Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
chiptuning ? wagen in beslag genomen !
Collapse
X
-
tuning/aanpassing
Kijk,
Ik mag met men auto naar een "garagist" gaan en daar
rupsbanden op laten zetten
een .50 machinegeweer op laten monteren
een andere, grotere motor in laten leggen.
het stuur verwijderen.
Dat is helemaal niet illegaal om te doen.
Ga je drna ermee op de openbare weg, is t wel strafbaar.
Maar zoiets kan je de garagist niet kwalijk nemen.
Cheers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk BerichtenWel moest ik een papier tekenen dat ik het nog ging aangeven bij de verzekering .A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichtenmijn wagen was enkele jaren terug gechipt bij de importeur (D'ieteren) door Abt , daar heb ik nooit andere papieren meegekregen , wel moest ik een papier tekenen dat ik het nog ging aangeven bij de verzekering .Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenEn heb je dat ook effectief aangegeven?TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJou gelijkvormingheidsattest zal dan afwijken van het standard document (die dus enkele andere zaken vermelden).TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk BerichtenWel grappig hoe je advies vraagt en toch denkt alles beter te weten , geen idee wie je het wijs gemaakt heeft maar er staat nergens in de wet dat motortuning niet mag als je er niet op de openbare weg mee komt. Je kan perfect een auto kopen, een turbo op de motor zetten en ermee gaan circuitrijden, is perfect legaal en daar heb je geen toestemming voor nodig van de autoconstructeur of van de Belgische keuringscentra's.
Patje: idd dat bedoel ik met de fout die de wetgever gemaakt heeft in de opstelling van de regelgeving hierrond.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichtenwat denk je zelf ...A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenNEE !TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichtennope heb het toen gevraagd , was niks aan veranderd .
Dus jij koopt bij de dealer bvb een Audi A5 laat hem van fabriek uit chiptunen en ik koop een gewone A5 en wij hebben een identiek gelijkvormigheidsattest ????? DAT zou al te straf zijn...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk BerichtenKijk,
het stuur verwijderen.
Cheers
Als gij naar een garagist rijdt en ge zegt hem ja haal mijn remmen er eens uit, en ge vertrekt daar met die auto, denkt ge dat ge gaat mogen vertrekken van hem? Hij is dan mee verantwoordelijk, zal u niet lukken. Ook niet onder het motto 'het is voor op het circuit'.
Comment
-
de grote fout die de topicstarter heeft gemaakt is onmiddelijk toegeven dat hij is opgevoerd.
als hij dit niet had gedaan had de politie geen poot om op te staan en kon hij vrolijk verder rijden. Wat zouden ze doen... op de rollenbank ermee? Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit rechtsgeldig zou zijn, flitsapparatuur bv. moet ook geijkt worden met de nodige rapporten en papierwinkel.
aan de topicstarter, als je de tuning laat verwijderen, heb je dan je auto terug?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk BerichtenHoeveel ik hiervoor diende te betalen, of ik een betalingsbewijs heb meegekregen <nee>
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenVoor veel zaken wil ik toch ook geen betalingsbewijs maar voor zoiets als chiptuning zou ik toch zeker wel een betalingsbewijs eisen.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk BerichtenKijk,
het stuur verwijderen.
Cheers
Heb je een vergunning voor dat .50 machinegeweer?
Comment
-
....Wel grappig hoe je advies vraagt....
de grote fout die de topicstarter heeft gemaakt is onmiddelijk toegeven dat hij is opgevoerd.
ik had den indruk dat ze al lang wisten wat ik daar was gaan doen....
dat was écht geen "toevallige controle" !!!!
Ze kunnen het ne cafebaas wel kwalijk nemen als hij klanten stomdronken de openbare
weg op laat gaan. Waarom zou men dan een garagist niet kunnen veroordelen als van bij
hem een klant met een door hem geleverd illegaal voertuig de openbare weg op vertrekt.
Als gij naar een garagist rijdt en ge zegt hem ja haal mijn remmen er eens uit, en ge vertrekt daar met die auto, denkt ge dat ge gaat mogen vertrekken van hem?
Hij is dan mee verantwoordelijk, zal u niet lukken.
Ook niet onder het motto 'het is voor op het circuit'.
zie ook topic http://213.246.226.58/showthread.php?t=21401 zoals ik al eerder zei
en daarbij, voor de doven en slechtzienden :
...Is er geen CoC beschikbaar - met andere woorden : er is geen homologatie of goedkeuring -
dan mag men deze motortuning niet uitvoeren. Doet men dit toch, dan zijn zowel de eigenaar,
als diegene die de tuning uitvoert, in overtreding.....
aan de topicstarter, als je de tuning laat verwijderen, heb je dan je auto terug?
Das zoiets als geflitst worden, en dan vragen of ge ne keer moogt terugdraaien om er
dan langzamer voorbij te rijden.
Ze zouden hier beter een keer de btw-register eens doorkijken of je wagen ingeschreven was, en voor welke werkzaamheden, met al dat zwartwerk.
Of de verboden chiptuning toch maar factureren ? Kan niet hé
Of er iets anders opzetten ? Mmm, schriftvervalsing noemen ze dat dan, en dat
doet ie ook niet... dus dan maar in het zwart hé. Kan het nog crimineler ???
Trouwens, leveren Heinz en PPE nieuwe CoC's af na het tunen?
Indien het écht compleet verboden zou zijn, zouden deze firma's dan kunnen blijven tunen
en er reclame voor kunnen blijven maken op hun website? Ik denk het niet.
Klopt, tis écht verboden, die zijn ook illegaal bezig.
Dan vraag ze maar of ze ooit één tuning MET een nieuw CoC geplaatst hebben. Neen ? Tja.
Vroeg of laat komen daar gegarandeerd vodden van...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichtenyep, maar wat gaat dienen tuner op die factuur schrijven als hij ze ooit gemaakt zou hebben ?? --> fraude computer (1x) + 21% BTW = zoveel € ???
Of de verboden chiptuning toch maar factureren ? Kan niet hé
Of er iets anders opzetten ? Mmm, schriftvervalsing noemen ze dat dan, en dat
doet ie ook niet... dus dan maar in het zwart hé. Kan het nog crimineler ???
bvb: levering powerbox bmw...
of : aanpassing motormanagement bmw...
Hier zitten toch genoeg mensen die reeds een chiptuning hebben laten uitvoeren? wat stond er op hun factuur ?A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenIk vermoed dat hij in principe de geleverde goederen/handelingen moet omschrijven op zijn factuur.
Hier zitten toch genoeg mensen die reeds een chiptuning hebben laten uitvoeren? wat stond er op hun factuur ?
'software aanpassing motorsturing BMW E46 320d'
De klant krijgt bij ons steeds de uitleg mee wat kan en wat niet. Hij beslist.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenHeb je een vergunning voor dat .50 machinegeweer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichtendus dan maar in het zwart hé. Kan het nog crimineler ???
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenIk vermoed dat hij in principe de geleverde goederen/handelingen moet omschrijven op zijn factuur.
Hier zitten toch genoeg mensen die reeds een chiptuning hebben laten uitvoeren? wat stond er op hun factuur ?
Comment
Comment