Ik heb ook moeilijkheden het te geloven maar ik verschiet tegenwoordig van niet veel meer. Maar heb je ondertussen nog iets van je wagen gehoord? Zoniet zou ik mij, zoals hierboven vermeld, toch ook zorgen beginnen te maken om diefstal. Ik denk dat de politie zonder bewijzen inderdaad uw wagen niet zomaar in beslag kan nemen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
chiptuning ? wagen in beslag genomen !
Collapse
X
-
ik heb het al gezegd: zodra de politie dat wel kan, leven we in fascisme.
Ik verwijs nog eens naar de vrijspraak van de jongeman - die nogal wild tekeer ging aan de kust inclusief achtervolging - op basis van het feit dat de politie geen bewijs had van overdreven snelheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichtenik heb het al gezegd: zodra de politie dat wel kan, leven we in fascisme.
Ik verwijs nog eens naar de vrijspraak van de jongeman - die nogal wild tekeer ging aan de kust inclusief achtervolging - op basis van het feit dat de politie geen bewijs had van overdreven snelheid.Honda Civic Type R EP3 - 200pk
Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
Honda Civic Type R EP3 - 250pk
Honda Del Sol - 120pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk BerichtenIs het niet zo dat het "woord" van de politie in zo'n geval genoeg is? Omdat ze onder eed staan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk BerichtenHoi, ik heb een zeer nare ervaring opgelopen enkele weken geleden en zoek wat bijkomende informatie via dit forum.
Ik wou mijn BMW 320 / 150 pk laten chiptunen. Lang verhaal kort maken....
Ik rij weg bij die firma en wordt verderop tegengehouden door de flikken
Nu blijkt dat chiptuning verboden is en hebben ze mijn wagen in beslag genomen (en nog altijd nie terug gehad tot op vandaag) omdat mijne PVG niet meer conform is
Iemand ook zo'n ervaring gehad ????Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichtenik heb het al gezegd: zodra de politie dat wel kan, leven we in fascisme.
Ik verwijs nog eens naar de vrijspraak van de jongeman - die nogal wild tekeer ging aan de kust inclusief achtervolging - op basis van het feit dat de politie geen bewijs had van overdreven snelheid.A Twist of the Wrist
Comment
-
Ze kunnen een opgedreven brommertje toch ook in beslag nemen?
Als hij nu zo dom was om te verklaren dat de wagen inderdaad chiptuning ondergaan had..
Maar dan nog is er volgens mij geen enkele wettelijke basis om je kar in beslag te nemen natuurlijk.
Of het is allemaal complete bullshit natuurlijk, dat is nog het meest plausibele inderdaad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenZe kunnen een opgedreven brommertje toch ook in beslag nemen?
Als hij nu zo dom was om te verklaren dat de wagen inderdaad chiptuning ondergaan had..
Maar dan nog is er volgens mij geen enkele wettelijke basis om je kar in beslag te nemen natuurlijk.
Of het is allemaal complete bullshit natuurlijk, dat is nog het meest plausibele inderdaad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenNiet gedacht dat ik vandaag nog zo uitbundig ging kunnen lachen ...
Bij deze
indeed, zie de flikken als staan, gij komt van bij de tuner!!!
als ge ze antwoord , ben daar just gaan kakkenvraag me af wat ze zouden doen?
gaan rieken???
geloof er geen bal van.
Je kan je voertuig toch ook chippen zonder het vermogen te verhogen ( enkel koppel) of ecotuning laten uitvoeren.
als hij niet meer pk's heeft is dit toch niet verboden dacht ik.Last edited by BARTVDS; 22/09/2010, 23:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
gaan rieken???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
gaan rieken???
geloof er geen bal van.
Je kan je voertuig toch ook chippen zonder het vermogen te verhogen ( enkel koppel) of ecotuning laten uitvoeren.
als hij niet meer pk's heeft is dit toch niet verboden dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenDe enige reden tot inbeslagname is onverzekerd rijden, dacht ik...
Onzin dusMini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenBij een opgedreven brommertje is het wel veel makkelijker zwart op wit te bewijzen dat hij te snel gaat hé. En daar geldt een zeer duidelijk afgebakende maximum snelheid.
Of misschien hebben ze deze auto ook op hun rollen gezet ?
