Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
    Dat ge de inhoud van het pv en al niet losgooid kan ik nog goed begrijpen maar de inbreuk(en) kan je toch meedelen?
    Ik heb dus 2 pv's meegekregen die dag

1e PV
    Verhoor, hoedanigheid van betrokkene : verdachte
    <.....wie ik ben, wat ik daar ben gaan doen, of ik een geldige homologatie kan voorleggen,
    <nee>
    of ik bewust was dat het verboden was dat zonder homologatie de wagen niet terug in het verkeer mag gebracht worden, ...<nee>
    of ik werd geïnformeerd door de onderneming hieromtrent .... <nee>
    of ik wist dat zonder homologatie de onderneming geen wijziging mocht aanbrengen ... <nee>
    hoeveel ik hiervoor diende te betalen, of ik een betalingsbewijs heb meegekregen <nee>
    dat in afwachting van een beslissing van de magistraat het voertuig zou worden ingehouden

2e PV
    kennisgeving

blaa,bla,bla,bla,bla,..... Op basis van niet toegelaten en verboden wijzigingen te hebben aangebracht of hebben laten aanbrengen zonder hiervan de nodige toelatingen of kennisgevingen te hebben verricht zoals het bepaalde in de wet van 15 maart 1968 en
    21 juni 1985 vereist, wordt het voertuig overeenkomstig art 42 ev SW in beslag gehouden....

bla,bla,bla....
    waarvan akte, geen opmerkingen aangaande afgelegde verklaring bla,bla,bla,bla.....
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

En dat was het dan , en heb ik mijn lief kunnen bellen om te kunnen ophalen (met een niet getunede auto natuurlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      En dat je een pv niet openbaar mag maken is ook iets nieuws voor mij..
      Gij hebt precies nog nie veel meegemaakt. Vraag eens aan een échte advocaat, die zal der meer van weten dan gij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
        Gij hebt precies nog nie veel meegemaakt. Vraag eens aan een échte advocaat, die zal der meer van weten dan gij
        Gelukkig nog geen advocaat nodig gehad idd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          foto's van het lief?
          *strijk*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            foto's van het lief?
            Zo kennen we hem weer...

ROFLOL

Comment

waar is de gezelligheid van dit forum gebleven?
              iemand zwart maken voor iets wat men denkt dat lulkoek is.......
              hebben we soms zo een erge heimwee naar het schoolverleden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                :exactly:

Comment

exactly

Comment

Ik heb dus 2 pv's meegekregen die dag

1e PV
                    hoeveel ik hiervoor diende te betalen, of ik een betalingsbewijs heb meegekregen <nee>

Voor veel zaken wil ik toch ook geen betalingsbewijs maar voor zoiets als chiptuning zou ik toch zeker wel een betalingsbewijs eisen. Hoeveel heb je voor het chippen betaald?

Verder wil ik nog zeggen dat ik je nu het voordeel van de twijfel wil geven wat betreft de geloofwaardigheid van jou verhaal. Als er één iets is wat ik weet dan is het dat de politiediensten veelal de gemakkelijkste manier zoeken om burgers een hak te zetten.

Natuurlijk zitten er hier een paar figuren op het forum die belangen hebben bij firma's die chiptuning uitvoeren dus zij zullen alles doen om dit soort berichten onderuit te halen.

Het is niet echt netjes maar ik denk dat het wat dat betreft nog zeer goed meevalt op dit forum. Als er trouwens echt zaken zijn die je tegen de borst stoten dan kan je dat altijd melden via het uitroeptekentje dat je bij elke post terugvind. Meestal wordt er dan iets aan gedaan als het echt niet door de beugel kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Voor veel zaken wil ik toch ook geen betalingsbewijs maar voor zoiets als chiptuning zou ik toch zeker wel een betalingsbewijs eisen. Hoeveel heb je voor het chippen betaald?

Verder wil ik nog zeggen dat ik je nu het voordeel van de twijfel wil geven wat betreft de geloofwaardigheid van jou verhaal. Als er één iets is wat ik weet dan is het dat de politiediensten veelal de gemakkelijkste manier zoeken om burgers een hak te zetten.

Natuurlijk zitten er hier een paar figuren op het forum die belangen hebben bij firma's die chiptuning uitvoeren dus zij zullen alles doen om dit soort berichten onderuit te halen.

