Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
    Zoals ik al zei voel ik mij genaaid omdat mijne wagen is afgepakt
    Dat is dus wel degelijk de fout van die tuningfirma.
    Hadden die de wettelijke weg gevolg en/of mij ingelicht, dan had ik nu
    mijnen auto nog. Dus ik zal zekers die firma aanklagen, ongeacht
    of ik al dan niet vervolgd wordt.

Oplossing ? ik zocht enkel wat tips om uit te zoeken wie hier fout heeft.
    Hoe ge u voelt of wat ge denkt heeft ne rechter schijt aan en zekers
    aan al die regelkes die hier sommigen zelf uitvinden, tis de wet
    die aan de basis ligt.
    Dat die firma ook strafbaar is mag wel duidelijk zijn uit die letterlijke tekst op wegcode

Jullie vergeten zekers dat het allemaal illegale handel is zonder
    da goedkeuringspapier hé ? Als leek in deze materie is het dan nogal
    logisch dat ge u bedrogen voelt door dienen tuner.
    Ge verkoopt toch niet zomaar openlijk produkten die verboden zijn??

Of zoals in mijn geval er VOOREERST een goedkeuring nodig is VOORALEER
    ge de tuning laat plaatsen !!! Die firma wist da goe genoeg, maar da kost
    allemaal teveel geld, tijd en moeite en dus tunen ze der maar
    op los zonder te beseffen dat ze hunne klant zwaar in de problemen
    brengen. (en zelf ook strafbaar zijn)

Dat sommigen hier het allemaal nogal fijn vinden om dit hier
    in het belachelijke te trekken is jullie probleem, niet het mijne.
    Bovendien zijn der hier heel wat die nogal wat belangen hebben in die
    tuningfirma's als ik het zo bezie, vandaar zekers als die negatieve
    opmerkingen en da ongeloof.

BTW, als ge op da ander forum goe gelezen had is daar al meermaals de naam
    gevallen van die firma (maar ze hebben het weg moeten halen natuurlijk)
    Dus het zijn zekers geen fabeltjes...
    Mij zou het althans niet verwonderen, jij bent het "toevallige" slachtoffer omdat ze die tuner willen naaien...

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Allee, voor hetzelfde geld zouden ze hun eigen collega's dan kunnen tegen houden....
    Als je bovenstaande even tussen de regels wil lezen...Volvo S80,....gaan altijd sneller vooruit dan dat er in de boekskes staat.....
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als het de fout is van die tuningfirma dat je uw auto kwijt bent , waarom bescherm je hen dan nog ?

Comment

• Ik zou de naam van die firma ook openbaar maken. Kunnen we mss gelijk ook achterhalen wat er waar is van jouw verhaal.

Zeer vreemd verhaal wel. Ik kan wel aannemen dat ze je tegenhouden en moeilijk doen, maar de wagen in beslag nemen, gaat toch al ver.
        Zelf heb ik ook al ondervonden hoe gefrustreerd sommige politie-ambtenaren kunnen zijn (tegenover mij, maar zeker ook tegenover anderen), maar ik heb daar nog nooit serieuze gevolgen weten uit voortkomen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• BMW320 is gefrustreerd omdat zijn autootje werd afgepakt en nu moeten er andere mensen ook voor opdraaien. Voor de rechtbank zal het toch peanuts worden denk ik, het is niet aan de tuner om u uit te leggen of te verplichten heel die procedure te doorlopen..Die procedure is trouwens aan u om te betalen, niet aan de tuner. Voor ge daar een voet binnen zet weet ge dat ge onwettelijke aanpassingen aan het voertuig laat uitvoeren en zijt ge daar zelf verantwoordelijk voor.
          Database error.
          The database has encountered a problem.

Comment

• Het is simpel. Elke Belg wordt geacht de wet te kennen en na te leven. Daar kan ik ook van meepraten.En soms loopt alles niet eerlijk en draait het enkel om de centjes. Alles moest dus in orde zijn voor de tuning werd geplaatst.Dus BMW320 is in fout en heeft spijtig genoeg dikke pech en u in alle bochten wringen om verantwoordelijkheid te ontlopen zal niet veel helpen.Tot zover mijn enige bijdrage in thread.
            ik ben geen twijfelaar
            allez ik denk dat toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
              het is niet aan de tuner om u uit te leggen of te verplichten heel die procedure te doorlopen..
              Dat is een delicaat punt natuurlijk.

