Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Winterbanden

Hey,

Behoren de Michelin Pilot Alpin PA3's nog altijd tot de zeer goede winterbanden of zijn er ondertussen al beter op de markt?

Groeten Yves

michelin heeft ondertussen variant 4 ervan
    en een slechte winterband zal nog altijd beter zijn dan een zomerband in de winterse omstandigheden.

De discussies over winterbanden zullen binnen een kleine maand hier wel weer beginnen.

Comment

Ik heb voor dit jaar een set Dunlop Winter Sport 3D gekocht (318i touring).
      Scoort goed bij ADAC winterbandentest (bij de 4 'beste' daar, naast onder andere de Michelin Alpin). Veel goeds over gelezen en gehoord, deze winter (hopelijk, maar ook niet teveel) kunnen we testen :-)
      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
      BMW E90 320d:

Comment

iemand enig idee hoe de Michelin Pilot Alpin PA3 en de Continental Winter Contact TS 830 P zijn tov. elkaar?

Comment

de conti is vele malen beter
          vorig jaar stond die in de meeste test op 1
          en de goodyear ug7 op 2.
          die heb ik zelf en daar ben ik zeer content van

Comment

Ik heb de Continental WinterContact TS810, en ben daar uitermate tevreden van. Ik heb geen ervaring met de PA3 op mijn auto, wel op een andere, maar vergelijken kan ik dus niet. Ook een goeie band, sowieso beter in winteromstandigheden (weinig grip en kouder dan 5°C) dan de beste zomerband, zoveel is zeker.

Mocht ik vandaag moeten veranderen, ik nam Dunlop SP Winter Sport 3D. Ook een top-band, en met een bijna onklopbare prijs/kwaliteit-verhouding.

Ik heb sinds m'n (lichte) teleurstelling in de Michelin Pilot Sport 2, vermoedelijk te wijten aan 't feit dat ik nu van zomerwegbanden de grip vereis die de Toyo's R888 kunnen bieden (wat onmogelijk is), sta ik niet meer te springen momenteel om Michelin in huis te halen.

Comment

Michelin Alpin A4 of Goodyear Ultragrip 7

Best
              Last edited by ; 29/11/2010, 20:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur Bekijk Berichten
                iemand enig idee hoe de Michelin Pilot Alpin PA3 en de Continental Winter Contact TS 830 P zijn tov. elkaar?
                Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                de conti is vele malen beter
                vorig jaar stond die in de meeste test op 1
                en de goodyear ug7 op 2.
                die heb ik zelf en daar ben ik zeer content van
                awel ik rij nu met die TS 830 rond en ben daar suuuuupercontent van. en ik ben een héél moeilijke persoon in banden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                  awel ik rij nu met die TS 830 rond en ben daar suuuuupercontent van. en ik ben een héél moeilijke persoon in banden
                  Fijn om te horen, volgende week komen die (TS830P) op mijn vriendin haar nieuwe leasewagen (C3 1,6 HDi 112 Pk) in de maat 205/45/17. Ik ben eens benieuwd .

Comment

ik heb ze ook op de 607 liggen en heel tevreden van. En ze zijn zeker niet lawaaieriger dan de zomerbanden.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Pak maar de Goodyear ultragrip 7+ autoband van het jaar!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Ryan_ Bekijk Berichten
                        Pak maar de Goodyear ultragrip 7+ autoband van het jaar!!
                        beste volgens test aankoop

Comment

Inderdaad

Comment

Ik heb zelf al 2 jaar de Goodyear PowerGrip 7 onder mijn A3 tijdens de winter. (leasing)
                            Ben er zelf heeel tevreden van. Vooral de grip in sneeuw of bevroren ondergrond is super.

Voorbij steken is ook geen probleem .
                            Toen het sneeuwde ben ik eens met mijn vriendin haar auto gaan rijden, die had nog zomerbanden.
                            Ik denk dat ik ongeveer een km van huis was en ik had bijna een paal meegenomen aan de overkant van't straat.
                            Beetje mijn Goodyears gewoon

Mijn vriendin heeft de Nokian WR G2 laten steken vandaag maar ik heb nog niet kunnen testen.
                            Prijsverschil was de voornaamste keuze, ook is deze band iets beter op droog oppervlak.

Comment

Working...
                            X