Het is niet echt netjes maar ik denk dat het wat dat betreft nog zeer goed meevalt op dit forum. Als er trouwens echt zaken zijn die je tegen de borst stoten dan kan je dat altijd melden via het uitroeptekentje dat je bij elke post terugvind. Meestal wordt er dan iets aan gedaan als het echt niet door de beugel kan.
                      nuja, tot nu toe zijn er nog geen doden gevallen op dit forum, dus zal t wel meevallen inderdaad
                      maar ik bedoel maar, de ''toon''' zou wel op een netter manier mogen toch?

men deelt de vorm van ''liefde'' voor auto's.
                      van een citroen 2cv tot een veyron aan toe.
                      dat de politie zich erg druk kan maken is daar dan ook weer geen hoofdpagina waardig, want we weten allemaal dat de politie tegenwoordig meer macht benut als ze eigenlijk hebben.
                      en als burger kom je toch niet onder de wet van de politie onderuit.

dat hij nu zijn auto terugwilt is dan ook niet meer als normaal.
                      mijn kernpunt van dit is dus waarom HELPEN wij hem niet met informatie om zn auto terug te krijgen ipv belachelijk maken alleen omdat het ongewoon klinkt in onze oren

Comment

Wat kunnen we dan doen om hem te helpen? Hij zou beter helpen door de naam van die chiptuner hier neer te zetten zodat anderen niet in de val lopen. Verder ligt het in handen van het gerecht en kunnen we niet veel meer doen dan ons medeleven betuigen en hopen dat het nog goed komt.

Comment

Wat kunnen we dan doen om hem te helpen? Hij zou beter helpen door de naam van die chiptuner hier neer te zetten zodat anderen niet in de val lopen. Verder ligt het in handen van het gerecht en kunnen we niet veel meer doen dan ons medeleven betuigen en hopen dat het nog goed komt.

eerste vraag heb je die BMW nieuw gekocht?

indien nee,

- ik zou dan toch nog eens naar de rechtbank willen gaan ze.

- eerste en vooral trek uw verklaring in, met als reden onder de indruk van het machtsvertoon van de politie dat je gewoon ja zij op hetgeen zij zeggen dat je niet anders durfde omdat dit je eerste contact is met de politie.

- daarna, ja ik was daar binnen, ik ben gewoon eens gaan kijken en klapke gaan doen

- als je geen betalingsbewijs hebt, hebben de flikken toch ook geen bewijs dat jij hem daar hebt getuned, of hebben ze foto's?

- aangezien het een tweedehands wagen is kunnen ze toch niet bewijzen dat jij hem hebt getuned, kan al van vorige eigenaar zijn.

- vind reden van inbeslagname incorect,
                          inbeslagname op vermoeden van tuning, waar zijn de bewijzen? dacht dat men onschuldig was tot tegendeel was bewezen in belgie.
                          dus ik zou voorstellen van een vermogenmeting te laten doen in het bijzijn van hun, past dit binnen 14 dagen voor jullie? ( eerst standaardsoftware terug laden)

denk moest ik daar gestaan hebben bij die flikken ik ofwel in den bak zat, ofwel dat we nog aan het discusieren waren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                            eerste vraag heb je die BMW nieuw gekocht?

indien nee,

- ik zou dan toch nog eens naar de rechtbank willen gaan ze.

- eerste en vooral trek uw verklaring in, met als reden onder de indruk van het machtsvertoon van de politie dat je gewoon ja zij op hetgeen zij zeggen dat je niet anders durfde omdat dit je eerste contact is met de politie.

- daarna, ja ik was daar binnen, ik ben gewoon eens gaan kijken en klapke gaan doen

- als je geen betalingsbewijs hebt, hebben de flikken toch ook geen bewijs dat jij hem daar hebt getuned, of hebben ze foto's?

- aangezien het een tweedehands wagen is kunnen ze toch niet bewijzen dat jij hem hebt getuned, kan al van vorige eigenaar zijn.

- vind reden van inbeslagname incorect,
                            inbeslagname op vermoeden van tuning, waar zijn de bewijzen? dacht dat men onschuldig was tot tegendeel was bewezen in belgie.
                            dus ik zou voorstellen van een vermogenmeting te laten doen in het bijzijn van hun, past dit binnen 14 dagen voor jullie? ( eerst standaardsoftware terug laden)

denk moest ik daar gestaan hebben bij die flikken ik ofwel in den bak zat, ofwel dat we nog aan het discusieren waren.
                            Lijkt me afdoende als goede raad. Nog een punt: eens met die chiptuner gaan praten of proberen zijn verklaring te lezen (moet normaal mogelijk zijn). Als hij verklaard heeft dat hij de wagen gechipt heeft en BMWke trekt zijn verklaring in dan staat hij nog nergens.

Comment

Lijkt me afdoende als goede raad. Nog een punt: eens met die chiptuner gaan praten of proberen zijn verklaring te lezen (moet normaal mogelijk zijn). Als hij verklaard heeft dat hij de wagen gechipt heeft en BMWke trekt zijn verklaring in dan staat hij nog nergens.
                              Inzake in dossier vragen. Zien wat er juist inzit.

Inzake de inbeslagname:

Voertuig getakeld naar depot of niet?

