Bel eens naar de Pers (4040, HLN of Nieuwsblad, b.v.)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
chiptuning ? wagen in beslag genomen !
Collapse
X
-
Ik geloof dat verhaal wel want de dag van vandaag is alles door de politie mogelijk. Ik ben tegengehouden op basis van een verkeerde afstelling van aftermarket xenons. Ik heb dat hier ook gepost en iedereen lachte ermee. Toen is na controle ook gebleken dat ik geen attesten van verlaging had en mijn velgen- en bandenmaten niet op de wagen mochten. Iedereen zegt dat ze u nooit beboeten voor aftermarketxenons en ze niet nauw kijken naar de velgen en bandenmaten. Enkel op de keuring moet je in orde zijn maar de politie zegt er niets van. Awel ja na de uitspraak van de politierechtbank 1200 euro mogen betalen. Chiptuning zal ook niet mogen zonder de nodige documenten en uw verzekering in orde te brengen? Maar die zaken verkopen maar en doen maar. Principe : ge moogt het kopen en plaatsen maar niet op de openbare weg gebruiken. Dat de Schouppe of andere minister er ineens dan een wet van maakt verboden voor verkoop. Dan kunnen ze ons als klant ook niet meer dat verkopen. Ik noem dat oplichting. Van mij mogen ze een nultolerantie invoeren en alles van aftermarketprullen verbieden. Zelfs voor verkoop. Enkel nog wat uit het fabriek komt standaard of als optie en al de rest verboden. Gedaan met al dat gesjoemel met aftermarkettuning en prullaria.
Chiptuning, xenons, velgen, banden, ophanging, uitlaten, spoilers en noem maar op = allemaal origineel van fabriek of verboden. Simpel en geen overtredingen meer. En die het toch doet awel doe ineens dan maar een verbeurdverklaring van de wagen. Misschien heeft de politie dan tijd voor hun echt werk i.p.v. de mensen te kloten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk BerichtenChiptuning, xenons, velgen, banden, ophanging, uitlaten, spoilers en noem maar op = allemaal origineel van fabriek of verboden. Simpel en geen overtredingen meer. En die het toch doet awel doe ineens dan maar een verbeurdverklaring van de wagen. Misschien heeft de politie dan tijd voor hun echt werk i.p.v. de mensen te kloten.
Als dat in NL en DE en zo wel gaat, waarom niet in BE dan? Omdat ze hier te stom en te koppig zijn en er geld willen aan verdienen.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
Chiptuning, xenons, velgen, banden, ophanging, uitlaten, spoilers en noem maar op = allemaal origineel van fabriek of verboden. Simpel en geen overtredingen meer. En die het toch doet awel doe ineens dan maar een verbeurdverklaring van de wagen. Misschien heeft de politie dan tijd voor hun echt werk i.p.v. de mensen te kloten.
Voor zoveel leifhebbers zou dit het einde van een hobby, misschien wel levensstijl betekenen?! Velgskes, verlagen, enz enz enz...
Het werkelijke probleem is dat België geen deftige keuringsinstantie heeft, die capabel is om aftermarket-producten te evalueren, zoals in de meeste andere Europese landen wel het geval is. Met een wetgeving die niet alleen de kwaliteit van de aangeboden producten evalueert, maar ook de plaatsing controleert en regelt. Het controlesysteem is de schuldige imo. Hoe vlugger bij ons de Europese lijn gevolgd kan worden, hoe beter.
Soit, creamboy, ik ken u niet en reageer niet vlug op een internet-discussie, maar dit is te erg om te negeren.
Comment
-
als jij niet reglementair rondrijdt en gepakt wordt , kom dan niet zagen hè , je had blijkbaar zelfs geen tuningkeuring doorlopen anders was je ophanging goedgekeurd !
Wees dus volwassen en kom hier de onschuldige niet uithangen als je tegen de lamp loopt , natuurlijk wist je dat je in overtreding was .
Ik rij al meer dan 20 jaar rond met verlaagde wagens & aftermarket velgen , net als zoveel van m'n vrienden , waarom heb ik dan nog nooit niks voorgehad ivm politie , gezond verstand zeker wat nog kan en wat niet ...
