleen RHD's gemaakt worden volgens mij dus dat loopt allemaal door mekaar...
zou problemen geven niet ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanNochtans, een zichzelf respecterende economische richting heeft toch ook een vak 'productie- en voorraadbeheer' in het pakket ?
Jullie beweren dus dat elk land een specifieke ECU programmatie heeft. Ok voor minder pk's voor de taksen, daar zijn belgen gevoelig voor, dat is marketing in mijn ogen (ps ook geen marketing gedaan so don't shoot me ).
In bepaalde landen is het octaangehalte lager dan 95 zoals in Engeland als ik me niet vergis.
Wat dan als ik met mijn belgische wagen naar daar ga voor een maandje vakantie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yveslateurDit is zo voor de verschillende modellen, maar niet voor wagens per land als je het mij vraagt.
ik ben natuurlijk geen expert, jij wel?
Misschien iemand die daar 100% uitsluitsel op kan geven?
Voorbeeld: de Golf GTI wordt gemaakt in Wolfsburg (DE). Maar een Duitse GTI of een Belgische of een Nederlandse zijn standaard allemaal anders uitgevoerd. Zo heeft een Belgische GTI standaard climatronic, een Duitse niet. Toch rollen ze van dezelfde band. Dat heeft allemaal puur met de productiecode te maken. Allemaal geautomatiseerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21Dan is het hoogstwaarschijnlijk dat ge uwe turbo in England gaat opblazen
Is inderdaad allemaal mogelijk.
Wil enkel maar zeggen aan alle polieskes en leraars dat ze hun werk niet moeten menemen naar het forum ... (niet met het vingertje wijzen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yveslateurEn hoe verklaar je dan dat ik na de chip van mijn vorige wagen enkel nog 98 mocht tanken waar ik daarvoor gerust lagere octaan gehaltes kon tanken ... zelfs minder als 95 ... waarom steken ze er dan geen chipke in zodat ik 95 en hoger moet tanken ....
zou problemen geven niet ...
Mijn reply was een reactie op onderstaande quote...
Oorspronkelijk geplaatst door yveslateurbv Ford Mondeo in Genk. Denk je nu echt dat ze daar op de band eerst 150 wagens laten doorkomen voor land A dan 3500 voor land B en telkens een CPU met een ander motormanagement in gaan plaatsen
Comment
Comment