Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
    voila, ik leg uit :

Art. 28sexies. <ingevoegd bij W 1998-03-12/39, art. 5; Inwerkingtreding : 1998-10-02> § 1. Onverminderd de bepalingen in de bijzondere wetten kan eenieder die geschaad wordt door een opsporingshandeling met betrekking tot zijn goederen, aan de procureur des Konings de opheffing ervan vragen.
    § 2. Het verzoekschrift wordt met redenen omkleed en houdt keuze van woonplaats in België in, indien de verzoeker er zijn woonplaats niet heeft. Het wordt (toegezonden aan of neergelegd op) het secretariaat van het parket en wordt ingeschreven in een daartoe bestemd register. <W 2001-07-04/40, art. 2, 028; Inwerkingtreding : 03-08-2001>
    De procureur des Konings doet uitspraak uiterlijk vijftien dagen (na de inschrijving van het verzoekschrift in het register). <W 2001-07-04/40, art. 2, 028; Inwerkingtreding : 03-08-2001>
    De met redenen omklede beslissing wordt per faxpost of bij een ter post aangetekende brief ter kennis gebracht van de verzoeker en, in voorkomend geval, van zijn advocaat binnen acht dagen na de beslissing.
    § 3. De procureur des Konings kan het verzoek afwijzen indien hij van oordeel is dat de noodwendigheden van het onderzoek het vereisen, indien door de opheffing van de handeling de rechten van partijen of van derden in het gedrang komen, indien de opheffing van de handeling een gevaar zou opleveren voor personen of goederen, of wanneer de wet in de teruggave of de verbeurdverklaring van de betrokken goederen voorziet.
    Hij kan een gehele, gedeeltelijke of voorwaardelijke opheffing toestaan. Eenieder die de vastgestelde voorwaarden niet naleeft, wordt gestraft met de straffen bepaald in artikel 507bis van het Strafwetboek.
    § 4. De zaak kan bij de kamer van inbeschuldigingstelling worden aangebracht binnen vijftien dagen na de kennisgeving van de beslissing aan de verzoeker.

De K.I. beslist hierover (dit valt onder Hof van Beroep)
    Tuur Bo, gij dommerik, ge zou toch beter

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
    eens terug les gaan volgen...
    en

ge moet dan ook altijd de wetten VOLLEDIG lezen.
    of zijt ge enen uit den

BLO waar ik tegen praat die allemaal eigen regeltjes verzinnen en wetteksten naar goesting en smaak interpreteren.
    ?

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Wat is het doel van dit topic nu eigenlijk?

Comment

• Alles kan beter toestand ICM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Tuur Bo, gij dommerik, ge zou toch beter

en

of zijt ge enen uit den

?
        Awel hij zou toch beter eerst de beslissing van de Procureur afwachten

Maar akkoord hij is te slim voor ons. De pertinente vraag is dan wel waarom hij hier om raad komt vragen

Comment

• omdat dit een bmw forum is, en we allemaal klaarkomen van een 320d die net bij de chipboer geweest is. als zo'n mooie bolide dan aangeslagen is door de trollen van leuven zijn we daar normaal gezien allemaal het hart van in.

ik leef mee met uw bolide, daar eenzaam en verlaten tussen die wit getunede wagens met hun striping en nageplaatse xenon.
          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            jij riekt dat zeker als, er in 1 post borstvergroting, siliconen en aftrekposten staat.

Ik heb daar ne radar voor

Comment

• Ik ben alleszins zeer content dat mijn getunede 320d verkocht is potverdorie ...

EN NEEN IK ZEG NIET WAAR IK DIE HAD GETUNED !!!

Sterkte BMW320

Comment

• De belangrijkste vraag zijn we eigenlijk nog vergeten!!!!!

Welke waardes werden er behaald? Heb je een grafiekje??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                  De belangrijkste vraag zijn we eigenlijk nog vergeten!!!!!

