ik ben hemaal overtuigd
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Golf gechipped bij Heinz
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus....
Hartog gaat eerst met jou erbij gaan rijden met de wagen, en zien of alles naar behoren functioneert, en dan niet enkel op motorisch vlak, kan zelfs op brug gezet worden voor check-up. Als de wagen 100% is kan er getuned worden!
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus.... Hartog heeft bovendien lang bij VW/Audi gewerkt en kent ze door en door. Zal de limieten ook zeker nooit overschreiden. Laat je bij het programmeren meekijken, en in overleg kan je het koppel en vermogensverloop zelfs naar eigen wens laten aanpassen, allemaal uiteraard binnen de perken.
Ik hoor die uitleg graag, maar wat wil het zeggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jap_SpeedWe spreken hier over motorvermogen... 'k veronderstel dat hij ze dan ook op vermogentestbank zet? Om te zien dat ALLES in orde is VOOR de tuning? ???
Hoe kan je zien dat de limieten niet overschreden worden? Hoe zie je het koppelverloop? En wat is "binnen de perken"?
Ik hoor die uitleg graag, maar wat wil het zeggen?
Over het checken van de wagen... zien of "ALLES" in orde is, is natuurlijk onmogelijk... maar de essentiele zaken die fouten aangeven zoals LMM, turbo, koppeling, 2m vliegwiel, ... die zijn wel te 'voelen' en te analyseren met enige ervaring.
tja en over die limieten... dat kweek je alleen met veeel kennis over het product dat je tuned, en ervaring in het tunen zelf.
Het koppelverloop zie je natuurlijk niet direct... maar klein vb. Veel TDI's hebben het befaamde 2massa vliegwiel... allemaal goed voor demping, maar als je er wat extra power op steek, en dan zeker in te lage toeren (door bv zo'n prul standard chipke, of gewoon geen kennis van die wagens) zal je hier last van beginnen krijgen. Het verloop kan je dan zo instellen dat het koppel bv maar op 2400 toeren zal pieken.
goed zo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AvantusHij meet vermogen voor & na via echte testruns op de baan met een G-tech Pro SS, is veel discussie rond over wat het beste is: testbank of G-tech ... Maar het werkt iig super en geeft een prima voor & na beeld van de tuning....
Limieten MEET je ook, bvb het brandstofmengsel dmv een lambdasensor...
hoe zit het daar mee? kan je de lambdawaarde zien op de vermogen curve?
en hoe zit het met EGT?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jap_Speedeen beeld heb je misschien, maar een exacte meting? hoe meet je nu hoe de wagen afgesteld staat bij 80% gasstand aan 3000 toeren en wat bvb de vermogenwinst is bij dat toerental???
Limieten MEET je ook, bvb het brandstofmengsel dmv een lambdasensor...
hoe zit het daar mee? kan je de lambdawaarde zien op de vermogen curve?
en hoe zit het met EGT?
en ja lambdasonde... waren wel bezig over diesels (geen LS). Hoe het uitlezen of checken ervan bij benzinetuning gaat weet ik niet. EGT is bij meeste diesels geen enkel probleem. sowiezo 'veel' kouder dan bij een benzine. En als je dan toch zwaarder begint te tunen (niet enkel chip) dan plaats je gewoon een egt-meter...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldals je een snelle auto wil, moet je een snelle auto kopen.
ALs jongere kan je geen snelle wagen kopen want je vindt geen verzekering
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibiIk heb daar wel iets op tegen, nah !
Ik betaal al enkele jaren torenhoge bedragen aan mijn autoverzekering. Moest elke jongere 't ook legaal doen, de prijs zou zakken, vermoed ik.
Al denk ik wel dat mbman in orde is met zijn verzekering.
'Ie werkt zelf ook voor 't vennootschap, dacht ik.
Denk dat je met frustratie zit dat je ouders er niet mee instemmen of dat het gewoon niet mogelijk is.. het heeft me in ieder geval al meer dan 3000euro lichter gemaakt in drie jaar. Je moet dom zijn om het niet zo te doen als het mogelijk is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wachmaBen het niet met je eens..
ALs jongere kan je geen snelle wagen kopen want je vindt geen verzekering
Een wagen kopen houdt in: aankoop, verzekering, BIV, rijtaks, benzine,...
Als je dat totaalplaatje niet kan betalen...tja...
Het gaat pas veel geld kosten bij een ongeval wanneer ze bewijzen dat je vermogen boven zijn stand leefde. Hoe klein die kans ook is dat ze dat kunnen bewijzen uiteraard. Maar je zou altijd bij de 'gelukkigen' kunnen zijn hé.
Ik blijf het gevaarlijk vinden om te chippen zonder aangepaste verzekering. De taksontwijking daarentegen kan me geen barst schelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PittsboyOnzin, je moet er alleen (veel) meer voor betalen. Alles heeft z'n prijs. Je kan zeker maatschappijen vinden die voor een stevige prijs je spurtbom willen verzekeren.
Een wagen kopen houdt in: aankoop, verzekering, BIV, rijtaks, benzine,...
Als je dat totaalplaatje niet kan betalen...tja...
