Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Hoi, ik heb een zeer nare ervaring opgelopen enkele weken geleden en zoek wat bijkomende informatie via dit forum.
    Ik wou mijn BMW 320 / 150 pk laten chiptunen. Lang verhaal kort maken....
    Ik rij weg bij die firma en wordt verderop tegengehouden door de flikken
    Nu blijkt dat chiptuning verboden is en hebben ze mijn wagen in beslag genomen (en nog altijd nie terug gehad tot op vandaag) omdat mijne PVG niet meer conform is

Iemand ook zo'n ervaring gehad ????

Nog nooit zo'n verhaal gehoord en ik heb ook moeite om dit te geloven. Op basis van wat is jou wagen in beslag genomen?

Comment

Smells like bullshit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Nog nooit zo'n verhaal gehoord en ik heb ook moeite om dit te geloven. Op basis van wat is jou wagen in beslag genomen?
        Wat ik toen niet wist (maar nu wel) is dat ze die tent daar al ne tijd in de mot aan het houden waren. Die flikken vroegen wat ik daar was gaan doen. Nu hoor ik je al zeggen van had maar gelogen, maar dan hadden ze op basis van "vermoeden" mijn auto OOK ingehouden tot ik zou bekennen OF zou ik worden geconfronteerd met hun vaststellingen (en da waren dan dus die extra pk's)

Kort gezegd : op basis dat ik zogezegd geen goedkeuring had om mijn wagen te chippen (of te wijzigen zoals ze da zo zeggen) en geen nieuw PVG papier....

Comment

De enige reden tot inbeslagname is onverzekerd rijden, dacht ik...
          1991 BMW E30 318is

Comment

zever.

juist hetzelfde verhaaltje als enkele jaren geleden de ronde deed over heinz.

hier, dan hebt ge uw auto terug:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
              zever.

juist hetzelfde verhaaltje als enkele jaren geleden de ronde deed over heinz.
              hier, dan hebt ge uw auto terug:
              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37468
              Zever ? ..de ronde.. ? ik geef toch gene naam bij wie of waar ? Ik ga die mensen écht geen problemen bezorgen door hunne naam hier te verkondigen. Ik vraag hier enkel wat uitleg en ervaringen !

Wat wél zever is dat ge met een "attest" van ne tuner naar de verzekering kunt gaan en dan de auto herinschrijven en dan een nieuw COC moet aanvragen !!
              Het omgekeerde is wél waar. Ge moet EERST (en dat weet ik nu pas allemaal) een goedkeuring aanvragen + krijgen, dan de COC krijgen, en DAN PAS TUNEN.
              Als die tuner GEEN goedkeuring heeft (van hemzelf of van zijne klant) mag ie der zlefs nie eens aankomen !!!!
              Als ge het nie gelooft belt ge maar eens naar Mobilitieit in Brussel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
                Zever ? ..de ronde.. ? ik geef toch gene naam bij wie of waar ? Ik ga die mensen écht geen problemen bezorgen door hunne naam hier te verkondigen. Ik vraag hier enkel wat uitleg en ervaringen !.
                juist, gebruik die functie dus zelf maar.

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
                Wat wél zever is dat ge met een "attest" van ne tuner naar de verzekering kunt gaan en dan de auto herinschrijven en dan een nieuw COC moet aanvragen !!
                Het omgekeerde is wél waar. Ge moet EERST (en dat weet ik nu pas allemaal) een goedkeuring aanvragen + krijgen, dan de COC krijgen, en DAN PAS TUNEN.
                Als die tuner GEEN goedkeuring heeft (van hemzelf of van zijne klant) mag ie der zlefs nie eens aankomen !!!!
                Als ge het nie gelooft belt ge maar eens naar Mobilitieit in Brussel.
                tja, boontje komt om zijn loontje zeker
                chippen is en blijft illegaal tenzij bovenstaande stappen worden doorlopen.

hoe ga je aanpassing van motorvermogen aanvragen aan de verzekering/mobiliteit als je niet weet hoeveel er bijkomt?

Comment

dees kan ik moeilijk geloven ...
                  TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Zeer merkwaardig verhaal, maar ik vind wel dat sommigen hier nog al fel reageren... Ongeacht het waar is of niet.

Je wenst het toch niemand toe dat zijn auto in beslag wordt genomen na een vitaminekuur??

Er zouden hier nog al wat auto's van het forum verdwijnen dan!

Comment

hadden die een testbank in hun combi steken misschien?

je kan evengoed gewoon je banden laten oppompen hebben in die garage.
                      lijkt me heel straf dat ze elke wagen die bij "een tuner" buitenkomt gaan aanslaan.
                      die verkopen ook gewoon uitlaten, velgen en dergelijke.
                      wimoptiek.be op

Comment

Ik kon mijn octavia ook perfect laten tunen bij Skoda/VAG zelf, heb daar eens voor gebeld. Is wel twee keer zo duur.
                        Van 105pk naar zo een 130pk. Daarmee blijven ze wel mooi binnen het gamma, natuurlijk.

Toch niet gedaan. Stond er wel heel dicht bij.
                        Heb beseft dat deze motor in deze auto er niet zo veel beter op wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                          hadden die een testbank in hun combi steken misschien?

je kan evengoed gewoon je banden laten oppompen hebben in die garage.
                          lijkt me heel straf dat ze elke wagen die bij "een tuner" buitenkomt gaan aanslaan.
                          die verkopen ook gewoon uitlaten, velgen en dergelijke.
                          idd,

gewoon eens gaan kijken en colaatje gedronken.
                          Tip: neem wa folderkes mee.

Comment

Hebben ze je wagen dan meteen op een testbank gezet om te kijken of hij effectief meer paarden had dan wat er op je papieren staat? Meeste auto's hebben toch iets meer of minder pk dan wat er op je papieren staat? Moesten ze die allemaal aan de kant zetten. Merkwaardig verhaal, ik hoop wel voor jou dat het geen waar is.

Comment

Ben je zeker dat ze je niet tegenhielden wegens dronkenschap?

Comment

Btw welkom hier

Comment

ofwel gasten met een flikkenkostuum die nu een bmw rijker zijn
                                  Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                                  Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                                  Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                                  Honda Del Sol - 120pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
                                    ofwel gasten met een flikkenkostuum die nu een bmw rijker zijn
                                    Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                      Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke!

me2...

dit lijkt me zo onwaarschijnlijk...

Comment

Niet gedacht dat ik vandaag nog zo uitbundig ging kunnen lachen ...

Bij deze

Comment

Working...
                                        X