Ofwel ben je naief ofwel ben je dom , kies maar .TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
tja, daarom dat velen ook zeggen: koop U meteen de auto met het gewenste vermogen af fabriek
Je pleegt idd fraude: te weinig BIV betaald, te weinig taks, onverzekerd (want dat voertuig komt niet meer overeen met hetgeen origineel verzekerd was), de eigenlijke papieren van de auto kloppen niet meer, enz.
Je hebt pech gehad (er rijden vermoedelijk duizenden rond die zogezegd alles wel in orde gingen brengen achteraf).
Comment
-
Je hebt xenon en xenon he: als je met opvallende paars/blauw licht xenons rondrijdt vind ik het niet meer dan juist dat de politie u van de weg plukt maar je kan evengoed voor Kelvinwaarde kiezen in de buurt van het origineel maar ja dan val je natuurlijk niet genoeg op en daar is het de meest tjoeners om te doen.
Idem met chiptuning.
Zoiets verbieden kan enkel indien het europees wordt aangepakt en aangezien het in de buurlanden wel kan/mag denk ik niet dat dat er van gaat komen.
Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk BerichtenIk geloof dat verhaal wel want de dag van vandaag is alles door de politie mogelijk. Ik ben tegengehouden op basis van een verkeerde afstelling van aftermarket xenons. Ik heb dat hier ook gepost en iedereen lachte ermee. Toen is na controle ook gebleken dat ik geen attesten van verlaging had en mijn velgen- en bandenmaten niet op de wagen mochten. Iedereen zegt dat ze u nooit beboeten voor aftermarketxenons en ze niet nauw kijken naar de velgen en bandenmaten. Enkel op de keuring moet je in orde zijn maar de politie zegt er niets van. Awel ja na de uitspraak van de politierechtbank 1200 euro mogen betalen. Chiptuning zal ook niet mogen zonder de nodige documenten en uw verzekering in orde te brengen? Maar die zaken verkopen maar en doen maar. Principe : ge moogt het kopen en plaatsen maar niet op de openbare weg gebruiken. Dat de Schouppe of andere minister er ineens dan een wet van maakt verboden voor verkoop. Dan kunnen ze ons als klant ook niet meer dat verkopen. Ik noem dat oplichting. Van mij mogen ze een nultolerantie invoeren en alles van aftermarketprullen verbieden. Zelfs voor verkoop. Enkel nog wat uit het fabriek komt standaard of als optie en al de rest verboden. Gedaan met al dat gesjoemel met aftermarkettuning en prullaria.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenGodverdomme, waar is Prospeed als je hem nodig hebt?2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk BerichtenIk geloof dat verhaal wel want de dag van vandaag is alles door de politie mogelijk. Ik ben tegengehouden op basis van een verkeerde afstelling van aftermarket xenons. Ik heb dat hier ook gepost en iedereen lachte ermee. Toen is na controle ook gebleken dat ik geen attesten van verlaging had en mijn velgen- en bandenmaten niet op de wagen mochten. Iedereen zegt dat ze u nooit beboeten voor aftermarketxenons en ze niet nauw kijken naar de velgen en bandenmaten. Enkel op de keuring moet je in orde zijn maar de politie zegt er niets van. Awel ja na de uitspraak van de politierechtbank 1200 euro mogen betalen. Chiptuning zal ook niet mogen zonder de nodige documenten en uw verzekering in orde te brengen? Maar die zaken verkopen maar en doen maar. Principe : ge moogt het kopen en plaatsen maar niet op de openbare weg gebruiken. Dat de Schouppe of andere minister er ineens dan een wet van maakt verboden voor verkoop. Dan kunnen ze ons als klant ook niet meer dat verkopen. Ik noem dat oplichting. Van mij mogen ze een nultolerantie invoeren en alles van aftermarketprullen verbieden. Zelfs voor verkoop. Enkel nog wat uit het fabriek komt standaard of als optie en al de rest verboden. Gedaan met al dat gesjoemel met aftermarkettuning en prullaria.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenGodverdomme, waar is Prospeed als je hem nodig hebt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtentja, daarom dat velen ook zeggen: koop U meteen de auto met het gewenste vermogen af fabriek
Je pleegt idd fraude: te weinig BIV betaald, te weinig taks, onverzekerd (want dat voertuig komt niet meer overeen met hetgeen origineel verzekerd was), de eigenlijke papieren van de auto kloppen niet meer, enz.