Het gaat pas veel geld kosten bij een ongeval wanneer ze bewijzen dat je vermogen boven zijn stand leefde. Hoe klein die kans ook is dat ze dat kunnen bewijzen uiteraard. Maar je zou altijd bij de 'gelukkigen' kunnen zijn hé.
Ik blijf het gevaarlijk vinden om te chippen zonder aangepaste verzekering. De taksontwijking daarentegen kan me geen barst schelen.
In duitsland kan dit wel..
Als ze hier in belgie de mogelijkheid niet bieden mja.. pech
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wachmaHet is legaal
Denk dat je met frustratie zit dat je ouders er niet mee instemmen of dat het gewoon niet mogelijk is.. het heeft me in ieder geval al meer dan 3000euro lichter gemaakt in drie jaar. Je moet dom zijn om het niet zo te doen als het mogelijk is.
Ik startte met bonus-malus 11 als ik de verzekering op mijn naam had staan, en dat zou ook het geval geweest zijn moest die op de naam van mijn ouders gestaan hebben. Ik was 18 jaar als ik de verzekering op mijn naam had staan, en jawel, ik zou net zo oud geweest zijn moest die op de naam van mijn ouders gestaan hebben. Kortom... de prijs was juist dezelfde.
Ik ben echter wel geen verzekeringsagent, maar er zijn hier wel enkelen. Dat die 't maar eens voor eens en altijd uitleggen hoe 't nu ineenzit. Dus hierbij doe ik een oproep aan degenen die zich hierdoor geroepen voelen.
Ik kan alleen maar vertellen wat die drie agenten tegen mij gezegd hebben (heb er uiteraard de goedkoopste uitgepakt, ik ben niet dom).
Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobopech voor je medeburgers...die roet mogen vreten en een asociaal rijdend persoon erbij hebben?
grapje natuurlijk
Comment
-
mijn kameraad is nu aant kijken om zijn 205ke gti te verzekeren en het zou iets van 1600€ zijnen hij zou dan nog de motor willen opdrijven
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantuscorrect, dat meet je niet...maar dat is ook niet relevant imo. De wagen moet het kunnen houden onder volledige belasting. En wil je je vermogen weten op 80% gasstand aan 3000 toeren... dan doe je dat maar voor&na met een G-tech ss, kan je ook vermogen en koppelsheets mee maken... maar het belang daarvan vind ik niet enorm.
en ja lambdasonde... waren wel bezig over diesels (geen LS). Hoe het uitlezen of checken ervan bij benzinetuning gaat weet ik niet. EGT is bij meeste diesels geen enkel probleem. sowiezo 'veel' kouder dan bij een benzine. En als je dan toch zwaarder begint te tunen (niet enkel chip) dan plaats je gewoon een egt-meter...
Comment
-
ge moet wel begrijpen dat er een verschil is tussen tuning van dieseltjes, en hard core jap style stuff zoals je mij voorkomt. jezus...
en ja qua tdi's weet ik denk ik wel het één en ander over de tuning ervan... A4 rijdt nu al 30.000km getuned (zelf) rond, en ik weet maar één ding, en dat is dat hij geen krimp geeft, nul de ballen rookt, en een 115pk B7 A4 1.9TDI eraf trekt (A4 is origineel 90pk 1.9TDi).
Het is mss vrij basic en daarmee 'gevaarlijk' in u ogen... maar niet alle tuning moet zo 'on the edge' zijn, en daarmee ineens gans je dashboard vol met meetrommel om alles dat op het punt staat van uiteenspringen te checken. 'Weten waar de limiet ligt is één, er enige afstand van houden is 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGiokeHeb jij zelf getuned?
Vertel!
Op tdiclub.nl is er een powerbox ontwikkelt voor de 90 en 110pk VerdelerPomp TDI's. Al enkele jaren wordt deze box doorontwikkeld en beter en beter gemaakt. Stond eerst zo wat argwanend tov zo'n 'powerbox'... maar deze is zo geperfectioneerd en puur voor deze 2 motoren gemaakt, dat hij werkelijk amper onder doet voor een gewone chip...als het een gewone chip bv van abt is, heb ik eerlijk gezegd nog liever deze box! Alleen voor een perfecte chip op maat zou ik wel willen gaan (maar +500€...). Op tdiclub rijden er nu dus al zo'n +100(?) man rond met deze opstelling. Steeds feilloos!
Extra optie om aan te sluiten (zit standaard in de box) is de turbodrukverhoging... via connector aan de inlaatbuis voor de turbodrukmeting kan je daar signaal aftappen dat dan via diode in de powerbox wordt afgevlakt.. geeft exact 0.22 bar turbodrukverhoging, en zorgt dat je inspuiting hierop wat hoger kan instellen... met nog steeds geen spattel rook (bij mij dan toch
Kreeg dus thuis gewoon de opgestelde print toegestuurd, fichekes, plugskes, draden,... besteld bij dealer, dradennest gemonteerd, ding aangesloten, turbosensor aangesloten, EGR afgesloten en powerbox met multimeter afgeregeld.
Meer is er eigelijk niet aan... maar het geeft toch een zeker voldoening als je dit gedaan hebt, en hij geeft dat extra duwtje!
Comment
Comment