In beslag is op basis van Art 42 SWB is ook het art om een voertuig in beslag te nemen na ontdekking van radardectie.

ART. 42
                              Bijzondere verbeurdverklaring wordt toegepast:

1° Op de zaken die het voorwerp van het misdrijf uitmaken, en op die welke gediend hebben of bestemd waren tot het plegen van het misdrijf, wanneer zij eigendom van de veroordeelde zijn;

2° Op de zaken die uit het misdrijf voortkomen;

[ 3° Op de vermogensvoordelen die rechtstreeks uit het misdrijf zijn verkregen, op de goederen en waarden die in de plaats ervan zijn gesteld en op de inkomsten uit de belegde voordelen. ]

(W. 17.7.1990 - art. 1 - B.S. 15.8.1990)
                              Last edited by ; 24/09/2010, 21:43.

Comment

ook ne goeienavond
                                djezus, wat een opmerkingen hier
                                van die 6% interessante reacties heb ik er ook een paar aan mijnen advocaat gemaild
                                voila het antwoord,
                                zo worden we tenminste allemaal wa slimmer

ge zijt onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar dat neemt niet weg dat ze in het onderzoek uwen auto mogen in beslag nemen om dat tegendeel te bewijzen

Inzake (inzage bedoeld ge zekers) in dossier vragen. Zien wat er juist inzit.
                                dat mag ik pas als het onderzoek is afgesloten, eerder niet !
                                In beslag is op basis van Art 42 SWB is ook het art om een voertuig in beslag te nemen na ontdekking van radardectie.
                                inderdaad, zeer goed opgemerkt, en blijkbaar ook voor chiptuning

ART. 42
                                Bijzondere verbeurdverklaring wordt toegepast:

1° Op de zaken die het voorwerp van het misdrijf uitmaken,
                                voila, mijnen auto is een voorwerp van een misdrijf.
                                tunen zonder goedkeuring is dus een misdrijf blijkbaar.

- eerste en vooral trek uw verklaring in,
                                dat heeft gene zin, dat maakt ge het nog erger
                                DE EERSTE VERKLARING IS WA TELT BIJ EEN RECHTER
                                hoe meer ge het verdraait achteraf, hoe minder geloofwaardig ge nog overkomt

By the way, er is of was een gerechtelijk onderzoek tegen die firma ( ivm chiptuning)
                                dus daar wordt een heel dossier in opgemaakt dat ik dan later pas kan inzien.
                                ik ben dus één van de "mede" verdachten in da heel verhaal van die tuning

die firma voert tuningen uit zonder goedkeuring en da mag dus niet, daarom zit ik ertussen als "bewijsmateriaal" voor de rechtbank
                                het mag nie, punt uit, einde verhaal.

en zoals de meesten hier nogal wa rondschreeuwen dat het allemaal nie waar zou zijn bij hun, ahwel succes dermee dan als ge het aan de hand hebt
                                Flikken mogen ALLES en ze worden der nog voor betaald ook. Beeld u maar niks in want tegen da systeem kunde toch nooit winnen.

Comment

Lees deze eens door

Comment

Database error.
                                    The database has encountered a problem.

Comment

Als gij officieel werken uitvoert aan een auto en die auto vervolgens de baan op laat rijden (met niet-geverifieerd attest) dan zijt ge volgens mij toch mede aansprakelijk. Dat hebt ge bij n gerespecteerd garagist toch ook, als die uw auto naziet en er zit iets serieus fout, heb iemand gekend waar ze gewoon tegen zeiden 'tutut die auto blijft hier staan, als gij een accident voorhebt zijn wij mee verantwoordelijk, en anders belt ge de flikke maar'.

Dus als die flikke gaan beginnen met de chiptuning aan te vallen dan denk ik niet dat er nog veel facturen zullen geschreven worden. En waarom zou de klant hierover klagen het kost hem 21 procent minder.
                                      Last edited by ; 25/09/2010, 05:11.

Comment

Hoi, ik heb een zeer nare ervaring opgelopen enkele weken geleden en zoek wat bijkomende informatie via dit forum.
                                        Ik wou mijn BMW 320 / 150 pk laten chiptunen. Lang verhaal kort maken....
                                        Ik rij weg bij die firma en wordt verderop tegengehouden door de flikken
                                        Nu blijkt dat chiptuning verboden is en hebben ze mijn wagen in beslag genomen (en nog altijd nie terug gehad tot op vandaag) omdat mijne PVG niet meer conform is

Iemand ook zo'n ervaring gehad ????

Comment

die firma voert tuningen uit zonder goedkeuring en da mag dus niet, daarom zit ik ertussen als "bewijsmateriaal" voor de rechtbank
                                          het mag nie, punt uit, einde verhaal.
                                          in dat geval lijkt het me toch echt wel op zijn plaats om de firma te noemen!

Comment

Working...
                                          X