"het is niet aan de cannabis dealer om je er op te wijzen dat je die cannabis enkel mag kopen voor medicinaal gebruik".

Nee, je mag geen cannabis dealen.

Dus, als tuning illegaal is, waarom mogen die zaken dat dan 'en plain public' doen?

Kan je in een wapenhandel een riot gun kopen zonder vergunning. Nee.

Comment

• * Je kan er legaal uw wagen laten tunen, zie ander topic alhoewel ik het nog altijd in twijfel trek.

* Je kan er eco tuning doen waardoor enkel het koppel toeneemt.
                Database error.
                The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                  Dat is een delicaat punt natuurlijk.

"het is niet aan de cannabis dealer om je er op te wijzen dat je die cannabis enkel mag kopen voor medicinaal gebruik".

Dus, als tuning illegaal is, waarom mogen die zaken dat dan 'en plain public' doen?

Motortuning is niet illegaal, het is enkel illegaal om met een (in dit geval) gechipte auto op de openbare weg te komen zonder dat die auto daarvoor gehomologeerd, gekeurd en verzekerd is.

BMW320 is zelf verantwoordelijk voor met wat hij op de openbare weg komt. Maar ik wil toch ook even aanhalen dat de wetgever m.i. ook schuld treft. De regel zou moeten zijn dat er geen chiptuning mag uitgevoerd worden zonder dat de nodige documenten in orde zijn, zoals met het wapen in je voorbeeld. Zoals de wetgeving nu is valt de pkboer dus weinig aansprakelijkheid aan te smeren.

Comment

• Als het de fout is van die tuningfirma dat je uw auto kwijt bent , waarom bescherm je hen dan nog ?
                    Als ik da doe heb ik weer een proces aan mijn been, of nog nooit gehoord van "laster"
                    Der zal altijd ne flauwe plezante zijn die da hier uitprint en daarmee naar die tuner loopt,
                    die tuner loopt daarmee naar de flikken en die flikken naar mij. En ik moet dan wéér
                    naar mijn advocaat lopen...

het is niet aan de tuner om u uit te leggen of te verplichten heel die procedure te doorlopen
                    Neen ? Toch wel. Eerst da papierke, dan pas de auto wijzigen.
                    Zonder goedkeuring MAG die chiptuner der zelfs niet aankomen.
                    Of gaat hij later nog zeggen dat hij "onder druk van de klant" gechipt heeft ??
                    zie ook het topic : http://213.246.226.58/showthread.php?t=21401

hier zijn ook de professionelen (handelaars, winkeliers) verantwoordelijk, net zoals die tuner.

Toch ene hier die het snapt, zo kan je het ook vergelijken !

waarom mogen die zaken dat dan 'en plain public' doen?
                    Dat heb ik mij ook al afgevraagd eerlijk gezegd
                    Het is niet omdat iets populair is, dat het toegelaten is.

Je kan er legaal uw wagen laten tunen, zie ander topic http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37468 alhoewel ik het nog altijd in twijfel trek.
                    Allemaal onzin en eigen verzonnen regels.... compleet waardeloos.
                    Dat is dus mensen op een verkeerd spoor zetten ! En wie zet die mensen op het
                    verkeerde spoor ? Tuners zelf natuurlijk om toch maar die centjes van hun klanten te krijgen. De enige correcte uitleg staat op wegcode

Je kan er eco tuning doen waardoor enkel het koppel toeneemt.
                    Nog zoiets onzinnigs : koppel en pk zijn ALTIJD gerelateerd, is nooit anders geweest of
                    vinden die tuners nu ook al eigen verzonnen fysicawetten uit ?

Motortuning is niet illegaal, het is enkel illegaal om met een (in dit geval) gechipte auto op de openbare weg te komen zonder dat die auto daarvoor gehomologeerd, gekeurd en verzekerd is.
                    Motortuning is wel illegaal, en ermee op de openbare weg komen ook, dus 2 x illegaal !

... wetgever m.i. ook schuld treft...
                    Wetgever schuld ? Ook weer zo'n statement....

