Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf gechipped bij Heinz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik ben hemaal overtuigd

    Comment


    • ik zou voor abt kiezen

      Comment


      • en dan liefst met het logo'tje op de rooster

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
          ....
          Hartog gaat eerst met jou erbij gaan rijden met de wagen, en zien of alles naar behoren functioneert, en dan niet enkel op motorisch vlak, kan zelfs op brug gezet worden voor check-up. Als de wagen 100% is kan er getuned worden!
          We spreken hier over motorvermogen... 'k veronderstel dat hij ze dan ook op vermogentestbank zet? Om te zien dat ALLES in orde is VOOR de tuning? ???
          Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
          .... Hartog heeft bovendien lang bij VW/Audi gewerkt en kent ze door en door. Zal de limieten ook zeker nooit overschreiden. Laat je bij het programmeren meekijken, en in overleg kan je het koppel en vermogensverloop zelfs naar eigen wens laten aanpassen, allemaal uiteraard binnen de perken.
          Hoe kan je zien dat de limieten niet overschreden worden? Hoe zie je het koppelverloop? En wat is "binnen de perken"?

          Ik hoor die uitleg graag, maar wat wil het zeggen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jap_Speed
            We spreken hier over motorvermogen... 'k veronderstel dat hij ze dan ook op vermogentestbank zet? Om te zien dat ALLES in orde is VOOR de tuning? ???
            Hoe kan je zien dat de limieten niet overschreden worden? Hoe zie je het koppelverloop? En wat is "binnen de perken"?

            Ik hoor die uitleg graag, maar wat wil het zeggen?
            Hij meet vermogen voor & na via echte testruns op de baan met een G-tech Pro SS, is veel discussie rond over wat het beste is: testbank of G-tech ... Maar het werkt iig super en geeft een prima voor & na beeld van de tuning.
            Over het checken van de wagen... zien of "ALLES" in orde is, is natuurlijk onmogelijk... maar de essentiele zaken die fouten aangeven zoals LMM, turbo, koppeling, 2m vliegwiel, ... die zijn wel te 'voelen' en te analyseren met enige ervaring.

            tja en over die limieten... dat kweek je alleen met veeel kennis over het product dat je tuned, en ervaring in het tunen zelf.

            Het koppelverloop zie je natuurlijk niet direct... maar klein vb. Veel TDI's hebben het befaamde 2massa vliegwiel... allemaal goed voor demping, maar als je er wat extra power op steek, en dan zeker in te lage toeren (door bv zo'n prul standard chipke, of gewoon geen kennis van die wagens) zal je hier last van beginnen krijgen. Het verloop kan je dan zo instellen dat het koppel bv maar op 2400 toeren zal pieken.

            goed zo?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
              Hij meet vermogen voor & na via echte testruns op de baan met een G-tech Pro SS, is veel discussie rond over wat het beste is: testbank of G-tech ... Maar het werkt iig super en geeft een prima voor & na beeld van de tuning....
              een beeld heb je misschien, maar een exacte meting? hoe meet je nu hoe de wagen afgesteld staat bij 80% gasstand aan 3000 toeren en wat bvb de vermogenwinst is bij dat toerental???
              Limieten MEET je ook, bvb het brandstofmengsel dmv een lambdasensor...
              hoe zit het daar mee? kan je de lambdawaarde zien op de vermogen curve?
              en hoe zit het met EGT?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jap_Speed
                een beeld heb je misschien, maar een exacte meting? hoe meet je nu hoe de wagen afgesteld staat bij 80% gasstand aan 3000 toeren en wat bvb de vermogenwinst is bij dat toerental???
                Limieten MEET je ook, bvb het brandstofmengsel dmv een lambdasensor...
                hoe zit het daar mee? kan je de lambdawaarde zien op de vermogen curve?
                en hoe zit het met EGT?
                correct, dat meet je niet...maar dat is ook niet relevant imo. De wagen moet het kunnen houden onder volledige belasting. En wil je je vermogen weten op 80% gasstand aan 3000 toeren... dan doe je dat maar voor&na met een G-tech ss, kan je ook vermogen en koppelsheets mee maken... maar het belang daarvan vind ik niet enorm.

                en ja lambdasonde... waren wel bezig over diesels (geen LS). Hoe het uitlezen of checken ervan bij benzinetuning gaat weet ik niet. EGT is bij meeste diesels geen enkel probleem. sowiezo 'veel' kouder dan bij een benzine. En als je dan toch zwaarder begint te tunen (niet enkel chip) dan plaats je gewoon een egt-meter...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                  als je een snelle auto wil, moet je een snelle auto kopen.
                  Ben het niet met je eens..
                  ALs jongere kan je geen snelle wagen kopen want je vindt geen verzekering
                  2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                  2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                  2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                  2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                  2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                    Ik heb daar wel iets op tegen, nah !
                    Ik betaal al enkele jaren torenhoge bedragen aan mijn autoverzekering. Moest elke jongere 't ook legaal doen, de prijs zou zakken, vermoed ik.