Comment
-
ook goeiemorgen... wat een reacties en verwijten hier zeg... maar ja
Zoals ik al zei, ze deden me stoppen wat verderop en vroegen wat is daar was gaan doen.
Bart7454 heeft gelijk en ik had beter gezegd dat ik daar was wezen gaan schijten of zoiets
Soit, ik hen zelf verteld dat ik mijn ben laten gaan chippen, maar ondertussen hadden ze al de papieren al natuurlijk, keuring, mijne pas, verzekering, inschrijving etc... op die inschrijving staan dus KW op (net zoals op dat PVG papier). Nu blijkt dat dus niet te kloppen na een tuning .....het klopte daarvoor misschien ook al niet want wie zegt dat de wagen die echte pk's heeft ?
ontkennen toen had gene zin omdat ze blijkbaar (zoals ik al zei wist ik dat toen nie maar nu wel) die firma in de mot. Had ik eender wa gezegd hadden ze mijn wagen toch laten checken en ze zijn trouwens ONAFHANKELIJK van mij achteraf bij die tuner ook zijn verklaringen gaan opnemen(maar ik weet nie wat daarin staat)
In elk geval, zo zeggen die flikken toen, en achteraf ook bij mijn verhoor, dat alle wijzigingen aan da PVG papier eerst moeten aangevraagd worden.
Ik heb die ook proberen te overtuigen dat ik da allemaal ging doen, de verzekering etc.... een nieuw pVG aanvragen etc....
MAAR DAT IS ALLEMAAL BLIJKBAAR WEL NODIG ACHTERAF MAAR NU NIET TERZAKE...
Zoals ik al zei mocht er pas getuned worden NA GOEDKEURING VAN DE CONSTRUCTEUR. zo staat da in de wet !!!!!!!!!!!
Pas dan en alleen dan mag de auto getuned worden en kunde achteraf met da papier de rest in orde maken, eerder niet.
Tuned ge de wagen TOCH dan zijt ge strafbaar, en (jammer voor die mensen van da bedrijf) die wat da tuned is OOK STRAFBAAR omdat die geen wijziging mag aanbrengen zonder die goedkeuring.
ik had helemaal geen goedkeuring en ik WIST da al helemaal niet. Ik vind dat die firma dat wel eerst had kunnen zeggen. Bovendien heeft hierdoor die firma zichzelf ook in de nesten gewerkt want die wisten wél dat ze pas kunnen tunen als ze die goedkeuring hadden !
-----------------------------------------------------------------------------------------
het zal mij worst zijn wie hier fout is, ik ben mijne auto kwijt nu.
Die werd dus ter plekke getakeld, ik mee naar da bureau, verklaring moeten afleggen
die flikken hebben toen naar het parket gebeld en mij komen vertellen dat de wagen in beslag blijft.
ik heb daar ne advopcaat op gezet en die heeft een "verzoekschrift" ingediend of zoiets.
da is afgewezen en ge kunt daar in beroep tegen gaan wat ik dees week ook heb gedaan.
Afwachten dus, meer weet ik ook niet
ik ben hier om te weten of da nog meer mensen ooit aan de hand hebben gehad en hoe da dan afloopt enz.....
Comment
-
Alst effectief zo zou zijn, waarom laat ge dan die chiptuning niet weer verwijderen? Probleem opgelostSeat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Gaan ze vanaf nu ook de auto's van de weg takelen waarvan één van hun achterlichten niet meer werkt ? Er een kap in de band zit en 'ie dus net niet meer "conform" is ? Waarvan de LMM kapot is en 'ie dus 50pk te weinig heeft ? Of misschien kunnen ze ook al diegene takelen die aftermarket xenons hebben steken, of andere niet-OEM velgen, of karren die te fel verlaagd zijn, of..
Kom zeg laat me niet lachen héWat een zever.
Comment
-
zever dus ? ik hoop dat ge het nooit aan de hand krijgt.
da met die lampkes etc... da heeft hier niks mee te maken
hier heeft een WIJZIGING plaatsgevonden zonder goedkeuring en heeft volgens die flikken met FRAUDE te maken, en daarom hebben ze mijne auto afgepakt
Autos niet conform met da PVG mogen niet op de openbare weg. Punt uit !
ik heb die stom wetten ook nie gemaakt.
Comment
-
hier kunt ge ne professionele uitleg horen als ge mij toch nie gelooft
Comment
Comment