Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

BRANT is met een D

Carstyling is nu wel niet echt een referentieforum te noemen. Of tuned belgium, helemaal een grote kindertuin waar de moderators zich God voelen

Citaat van uit carstyling : Het staat duidelijk in de wettekst dat je als EIGENAAR verantwoordelijk bent. Die tuningbedrijven mogen perfect uw wagen chippen op voorwaarde dat JIJ hem nadien niet meer op de openbare weg gebruikt.

Niet te snappen die wetgeving. Ik las ook dat het in regio Leuven is gebeurd? Daar kun je wel snel gepakt worden voor de minste tuning. Was het Leuven of Herent want daar wordt wel wat gecontroleerd door de politie. Zoals Mechelen. Tuningwagen bij = Mechelen vermijden. Die hanteren totale nultolerantie en geven zelfs een PV als ge een zwaardere muziekinstallatie hebt steken. Ook al stond uw radio op dat moment af. En binnekort geven ze daar in Putte een tuningmeeting

Dat wordt lachen. Hier gaan nog filmkes van op youtube verschijnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
      BRANT is met een D

Carstyling is nu wel niet echt een referentieforum te noemen. Of tuned belgium, helemaal een grote kindertuin waar de moderators zich God voelen
      Je hebt duidelijk het punt niet gesnapt.

Meerdere malen zelfs

Comment

Zoals Mechelen. Tuningwagen bij = Mechelen vermijden. Die hanteren totale nultolerantie en geven zelfs een PV als ge een zwaardere muziekinstallatie hebt steken. Ook al stond uw radio op dat moment af.

.
        man man man , wat verteld gij toch allemaal ...
        TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          Kan topicstarter hierbij tekst en uitleg verschaffen aub?
          Ben je nu het 'slachtoffer' van een gerechterlijk onderzoek?
          Of eerder een zielig ventje dat chiptunen wil laten verbieden en hier wat komt liegen?

Je weet wat ze zeggen he: 'Liegen mag niet, dan steken ze u in BRANT'!

Peac out!
          Brant met een D ja.
          Carstyling was toen het eerste forum wat ik tegenkwam om mijn vraag te posten,
          da leek me de ideale plek om zoiet te vragen

Autoforum heb ik wa later ontdekt, dus wat is het punt eigenlijk ?

Comment

Ben je nu het 'slachtoffer' van een gerechterlijk onderzoek?
            als ik da dossier heb zal ik het hier eens de copiekes posten se, dan weet ge meteen hoe laat het KAN worden als ge het zelf aan de hand hebt.
            Of eerder een zielig ventje dat chiptunen wil laten verbieden
            tis al verboden blijkbaar, dus nogal een stomme opmerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
              Brant met een D ja.
              Carstyling was toen het eerste forum wat ik tegenkwam om mijn vraag te posten,
              da leek me de ideale plek om zoiet te vragen

Autoforum heb ik wa later ontdekt, dus wat is het punt eigenlijk ?
              Leg me volgende logica eens uit:

Eerst post je dat je een bedrijf wil beginnen dat chiptuning doet, maar je mag niet want het is illegaal. Vervolgens wil je weten hoe je die anderen die dat wel doen kunt doen stoppen wegens oneerlijke concurrentie.

En vervolgens (een week later!) laat je je auto bij zo iemand chippen en word je aan de kant gezet, ben je ineens illegaal bezig (wat je blijkbaar niet wist? Of toch wel?) en wordt je auto in beslag genomen en wil je iedereen verwittigen van toch maar niet te gaan chippen want pas op voor de gevolgen?

Comment

Hij is op zoek naar een passend antwoord...
                1991 BMW E30 318is

Comment

No offense... toen het gebeurde heb ik raad aan die juristen gevraagd om dat ik mij PISSED OFF voel dat ik mijne auto kwijt ben. Ik wil die firma aanklagen omdat ikzelf niet wist dat het nie mocht, vandaar.
                  Of denkge soms da ik geld schijt om advocaten te betalen ?
                  De zitten daar gratis en voor niets
                  Da ik later ne echte advocaat heb moeten pakken later is omdat enkel die mannen u kunnen helpen of een officiêle manier.
                  (forums zijn goed voor raad en info, maar ne advocaat werkt per uur hé !)

Comment

Ik las ook dat het in regio Leuven is gebeurd?
                    Toch niet toevallig Bertem?....Intertuning?
                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                    Audi S3 '02 sold => topic
                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Leg me volgende logica eens uit:

Eerst post je dat je een bedrijf wil beginnen dat chiptuning doet, maar je mag niet want het is illegaal. Vervolgens wil je weten hoe je die anderen die dat wel doen kunt doen stoppen wegens oneerlijke concurrentie.