                    Al denk ik wel dat mbman in orde is met zijn verzekering.
                    'Ie werkt zelf ook voor 't vennootschap, dacht ik.
                    Het is legaal
                    Denk dat je met frustratie zit dat je ouders er niet mee instemmen of dat het gewoon niet mogelijk is.. het heeft me in ieder geval al meer dan 3000euro lichter gemaakt in drie jaar. Je moet dom zijn om het niet zo te doen als het mogelijk is.
                    2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                    2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                    2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                    2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                    2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wachma
                      Ben het niet met je eens..
                      ALs jongere kan je geen snelle wagen kopen want je vindt geen verzekering
                      Onzin, je moet er alleen (veel) meer voor betalen. Alles heeft z'n prijs. Je kan zeker maatschappijen vinden die voor een stevige prijs je spurtbom willen verzekeren.

                      Een wagen kopen houdt in: aankoop, verzekering, BIV, rijtaks, benzine,...
                      Als je dat totaalplaatje niet kan betalen...tja...

                      Het gaat pas veel geld kosten bij een ongeval wanneer ze bewijzen dat je vermogen boven zijn stand leefde. Hoe klein die kans ook is dat ze dat kunnen bewijzen uiteraard. Maar je zou altijd bij de 'gelukkigen' kunnen zijn hé.

                      Ik blijf het gevaarlijk vinden om te chippen zonder aangepaste verzekering. De taksontwijking daarentegen kan me geen barst schelen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pittsboy
                        Onzin, je moet er alleen (veel) meer voor betalen. Alles heeft z'n prijs. Je kan zeker maatschappijen vinden die voor een stevige prijs je spurtbom willen verzekeren.

                        Een wagen kopen houdt in: aankoop, verzekering, BIV, rijtaks, benzine,...
                        Als je dat totaalplaatje niet kan betalen...tja...

                        Het gaat pas veel geld kosten bij een ongeval wanneer ze bewijzen dat je vermogen boven zijn stand leefde. Hoe klein die kans ook is dat ze dat kunnen bewijzen uiteraard. Maar je zou altijd bij de 'gelukkigen' kunnen zijn hé.

                        Ik blijf het gevaarlijk vinden om te chippen zonder aangepaste verzekering. De taksontwijking daarentegen kan me geen barst schelen.
                        mja bestaat niet echt een wet voor.. in principe is het niet legaal je wagen op te voeren..
                        In duitsland kan dit wel..
                        Als ze hier in belgie de mogelijkheid niet bieden mja.. pech
                        2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                        2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                        2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                        2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                        2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wachma
                          Het is legaal
                          Denk dat je met frustratie zit dat je ouders er niet mee instemmen of dat het gewoon niet mogelijk is.. het heeft me in ieder geval al meer dan 3000euro lichter gemaakt in drie jaar. Je moet dom zijn om het niet zo te doen als het mogelijk is.
                          Ik weet niet meer precies op wat ik toen geantwoord had, maar ik vermoed op het op de naam van de ouders zetten van de verzekering. En inderdaad, dat is legaal, maar 't is ook niet dat dat de prijs bepaalt, dat doet immers de hoofdchauffeur, en dat is in beide gevallen dezelfde (verzekering op mijn naam of op die van mijn ouders).
                          Ik startte met bonus-malus 11 als ik de verzekering op mijn naam had staan, en dat zou ook het geval geweest zijn moest die op de naam van mijn ouders gestaan hebben. Ik was 18 jaar als ik de verzekering op mijn naam had staan, en jawel, ik zou net zo oud geweest zijn moest die op de naam van mijn ouders gestaan hebben. Kortom... de prijs was juist dezelfde.

                          Ik ben echter wel geen verzekeringsagent, maar er zijn hier wel enkelen. Dat die 't maar eens voor eens en altijd uitleggen hoe 't nu ineenzit. Dus hierbij doe ik een oproep aan degenen die zich hierdoor geroepen voelen.
                          Ik kan alleen maar vertellen wat die drie agenten tegen mij gezegd hebben (heb er uiteraard de goedkoopste uitgepakt, ik ben niet dom ).
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wachma
                            Als ze hier in belgie de mogelijkheid niet bieden mja.. pech
                            pech voor je medeburgers...die roet mogen vreten en een asociaal rijdend persoon erbij hebben ?

