Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tuning op Focus ST lichte vracht, riskeren of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tuning op Focus ST lichte vracht, riskeren of niet?

    Yoyo,

    Ik zou graag jullie meningen weten over het tunen van mijn wagen. Ik had graag de wagen verlaagd met Eibach veren (-2 voor -3 achter) voor de looks en een Decat pijp geplaatst voor de luide knallen.

    Ik mag in principe niet tunen op een lichte vracht, dat weet ik. Maar het gaat mij vooral om de pakkans langs de weg door de politie en om de gevolgen ivm verzekering in geval van een ongeval. (al gaan we der vanuit dat het niet gebeurd natuurlijk.)

    Ook ben ik bij het verlagen niet zeker of het wel praktisch is. de plaat onder de wagen hangt nu +- 11 cm van de weg. bij verlaging zou dit nog maar 9 cm zijn. ook ondergrondse parkings en hoge drempels worden eventueel problemen met de voorbumper, hoewel dat ik er bijna nooit geen tegenkom op de weg naar het werk.

    Bij de verlaging zou het ook fijn zijn als ik volgend jaar door de keuring zou komen, maar dit lijkt me ook weer moeilijk. Dit gaat men toch meteen zien?

    Iemand goed advies?

  • #2
    gewoon afblijven, worst case heb je een zwaar accident met eventueel doden en dan sta je daar voor de rest van uw leven...

    Jaja, t'is worst case scenario maar t'moet u toch maar juist gebeuren...


    Ik heb vroeger ook niet altijd netjes de wet gevolgd qua modificaties (remappen, verlagen enz...) en nu ik daarop terugkijk heb ik pokkeveel chance gehad dat er niets is gebeurd itt collega van mij

    Comment


    • #3
      Was je overlaatst nog niet van plan om de ST terug te verkopen omdat je veel meer km per jaar aflegt dan dat je voorzien had? Dan lijkt het me toch jammer dat je hem nu nog zou beginnen tunen, want dan zal het misschien moeilijker zijn om er vanaf te geraken;

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk Berichten
        Was je overlaatst nog niet van plan om de ST terug te verkopen omdat je veel meer km per jaar aflegt dan dat je voorzien had? Dan lijkt het me toch jammer dat je hem nu nog zou beginnen tunen, want dan zal het misschien moeilijker zijn om er vanaf te geraken;
        Nee ik houd hem nog zeker een jaar. Ik kan gemakkelijk 3 a 4 duizend kilometers minder maken door wat minder trackdays te doen en de Golf van ons moeder voor langere verplaatsingen te gebruiken. Ik houd te veel van de wagen (vooral het geluid !) om nu al terug te gaan naar een 1.6 dieselke. In het voorjaar 2011 zet ik hem te koop en tegen september gaat ie weg.

        Het enige wat nog roet in het eten kan gooien is een wijziging van de wetten ivm lichte vracht. Indien die regelgeving wijzigt zal ik hem wegdoen voordat de wijziging van kracht wordt, zodat de nieuwe eigenaar hem nog gratis kan inschrijven.

        Ik ga hem waarschijnlijk laten zoals ie nu is.

        Comment


        • #5
          Verontrustend, ik lees hier "niet tunen op een LV". Klopt dat? (geen idee)

          Geldt dat ook voor terreinwagens? En wat valt daar onder tunen? B.v. een andere ophanging steken waardoor je meer bodemvrijheid hebt, dat mag dan ook niet op een terreinwagen die als LV is ingeschreven?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Verontrustend, ik lees hier "niet tunen op een LV". Klopt dat? (geen idee)

            Geldt dat ook voor terreinwagens? En wat valt daar onder tunen? B.v. een andere ophanging steken waardoor je meer bodemvrijheid hebt, dat mag dan ook niet op een terreinwagen die als LV is ingeschreven?
            Echt veel bronnen hiervoor heb ik niet, vooral her en der op fora gelezen.

            bv



            groeten

            Niels

            Comment

            Working...
            X