En vervolgens (een week later!) laat je je auto bij zo iemand chippen en word je aan de kant gezet, ben je ineens illegaal bezig (wat je blijkbaar niet wist? Of toch wel?) en wordt je auto in beslag genomen en wil je iedereen verwittigen van toch maar niet te gaan chippen want pas op voor de gevolgen?
                      Ik denk dat je al op z'n zwarte lijst staat...
                      1991 BMW E30 318is

Comment

Die kerel lijdt owel zwaar aan schizofrenie, ofwel wil hij ons allemaal in het zak zetten

Comment

Die link naar het juridisch forum doet de topicstarter toch de das om, het moet toch een gefrustreerde leugenaar zijn. Ik heb me laten strikken maar hij speelde het wel overtuigend.

Comment

Na dat stuk te lezen op juridisch forum trek ik het hele verhaal toch serieus in twijfel.
                            2012 Renault Megane RS

Comment

Waarom doe je dan alsof je een tuning-firma wil opstarten?
                              Omdat ik die juristen op dat forum vanuit een andere hoek moest benaderen
                              om een duidelijker antwoord te krijgen. Maar daar zit ook nie veel soeps op precies.

Ik voel mij nogal altijd gekloot omdat ik (destijds) der gewoon vanuitging dat
                              het de normaalste zaak van de wereld was om uwen auto te chippen.
                              Ik blijf bij mijn standpunt dat die firma mij da had moeten zeggen ivm die
                              goedkeuringspapieren

Die firma kan mij nu de boom in en ik kan ze nie aanklagen omdat ze ook de mossel zijn

Als ik al die reacties moe lezen, awel bedankt, tis nie mijn probleem als ge het nie gelooft

Comment

Enige raar aan het ganse verhaal is dat het nog niet de nationale pers gehaald heeft. Want normaal zijn de persmuskieten van zo'n voorvallen vlug op de hoogte.

Ofwel is er een persmeeting door het parket.
                                Ofwel stapt de firma naar de pers.

Het is nochthans iets voor de sensatie pers.

.................................................. ......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
                                  Omdat ik die juristen op dat forum vanuit een andere hoek moest benaderen
                                  om een duidelijker antwoord te krijgen. Maar daar zit ook nie veel soeps op precies.
                                  Leg mij eens uit hoe uw "aanpak" had moeten leiden tot een oplossing van uw probleem?

Comment

Wat een grap

Comment

hoe zeggen ze dat op MNM?
                                      kakaboulet?

Comment

Hey, maar krijgen wij nu korting als je die chiptuningbusiness start?

Comment

• Zoals ik al zei voel ik mij genaaid omdat mijne wagen is afgepakt
                                          Dat is dus wel degelijk de fout van die tuningfirma.
                                          Hadden die de wettelijke weg gevolg en/of mij ingelicht, dan had ik nu
                                          mijnen auto nog. Dus ik zal zekers die firma aanklagen, ongeacht
                                          of ik al dan niet vervolgd wordt.

Leg mij eens uit hoe uw "aanpak" had moeten leiden tot een oplossing van uw probleem
                                          Oplossing ? ik zocht enkel wat tips om uit te zoeken wie hier fout heeft.
                                          Hoe ge u voelt of wat ge denkt heeft ne rechter schijt aan en zekers
                                          aan al die regelkes die hier sommigen zelf uitvinden, tis de wet
                                          die aan de basis ligt.
                                          Dat die firma ook strafbaar is mag wel duidelijk zijn uit die letterlijke tekst op wegcode

Jullie vergeten zekers dat het allemaal illegale handel is zonder
                                          da goedkeuringspapier hé ? Als leek in deze materie is het dan nogal
                                          logisch dat ge u bedrogen voelt door dienen tuner.
                                          Ge verkoopt toch niet zomaar openlijk produkten die verboden zijn??

Of zoals in mijn geval er VOOREERST een goedkeuring nodig is VOORALEER
                                          ge de tuning laat plaatsen !!! Die firma wist da goe genoeg, maar da kost
                                          allemaal teveel geld, tijd en moeite en dus tunen ze der maar
                                          op los zonder te beseffen dat ze hunne klant zwaar in de problemen
                                          brengen. (en zelf ook strafbaar zijn)

Dat sommigen hier het allemaal nogal fijn vinden om dit hier
                                          in het belachelijke te trekken is jullie probleem, niet het mijne.
                                          Bovendien zijn der hier heel wat die nogal wat belangen hebben in die
                                          tuningfirma's als ik het zo bezie, vandaar zekers als die negatieve
                                          opmerkingen en da ongeloof.

BTW, als ge op da ander forum goe gelezen had is daar al meermaals de naam
                                          gevallen van die firma (maar ze hebben het weg moeten halen natuurlijk)
                                          Dus het zijn zekers geen fabeltjes...

Comment

Working...
                                          X