                            grapje natuurlijk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              pech voor je medeburgers...die roet mogen vreten en een asociaal rijdend persoon erbij hebben ?

                              grapje natuurlijk
                              het is net alsof je me kent bobo
                              2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                              2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                              2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                              2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                              2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                              Comment


                              • mijn kameraad is nu aant kijken om zijn 205ke gti te verzekeren en het zou iets van 1600€ zijn en hij zou dan nog de motor willen opdrijven
                                BMW E10 1600ti 1967
                                BMW E10 2002tii 1973
                                BMW E30 325i sedan 1986
                                BMW E36 318is cabrio 1995
                                BMW E36 320i cabrio 1994
                                BMW E91 318d touring 2006
                                MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wachma
                                  het is net alsof je me kent bobo
                                  jouw soort is een meerderheid

                                  ik begrijp je hoor, echt

                                  maar keur het af, das al

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
                                    correct, dat meet je niet...maar dat is ook niet relevant imo. De wagen moet het kunnen houden onder volledige belasting. En wil je je vermogen weten op 80% gasstand aan 3000 toeren... dan doe je dat maar voor&na met een G-tech ss, kan je ook vermogen en koppelsheets mee maken... maar het belang daarvan vind ik niet enorm.

                                    en ja lambdasonde... waren wel bezig over diesels (geen LS). Hoe het uitlezen of checken ervan bij benzinetuning gaat weet ik niet. EGT is bij meeste diesels geen enkel probleem. sowiezo 'veel' kouder dan bij een benzine. En als je dan toch zwaarder begint te tunen (niet enkel chip) dan plaats je gewoon een egt-meter...
                                    'k ga geen woorden meer verspillen.... 'k hoop echt voor U dat ge weet waar ge mee bezig zijt... man man toch

                                    Comment


                                    • ge moet wel begrijpen dat er een verschil is tussen tuning van dieseltjes, en hard core jap style stuff zoals je mij voorkomt. jezus...

                                      en ja qua tdi's weet ik denk ik wel het één en ander over de tuning ervan... A4 rijdt nu al 30.000km getuned (zelf) rond, en ik weet maar één ding, en dat is dat hij geen krimp geeft, nul de ballen rookt, en een 115pk B7 A4 1.9TDI eraf trekt (A4 is origineel 90pk 1.9TDi).

                                      Het is mss vrij basic en daarmee 'gevaarlijk' in u ogen... maar niet alle tuning moet zo 'on the edge' zijn, en daarmee ineens gans je dashboard vol met meetrommel om alles dat op het punt staat van uiteenspringen te checken. 'Weten waar de limiet ligt is één, er enige afstand van houden is 2
                                      Last edited by ; 11/10/2006, 00:46.

                                      Comment


                                      • Heb jij zelf getuned?
                                        Vertel!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                                          Heb jij zelf getuned?
                                          Vertel!
                                          hah vrij 'simpel' eigelijk hoor.

                                          Op tdiclub.nl is er een powerbox ontwikkelt voor de 90 en 110pk VerdelerPomp TDI's. Al enkele jaren wordt deze box doorontwikkeld en beter en beter gemaakt. Stond eerst zo wat argwanend tov zo'n 'powerbox'... maar deze is zo geperfectioneerd en puur voor deze 2 motoren gemaakt, dat hij werkelijk amper onder doet voor een gewone chip...als het een gewone chip bv van abt is, heb ik eerlijk gezegd nog liever deze box! Alleen voor een perfecte chip op maat zou ik wel willen gaan (maar +500€...). Op tdiclub rijden er nu dus al zo'n +100(?) man rond met deze opstelling. Steeds feilloos!
                                          Extra optie om aan te sluiten (zit standaard in de box) is de turbodrukverhoging... via connector aan de inlaatbuis voor de turbodrukmeting kan je daar signaal aftappen dat dan via diode in de powerbox wordt afgevlakt.. geeft exact 0.22 bar turbodrukverhoging, en zorgt dat je inspuiting hierop wat hoger kan instellen... met nog steeds geen spattel rook (bij mij dan toch

                                          Kreeg dus thuis gewoon de opgestelde print toegestuurd, fichekes, plugskes, draden,... besteld bij dealer, dradennest gemonteerd, ding aangesloten, turbosensor aangesloten, EGR afgesloten en powerbox met multimeter afgeregeld.
                                          Meer is er eigelijk niet aan... maar het geeft toch een zeker voldoening als je dit gedaan hebt, en hij geeft dat extra duwtje!
                                          Last edited by ; 11/10/2006, 01:01.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X