Welke waardes werden er behaald? Heb je een grafiekje??
                  De politie moet de waardes nog doorsturen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten

voila, ik leg uit :

Art. 28sexies
                    huh huh huh

he said SEX

huh huh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      huh huh huh

he said SEX

huh huh

En zo weten we meteen hoe Toere op dit topic terecht komt.

Comment

• Zielige kloot

Hilarisch hoe autoforum gewoon te slim is voor u, maar ge toch maar blijft volhouden :')
                        Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                        Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                        Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                        Honda Del Sol - 120pk

Comment

• Dit is lachen!

Is er nu al duidelijkheid over welke tuner het ging?
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

• wat een gezeik

Comment

• wat wel waar is, net zoals de speekseltest... ze hebben het recht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                wat wel waar is, net zoals de speekseltest... ze hebben het recht
                                uit de speekseltest kunnen ze ondertussen ook afleiden hoeveel pk er in de auto bijgekomen is!
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Awel hij zou toch beter eerst de beslissing van de Procureur afwachten
                                  Misschien lees je beter eerst het topic voor iets te posten ...

De laatste "poging" was het beroep wat werd aangetekend tegen de afwijzing van het verzoekschrift om mijn wagen terug te eisen. (had ik reeds gepost hier)
                                  Ik wacht nog op antwoord. Zodra dit binnen is zal ook dit worden gepost hier.
                                  ik heb daar ne advopcaat op gezet en die heeft een "verzoekschrift" ingediend of zoiets.
                                  da is afgewezen en ge kunt daar in beroep tegen gaan wat ik dees week ook heb gedaan.

Afwachten dus, meer weet ik ook niet
                                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Ze hebben groot gelijk!!!

Al die mensen die te zuinig zijn om een zware motor aan te schaffen en vervolgens een chip laten wijzigen zijn de oorzaak van de economische crisis!

Volgende keer gewoon een 330D aanschaffen dan heb je dit probleem niet he

Comment

• dit lijkt hier trouwens enorm op een deel van een verhaal genre :

ze hebben mijn wagen in beslag genomen voor chiptuning, maar eigenlijk zat ik stoned achter mijn stuur, had ik geen papieren bij, heb ik de flikken hun huid vol gescholden, zat mijn wagen vol met radar detecties, had ik geen geldig keurings bewijs en hingen er 300 TL lampen onder.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
                                        @ blue darkness : tof dat gij dat mooi verteld. Alleen is dat niet de vos in het kippenhok zetten wat ge nu doet? Morgen leest dat hier een overijverige agent en wil wat promotie maken. Dag bedrijfje.
                                        We moeten niet hypocriet gaan doen èh.
                                        Iedereen weet hoe de vork aan de steel zit lijkt me?

Comment

• Om eerlijk te zijn begrijp ik de reacties op dit forum niet echt.
                                          't Zal wel iest met kuddegeest te maken hebben, zeker?

De verontwaardiging van TO vind ik zeer terecht (zijn stijl is misschien niet altijd je dat, maar wat dan nog ...).

Alsof iedereen (of minstens degene die hun auto hebben laten 'chippen') hier op het forum wist dat de auto in beslag kan worden genomen.
                                          Dat iedereen wordt geacht de wet te kennen is juist (maar de meerderheid van de reacties toont aan dat dit - uiteraard - maar een fictie is). Dat neemt niet weg dat een professionele verkoper of dienstverlener een inlichtingsplicht heeft ten aanzien van de consument.

De chiptuners die aanbieden om het vermogen van een wagen op te drijven moeten daar bij vermelden dat de wagen daarna niet legaal meer op de openbare weg kan (tenzij, indien dat mogelijk is, na het ondernemen van bepaalde stappen).

Hier op het forum lijkt het laten chippen van een wagen eerder regel dan uitzondering; ik ben ervan overtuigd dat slechts een kleine minderheid weet welke risico's eraan verbonden zijn.

Eveneens ben ik er van overtuigd dat, indien de gechipte wagen van een "populair forumlid" in beslag zou zijn genomen, de reacties wel anders zouden zijn geweest.

Dit alles los van de vraag of het verhaal van TO echt is.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                          X