Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Matiz ombouwen tot tweezitter bestelwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Matiz ombouwen tot tweezitter bestelwagen

Hallo,

m'n vriendin heeft een matiz gekregen van haar ouders.

een matiz is per definitie een wagen die je krijgt, vrijwillig voor zo'n hoop koreaans vakwerk kiezen is weinigen gegeven...maar soit....

Nu wil ze eigenlijk een bestelwagentje, omdat ze graag met de honden naar de zee wil gaan, en ze dan achteraan in de wagen wil steken, waar ze niets kapot kunnen maken.

Ze mag die matiz echter niet verkopen (part of the deal...) waardoor ze er dus zeker nog twee jaar moet mee rijden (eens ik m'n bedrijfswagen heb krijgt ze de mijne of verkoopt ze die en koopt haar een ander)

We zouden dus graag de matiz 'ombouwen' tot een rijdende kennel. Zetels er dus uit vanachter, tralies of plexiglas rondomrond, zodat ze de plastic niet kunnen opvreten etc.

Hoe ver mag je hier echter in gaan? Als ze op de keuring uw achterste zetels willen checken en je hebt die eruit gehaald, en afgewerkt met plexi en tralies, ik weet niet of dat wel aanvaard wordt...

Nu heb ik al oude volvo's gezien waar de achterste zetels uitgehaald werden en een plank gelegd werd etc. het kan dus.

Mijn vragen zijn dus:

• Matiz ombouwen naar bestelwagen (plexi + tralies) hoe praktisch best aanpakken?
    • Ombouwen 5 zit naar 2 zit wagen, hoe wettelijk regelen?
    • Is het mogelijk dat ik dan nog minder taksen etc. betaal omdat het een 'bestelwagen' wordt?

Alvast bedankt!

ok, ff wat rondgelezen, niets specifieks over een matiz lichte vracht gelezen (kans zit er dik in dat ik de eerste zal zijn in europa....of de wereld...).

wel gelezen dat je bijna 1000 euro moet rekenen voor de administratieve ombouw lijkt me overkill, als het waar is, voor een lelijke oude matiz...

kan ik dan gewoon ook alles platleggen vanachter en hem NIET inschrijven als lichte vracht?

probleem met dat stom wagentje is dat je er onmogelijk iets inkrijgt als je de achterbank er niet uit vijst...je krijgt er letterlijk nog geen wasmand in, we zijn samen moeten rijden omdat ze haar wasmand er niet in kreeg...

Comment

Working...
    X