Ik ben mijn zuur verdiende auto kwijt door zo'n kwakzalver

Comment

• hoe kan je op voorhand de papierwinkel in orde brengen , als je nadien maar pas te weten komt hoeveel pk's de wagen juist heeft gewonnen !?
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Hou op met die tweeliterkes te doperen tegen de sterren op. Wil je Pk's? Koop u dan simpelweg een vette bak met standaard bergen Pk's onder de kap.

Sorry voor den halve offtopic.

Comment

• Haha , grappig topic

Meneer koopt een BMW en omdat hij te traag is wil hij die tunen en heeft nu een boete
                          koop u volgende keer nen GTI ofzo he

Comment

• En meneer zegt dat ze die firma in het oog houden maar wil niet zeggen dewelke .
                            Zou je graag hebben dat er nog meer mensen hetzelfde meemaken zoals u misschien ?

Zoja foei jongeman!

Comment

• Wel grappig hoe je advies vraagt en toch denkt alles beter te weten , geen idee wie je het wijs gemaakt heeft maar er staat nergens in de wet dat motortuning niet mag als je er niet op de openbare weg mee komt. Je kan perfect een auto kopen, een turbo op de motor zetten en ermee gaan circuitrijden, is perfect legaal en daar heb je geen toestemming voor nodig van de autoconstructeur of van de Belgische keuringscentra's.

Patje: idd dat bedoel ik met de fout die de wetgever gemaakt heeft in de opstelling van de regelgeving hierrond.

Comment

• Nog zoiets onzinnigs : koppel en pk zijn ALTIJD gerelateerd, is nooit anders geweest of
                                vinden die tuners nu ook al eigen verzonnen fysicawetten uit ?

heb je gelijk in, maar ze kunnen wel de begrenzers instellen op de pk's.

vb mijn A5 was een 3.0tdi met 211 pk en 500 nm, normaal 240pk en 500 nm.
                                je voelde rond de 3000 tr de originele pk begrenzer, kan dus wel.

kijk anders eens op de site van www.shiftech.be bij eco tuning

Comment

• Het komt er op neer dat ge bij hoog en laag beweert geen flauw idee te hebben dat chiptuning niet legaal is. Denk even na, waarvoor dient een gelijkvormigheidsattest, waarom betaalt ge verzekering afhankelijk van pk's... Dat kunt ge toch al aanvoelen?

Vervolgens vragen de flikken of ge uw wagen hebt laten opdrijven, hier kunt ge ook al aanvoelen dat er iets fouts mee is maar uw antwoord is gewoon JA.

Als ge nu nog nen advocaat gaat betalen om diejen chiptuner aan te klagen dan is dat 3x naief op een rij.

EDIT of zijn wij misschien te naief om te geloven wat gij hier neerschijft
                                  Last edited by ; 26/09/2010, 23:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marliesje Bekijk Berichten
                                    Haha , grappig topic

Meneer koopt een BMW en omdat hij te traag is wil hij die tunen en heeft nu een boete
                                    koop u volgende keer nen GTI ofzo he
                                    Oorspronkelijk geplaatst door marliesje Bekijk Berichten
                                    En meneer zegt dat ze die firma in het oog houden maar wil niet zeggen dewelke .
                                    Zou je graag hebben dat er nog meer mensen hetzelfde meemaken zoals u misschien ?

Zoja foei jongeman!
                                    marliesje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marliesje Bekijk Berichten
                                      En meneer zegt dat ze die firma in het oog houden maar wil niet zeggen dewelke .

Zoja foei jongeman!

Idd hoe kan nu iets laster zijn als het waar is. Tenzij het niet waar ...

Comment

• Trouwens, leveren Heinz en PPE nieuwe CoC's af na het tunen?

Indien het écht compleet verboden zou zijn, zouden deze firma's dan kunnen blijven tunen en er reclame voor kunnen blijven maken op hun website?
                                        Ik denk het niet.

Comment

• mijn wagen was enkele jaren terug gechipt bij de importeur (D'ieteren) door Abt , daar heb ik nooit andere papieren meegekregen , wel moest ik een papier tekenen dat ik het nog ging aangeven bij de verzekering .
                                          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Working...
                                          X