Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw interieur E87?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuw interieur E87?

weet iemand of het interieur van een rechtsgestuurde E87 ook past in een linksgestuurde?

m.a.w., zijn de chauffeurs- en passagiersstoel identiek? Of zit daar een andere bekabeling in (bijv. voor airbags)?

indien het kan: hoeveel tijd zou je ongeveer kwijt zijn voor een volledige ombouw, dus alle zetels en deurbekleding uithalen en terugplaatsen?

hangt ervanaf hoeveel er juist moet omgebouwd worden.

alleen de zetels.
    of
    deurbekleding
    dakbekleding
    tapijt
    dashboard,
    gordels

op een simpele wagen zoals de mijne die tot het dashboard toe volledig gestript was.
    moet je rekenen 1,5 dag. en 2 dagen voor die terug op te bouwen.

het hangt er allemaal van af hoe goed alles meewerkt.
    u zetels gaat er vanaf hangen hoe complex deze zijn.
    van die automatische hoogteregeling en zetelverwarming moet je u niet teveel van aantrekken.
    normaalgezien zou dit hetzelfde moeten zijn.
    de vraag is of er airbags enz in die stoelen zitten en waar deze zitten.
    tzou stom zijn moest je normaal enkel een airbag hebben aan de buitenkant van de zetel, en door het plaatsen van het interieur ineens een airbag te hebben aan de binnenkant van de zetel. ( stom voorbeeld )

Comment

brand of water gehad in de wagen mss?

Comment

Bij een E87 (en bij meerdere auto's) heb je enkel zijairbags aan de buitenkant van de zetel. Als je dan de zetels gaat omwisselen, gaat het nut van de airbags ook verloren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
          Bij een E87 (en bij meerdere auto's) heb je enkel zijairbags aan de buitenkant van de zetel. Als je dan de zetels gaat omwisselen, gaat het nut van de airbags ook verloren...
          ik zou de zetels niet omwisselen hé, maar gewoon de britse bestuurderszetel als passagierszetel gebruiken en omgekeerd

Comment

De ombouw is alvast vrij snel gebeurd, als je een beetje handig bent. En er zijn vermoedelijk how-to's te vinden op het net (ik vond die alvast toen ik m'n middenconsole moest demonteren). Deurpanelen verwijderen is eigenlijk een eitje: lostrekken, draden luidsprekers en ruitenheffers losklikken, stangetje/draad deurhendel loskoppelen en klaar.

Of de zetels uit 'n RHD ook in een LHD passen, weet ik niet. Ik vermoed van wel. Je kan dat makkelijk zelf opsnorren: ga kijken op realoem.com, voer 'es jouw auto in en ga op zoek naar 't serienummer van jouw zetel, en doe dan hetzelfde voor een rechtsgestuurde.
            Opletten: bij de basiszetels kan er verschil zijn (bestuurderszetel met hoogteverstelling, passagierszetel niet, b.v.), maar je zou een rund moeten zijn om geld te betalen voor een ander interieur met standaardzetels, immers die zitten echt niet goed en de sportzetels zijn een must.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Opletten: bij de basiszetels kan er verschil zijn (bestuurderszetel met hoogteverstelling, passagierszetel niet, b.v.), maar je zou een rund moeten zijn om geld te betalen voor een ander interieur met standaardzetels, immers die zitten echt niet goed en de sportzetels zijn een must.
              das ook net de reden: een e87 gekocht met standaard zetels. Nu weet ik in de UK een mooi setje half lederen sportzetels (inclusief achterzetels en deurpanelen) staan voor 500 euro...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                das ook net de reden: een e87 gekocht met standaard zetels. Nu weet ik in de UK een mooi setje half lederen sportzetels (inclusief achterzetels en deurpanelen) staan voor 500 euro...
                let wel op dat de M-sportstoelen standaard half sensatec zijn (is imitatieleer) en naar mijn indruk niet zo slijtvast, maar dan nog is 500€ geen geld.

Comment

Working...
                X