Je hebt pech gehad (er rijden vermoedelijk duizenden rond die zogezegd alles wel in orde gingen brengen achteraf).En als het niet overeenkomt, bellen we de politie en moet ge hem laten staan
Deal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichtenhier kunt ge ne professionele uitleg horen als ge mij toch nie gelooft
http://wegcode.be/forum/showthread.p...UNING-VERBODEN
Ik blijf het een straf verhaal vinden ( omdat ik dit nog nooit eerder gehoord heb + omdat ze toch weten dat die tuners constant auto's illegaal opvoeren ). Maar om eerlijk te zijn, tegenwoordig doen ze ALLES om de mensen te kloten, dus langs de andere kant verschiet ik er niet van!
Kan je geen bewijs inscannen/ fotograferen? Je moet toch wel een pv ofzo gehad hebben, of iets anders op papier...
Want als dit WEL allemaal waar is, dan kan iedereen beter op zijn hoede zijn!
Comment
-
...Daarom zoek ik naar andere mensen die mogelijks weten wat en hoe zoiets kan aflopen. Boetes en hoeveel € ? Auto terug of niet ? Strafblad ?....
Die pv wil/wou ik scannen en hier laten zien, maar ik had da ook voorgesteld aan mijnen advocaat en die zegt dat ge niks uit een strafdossier moogt openbaar maken. Als ik da doe en de "verkeerde" ziet da hier, dan heb ik NOG een probleem derbij, vandaar. Want die mottige flikken hebben ook internet (denk ik) en die doen niks liever als het mes in uwen rug steken
Maar ik ga die hele papierhandel ooit wel eens op wikileads zetten, daar kunnen ze toch nie aan :-)
Zoals ik eerder al zei wil ik ook nie dat die firma daar miserie krijgt als ik zijne naam hier verkondig.
Dan maak ik de zaak nog erger en ben ik dubbel genaaid natuurlijk en daar heeft niemand iets aan.
ik moet gewoon mijnen auto terug hebben, de rest kan mij gestolen worden.
Int vervolg ga ik wel over de grens se, geen gezeik en open grenzen !!
Liever 'n uurke meer rijden dan weken uwen auto kwijt zijn.
Comment
-
Daarbovenop kunnen ze niet eens bewijzen dat je wagen effectief te veel vermogen heeft, toch?
Hebben ze hem op een geijkte testbank gezet ? Hebben de flikken überhaupt een vermogenstestbank voor wagens ? Als chiptunen zo'n extreme misdaad is waarom staat er dan zelfs reclame van bepaalde chiptuners in de Autogids ?
En dat je een pv niet openbaar mag maken is ook iets nieuws voor mij..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtentja, daarom dat velen ook zeggen: koop U meteen de auto met het gewenste vermogen af fabriek
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk BerichtenJe pleegt idd fraude: te weinig BIV betaald,
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtente weinig taks,
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtenonverzekerd (want dat voertuig komt niet meer overeen met hetgeen origineel verzekerd was), de eigenlijke papieren van de auto kloppen niet meer, enz.
Als een verzekering door de een of andere reden geen zin heeft om je bij een bepaald ongeval (welke graad van ernst ook) niet te dekken, dan zijn er (zelfs indien de wagen niet gechipped is) nog genoeg manieren om de verzekerde eventueel op te pakken. Bvb. gedronken ja/nee, banden geen goed profiel meer of slecht uitgelijnd, overdreven snelheid, etc etc.
Mijn punt is gewoon dat als dit hele verhaal echt is, dan kunnen ze bij wijze van spreken 1 op de 2 auto's in beslag gaan nemen.
België heeft gewoon geen duidelijke / goed georganiseerde regels (maar dat zijn we van ons Belgenlandje al gewoon natuurlijk), ze zouden idd beter eens voorbeeld nemen aan bvb. Duitsland. In Nederland is er bvb. ook een marge van (ik dacht 30%) toegestaan op het vermogen
Comment
Comment